ساختار آمینو و موارد استفاده در فیتنس

آمینو از جمله مهم ترین مکمل های مورد استفاده افراد در بهبود عضله سازی و فیتنس و تقویت سیستم ایمنی بدن فرد می باشد که در متن زیر به اطلاعات بیشتری در این باره اشاره شده است.
ساختار آمینو و موارد استفاده در فیتنس
اسیدهای آمینه یکی از مهم ترین بلوک های سازنده پروتئین در بدن افراد می باشند و به این دلیل، نقش بسیار مهمی را در زندگی افراد و بهبود و تقویت سیستم ایمنی آن ها ایفا می کند. استفاده از اسیدهای آمینه در بدن، علاوه بر کارکرد ساخت پروتئین در بدن، به سنتز هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی کمک های بسیار مؤثری می کند. حال آن که، بیشتر افراد از آن به عنوان یک مکمل بسیار مؤثر و اساسی استفاده می کنند. تحقیقات انجام شده نشان می دهند که بدن انسان برای رشد و تقویت بهبود عملکرد، به ۲۰ اسید آمینه ضروری و مختلف نیاز دارد که اگر چه همه آن ها برای سلامتی بدن مهم می باشند ولی با این وجود، ۹ اسید آمینه به عنوان اسید آمینه های ضروری طبقه بندی می شوند که عبارت هستند از: هیستیدین، ایزولوسین، لوسین، لیزین، متیونین، فنیل آلانین، ترئونین، تریپتوفان و والین. برخلاف اسیدهای آمینه غیر ضروری، آمینو اسیدهای ض..

آمینو از جمله مهم ترین مکمل های مورد استفاده افراد در بهبود عضله سازی و فیتنس و تقویت سیستم ایمنی بدن فرد می باشد که در متن زیر به اطلاعات بیشتری در این باره اشاره شده است.

ساختار آمینو و موارد استفاده در فیتنس

اسیدهای آمینه یکی از مهم ترین بلوک های سازنده پروتئین در بدن افراد می باشند و به این دلیل، نقش بسیار مهمی را در زندگی افراد و بهبود و تقویت سیستم ایمنی آن ها ایفا می کند. استفاده از اسیدهای آمینه در بدن، علاوه بر کارکرد ساخت پروتئین در بدن، به سنتز هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی کمک های بسیار مؤثری می کند. حال آن که، بیشتر افراد از آن به عنوان یک مکمل بسیار مؤثر و اساسی استفاده می کنند. تحقیقات انجام شده نشان می دهند که بدن انسان برای رشد و تقویت بهبود عملکرد، به ۲۰ اسید آمینه ضروری و مختلف نیاز دارد که اگر چه همه آن ها برای سلامتی بدن مهم می باشند ولی با این وجود، ۹ اسید آمینه به عنوان اسید آمینه های ضروری طبقه بندی می شوند که عبارت هستند از: هیستیدین، ایزولوسین، لوسین، لیزین، متیونین، فنیل آلانین، ترئونین، تریپتوفان و والین. برخلاف اسیدهای آمینه غیر ضروری، آمینو اسیدهای ضروری توسط بدن فرد ساخته نمی شوند و بهترین اقدام این است که فرد باید از طریق رژیم غذایی از قبیل پروتئین های حیوانی شامل گوشت، تخم مرغ و مرغ آن ها را به دست آیند. فرد با مصرف کردن پروتئین، در بدن آن ها را به اسید آمینه تجزیه می کند که این فرآیند نقش بسیار مهمی در کمک به بدن انجام فعالیت هایی از قبیل عضله سازی و تنظیم عملکرد ایمنی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اسیدهای آمینه ترکیبات آلی و بسیار مغذی از نیتروژن، کربن، هیدروژن و اکسیژن به همراه زنجیره ای از متغیرها می باشد. مهم ترین فعالیت های اسید آمینه های ضروری در بدن شامل موارد زیر می باشد:

– فنیل آلانین؛ این ترکیب نقش بسیار مؤثری را درساختار و عملکرد پروتئین ها و آنزیم ها و تولید سایر آمینو اسیدها در بدن بازی می کنند.

والین؛ استفاده از مکمل مورد نظر می تواند در بدن سازی بسیار مؤثر باشد چرا که به تحریک رشد و بازسازی عضلات کمک کرده و نقش بسیار مؤثری در تولید انرژی در بدن افراد بر عهده دارد. این نوع آمینو اسید، یکی از سه نوع آمینو اسید شاخه دار و ضروری در بدن می باشد که با استفاده از زنجیره خود به یک طرف ساختار مولکولی خود منشعب می شود.

