فواید بربرین (berberine) در کاهش وزن

مصرف بربرین به دلیل داشتن خواص بالقوه در بهبود سلامتی به موضوعی داغ تبدیل شده است بیایید در مورد این ماده و اینکه چگونه می تواند مانند قرص لاغری به کاهش وزن کمک کند و همچنین مانند قرص دیابت بر دیابت نوع ۲، سلامت قلب و موارد دیگر اثر بگذارد، بیشتر بیاموزیم.
بسیاری از افراد از بربرین برای کاهش وزن، بهبود سلامت قند خون، حمایت از سلامت قلب و موارد دیگر استفاده کرده اند و شواهد بسیار امیدوارکننده و موفقیت آمیز بوده است، ناگفته نماند که berberine گزینه بسیار ارزان‌تری نسبت به داروهای خاصی است که اغلب با آن مقایسه می‌شود.
بربرین چیست و فواید آن برای کاهش وزن چگونه است؟ بربرین آلکالوئیدی در نظر گرفته می‌شود که از گیاهان مختلفی استخراج شده و شامل بربریس است، از این رو «بربرین» نامیده می‌شود. سال‌هاست که در طب سنتی چینی برای دیابت، ناباروری، اسهال و به عنوان یک ضد میکروب استفاده می‌شود و تا به امروز همچنان برای درمان بیماری‌ های مختلف استفاده می شود.
بربرین آنزیمی به نام پروتئین کیناز فعال شده با آدنوزین مونوفسفات را فعال می کند و پروتئین تیروزین فسفاتاز را مهار می کند و در نتیجه مقاومت به ان..

مصرف بربرین به دلیل داشتن خواص بالقوه در بهبود سلامتی به موضوعی داغ تبدیل شده است بیایید در مورد این ماده و اینکه چگونه می تواند مانند قرص لاغری به کاهش وزن کمک کند و همچنین مانند قرص دیابت بر دیابت نوع ۲، سلامت قلب و موارد دیگر اثر بگذارد، بیشتر بیاموزیم.

بسیاری از افراد از بربرین برای کاهش وزن، بهبود سلامت قند خون، حمایت از سلامت قلب و موارد دیگر استفاده کرده اند و شواهد بسیار امیدوارکننده و موفقیت آمیز بوده است، ناگفته نماند که berberine گزینه بسیار ارزان‌تری نسبت به داروهای خاصی است که اغلب با آن مقایسه می‌شود.

بربرین چیست و فواید آن برای کاهش وزن چگونه است؟

بربرین آلکالوئیدی در نظر گرفته می‌شود که از گیاهان مختلفی استخراج شده و شامل بربریس است، از این رو «بربرین» نامیده می‌شود. سال‌هاست که در طب سنتی چینی برای دیابت، ناباروری، اسهال و به عنوان یک ضد میکروب استفاده می‌شود و تا به امروز همچنان برای درمان بیماری‌ های مختلف استفاده می شود.

بربرین آنزیمی به نام پروتئین کیناز فعال شده با آدنوزین مونوفسفات را فعال می کند و پروتئین تیروزین فسفاتاز را مهار می کند و در نتیجه مقاومت به انسولین را بهبود می بخشد. اما چگونه به کاهش وزن، بهبود دیابت نوع ۲ و سلامت قلب کمک می کند؟

قرص لاغری و کاهش وزنشما می توانید جهت خرید قرص لاغری و کاهش وزن به صورت آنلاین از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

بربرین برای کاهش وزن

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که berberine عملکرد انسولین را بهبود می بخشد، که یک جزء کلیدی در مورد توانایی بدن برای استفاده از چربی بدن به عنوان انرژی است.

هنگامی که انسولین نمی تواند آنچه را که باید انجام دهد، بدن بیشتر مستعد تجمع و ذخیره چربی در بدن می شود. بنابراین، این قطعا برای کسانی که از دیابت نوع ۲ رنج می برند و در کاهش وزن مشکل دارند، خوب است.

بربرین در مطالعات نشان داده است که آنزیم لیپوپروتئین لیپاز را مهار می کند، که به بدن اجازه می دهد چربی را ذخیره کند و همچنین ممکن است سطح لپتین را کاهش دهد، هورمونی که در بافت سلول های چربی یافت می شود. لپتین در مهار گرسنگی و تنظیم تعادل انرژی نقش دارد.

در یک مطالعه آزمایشی بر روی افراد چاق ۵۰۰ میلی گرم بربرین سه بار در روز به مدت یک دوره ۱۲ هفته ای داده شد. این افراد در طی ۱۲ هفته ۲٫۵ کیلو وزن کم کردند، به علاوه سطح چربی خون را به میزان قابل توجهی کاهش دادند که شامل کاهش تری گلیسیرید و کاهش سطح کلسترول بود.

