علت ورم پاها چیست؟

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
ورم پاها زمانی اتفاق می افتد که مایع لنف در بافت زیر پوست جمع شود. ورم می تواند در قسمت های مختلفی از پا ایجاد شود. مچ پا، ساق پا و یا ران ها ممکن است دچار ورم شوند. دلایل بسیار بر ایجاد ورم پاها تاثیر گذارند که در این مقاله به بررسی این دلایل می پردازیم.
شما می توانید جهت خرید قرص مفاصل و استخوان به صورت آنلاین از وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.
دلایل ورم پاها اضافه وزن: یک از مهم ترین دلایل ورم پاها اضافه وزن می باشد. اضافه وزن باعث می شود چربی انباشته شده در پاها گردش خون در پا را با مشکل مواجه سازد. همچنین چاقی باعث می شود فشار بیشتری به پاها برای تحمل وزن وارد شود و به همین دلیل پاها متورم می شوند. بانوان باردار نیز که دچار اضافه وزن می شوند ورم پا را بسیار تجربه می کنند.
تنگ بودن کفش: تنگی کفش باعث می شود تا مایعات نتوانند در پا به خوبی حرکت کنند و این مسئله به ایجاد تورم در پاها می انجامد. برای رفع این مشکل بهتر است از کفش های استاندارد که پا در آنها راحت می باشد استفاده گردد.
مصرف بیش از حد نمک: مصرف بیش از حد نمک می تواند باعث شود پاها متورم..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

ورم پاها زمانی اتفاق می افتد که مایع لنف در بافت زیر پوست جمع شود. ورم می تواند در قسمت های مختلفی از پا ایجاد شود. مچ پا، ساق پا و یا ران ها ممکن است دچار ورم شوند. دلایل بسیار بر ایجاد ورم پاها تاثیر گذارند که در این مقاله به بررسی این دلایل می پردازیم.

قرص مفاصل و استخوانشما می توانید جهت خرید قرص مفاصل و استخوان به صورت آنلاین از وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

دلایل ورم پاها

اضافه وزن:

یک از مهم ترین دلایل ورم پاها اضافه وزن می باشد. اضافه وزن باعث می شود چربی انباشته شده در پاها گردش خون در پا را با مشکل مواجه سازد. همچنین چاقی باعث می شود فشار بیشتری به پاها برای تحمل وزن وارد شود و به همین دلیل پاها متورم می شوند. بانوان باردار نیز که دچار اضافه وزن می شوند ورم پا را بسیار تجربه می کنند.

تنگ بودن کفش:

تنگی کفش باعث می شود تا مایعات نتوانند در پا به خوبی حرکت کنند و این مسئله به ایجاد تورم در پاها می انجامد. برای رفع این مشکل بهتر است از کفش های استاندارد که پا در آنها راحت می باشد استفاده گردد.

مصرف بیش از حد نمک:

مصرف بیش از حد نمک می تواند باعث شود پاها متورم شوند. توصیه می شود بزرگسالان بیشتر از ۲۳۰۰ میلی گرم سدیم بیشتر در طول روز استفاده نکنند.

لخته شدن خون:

گاهی تورم نشان دهنده لخته شدن خون است. تورم در این شرایط با داغی و قرمزی همراه می شود. زمانیکه خون در عروق لخته شود به سمت قلب حرکت می کند و ممکن است مشکلات جدی برای فرد ایجاد کند. بنابراین در صورت دیدن این علائم باید به پزشک مراجعه گردد.

ورم پا

تغییرات هورمونی:

گاهی سندرم پیش از قاعدگی باعث ورم پاها می شود. ورم کردن پا ممکن است یک هفته پیش از قائدگی تجربه شود.

عدم تحرک:

نداشتن تحرک کافی می تواند به ورم پاها بیانجامد. نشستن یا ایستادن های طولانی مدت می تواند اثر منفی بر روی پاها داشته باشد. نشستن طولانی مدت باعث می شود جریان خون در پاها کاهش یابد و ورم ایجاد شود. ایستادن های طولانی نیز توان پا برای انقباض را کاهش می دهد و این مسئله نیز می تواند باعث کاهش جریان خون شود.

وجود التهاب در ناحیه پا:

زمانی که پا دچار التهاب شود ورم ایجاد می شود. این التهاب می تواند پاسخ طبیعی به آسیب یا بیماری باشد یا نتیجه التهاب های مفصلی روماتیسمی و بیماریهای التهابی دیگر باشد.

وجود عفونت در پا:

گاهی عفونت باکتریایی یا قارچی پوست پا می تواند ایجاد تورم کند. تورم با داغی، درد و قرمزی همراه می شود. افرادی که دچار بیماری های عروقی محیطی و یا دیابت هستند بیشتر در معرض این مشکل می باشند. عفونت باعث می شود جریان خون در پا کاهش یابد و پا ورم کند.

روش های جلوگیری از ورم پاها:

  • تحرک بدنی خود را افزایش دهید. زمانی را به ورزش و پیاده روی اختصاص دهید.
  • وزن خود را متعادل نگه دارید.
  • میزان مصرف نمک خود را کاهش دهید.
  • از تنقلات حاوی نمک مانند چیپس، چوب شور و … خودداری نمایید.
  • از نشستن و ایستادن های طولانی پرهیز کنید.
  • پاهای خود را چند بار در طول روز بالاتر از سطح بدن قرار دهید.
  • از غذاهای آماده و کنسروی کمتر استفاده کنید.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • شین اسپلینت (درد ساق پا) چیست؟
  • آشنایی با پا درد و درمان های آن

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]