قرص سی ال ای بهتر است یا ال کارنیتین؟ معرفی بهترین چربی سوز

زمان مطالعه: ۵ دقیقهاگر به عنوان یک ورزشکار یا بدنساز با مشکلات اضافه وزن روبرو باشید، دو مکمل سی ال ای و ال کارنیتین را به خوبی می شناسید. اما احتمالا این سوال برای شما هم پیش آمده که برای نتیجه گیری بهتر قرص سی ال ای بهتر است یا ال کارنیتین؟
این دو مکمل هر دو به عنوان مکمل‌های چربی‌سوز ورزشی بوده و در کاهش وزن مفید هستند. در این مطلب ما به بررسی تفاوت سی ال ای و ال کارنیتین می‌پردازیم تا شما با در اختیار داشتن اطلاعات مفید بتوانید از بین این دو مکمل بدنسازی یکی‌ را تحت عنوان چربی‌سوز گزینش کرده و مورد مصرف قرار دهید؛ با ما همراه باشید.
مکمل ال کارنیتین چیست؟ ال کارنیتین نوعی کارنیتین بوده و از مشتقات آمینو اسیدها به شمار میاید. در واقع دو اسید آمینه لیزین و متیونین در ادغام با یکدیگر L-carnitine را به وجود می آورند. ال کارنیتین با تجزیه اسیدهای چرب و تبدیل آن‌ها به انرژی عمل می‌کند و در کاهش وزن اثر گذار واقع می‌شود.
علاوه بر این ال کارنیتین در کاهش حس خستگی بعد از ورزش، تسریع ریکاوری و بهبود تمرینات تاثیرگذار است.
بیشتر بخوانیم: بهترین مکمل بدنسازی برای افزایش حجم کدام است؟
مکم..

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

اگر به عنوان یک ورزشکار یا بدنساز با مشکلات اضافه وزن روبرو باشید، دو مکمل سی ال ای و ال کارنیتین را به خوبی می شناسید. اما احتمالا این سوال برای شما هم پیش آمده که برای نتیجه گیری بهتر قرص سی ال ای بهتر است یا ال کارنیتین؟

این دو مکمل هر دو به عنوان مکمل‌های چربی‌سوز ورزشی بوده و در کاهش وزن مفید هستند. در این مطلب ما به بررسی تفاوت سی ال ای و ال کارنیتین می‌پردازیم تا شما با در اختیار داشتن اطلاعات مفید بتوانید از بین این دو مکمل بدنسازی یکی‌ را تحت عنوان چربی‌سوز گزینش کرده و مورد مصرف قرار دهید؛ با ما همراه باشید.

مکمل ال کارنیتین چیست؟

ال کارنیتین نوعی کارنیتین بوده و از مشتقات آمینو اسیدها به شمار میاید. در واقع دو اسید آمینه لیزین و متیونین در ادغام با یکدیگر L-carnitine را به وجود می آورند. ال کارنیتین با تجزیه اسیدهای چرب و تبدیل آن‌ها به انرژی عمل می‌کند و در کاهش وزن اثر گذار واقع می‌شود.

علاوه بر این ال کارنیتین در کاهش حس خستگی بعد از ورزش، تسریع ریکاوری و بهبود تمرینات تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانیم: بهترین مکمل بدنسازی برای افزایش حجم کدام است؟

مکمل سی ال ای (CLA) چیست؟

سی ال ای از خانواده اسیدهای چرب بوده و در تولیدات حیوانی مثل گوشت و لبنیات به وفور یافت می گردد. CLA دربردارنده اسیدهای چرب امگا ۶ بوده و جزء چربی‌های غیر اشباع به حساب می آید که تاثیرات مثبتی را به ویژه در محافظت از سلامت قلب داراست. با اینکه سی ال ای از نگاه فنی در دسته چربی‌های ترانس قرار می گیرد ولی عملکردی طبیعی داشته و به به عبارتی اثرات منفی چربی‌های ترانس صنعتی و تصنعی را ندارد.

