فواید بی نظیر کیک بوکسینگ برای بدن

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
شاید شما هم نام این رشته ورزشی را بسیار زیاد شنیده باشید. کیک بوکسینگ از جمله ورزش های رزمی است که در آن از مشت، لگد زدن و کار با پا استفاده می شود. این رشته ترکیبی از کاراته، موی تای و بوکس غربی است و رشته ای است که مدت زمان زیادی از تولد آن نگذشته است. نام این ورزش به ضربه های پا (کیک) و مشت زدن (بوکسینگ) اشاره دارد و هدف از تمرینات کیک بوکسینگ این است که فرد بتواند از خود دفاع کند و آمادگی جسمانی داشته باشد.
شما می توانید جهت خرید مکمل های بدنسازی از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
فواید کیک بوکسینگ برای بدن این ورزش اثرات مفیدی برای بدن دارد. مطالعات نشان داده اند افرادی که حتی یک بار در هفته تمرینات کیک بوکسینگ را انجام می دهند می توانند انرژی بسیاری را در خود احساس کنند. در ادامه به فواید کیک بوکسینگ اشاره خواهیم کرد:
کمک به سلامت قلب و عروق کیک بوکسینگ همانند دویدن شامل حرکات سریع زیادی است و به راحتی ضربان قلب را با سرعتی مشابه دویدن بالا می برد. در کیک بوکسینگ از تمرینات اینتروال استفاده می شود. در این تمرینات ورزشکار در اوج بازدهی خود ..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

شاید شما هم نام این رشته ورزشی را بسیار زیاد شنیده باشید. کیک بوکسینگ از جمله ورزش های رزمی است که در آن از مشت، لگد زدن و کار با پا استفاده می شود. این رشته ترکیبی از کاراته، موی تای و بوکس غربی است و رشته ای است که مدت زمان زیادی از تولد آن نگذشته است. نام این ورزش به ضربه های پا (کیک) و مشت زدن (بوکسینگ) اشاره دارد و هدف از تمرینات کیک بوکسینگ این است که فرد بتواند از خود دفاع کند و آمادگی جسمانی داشته باشد.

مکمل بدنسازیشما می توانید جهت خرید مکمل های بدنسازی از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

فواید کیک بوکسینگ برای بدن

این ورزش اثرات مفیدی برای بدن دارد. مطالعات نشان داده اند افرادی که حتی یک بار در هفته تمرینات کیک بوکسینگ را انجام می دهند می توانند انرژی بسیاری را در خود احساس کنند. در ادامه به فواید کیک بوکسینگ اشاره خواهیم کرد:

کمک به سلامت قلب و عروق

کیک بوکسینگ همانند دویدن شامل حرکات سریع زیادی است و به راحتی ضربان قلب را با سرعتی مشابه دویدن بالا می برد. در کیک بوکسینگ از تمرینات اینتروال استفاده می شود. در این تمرینات ورزشکار در اوج بازدهی خود ۳۰ ثانیه تا چند دقیقه ورزش می کند و سپس استراحت می نمایند. به این تمرینات، تمرین تناوبی با شدت بالا نیز گفته می شود و برای آمادگی قلبی- عروقی و سوزاندن کالری بسیار مناسب می باشد.
مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ انجام شد نشان داد کسانی که سه روز درهفته و هر بار یک ساعت کیک بوکسینگ انجام می دهند افزایش قابل توجهی در حداکثر جذب اکسیژن vo2max داشته اند.

کیک بوکسینگ و افزایش قدرت بدنی بدن

در ورزش کیک بوکسینگ فرد از قدرت عضلات قفسه سینه، کمر و کل بدن برای زدن ضربه های مشت و لگد استفاده می کند و همچنین با دستکش های سنگین بوکس باید مدام ضربه بزند. تمام این شرایط باعث می شود قدرت بدنی فرد افزایش یابد. مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۴ نشان داد افرادی که کیک بوکسینگ را به صورت متناوب انجام می دهند قدرت عضلانی بالاتری در بالا تنه و پایین تنه خود داشته اند.

کیک بوکسینگ

موثر در کالری سوزی بدن

کیک بوکسینگ یک ورزش هوازی است و باعث کالری سوزی می شود. مطالعات نشان داده اند میزان توده چربی در کیک بوکسورهای حرفه ای و آماتور بیشتر و چربی بدن آنها کمتر بوده است.

موثر در کاهش استرس

مطالعات نشان داده اند انجام ورزش های منظم می تواند در مقابله با استرس به فرد یاری رساند. انجام ورزش هایی مانند کیک بوکسینگ باعث تولید اندورفین در بدن می شود و این هورمون می تواند استرس را در فرد کاهش دهد. اکثر افراد پس از انجام این ورزش با کاهش تنش و استرس روانی مواجه می شوند.

افزایش دهنده اعتماد به نفس

به صورت کلی ورزش و خصوصا ورزش های رزمی نقش مهمی در افزایش اعتماد به نفس فرد دارند. برای انجام ورزش کیک بوکسینگ شما باید پشتکار داشته باشید، همچنین یادگیری مهارت های کیک بوکسینگ باعث می شود شما توانایی بالاتری در دفاع از خود در مقابل خطرات داشته باشید و همین مسائل باعث افزایش اعتماد به نفس در شما می گردد. مطالعات نشان داده اند کیک بوکسینگ در افزایش انعطاف پذیری، خوش بینی و انگیزه نیز بسیار مفید می باشد.

کیک بوکسینگ, بهبود حافظه و تمرکز

برای انجام کیک بوکسینگ شما نیاز دارید تا از ذهن خود کار بکشید و تمرکز را همراه آن کنید. همچنین انجام تکنیک های کیک بوکسینگ نیاز به تعادل و هماهنگی بدن دارند و این باعث بهبود عملکرد مغز و عملکرد شناختی می گردد.

اگر مبتدی هستید چه نکاتی را باید رعایت کنید؟

  • این ورزش را به آرامی انجام دهید و به مرور در آن پیش بروید تا آسیب نبینید.
  • برای انجام این ورزش هدف خود را در نظر داشته باشید. اینکه می خواهید به تناسب اندام برسید، کاهش وزن داشته باشید و یا تنها برای رقابت این ورزش را انتخاب می کنید بسیار مهم می باشد.
  • قبل از ورزش حتما به بدن سوخت برسانید و آب کافی بنوشید تا دهیدراته نشوید.
  • سعی کنید به گونه ای برنامه ریزی کنید که بتوانید سه بار در هفته و هر بار یک ساعت تمرینات کیک بوکسینگ را انجام دهید.

کیک بوکسینگ

آیا انجام کیک بوکسینگ می تواند مشکلاتی برای بدن ایجاد کند؟

کیک بوکسینگ خطر خاصی ندارد اما به دلیل اینکه بدن ما در طول ورزش مشغول به انجام حرکات است ممکن است دچار آسیب شود. بیشترین مشکلات برای ورزشکاران کیک بوکسینگ در رفتگی شانه ها، کمر، زانو، مچ پا و لگن است. اگر دچار آسیب دیدگی در این نواحی هستید بهتر است پیش از انجام کیک بوکسینگ حتما با پزشک خود مشورت نمایید.
افراد دچار بیماری های قلبی و ریوی نیز بهتر است قبل از کیک بوکسینگ و انجام هر ورزش دیگری با پزشک خود مشورت نمایند.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • پیلاتس، ورزشی مناسب برای افزایش قدرت و انعطاف پذیری عضلات!
  • کدام ورزش برای رفع خستگی بدن مناسب است؟!
  • معرفی انواع ورزش برای تقویت عضلات ران پا!

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]