سم زدایی از ریه و راه های آن

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
سلامت ریه برای سلامت هر فرد بسیار مهم می باشد. در واقع ریه ها اندام های پاک کننده ای هستند که در معرض بسیاری آلاینده ها مانند دود سیگار و هوای آلوده قرار دارند و ممکن است نیاز به سم زدایی داشته باشند. از آنجا که ریه عضو مهمی برای بدن است و نبود آن زندگی را برای فرد غیر ممکن می کند به همین دلیل بهتر است به فکر عاری کرن ریه از آلاینده ها باشیم تا سلامت این عضو از بدن را به خوبی تامین نماییم.
شما می توانید جهت خرید اسپری خشکی بینی و تنفس به صورت آنلاین از وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.
روش های پاک سازی و سم زدایی از ریه: ترک سیگار: یکی از مهم ترین مواردی که به سلامت ریه ها آسیب می رساند سیگار است. مطالعات ثابت کرده اند سیگار کشیدن یکی از دلایل اصلی ابتلا به سرطان ریه می باشد. حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد مرگ های مرتبط با سرطان ریه ناشی از تاثیرات سیگار می باشد. در تاثیر سیگار ژنتیک نیز بسیار می تواند موثر باشد. البته قابل توجه است مطالعات نشان داده اند قرار گرفتن در مجاورت افراد سیگاری نیز در ابتلا به سرطان ریه اثرگذار است. طبق مطالعات افرادی که همخانه با افراد سی..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

سلامت ریه برای سلامت هر فرد بسیار مهم می باشد. در واقع ریه ها اندام های پاک کننده ای هستند که در معرض بسیاری آلاینده ها مانند دود سیگار و هوای آلوده قرار دارند و ممکن است نیاز به سم زدایی داشته باشند. از آنجا که ریه عضو مهمی برای بدن است و نبود آن زندگی را برای فرد غیر ممکن می کند به همین دلیل بهتر است به فکر عاری کرن ریه از آلاینده ها باشیم تا سلامت این عضو از بدن را به خوبی تامین نماییم.

اسپری خشکی بینی و تنفسشما می توانید جهت خرید اسپری خشکی بینی و تنفس به صورت آنلاین از وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

روش های پاک سازی و سم زدایی از ریه:

ترک سیگار:

یکی از مهم ترین مواردی که به سلامت ریه ها آسیب می رساند سیگار است. مطالعات ثابت کرده اند سیگار کشیدن یکی از دلایل اصلی ابتلا به سرطان ریه می باشد. حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد مرگ های مرتبط با سرطان ریه ناشی از تاثیرات سیگار می باشد. در تاثیر سیگار ژنتیک نیز بسیار می تواند موثر باشد. البته قابل توجه است مطالعات نشان داده اند قرار گرفتن در مجاورت افراد سیگاری نیز در ابتلا به سرطان ریه اثرگذار است. طبق مطالعات افرادی که همخانه با افراد سیگاری هستند ۲۵درصد بیشتر از افراد دیگر در معرض ابتلا به سرطان ریه قرار دارند و به همین دلیل باید به این نکته توجه ویژه ای داشت.

درست نفس بکشید:

درست نفس کشیدن یکی از مواردی است که در سلامت ریه باید به آن بسیار توجه داشت. ریه اندامی قابل بسط و گسترش است. ما می توانیم به جای نفس های کم عمق هر روزه خود، نفس های عمیق بکشیم و از مزایای آن استفاده کنیم. سعی کنید از بینی و با دهان بسته بسیار آرام نفس بکشید. حجم وسیعی از هوا را به دیافراگم خود هدایت کنید. طوری نفس بکشید که شکم تان بالا بیاید. نفس را ۵ ثانیه حبس کنید و به آرامی و طی ۵ ثانیه با دهان نفس را خارج نمایید. تنفس صحیح علاوه بر کمک به سلامت ریه ها، در کاهش استرس موثر است و باعث آرامش شما می شود.

سم زدایی از ریه

ورزش کنید:

تاثیرات ورزش بر داشتن ریه هایی سالم بر کسی پوشیده نیست. بهتر است سه تا چهار بار در هفته و یا سه بار در هفته و ۲۰ دقیقه تمرینات ورزشی با شدت بالا انجام دهید. این کار کمک میکند تا ریه هایی سالم تر داشته باشد.
ورزش باعث به کار افتادن ماهیچه ها نیز می گردد و با این کار باعث افزایش سرعت تنفس می شود. به این ترتیب اکسیژن بیشتری به ماهیچه ها می رسد. ورزش با بهبود گردش خون به بدن در از بین بردن دی اکسید کربن یاری می رساند و ماهیچه ها را آماده می کند تا از اکسیژن به طور موثرتری استفاده کنند و از تولید بیش از حد دی اکسید کربن جلوگیری کنند. پیاده روی، دوچرخه سواری، رقصیدن، شنا، تنیس، بوکس و هر نوع ورزشی که باعث افزایش تنفس شما شود برای پاکسازی ریه مفید است.

به تهویه محیط اطراف تان توجه داشته باشید:

کنترل کردن هوای مکانی که به سر می برید شاید کار سختی باشد. اما بهتر است تهویه منزل و محل کار خود را در وضعیت مناسبی حفظ کنید. همچین اگر در محیط های کاری به سر می برید که ممکن است با مواد شیمیایی در ارتباط باشید (نقاشان، کارگران بخش تولید کارخانه، کارگران ساختمانی) حتما از ماسک های مناسب استفاده کنید. اگر در شهر آلوده ای زندگی می کنید و امکان تغییر مکان برایتان مقدور است به شهر هایی مهاجرت کنید که آب و هوایی پاکیزه دارند.

از رژیم سرشار از آنتی اکسیدان استفاده کنید:

استفاده از آنتی اکسیدان ها می تواند در کمک به سم زدایی از ریه موثر باشد. آنتی اکسیدان ها می توانند از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت کنند. آنتی اکسیدان ها با افزایش توانایی ریه باعث بهبود نفس کشیدن می شوند. غذاهایی نظیر اسفناج، کلم بروکلی، ماهی، بلوبری، انگور و سیب زمینی شیرین سرشار از آنتی اکسیدان هستند. یکی از موادی که بسیار توصیه می شود سیر است. سیر باعث بهبود بیماری های تنفسی می گردد. این ماده آنتی باکتریال است و به نابودی بسیاری از ویروس ها، میکروارگانیسم ها و باکتری ها یاری می رساند. این ماده در رفع سموم ناشی از دخانیات نیز بسیار موثر است و باعث بهبود بیماری های تنفسی همچون آسم، احتقان، سل، سرماخوردگی، برونشیت و ذات الریه می گردد.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • آیا پاکسازی کبد باعث کاهش وزن می شود؟
  • چای های لاغری و سم زدا و تمام آنچه باید بدانید!

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]