روغن کبد ماهی کاد و خواص ضد التهاب آن

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
روغن کبد ماهی کاد از کبد بخار پز شده ماهی کاد به دست می آید. این روغن به صورت مایع و کپسول، موجود و قابل استفاده است.
این روغن از زمان های دور برای درمان بیماری های مختلف در کودکان استفاده می شده است. همچنین ساکنین بخشهای اروپای شمالی نیز برای افزایش ایمنی در زمستان های طولانی و سخت از این ماده استفاده می نموند.
شما می توانید جهت خرید قرص امگا از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
ترکیبات روغن کبد ماهی کاد: روغن کبد ماهی کاد حاوی مقادیر بالایی ویتامین A و D می باشد و همچنین منبع غنی اسیدهای چرب امگا ۳ است. این مواد نقش مهمی در سلامت هورمونی، عروقی، عصبی، ایمنی و تولید مثل دارند و به همین دلیل روغن کبد ماهی کاد می تواند مکملی مناسب برای افرادی باشد که این مواد را از تغذیه خود دریافت نمی کنند. استفاده از مکمل های روغن کبد ماهی کاد باعث می شود به راحتی از مزایای این ماده بهره مند شوید.
خواص بی نظیر روغن کبد ماهی کاد در ادامه مطلب به معرفی و بررسی خواص روغن کبد ماهی کاد می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید .
منبع غنی ویتامین D : روغن کبد ماهی کاد س..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

روغن کبد ماهی کاد از کبد بخار پز شده ماهی کاد به دست می آید. این روغن به صورت مایع و کپسول، موجود و قابل استفاده است.
این روغن از زمان های دور برای درمان بیماری های مختلف در کودکان استفاده می شده است. همچنین ساکنین بخشهای اروپای شمالی نیز برای افزایش ایمنی در زمستان های طولانی و سخت از این ماده استفاده می نموند.

امگاشما می توانید جهت خرید قرص امگا از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

ترکیبات روغن کبد ماهی کاد:

روغن کبد ماهی کاد حاوی مقادیر بالایی ویتامین A و D می باشد و همچنین منبع غنی اسیدهای چرب امگا ۳ است. این مواد نقش مهمی در سلامت هورمونی، عروقی، عصبی، ایمنی و تولید مثل دارند و به همین دلیل روغن کبد ماهی کاد می تواند مکملی مناسب برای افرادی باشد که این مواد را از تغذیه خود دریافت نمی کنند. استفاده از مکمل های روغن کبد ماهی کاد باعث می شود به راحتی از مزایای این ماده بهره مند شوید.

خواص بی نظیر روغن کبد ماهی کاد

در ادامه مطلب به معرفی و بررسی خواص روغن کبد ماهی کاد می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید .

منبع غنی ویتامین D :

روغن کبد ماهی کاد سرشار از ویتامین دی می باشد. مکمل این روغن می تواند در زمانیکه نور خورشید در فصول سرد سال قدرت کافی برای رساندن این ویتامین به بدن ما ندارد مفید باشد. ویتامین D یک ویتامین ضروری برای واکنشهای قلبی، التهابی و عملکرد عصبی ما می باشد و به همین دلیل باید برای بدن تامین گردد . بهترین راه دریافت آن از راه مستقیم و از طریق نور آفتاب می باشد اما در صورت در دسترس نبودن می توان از مکمل ویتامین D یا روغن کبد ماهی کاد استفاده نمود که سرشار از این ماده است. توجه داشته باشید افرادی که ویتامین D مصرف می کنند باید در استفاده از مکمل روغن کبد ماهی کاد احتیاط نمایند زیرا دوز بالای ویتامین D می تواند اثرات مخربی روی بدن داشته باشد.

منبع عالی اسیدهای چرب:

روغن کبد ماهی کاد سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد. از آنجا که امگا ۳ خواص ضد التهابی دارد نقش مهمی در درمان علائم بیماری عای قلبی عروقی، افسردگی و درد مفاصل دارد. به همین دلیل روغن کبد ماهی کاد می تواند در بهبود این بیماری ها یا جلوگیری از ابتلا به آنها موثر باشد.