همچنین توجه به این نکته مهم است که محققان دریافتند که سطح کلسیتریول نیز افزایش می یابد کلسیتریول فرم فعال ویتامین دی می باشد. بنابراین به این نتیجه رسیدیم که علاوه بر مزایای ذکر شده قبلی، berberine ممکن است گزینه مناسبی برای بهبود پوکی استخوان نیز باشد.

سلامت روده و سایر عواملی که در کاهش وزن نقش دارند

در تحقیقاتی که در سال ۲۰۲۰ انجام شد پزشکان به این نتیجه رسیدند که بربرین از طریق مکانیسم‌های مختلفی که شامل «تعدیل میکروبیوتای روده، تنظیم ژن، نفوذپذیری روده و گلوکونئوژنز کبدی» می‌شود، تأثیر قابل‌توجهی در پیشگیری از چاقی دارد.

به طور خلاصه، عملکرد سالم روده علاوه بر بسیاری از عوامل دیگر، برای حفظ وزن سالم بسیار مهم است و اثرات این ماده بر چاقی نیز به سلامت کلی بهتر و جلوگیری از بیماری های مزمن مانند دیابت و سرطان منجر می شود.

بربرین برای کاهش وزن در مبتلایان به سندرم تخمدان پلی کیستیک

سندرم تخمدان پلی کیستیک، یک اختلال هورمونی است که بر برخی از عملکردهای بدن زنان تأثیر منفی می گذارد. سندرم تخمدان پلی کیستیک می تواند به دلیل نا منظم بودن اشتها به خطر بیفتد، به علاوه می تواند مقاومت به انسولین و سایر عواملی که در افزایش وزن نقش دارند را افزایش دهد.

اما تحقیقات امیدوارکننده ای در مورد اثرات این ماده بر سندرم تخمدان پلی کیستیک وجود دارد. طی تحقیقاتی که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد پزشکان اثرات بسیار مشابهی را بین بربرین و متفورمین از جمله کاهش بافت چربی احشایی در غیاب کاهش وزن و بهبود حساسیت به انسولین یافتند.

در این بررسی همچنین اشاره شد که بر اساس آزمایش، berberine بر تقویت قوای باروری آقایان موثر بوده است و استفاده از آن در زنان یائسه که مایل به باردار شدن بودند، بی خطر بود.

بربرین

فواید بربرین بر قند خون، دیابت نوع ۲ و سلامت قلب

ممکن است شنیده باشید که مردم در مورد بربرین به عنوان یک جایگزین بالقوه یا گزینه ای که می تواند همراه با متفورمین، یک داروی محبوب دیابت باشد را توصیه می کنند، خوب است بدانید که تحقیقات بسیار متقاعد کننده ای در مورد این موضوع وجود دارد.

دیابت نوع ۲ هر ساله در میان جمعیت جوان و پیر به دلیل انتخاب های غذایی نامناسب، چاقی، کمبود تحرک، استرس بیش از حد، سن و غیره شیوع بیشتری پیدا می کند. همه چیز با فقدان توانایی بدن برای استفاده موثر از انسولین شروع می شود.

نقش انسولین در بدن

انسولین هورمونی است که توسط لوزالمعده تولید می شود و نقش اساسی در مدیریت گلوکز، منبع انرژی اولیه بدن که از غذاهایی که می خوریم ایجاد می شود، ایفا می کند بعد از غذا سطح گلوکز افزایش می یابد و باعث می شود لوزالمعده انسولین ترشح کند که سطح گلوکز یا قند خون را کنترل می کند.

هنگامی که بدن در برابر انسولین مقاوم می شود نمی تواند به اندازه کافی انسولین تولید کند یا نمی تواند به طور موثر از آن استفاده کند، قند زیادی در خون تجمع می یابد و مشکلاتی به وجود می آید و بیشتر به دلیل عوامل سبک زندگی ذکر شده در بالا ایجاد می شود.

در تحقیقات صورت گرفته بربرین نه تنها نشان داد که در ترکیب با تغییرات سبک زندگی سالم و رعایت رژیم غذایی برای مبتلایان به دیابت نوع ۲ موثرتر از استفاده آن در کنار رژیم های غذایی که در آن هیچ نوع رعایتی برای افراد دیابتی نبوده و در ترکیب با داروهای ضد دیابت، اثرات حتی بیشتر از حد تصور پزشکان بوده است.

berberine در مقایسه با داروهای کاهنده چربی خون، برای کاهش LDL کلسترول بد و افزایش HDL کلسترول خوب بسیار قوی ظاهر شده است.

