راهنمای استفاده از محصولات مراقبت از مو

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
برای داشتن موهای سالم هر روتین مراقبت از مو شامل مراحل مهمی است از جمله: پاکسازی، حالت‌دهنده، مرطوب‌کننده، باز کردن گره‌ها، محافظت و درمان. فراوانی این مراحل به نوع مو، سبک زندگی و ترجیحات شما بستگی دارد. قبل از اینکه در مورد روتین مراقبت از مو تجدید نظر کنید، مهم است که به نگرانی های مو و وضعیت فعلی موهای خود فکر کنید.
شما می توانید جهت خرید محصولات مراقبت از مو از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.
مراحل روتین مراقبت از مو برای موهای سالم مرحله ۱: پاکسازی اولین قدم در هر روتین مراقبت از مو، پاکسازی مو است. مرحله ۲: حالت دادن و تغذیه مرحله ضروری بعدی در روتین شستشوی شما حالت دادن مو است. مرحله ۳: جدا کردن مو. مرحله ۴: محافظت، اصلی و سبک مو. مرحله ۵: مو را مرطوب کنید. مرحله ۶: درمان مو. مرحله ۱: پاکسازی مو اولین قدم در هر روتین مراقبت از مو، پاکسازی مو است. دقیقاً همانطور که هر شب پوست خود را تمیز می کنید، موهای شما نیز شاید نه روزانه، اما بسته به میزان خشکی مو و پوست سر و تعداد محصولاتی که استفاده می کنید، از پاکسازی سود می برند. شستن موهایتان باعث ..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

برای داشتن موهای سالم هر روتین مراقبت از مو شامل مراحل مهمی است از جمله: پاکسازی، حالت‌دهنده، مرطوب‌کننده، باز کردن گره‌ها، محافظت و درمان. فراوانی این مراحل به نوع مو، سبک زندگی و ترجیحات شما بستگی دارد. قبل از اینکه در مورد روتین مراقبت از مو تجدید نظر کنید، مهم است که به نگرانی های مو و وضعیت فعلی موهای خود فکر کنید.

مراقبت از موشما می توانید جهت خرید محصولات مراقبت از مو از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

مراحل روتین مراقبت از مو برای موهای سالم

  • مرحله ۱: پاکسازی اولین قدم در هر روتین مراقبت از مو، پاکسازی مو است.
  • مرحله ۲: حالت دادن و تغذیه مرحله ضروری بعدی در روتین شستشوی شما حالت دادن مو است.
  • مرحله ۳: جدا کردن مو.
  • مرحله ۴: محافظت، اصلی و سبک مو.
  • مرحله ۵: مو را مرطوب کنید.
  • مرحله ۶: درمان مو.

مرحله ۱: پاکسازی مو

اولین قدم در هر روتین مراقبت از مو، پاکسازی مو است. دقیقاً همانطور که هر شب پوست خود را تمیز می کنید، موهای شما نیز شاید نه روزانه، اما بسته به میزان خشکی مو و پوست سر و تعداد محصولاتی که استفاده می کنید، از پاکسازی سود می برند. شستن موهایتان باعث می شود موها و پوست سرتان احساس تمیزی داشته باشند و چربی، کثیفی و سلول های مرده پوست که ممکن است ایجاد شده باشند را از بین می برد.

نکات پاکسازی مو:

شامپوی مرطوب کننده ملایم و بدون سولفات را انتخاب کنید که در دراز مدت برای سلامت مو و پوست سر شما بهتر است. به جای استفاده از ناخن، از نوک انگشتان خود برای ایجاد کف روی پوست سر خود استفاده کنید. موهای خود را زیاد نشویید، زیرا ممکن است روغن طبیعی مو را از بین ببرد و میکروبیوم پوست سر شما را مختل کند. شستن موهای خود هر ۳ تا ۴ روز با استفاده از شامپو مرطوب کننده توصیه می شود. با آب ولرم یا سرد بشویید، زیرا آب داغ می تواند به موهای شما آسیب برساند.

