راه های پیشگیری از سرطان سینه

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
سرطان سینه یکی از بیماری هایی است که بسیاری از بانوان از بروز آن ترس دارند. طبق گفته سایت سرطان سینه از هر هشت زن یک نفر در طول زندگی خود به این بیماری مبتلا می شود. حدود ۵ تا ۱۰ درصد موارد ابتلا به سرطان سینه ارثی می باشد و به واسطه جهش های ژنی از نسلی به نسل دیگر منتقل می گردد. این بیماری قابل درمان است و بهترین کار این است با اعمال تغییراتی در زندگی از بروز آن جلوگیری کرد و با چکاپ های منظم در صورت ابتلا آن را در مراحل اولیه شناسایی و برای درمان آن اقدام کرد.
راه های پیشگیری از سرطان سینه: در ادامه مطلب به معرفی و بررسی راهکارهایی جهت پیشگیری از سرطان سینه می پردازیم . با ما همراه باشید .
فعالیت بدنی و ورزش داشته باشید: ورزش کردن نقش مهمی در پیشگیری از سرطان سینه دارد. اولین اثر ورزش کاهش وزن می باشد. کاهش وزن می تواند از تولید بیش از حد استروژن جلوگیری کند. استروژن می تواند باعث رشد بیش از حد سلول ها و سرطان سینه شود. تا پیش از یائسگی تخمدان ها نقش تولید کننده استروژن را دارند. پس از یائسگی و به دلیل اینکه تخمدان ها استروژن تولید نمی کنند بدن از بافت چرب..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

سرطان سینه یکی از بیماری هایی است که بسیاری از بانوان از بروز آن ترس دارند. طبق گفته سایت سرطان سینه از هر هشت زن یک نفر در طول زندگی خود به این بیماری مبتلا می شود. حدود ۵ تا ۱۰ درصد موارد ابتلا به سرطان سینه ارثی می باشد و به واسطه جهش های ژنی از نسلی به نسل دیگر منتقل می گردد. این بیماری قابل درمان است و بهترین کار این است با اعمال تغییراتی در زندگی از بروز آن جلوگیری کرد و با چکاپ های منظم در صورت ابتلا آن را در مراحل اولیه شناسایی و برای درمان آن اقدام کرد.

راه های پیشگیری از سرطان سینه:

در ادامه مطلب به معرفی و بررسی راهکارهایی جهت پیشگیری از سرطان سینه می پردازیم . با ما همراه باشید .

فعالیت بدنی و ورزش داشته باشید:

ورزش کردن نقش مهمی در پیشگیری از سرطان سینه دارد. اولین اثر ورزش کاهش وزن می باشد. کاهش وزن می تواند از تولید بیش از حد استروژن جلوگیری کند. استروژن می تواند باعث رشد بیش از حد سلول ها و سرطان سینه شود. تا پیش از یائسگی تخمدان ها نقش تولید کننده استروژن را دارند. پس از یائسگی و به دلیل اینکه تخمدان ها استروژن تولید نمی کنند بدن از بافت چربی برای تولید استروژن استفاده می کند و به همین دلیل هر چه وزن شما بیشتر باشد استروژن بیشتری تولید شده و شانس ابتلا به سرطان بالا می رود.
برای ورزش می توانید از پیاده روی های ساده استفاده کنید. پیاده روی تند هفتگی و در حدود ۱ ساعت و ربع تا دو ساعت می تواند تا ۱۸ درصد از ابتلا به سرطان سینه جلوگیری نماید. ورزش بدنی در حدود ۱۵۰ دقیقه در هفته و با شدت متوسط نیز توسط انجمن سرطان امریکا پیشنهاد می شود.

تغذیه مناسبی داشته باشید:

به طور کلی باید درتغذیه خود پروتئین را کاهش دهید و چربی سالم را افزایش دهید. از مصرف کربوهیدرات ها و پروتئین پرهیز کنید و چربی های باکیفیت مانند مرغ و گوشت محلی، تخم مرغ های ارگانیک، آووکادو و روغن نارگیل را در تغذیه خود بگنجانید. رژیم کتونیک نیز انتخاب مناسبی است زیرا می تواند نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به سرطان ها از جمله سرطان سینه داشته باشد.

سرطان سینه

از ید به اندازه کافی استفاده کنید:

بدن برای سنتز هورمون ها به ید کافی نیاز دارد و کمبود آن ممکن است باعث بروز سرطان سینه شود. کمبود ید باعث اختلال در عملکرد بافت ها و تشکیل تومور می شود. بنابراین سینه برای عملکرد مناسب سلولی به جذب و استفاده از مقدار زیادی ید نیاز دارید. میزان ید باید به اندازه باشد و از مصرف ید بیش از ۸۰۰ میکروگرم در روز بپرهیزید.

به نوزاد خود شیر بدهید:

مطالعات نشان داده اند زنانی که در ۶ ماهه نخست تولد نوزادشان به او شیر داده اند تا حدود ۱۰ درصد از خطر مرگ سرطان سینه نجات یافته اند. زمانی که مادر به نوزاد خود شیر می دهد وارد سیکل قائدگی نمی شود و به این ترتیب بدن او کمتر استروژن تولید می کند و به این ترتیب از ابتلا به سرطان سینه جلوگیری می گردد.

از چکاپ های ماهیانه و سالانه استفاده کنید:

سرطان سینه در صورت تشخیص زودرس قابل درمان می باشد. هر ماه سینه های خود را دقیق بررسی کنید و در صورت دیدن و احساس هرگونه تغییر در بافت یا ظاهر سینه به پزشک مراجعه کنید. دیدن خونریزی یا ترشحات نوک سینه یا احساس درد را با پزشک خود در میان بگذراید.
اگر در اقوام شخصی به سرطان سینه مبتلا شده از سن ۴۰ سالگی به بعد با تشخیص پزشک ماموگرافی انجام دهید و چکاپ سینه را از سنین پایین تری آغاز کنید.

خود را بیش از حد در معرض اشعه های آزمایش پزشکی قرار ندهید:

بسیاری از عکس برداری های پزشکی همچون ماموگرافی از تابش یونیزه برای دیدن بخش های درونی بدن استفاده می کنند. این تابش یونیزه برای بدن خطرناک است و می تواند باعث ایجاد جهش در دی ان ای شود. در ماموگرافی از دوز بسیار کم تابش یونیزه استفاده می شود و در صورت رعایت های عمومی مشکلی برای فرد ایجاد نمی گردد. اما حتما اینکار را با دستور پزشک انجام دهید و در زمانی که انجام آن ضروری می باشد.

از داروهای هورمونی کمتر استفاده کنید:

از داروهای هورمونی پسا- یائسگی بهتر است برای مدت طولانی استفاده نکنید. مصرف طولانی مدت این داروها می تواند اثرات مختلف و غیر قابل پیش بینی روی بدن داشته باشد. هورمون های استروژن و استروژن + پروژسترون می تواند شانس ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهند. بنابراین در مورد مصرف داروهای هورمونی حتما با پزشک خود مشورت کنید تا دوره درمان آنها کوتاه باشد.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • تمام چیزی که باید در مورد سرطان سینه بدانید!

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]