اثرات بربرین بر سلامتی

شواهد کافی برای حمایت از اثربخشی بربرین نه تنها برای مبتلایان به دیابت نوع ۲، بلکه تحقیقات امیدوارکننده ای وجود دارد که اثرات مثبتی بر سلامت قلب نیز نشان می دهد.

  • بهبود مقاومت به انسولین
  • ترویج ترشح انسولین
  • مهار گلوکونئوژنز در کبد
  • تحریک گلیکولیز در سلول‌های بافت محیطی
  • تعدیل میکروبیوتای روده
  • کاهش جذب روده‌ای گلوکز
  • تنظیم متابولیسم لیپید

سایر مزایای بربرین بر سلامتی

با توجه به آنچه گفته شد، تحقیقات نشان می دهد که berberine دارای خواص ضد سرطانی است یک دلیل این است که می‌تواند تولید مثل سلول‌های سرطانی و ویروس‌ها را کند و مهار کند. بربرین با جلوگیری از تجمع اسیدهای چرب در کبد از بیماری کبد جلوگیری می کند.

دوزهای توصیه شده مصرف بربرین

دوز معمول توصیه شده بربرین ۵۰۰ میلی گرم، سه بار در روز است که دوز مشابه متفورمین است. اما قبل از مصرف باید با پزشک متخصص مشورت کنید تا دوز مناسب را تعیین کنید، به خصوص اگر داروهای دیگری مصرف می کنید.

ممکن است بخواهید ابتدا با دوز کمتری شروع کنید و سپس به تدریج آن را افزایش دهید تا زمانی که ۱۵۰۰ میلی گرم در روز مصرف کنید. اما این به خود فرد بستگی دارد با این حال نیمه عمر آن چند ساعت است بنابراین تقسیم دوز در طول روز مطلوب ترین نتایج ممکن را به همراه خواهد داشت.

آیا بربرین عوارض جانبی دارد؟

طبق تحقیقات، بربرین زمانی که در دوزهای توصیه شده مصرف شود بی خطر است. با این حال تجربه ناراحتی دستگاه گوارش برای کاربران غیرمعمول نیست. این اتفاق در تمام مصرف کنندگان رخ نمی دهد اما چندین مطالعه نشان داده اند که بر درصدی از کاربران تأثیر می گذارد.

یبوست نیز ممکن است در برخی از مصرف کنندگان رخ دهد، اگرچه، عوارض جانبی زمانی که در دوزهای بالاتر مصرف شوند، محتمل تر است. از آنجایی که بربرین قند خون را کاهش می دهد، مصرف داروهایی برای این منظور می تواند منجر به کاهش قند خون شود که می تواند خطرناک باشد.

در صورت بروز عوارض جانبی شدید، فورا مصرف بربرین را قطع کرده و با پزشک مشورت کنید.

بربرین

چه کسانی نباید بربرین مصرف کنند؟

در حالی که این در نهایت به شما و پزشکتان بستگی دارد، مواردی وجود دارد که بهتر است از مصرف مکمل با برخی محصولات خودداری کنید.

افرادی که توصیه می کنیم از مکمل بربرین استفاده نکنند، زنان باردار و شیرده، کودکان، و هر کسی که در حال حاضر شرایط پزشکی دارد و یا داروهای تجویزی مصرف می کند، هستند.

چگونه در هنگام مصرف بربرین کاهش وزن را به حداکثر برسانیم؟

ساده است. برای کاهش وزن باید از کالری کمتری بهرمند شوید در حالی که بربرین ممکن است از طریق مکانیسم‌های مختلف به کاهش وزن کمک کند، اما تنها با مصرف بربرین و عدم ایجاد تغییر در سبک زندگی به اهداف کاهش وزن خود نخواهید رسید.

این به معنای انتخاب غذاهای سالم‌تر، ورزش بیشتر و خوردن کالری کمتر از آنچه که معمولاً برای حفظ وزن فعلی‌تان انجام می‌دهید اگر ورزش روزانه کافی ندارید هدف این است که از این ذخایر چربی استفاده کنید و از افزایش چربی جلوگیری کنید.

مصرف بربرین مطمئناً می تواند به بهبود عوامل فیزیولوژیکی که برای حفظ وزن سالم ضروری هستند کمک کند. اما یک دقیقه هم فکر نکنید که می توانید بنشینید و اجازه دهید بربرین بدن رویاهایتان را به شما بدهد (این اتفاق نمی افتد).

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد:

  • برنامه تمرینی مناسب برای کاهش وزن و چربی سوزی!
  • تغذیه در دوران چربی سوزی