دلایل رایج دل درد در کودکان

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
یکی از مشکلات رایج در کودکان دل درد می باشد که می تواند در هر بخشی از بالا تنه، قفسه سینه و کشاله ران ایجاد شود. دل درد می تواند در بیشتر موارد بدون نیاز به درمان برطرف شود اما در برخی موارد ممکن است علت زمینه ای باعث آن شده باشد. در مقاله امروز به دلایل رایج دل درد در کودکان خواهیم پرداخت.
شما می توانید جهت خرید مکمل گوارش کودک از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.
دلایل رایج دل درد در کودکان را بشناسیم بسیاری دلایل می توانند باعث بروز دل درد در کودک شما شوند. بسیاری از این دلایل دل دردهای کوتاهی را ایجاد می کنند که بدون درمان برطرف می شوند. از جمله دلایل شایع دل درد در کودکان موارد زیر هستند:
یبوست اگر کودک دچار دل درد بود به وضعیت اجابت مزاج او دقت کنید. اگر در هفته کمتر از سه بار اجابت مزاج دارد و یا دفع مدفوع برایش سخت و دردناک است به احتمال به یبوست دچار شده است. یبوست در بیشتر موارد مشکلی موقتی است و با اصلاح رژیم غذایی و مصرف بیشتر میوه، سبزی و آب برطرف می شود.
مسمومیت یکی از دلایل رایج دل درد در کودکان مسمومیت است. زمانی که کودک شما غذاهای..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

یکی از مشکلات رایج در کودکان دل درد می باشد که می تواند در هر بخشی از بالا تنه، قفسه سینه و کشاله ران ایجاد شود. دل درد می تواند در بیشتر موارد بدون نیاز به درمان برطرف شود اما در برخی موارد ممکن است علت زمینه ای باعث آن شده باشد. در مقاله امروز به دلایل رایج دل درد در کودکان خواهیم پرداخت.

مکمل گوارش کودکشما می توانید جهت خرید مکمل گوارش کودک از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

دلایل رایج دل درد در کودکان را بشناسیم

بسیاری دلایل می توانند باعث بروز دل درد در کودک شما شوند. بسیاری از این دلایل دل دردهای کوتاهی را ایجاد می کنند که بدون درمان برطرف می شوند. از جمله دلایل شایع دل درد در کودکان موارد زیر هستند:

یبوست

اگر کودک دچار دل درد بود به وضعیت اجابت مزاج او دقت کنید. اگر در هفته کمتر از سه بار اجابت مزاج دارد و یا دفع مدفوع برایش سخت و دردناک است به احتمال به یبوست دچار شده است. یبوست در بیشتر موارد مشکلی موقتی است و با اصلاح رژیم غذایی و مصرف بیشتر میوه، سبزی و آب برطرف می شود.

مسمومیت

یکی از دلایل رایج دل درد در کودکان مسمومیت است. زمانی که کودک شما غذاهای حاوی ارگانیسم های مضر مانند ویروس، باکتری، انگل یا سموم آن را بخورد دچار مسمومیت می شود. معمولا این اتفاق زمانی می افتد که غذا به خوبی پخته نشود یا به طرز صحیح نگهداری نگردد.

گاستروانتریت

این مشکل در واقع عفونت روده است و آنفولانزای معده نیز به آن گفته می شود. این بیماری در اثر تماس با فرد آلوده یا مصرف آب و غذای آلوده ایجاد می شود. دل درد، اسهال آبکی، حالت تهوع و استفراغ از علائم آن هستند و گاهی تب نیز ایجاد می شود. این مشکل با نوشیدن آب فراوان معمولا برطرف می شود. اگر کودک دچار کم آبی شدید شده باشد ممکن است نیاز به مراجعه به اورژانس باشد.

سندرم روده تحریک پذیر

این مشکل نیز از دلایل رایج دل درد در کودکان است و بیشتر در کودکانی دیده می شود که در خانواده آنها این مشکل وجود دارد. سندرم روده تحریک پذیر روده بزرگ را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث بروز دل درد، یبوست، اسهال و نفخ می شود.