مرحله ۲: حالت دادن و تغذیه مو

مرحله ضروری بعدی در روتین شستشوی شما حالت دادن مو است. حالت دادن به موهایتان به باز شدن، بسته شدن کوتیکول ها و تامین رطوبت کمک می کند. رطوبتی را که شامپوی شما ممکن است از بین برده باشد دوباره پر می کند و به از بین بردن گره ها یا گره هایی که در اثر ماساژ شامپو روی مو و پوست سر شما ایجاد شده است کمک می کند.

نکات مصرف نرم کننده مو:

نرم کننده را روی موهای خیس بمالید. آب اضافی را فشار دهید، به طول موهای خود بمالید و بگذارید ۱ تا ۲ دقیقه بماند و سپس با آب خنک بشویید. بعد از استفاده از نرم کننده از یک شانه دندانه پهن استفاده کنید تا به آرامی موهای خود را شانه کنید تا محصول به طور یکنواخت پخش شود. یک نرم کننده سبک و بدون سیلیکون که موهای شما را سنگین نکند.

مراقبت از مو

مرحله ۳: جدا کردن

جدا کردن موها به از بین بردن گره ها و به حداقل رساندن شکستگی کمک می کند. یکی از محصولاتی که می‌تواند روند گره‌زدایی مو را هموارتر کند، نرم کننده موی جلبک دریایی و روغن آرگان پتال فرش است. این محصول به صاف کردن گره ها کمک می کند و آنها را برای باز کردن گره ها با برس یا شانه دندانه پهن آماده می کند.

همچنین می توانید قبل از باز کردن گره مو از روغن یا سرم مو استفاده کنید. روغن آرگان سینره را می توان هم برای موهای خشک و هم برای موهای خشک شده با حوله استفاده کرد. این محصول را روی موهای خود ماساژ دهید و تا انتهای موهایتان را شانه کنید تا مطمئن شوید که به طور یکنواخت پخش می‌شوند.

نکات گره گشایی مو:

گره گشایی مو از حمام شروع می شود! پس از استفاده از نرم کننده، موهای خود را به آرامی با نوک انگشتان شانه کنید تا گره های بزرگ از بین برود. همیشه شروع به برس زدن یا شانه زدن در قسمت پایینی موهای خود کنید و تا ریشه ها پیش بروید.

مرحله ۴: محافظت، اصلی و سبک

همیشه مطمئن شوید که موهای خود را قبل از استفاده از ابزارهای گرم کننده مانند سشوار، ابزار فر یا صاف کننده آماده کرده اید. این نه تنها از موهای شما در برابر شکستن محافظت می کند، بلکه نتایج حالت دهی را نیز افزایش می دهد و ماندگاری حالت موهای شما را تضمین می کند!

از یک پرایمر حالت دهنده سبک، استفاده کنید تا موهای خود را برای حالت دادن به روتین خود آماده کنید. این کار نه تنها به جلوگیری از موخوره کمک می‌کند، بلکه زمان خشک شدن مو را کاهش می‌دهد، بافت مو را بهبود می‌بخشد و هنگام استفاده از ابزارهای حالت‌دهنده مو، ماندگاری مطلوب را تضمین می‌کند.

گام اساسی بعدی در روتین مراقبت شما استفاده از محافظ حرارتی است که از موهای شما در برابر آسیب حرارتی ناشی از سشوار کردن، ابزارهای حالت دهنده و نور خورشید محافظت می کند. قبل از استفاده از هر گونه ابزار حرارتی یا قرار دادن مو در معرض اشعه ماوراء بنفش، موها را به طور یکنواخت از فاصله یک بازو روی موهای خشک یا مرطوب تقسیم کنید.

نکات محافظتی مو:

هرگز از ابزارهای حالت دهنده گرم شده مانند اتو یا اتو روی موهای خیس یا مرطوب استفاده نکنید. پس از استفاده از محافظ حرارتی، قبل از استفاده از حرارت، اجازه دهید موهایتان چند دقیقه در هوا خشک شود. هنگام استفاده از پرایمر، مقداری به اندازه نخود بمالید – کمی تا حدودی زیاد می شود! اگر می خواهید بافت موهای خود را بعد از حالت دادن بیشتر حجم دهید، استفاده از اسپری را به عنوان آخرین مرحله در روال حالت دادن خود در نظر بگیرید.

