سلامت پوست با مصرف ۱۱ ماده غذایی مفید

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
سلامت پوست برای همه افراد از اهمیت خاصی برخوردار است. برای داشتن پوستی سالم علاوه بر مراقبت های لازم باید به تغذیه نیز توجه ویژه ای داشت و از رژیمی بهره برد که مواد مغذی لازم را به پوست برساند. آنچه ما می خوریم نقش مستقیمی بر سلامت پوست دارد و از این بابت تغذیه بسیار مهم می باشد.
شما می توانید جهت خرید محصولات مراقبت از پوست از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
مواد غذایی و سلامت پوست در مطلب پیش رو به معرفی برخی از مهم ترین مواد غذایی می پردازیم که می توانند به سلامت پوست یاری رسانند.
آووکادو آووکادو یکی از میوه هایی است که نقش مهمی در سلامت پوست دارد. این میوه سرشار از اسیدهای چرب است که برای سلامت پوست بسیار مفید می باشند. این اسیدهای چرب باعث حفظ رطوبت و لطافت پوست می شوند و از طرفی از ترشح بیش از حد غدد چربی جلوگیری می کنند. در مطالعه انجام گرفته بر روی ۷۰۰ نفر از زنان نشان داده شد افرادی که چربی سالم بیشتری در رژیم غذایی خود مصرف می کردند پوست سالم تری نیز داشتند.
آووکادو همچنین حاوی کاراتنوئیدهایی مانند بتاکاروتن و آلفا و… می باشد که باعث ب..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

سلامت پوست برای همه افراد از اهمیت خاصی برخوردار است. برای داشتن پوستی سالم علاوه بر مراقبت های لازم باید به تغذیه نیز توجه ویژه ای داشت و از رژیمی بهره برد که مواد مغذی لازم را به پوست برساند. آنچه ما می خوریم نقش مستقیمی بر سلامت پوست دارد و از این بابت تغذیه بسیار مهم می باشد.

مراقبت از پوستشما می توانید جهت خرید محصولات مراقبت از پوست از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

مواد غذایی و سلامت پوست

در مطلب پیش رو به معرفی برخی از مهم ترین مواد غذایی می پردازیم که می توانند به سلامت پوست یاری رسانند.

آووکادو

آووکادو یکی از میوه هایی است که نقش مهمی در سلامت پوست دارد. این میوه سرشار از اسیدهای چرب است که برای سلامت پوست بسیار مفید می باشند. این اسیدهای چرب باعث حفظ رطوبت و لطافت پوست می شوند و از طرفی از ترشح بیش از حد غدد چربی جلوگیری می کنند. در مطالعه انجام گرفته بر روی ۷۰۰ نفر از زنان نشان داده شد افرادی که چربی سالم بیشتری در رژیم غذایی خود مصرف می کردند پوست سالم تری نیز داشتند.
آووکادو همچنین حاوی کاراتنوئیدهایی مانند بتاکاروتن و آلفا و… می باشد که باعث بهبود رنگ، ضخامت و بافت پوست می شوند. ویتامین E و C موجود در این میوه نیز به دلیل خواص آنتی اکسیدانی نقش مهمی در جلوگیری از آسیب های استرس اکسیداتیو دارند. همچنین ویتامین C برای تولید کلاژن در پوست بسیار مورد نیاز است و همه این دلایل آووکادو را تبدیل به ماده غذایی مفید برای پوست می سازد.

مواد غذایی و سلامت پوست

فلفل دلمه ای زرد یا قرمز

فلفل دلمه ای سرشار از بتاکاروتن است. این ماده در بدن تبدیل به ویتامین A می شود که برای پوست بسیار مفید است. از طرفی بتاکاروتن ساز و کاری همانند یک ضد آفتاب طبیعی دارد، این ماده زمانی که وارد پوست می شود به محافظت از پوست در برابر نور خورشید می پردازد. فلفل دلمه ای همچنین حاوی ویتامین C است. از آنجا که این ویتامین در تولید کلاژن پوست بسیار موثر است به همین دلیل می تواند برای سلامت پوست مفید باشد.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی نیز حاوی مقادیر بالایی ویتامین سی و کاروتنوئیدهای مهم مانند لیکوپن است. ترکیبات گوجه فرنگی از پوست در برابر آسیب های اشعه های مضر آفتاب محافظت به عمل می آورد و از بروز چین و چروک های پوستی می کاهد. کارشناسان تغذیه عقیده دارند مصرف گوجه فرنگی با مواد غذایی چرب مانند پنیر یا روغن زیتون باعث می شود جذب کاروتنوئید آن افزایش یابد.