دل درد در کودکان

ترومای شکم

کودکان ممکن است در حین بازی و ورزش با موانع مختلفی برخورد کنند و این مسئله باعث آسیب به ناحیه شکم آنها شود. گاهی دل درد ناشی از ضربه ای است که به شکم وارد شده است.

بلع اجسام خارجی

در بیشتر موارد وقتی کودک جسمی خارجی را می بلعد آن جسم از طریق دستگاه گوارش از بدن او خارج می شود. اما گاهی برخی اجسام مانند باتری سکه ای می توانند باعث عوارض شدید شوند. در این حالت باید کودک را به بیمارستان رساند تا اقدامات لازم برای خارج کردن آن انجام شود.

عفونت های مجاری ادراری

یکی از دلایل رایج دل درد در کودکان عفونت مجاری ادراری است که علائمی همچون درد هنگام ادرار، تکرر ادرار و تب را به همراه دارد. این مشکل با مصرف آنتی بیوتیک برطرف می شود اما باید دقت داشت حتی در صورت بهبودی آنتی بیوتیک طبق تجویز کامل مصرف شود.

عدم تحمل لاکتوز

برخی کودکان به دلیل عدم تحمل به لاکتوز یا قند موجود در شیر دچار دل درد می شوند. مشکلاتی نظیر دل درد، اسهال، حالت تهوع یا نفخ در صورت عدم تحمل لاکتوز پس از مصرف فرآورده های حاوی شیر رخ می دهد. واکنش بدن کودکان به شیر متفاوت است. اگر علائم کودک شدید باشد باید به طور کلی لاکتوز از رژیم او حذف شود.

فتق محبوس

زمانی که دیواره شکم ضعیف شود قسمتی از بافت یا عضو آن بیرون می زند. در صورتی که نتوان برآمدگی را به جای خود باز گرداند فتق در جدار شکم گیر می کند که به آن فتق محبوس می گویند. این وضعیت اورژانس پزشکی محسوب می شود زیرا اگر باعث قطع جریان خون شود بافت از بین می رود.

دل درد در کودکان

پیچ خوردگی بیضه در پسران

یکی از دلایل رایج دل درد در کودکان این مسئله است. اگر بیضه دچار چرخش شود طناب اسپرماتیک دچار پیچش می شود و کودک در ناحیه شکم و بیضه احساس درد می کند. طناب اسپرماتیک حاوی اعصاب، عروق خونی و مجاری است و خون را به بیضه ها می رساند. ممکن است برای درمان تورشن یا پیچ خوردگی بیضه به جراحی نیاز باشد.

انواژیناسیون

بر اثر این مشکل بخشی از روده کوچک مانند تلسکوپ به داخل قسمت مجاور خود می رود و باعث انسداد می شود. در نتیجه این وضعیت مواد مایع و جامد نمی توانند از روده به راحتی عبور کنند و ممکن است درد شدید متناوب، خونریزی گوارشی و بی حالی در کودک دیده شود. این بیماری جدی است و نیاز به مراقبت پزشکی دارد.

آپاندیست

آپاندیس در پایین و سمت راست شکم قرار گرفته و می تواند ملتهب شود و باعث آپاندیست گردد. این مسئله یکی از دلایل رایج دل درد در کودکان است. آپاندیست وضعیتی اورژانسی است زیرا پاره شدن آن می تواند باعث مرگ گردد. احساس درد در ناحیه آپاندیس یکی از علائم آن است. این درد از اطراف ناف شروع می شود و به سمت راست پایین شکم کشیده می شود. تهوع، استفراغ، کاهش اشتها و تب پایین می تواند از نشانه های دیگر آن باشد. این بیماری با جراحی و خارج کردن آپاندیس درمان می شود.

قاعدگی

اگر کودک شما دختر و در سن بلوغ باشد ممکن است دل درد او ناشی از بروز قاعدگی در او باشد. به این دل درد دیسمنوره گفته می شود و می تواند یکی از دلایل رایج دل درد در کودکانی باشد که زودتر از موعد دچار قاعدگی شده اند.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد:

  • آلرژی غذایی کودکان را بیشتر بشناسید
  • همه چیز درباره سرماخوردگی کودکان
  • دلایل اصلی دل درد نوزاد چیست؟

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]