مرحله ۵: مرطوب کنید

پس از حالت دادن به موهای خود یا اجازه دادن به آنها در هوای خشک، ممکن است بخواهید کمی رطوبت را به موهای خود اضافه کنید. همچنین در روزهایی که موهای خود را نمی شویید، تارهای شما ممکن است از افزایش رطوبت بهره مند شوند. این جایی است که روغن مو وارد می شود.

روغن های مو برای کنترل موخوره و جلوگیری از خشکی مو نیز عالی هستند که به جذب و حفظ رطوبت کمک می کند. با استفاده منظم، موهای شما به طور کلی نرم تر، قوی تر و سالم تر می شوند. می توانید آن را روی موهای مرطوب، موهای خشک، صبح یا قبل از رفتن به رختخواب بمالید.

نکات رطوبت:

وقتی صحبت از روغن مو به میان می‌آید توصیه می کنیم ۱-۲ قطره برای موهای نازک، ۲-۳ قطره برای موهای متوسط ​​و ۳-۴ قطره برای موهای پرپشت استفاده کنید.

قبل از مالیدن روغن مو به موهای خود، محصول را بین کف دست و انگشتان خود ماساژ دهید. سپس، محصول را با انگشتان خود در حرکات شانه بزنید تا محصول به طور یکنواخت پخش شود. همچنین می‌توانید در بین شستشوها از نرم‌کننده مو استفاده کنید تا رطوبت مورد نیاز موهایتان را تقویت کند.

مراقبت از مو

مرحله ۶: درمان مو

سه نوع درمان مو وجود دارد که می توانید آنها را به برنامه هفتگی خود اضافه کنید:

  • ماسک درمانی
  • روغن درمانی
  • درمان پوست سر

درمان های منظم مو به رفع مشکلات خاص مو مانند آسیب، خشکی و پوست چرب، پوسته پوسته یا خشکی سر کمک می کند و ظاهر کلی و سلامت موهای شما را بهبود می بخشد.

درمان مو با ماسک:

مقدار زیادی از ماسک مو را روی موهای مرطوب یا خشک از قد میانی تا انتهایی بمالید. بگذارید ۵ تا ۷ دقیقه روی پوست بماند، سپس با آب سرد کاملاً بشویید. برای یک درمان مغذی تر، روی موهای مرطوب یا خشک از قد میانی تا انتها استفاده کنید. بگذارید یک شب بماند، سپس صبح روز بعد موهای خود را بشویید. برای ترمیم بهینه این کار را دو بار در هفته تکرار کنید.

درمان مو با روغن:

موهای خود را به ۲ قسمت تقسیم کنید، سپس برای هر قسمت ۱ سرنگ کامل از روغن مو بردارید و موها را کاملا بپوشانید. موها را ببافید و بگذارید چند ساعت یا یک شب جذب شود. اگر محصول به طور کامل جذب نشد، موها را به آرامی آبکشی یا تمیز کنید.

درمان پوست سر:

مقدار کمی از درمان پوست سر را در قسمت های ۱ اینچی (۳ سانتی متری) از خط مو تا تاج به طور مستقیم روی پوست سر بمالید. به آرامی با نوک انگشتان به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید تا پخش شود و اجازه دهید مواد فعال جذب شوند. یک شب بماند. آبکشی نکنید. اگر در صبح احساس چربی داشتید، به سادگی موهای خود را بشویید.

برای مقابله با تحریکات مکرر، دو بار در هفته استفاده کنید. هنگامی که نگرانی های پوست سر فروکش کرد، به سمت استفاده هفتگی بروید. دو بار در ماه برای جلوگیری از تحریک، خارش، پوسته پوسته شدن و بهبود سلامت کلی مو استفاده کنید.