ماهی های روغنی

ماهی های روغنی مانند شاه ماهی، ماهی خال مخالی و سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ هستند. این ماده می تواند به خوبی رطوبت پوست را تامین کند و از طرفی به حفظ لطافت و استحکام پوست یاری رساند. امگا ۳ همچنین در کاهش التهاب بسیار موثر است و از قرمزی پوست و ایجاد آکنه جلوگیری می کند. این ماهی ها سرشار از ویتامین E نیز می باشند که یک ترکیب آنتی اکسیدانی مهم است و از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می نماید.

گردو

گردو سرشار از اسیدهای چرب ضروری است و حاوی مقادیر بالایی اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ می باشد. گردو هم در تامین اسیدهای چرب امگا ۶ نقش مهمی دارد و هم با داشتن امگا ۳ میزان امگا ۶ را در بدن کنترل می کند. ازدیاد امگا ۶ در بدن باعث التهاب و بروز برخی بیماری های التهابی پوست همانند پسوریازیس می گردد که امگا ۳ با این مشکل مقابله می کند. گردو حاوی زینک نیز می باشد که نقش مهمی در بهبود زخم ها، پیشگیری از التهاب بدن و مبارزه با باکتری ها دارد.

چای سبز

چای سبز حاوی کاتچین است. این ماده یک ترکیب آنتی اکسیدانی است و از پوست در برابر آثار مخرب رادیکال های آزاد محافظت می کند. مصرف منظم این ماده می تواند استحکام، لطافت و رطوبت پوست را تامین نماید.

کلم بروکلی

کلم بروکلی حاوی ویتامین و مواد معدنی بیشمار است. لوتئین در کلم بروکلی وجود دارد که از دسته کاروتنوئیدها می باشند و ساز و کاری همانند بتاکاروتن دارد. این ماده از استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند و بروز چین و چروک های پوستی را به تاخیر می اندازد. سولفورافان نیز از دیگر مواد موجود در کلم بروکلی است و از تاثیر مخرب رادیکال های آزاد جلوگیری می کند و از طرفی باعث تحریک سیستم ایمنی بدن می گردد.

غذا و سلامت پوست

تخمه آفتابگردان

دانه ها و مغزها برای پوست بسیار مفید هستند و در این میان تخمه آفتابگردان جای خاصی دارد. این ماده غذایی با داشتن مقادیر بالای پروتئین، ویتامین E، سلنیوم و زینک برای سلامت پوست بسیار مفید است.

شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی فلاونول است که یک ترکیب آنتی اکسیدانی است. نوشیدن یک نوشیدنی کاکائویی غنی باعث بهتر شدن بافت پوست و نرمی و لطافت آن می شود و از طرفی مقاومت پوست را در برابر آسیب های اشعه UV بالا می برد.

سویا

این ماده غذایی حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام ایزوفلاون است که باعث بهبود کلاژن سازی و استحکام و ضخامت پوست می شود.

سیب زمینی شیرین

این ماده غذایی سرشار از بتاکاروتن است و می تواند به خوبی از پوست در برابر آسیب های اشعه های مضر نور خورشید محافظت نماید. ۱۰۰ گرم سیب زمینی شیرین پخته بیش از ۶ برابر نیاز روزانه شما به بتاکاروتن را تامین می نماید.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • راز زیبایی پوست زنان کره ای در چیست؟
  • راهکارهای موثر برای مراقبت از پوست در پاییز!
  • یازده نکته طلایی برای مراقبت از پوست بدن!

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]