– ترئونین؛ این نوع ماده که مهمترین عنصر تشکیل دهنده پروتئین های ساختاری در بدن از قبیل آلاستین و کلاژن می باشند که نقش بسیار مهمی در تقویت پوست، مو، ناخن ها و استحکام استخوان های فرد بر عهده دارند. از مهم ترین ویژگی های این مکمل این است که چین و چروک و سایر عوارض پوستی از قبیل خشکی پوست و نیز شکنندگی ناخن ها و ریزش موهای فرد را کاهش داده و می تواند نقش بسیار مؤثر را در تقویت و انعطاف پذیری پوست و استخوان ها و نیز رشد موها و نیز جلوگیری از ریزش و سفید شدن آن ها نیز کمک کند و از طرفی می تواند فرآیند شکنندگی ناخن های فرد جلوگیری کند. بنابراین، با این ویژگی ها نقش بسیار مؤثری را در تقویت افراد در مقابل ابتلا به پیری زودرس ایفا می کند. متیونین: متیونین نقش مهمی در متابولیسم و ​​سم زدایی دارد. همچنین برای رشد بافت و جذب روی و سلنیوم، مواد معدنی که برای سلامتی فرد حیاتی هستند، ضروری است.

لوسین: لوسین مانند والین، یک آمینو اسید شاخه دار است که برای سنتز پروتئین و ترمیم عضلات حیاتی است. همچنین به تنظیم سطح قند خون کمک می کند، ترمیم زخم را تحریک می کند و هورمون های رشد را تولید می کند.

ایزولوسین: آخرین اسید آمینه از سه آمینو اسید شاخه دار، ایزولوسین است که در متابولیسم عضلات نقش دارد و به شدت در بافت عضلانی متمرکز است. همچنین برای عملکرد سیستم ایمنی، تولید هموگلوبین و تنظیم انرژی مهم است.

ایزولوسین: آخرین اسید آمینه از سه آمینو اسید شاخه دار، ایزولوسین است که در متابولیسم عضلات نقش دارد و به شدت در بافت عضلانی متمرکز است. همچنین برای عملکرد سیستم ایمنی، تولید هموگلوبین و تنظیم انرژی مهم است. هیستیدین برای تولید هیستامین، یک انتقال دهنده عصبی که برای پاسخ ایمنی، هضم، عملکرد جنسی و چرخه خواب و بیداری حیاتی است، استفاده می شود. برای حفظ غلاف میلین، یک سد محافظ که سلول های عصبی فرد را احاطه کرده است، حیاتی است. بنابراین، همان طور که میبینیم، ، اسیدهای آمینه ضروری در هسته بسیاری از فرآیندهای حیاتی قرار دارند. اگرچه آمینو اسیدها بیشتر به خاطر نقششان در رشد و ترمیم عضله شناخته می شوند، اما بدن خیلی بیشتر به آنها وابسته است.

به همین دلیل است که کمبود اسید آمینه ضروری می تواند بر کل بدن فرد از جمله سیستم عصبی، تولید مثلی، ایمنی و گوارشی فرد تأثیر منفی بگذارد. در حالی که اسیدهای آمینه ضروری را می توان در طیف وسیعی از غذاها به دست آورد حال آن که بسیاری از افراد برای تولید این نوع مکمل در بدن خود، از مصرف دوزهای غلیظ به شکل مکمل که با چندین فواید سلامتی مرتبط است استفاده می کنند.

– ممکن است به بهبود خلق و خو و خواب افراد کمک های بسیار مؤثری کند؛ تریپتوفان به عنوان یکی از اسید آمینه های ضروری بدن، برای تولید سروتونین، یک ماده شیمیایی که به عنوان یک انتقال دهنده عصبی در بدن فرد عمل می کند، مورد نیاز است. سروتونین یک تنظیم کننده ضروری خلق و خو، خواب و رفتار است. در حالی که سطوح پایین سروتونین با خلق و خوی افسرده و اختلالات خواب در ارتباط می باشد، چندین مطالعه نشان داده اند که مکمل تریپتوفان می تواند علائم افسردگی را کاهش دهد، خلق و خو را تقویت کند و خواب را بهبود بخشد

مطالعات زیادی به بررسی این نوع مکمل در بدن افراد پرداخته است. از جمله این که یک مطالعه ۱۹ روزه روی ۶۰ زن مسن نشان داد که ۱ گرم تریپتوفان در روز منجر به افزایش انرژی و بهبود شادی در آن ها در مقایسه با مصرف انواع دارونما می شود.