مراحل روتین مراقبت از مو

برای موهای سالم پیدا کردن روال مراقبت از موی مناسب برای شما می تواند کمی دلهره آور باشد، به خصوص با اطلاعات بسیار آنلاین، انبوهی از آموزش ها و محصولات جدید مراقبت از مو که هر روز راه اندازی می شوند. به همین دلیل است که ما یک مرور کلی از مراحل ساده مراقبت از مو برای دستیابی به موهای سالم جمع آوری کرده ایم!

مراقبت از مو

تعیین اهداف برای روتین مراقبت از موهای سالم

روتین خود را ایجاد کنید و محصولات مناسب را برای دستیابی به نتایج دلخواه خود انتخاب کنید! برخی از اهداف مراقبت از مو که ممکن است برای خود تعیین کنید: صافی و درخشندگی مو، حجم مو، بافت و تقویت مو، ترمیم و آبرسانی مو، ماندگاری رنگ و موج مو. به طور کلی با در نظر گرفتن دغدغه ها و اهداف موهایتان، اکنون زمان آن رسیده که روال رسیدگی به موهای خود را بسازید.

نکات روتین جانبی مراقبت از مو برای موهای سالم

در کنار روال اصلی رسیدگی به موهای خود، در اینجا چند نکته اضافی در مورد کارهایی که می توانید برای بهبود سلامت موهای خود انجام دهید آورده شده است:

به دمای آب توجه کنید: موهای خود را با آب ولرم یا ترجیحا سرد بشویید و آبکشی کنید. شستن موها با آب داغ می تواند پوست سر را کم آب کند و روغن طبیعی موهای شما را از بین ببرد که می تواند منجر به خشکی و شکستگی شود.

اصلاح منظم: هر ۶ تا ۸ هفته یکبار کوتاهی مو انجام دهید تا شکستگی و شکافتن انتهای موها کاهش یابد.

رژیم غذایی خود را ارزیابی کنید: همچنین می توانید با خوردن غذاهای مناسب موهای خود را از درون به بیرون بهبود بخشید. رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی ضروری مانند پروتئین، اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین A، B12، C و E، ویتامین D و روی از سلامت و رشد پوست سر و موهای شما حمایت می کند.

پوست سر خود را ماساژ دهید: پوست سر خود را به طور منظم ماساژ دهید تا گردش خون را بهبود بخشد و ریشه های خود را تازه کند. برای تقویت مواد مغذی پوست سر خود را با یک درمان پوست سر ترکیب کنید. این به ویژه اگر از خشکی پوست سر رنج می برید مفید خواهد بود.

استفاده از ابزارهای حرارتی را محدود کنید: همه ما می دانیم که ابزارهای حرارتی می توانند به موهای شما آسیب برسانند، مهم نیست که چقدر محافظ حرارت استفاده می کنید. اگر از ابزارهای حالت دهنده گرم شده استفاده می کنید، ابزاری را با تنظیمات دمایی در محدوده انتخاب کنید تا بتوانید موهای خود را در دمای پایین تر حالت دهید.

روال مراقبت از مو هر کس متفاوت به نظر می رسد، اما ما چند مرحله مهم را فهرست کرده ایم که به موهای شما کمک می کند بهترین ظاهر و احساس را داشته باشد. اگر به دنبال توصیه یا نکات خاصی برای نوع موی خود هستید، از سایت داروخانه آنلاین دیدن کنید تا بدانید کدام محصولات برای نوع موی شما بهترین کارایی را دارند.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد:

  • مراقبت از موهای رنگ شده کمک به افزایش ماندگاری رنگ مو !
  • برای مراقبت از مو چه کارهایی باید انجام دهیم؟
  • برای مراقبت از مو در شب این کارها را انجام دهید!

مجله سلامت داروخانه آنلاین محصولات زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • سرم حالت دهنده و نرم کننده مو سینره
  • تونیک ضد شوره مو T1 سریتا
  • ماسک مو کامان مدل هیر واتر حاوی بیوتین و زینک
  • اسپری دو فاز محافظت کننده مو هیرواتر کامان

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]