منبع مهم ویتامین A:

تامین ویتامین A برای بدن بسیار حیاتی می باشد. این ویتامین یک آنتی اکسیدان مهم است و نقش مهمی در سلامت مغز، مبارزه با سرطان، تولید هورمون و پیشگیری از اختلالات کره چشم دارد. به طور معمول این روغن از طریق رژیم غذایی تامین می شود اما در صورتیکه تامین نگردد مکمل روغن کبد ماهی کاد می تواند کمبود آن را جبران سازد.

موثر در درمان آرتریت روماتوئید و رائیت (ورم مفاصل):

روغن کبد ماهی کاد با توجه به خواص ضد درد خود می تواند علائمی همچون درد، سفتی مفصلی و تورم را در بیماران مبتلا به آرتروز و دیگر بیماری های التهابی کاهش دهد.

موثر در جلوگیری از بیماری های قلبی:

روغن کبد ماهی کاد می تواند در کاهش تری گلیسیرید بالا که چربی خطرناکی برای خون محسوب می شود و عامل خطر ابتلا به بیماری های قلبی است موثر باشد. این روغن کنترل کننده فشار خون بالاست و به متعادل شدن سطح کلسترول در خون یاری می رساند.

کپسول ژلاتینی امگا 3 1000 میل او پی دی فارماکپسول ژلاتینی امگا ۳ ۱۰۰۰ میل او پی دی فارما را از طریق وب سایت داروخانه آنلاین تهیه نمایید .

موثر در پیشگیری و درمان دیابت:

روغن کبد ماهی کاد نقش موثری در کنترل مقاومت انسولین، التهاب و مدیریت میزان گلوکز خون دارد. مطالعات نشان داده این روغن می تواند عوارض دیابت همچون بیماری های کلیوی را کنترل نماید.

تامین کننده سلامت باروری و رشد نوزادان:

بانوان باردار برای سلامت باروری خود نیازمند اسیدهای چرب امگا ۳ در رژیم بارداری خود هستند. دلیل این مسئله چربی های مفید موجود در روغن کبد ماهی و سایر منابع آبزی می باشد. این چربی ها پیشرونده به ایکوزانوئید هستند؛ ترکیباتی که نقش موثری بر فعالیت سلولی دارند. ایکوزانوئید نقش مهمی در فرآیند التهابی دارد و آن را کنترل می کنند. همچنین ایکوزانوئید بر چرخه های قاعدگی، باروری و بسیاری از کنش های مرتبط به هورمون موثرند. زمانی که امگا ۳ در رژیم غذایی دریافت نشود باعث اختلال در عملکرد ایکوزانوئید می گردد و ممکن است آسیب هایی را در عملکردهای مرتبط به هورمون ها و تولید مثل ایجاد نماید.

کاهش خطر ابتلا به سرطان:

روغن کبد ماهی کاد به دلیل اینکه حاوی مقدار بالایی ویتامین D می باشد دارای اثرات ضد انعقادی بر روی سلول های سرطانی پستان دارد و می تواند از بروز سرطان پستان پیشگیری نماید.

موثر در سلامت استخوان:

کمبود ویتامین D بر پوکی استخوان و شکستگی استخوان بسیار اثر گذار است. روغن کبد ماهی کاد سرشار از این ویتامین است و می تواند در استحکام استخوان ها بسیار موثر باشد.

بهبود عملکرد مغز:

این روغن به دلیل داشتن امگا ۳ و ویتامین D یک درمان طبیعی برای افسردگی به شمار می رود و می تواند در پیشگیری از بیماری های کاهش شناختی همچون آلزایمر موثر باشد.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • مکمل روغن ماهی چه اثراتی بر بدن دارد؟
  • بهترین زمان مصرف مکمل امگا ۳ چه زمانی است؟
  • طرز تهیه ماسک امگا ۳ برای پوست و مو

مجله سلامت داروخانه آنلاین محصولات زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • کپسول امگازون هلث اید
  • کپسول امگا اچ ۳ ویتابیوتیکس
  • کپسول امگا۳ زنان داروسازی دانا
  • کپسول امگا فلکس هلث برست

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]