استفاده از این نوع مکمل، می تواند عملکرد ورزش در افراد را افزایش دهد؛ سه آمینو اسید ضروری با زنجیره شاخه ای وجود دارد که نقش بسیار مهمی در فیتنس و به طور گسترده برای کاهش خستگی، بهبود عملکرد ورزشی و تحریک ریکاوری عضلات پس از ورزش مورد استفاده قرار می گیرد. در مطالعه ‌ای که بر روی ۱۶ ورزشکار تمرین شده مقاومتی انجام شده است، نشان می دهد که مکمل ‌های آمینو اسیدهای شاخه ‌دار عملکرد و ریکاوری عضلانی را در افراد بهبود می بخشند و بدین طریق درد عضلانی را در مقایسه با مصرف دارونما کاهش می دهند. یک بررسی صورت گرفته دیگر از هشت مطالعه نشان داده است که مکمل ‌سازی با آمینو اسیدهای شاخه ‌دار در بهبود ریکاوری عضلانی و کاهش درد پس از تمرین خسته‌کننده نسبت به استراحت بهتر است

علاوه بر این، مصرف ۴ گرم لوسین در روز به مدت ۱۲ هفته فیتنس عملکرد قدرتی را در مردان تمرین نکرده افزایش داد و نشان داد که اسیدهای آمینه ضروری می تواند برای افراد غیر ورزشکار نیز مفید باشد.

استفاده از مکمل مورد نظر می تواند به از دست دادن عضله جلوگیری کند؛ از دست دادن عضله یک عارضه جانبی شایع بیماری های طولانی مدت و استراحت در بستر، به ویژه در افراد مسن است.

اسیدهای آمینه ضروری برای جلوگیری از تجزیه عضلات و حفظ توده بدون چربی بدن یافت شده است.

یک مطالعه ۱۰ روزه بر روی ۲۲ فرد مسن در بستر استراحت نشان داد افرادی که ۱۵ گرم اسیدهای آمینه ضروری ترکیبی دریافت کرده بودند سنتز پروتئین ماهیچه ای را حفظ کردند، در حالی که این روند در گروه دارونما ۳۰ درصد کاهش یافته بود.

لازم به ذکر است که بدن افراد نمی تواند ۹ اسید آمینه ضروری و مورد نیاز در بدن را خود تولید کند، بنابراین، بهترین روش این است که آن ها را از طریق مصرف مواد مغذی بسیار سالم به دست آورند. خوشبختانه، بسیاری از غذاها سرشار از اسیدهای آمینه ضروری هستند و به راحتی می توانند نیازهای روزانه فرد را برآورده کنند. میزان توصیه شده روزانه ایالات متحده به ازای هر ۲٫۲ پوند (۱ کیلوگرم) از وزن بدن برای ۹ اسید آمینه ضروری عبارتند از:

هیستیدین: ۱۴ میلی گرم، ایزولوسین: ۱۹ میلی گرم، لوسین: ۴۲ میلی گرم، لیزین: ۳۸ میلی گرم، متیونین+ اسید آمینه غیر ضروری سیستئین: ۱۹ میلی گرم، فنیل آلانین + اسید آمینه غیر ضروری تیروزین: ۳۳ میلی گرم، ترئونین: ۲۰ میلی گرم، تریپتوفان: ۵ میلی گرم، والین: ۲۴ میلی گرم . کلیه غذاهایی که حاوی هر ۹ اسید آمینه ضروری هستند و به آن ها پروتئین کامل گفته می شوند.

منابع پروتئین کامل عبارتند از: گوشت، غذای دریایی، طیور، تخم مرغ، محصولات لبنی، سویا، کینوا و گندم سیاه غذاهای گیاهی هستند که حاوی هر ۹ اسید آمینه ضروری هستند و آنها را به منابع پروتئینی کامل تبدیل می کند. سایر منابع گیاهی پروتئین مانند لوبیا و آجیل ناقص در نظر گرفته می شوند، زیرا فاقد یک یا چند اسید آمینه ضروری هستند.

نوشته ساختار آمینو و موارد استفاده در فیتنس اولین بار در داروخانه آنلاین داروهلپ | داروخانه آنلاین | ارسال رایگان | darookhaneonline. پدیدار شد.