CLA در کاهش چربی‌های بدن نقش داشته و در عضله‌سازی و ارتقاء انرژی نیز می‌تواند مفید واقع شود؛ به همین دلیل بخش اعظمی از ورزشکاران ترجیح می دهند از قرص سی ال ای در کنار تمرینات و رژیم غذایی خود استفاده کنند.

تفاوت ال کارنیتین و سی ال ای

همان‌طور که گفتیم که ال کارنیتین و سی ال ای هر دو مکمل چربی‌سوز ورزشی هستند؛ بدین ترتیب به صورت معمول فردی که قصد به کار گیری از این دو فرآورده را دارد، قصد کاهش وزن و معدود کردن چربی‌های بدنش را دارد. به همین دلیل به دنبال مقایسه تاثیر به کارگیری از ال کارنیتین و cla در چربی سوزی می‌پردازیم تا تفاوت آن‌ها بیشتر برای شما آشکار شود.

بیشتر بخوانیم: ال کارنتین برای لاغری

در شرایطی‌که می خواهید بدانید قرص سی ال ای بهتر است یا ال کارنیتین؟ می بایست بگوییم که هیچ زمان نمی‌شود به این سوال یک پاسخ قطعی داد. چرا که برای برخی از اشخاص ال کارنیتین تاثیرگذارتر است و برای برخی دیگر CLA. درضمن اکثر پژوهش ها نیز نشان داده‌اند که هر دوی این مکمل ها فارغ از ورزش و رژیم غذایی تاثیر چندانی در چربی‌سوزی نخواهند گذاشت. البته یک راه حل بسیار اثرگذار در کاهش وزن اشخاص ورزشکار به کارگیری از ال کارنیتین و CLA با هم و به صورت هم زمان است و ما آن را به شما توصیه می‌کنیم.

تفاوت ال کارنیتین و سی ال ای

آیا CLA و ال کارنیتین را می توان با هم مصرف کرد ؟

حال که دانستید قرص سی ال ای بهتر است یا ال کارنیتین بهتر است بدانید که تفاوت ال کارنیتین و سی ال ای با یکدیگر در نوع آنان می‌باشد؛ به‌این معنی که ال کارنیتین از مشتقات اسیدهای آمینه و CLA به عنوان مثال اسیدهای چرب است. همان‌طور که اشاره کردیم در صورتی که مایلید در کنار ورزش و رژیم مطلوب غذایی، چربی‌سوزی را به حداکثر برسانید، توصیه‌ی با تجربه‌ترین مربیان بدنسازی این است که CLA و L-carnitine را همراه با هم مصرف نمایید. این مکمل‌ها به طور قرص ترکیبی در دسترس بوده و همچنین می‌شود از مزایای هر یک جداگانه نیز بهره برد.

بیشتر بخوانیم: تغذیه در بدنسازی + بررسی نکات مهم

برای نتیجه‌گیری حداکثری بهتر است این دو مکمل را ۱ تا ۲ ساعت پیش از استارت تمرینات ورزشی خود مصرف نمائید. ادغام ال کارنیتین و سی ال ای با هم موجب می‌شود تا با مصرف ال کارنیتین انرژی در بدن شما ارتقاء یافته و ساعت‌ها تمرین کنید و با مصرف سی ال ای به کاهش چربی‌های بدن کمک شایانی گردد. ایده‌آل‌ترین موقعیت ممکن این است که L کارنیتین را با روزی ۱ گرم استارت کرده و کم کم به ۲ تا ۳ گرم برسانید. مقدار مصرف CLA نیز می تواند از ۱.۸ تا ۷ گرم در روز متغیر بوده و با مشورت کردن مربی ورزشی در دوزهای مناسب تقسیم گردیده و مورد استعمال قرار گیرد.

مصرف سی ال ای و ال کارنیتین به صورت همزمان

ال کارنیتین در مقادیر کمتر از ۲ گرم در روز در برهه زمانی ۱ سال معمولا هیچ نوع عارضه جانبی را به‌دنبال نخواهد داشت. در بخش اعظمی از منابع عنوان شده که می توانید با آسودگی حتی روزمره تا ۴ گرم از این مکمل را مصرف کنید. به هر حال عوارضی که ممکن است با مصرف ال کارنیتین به وجود آید، شامل موارد زیر است:

  • اسهال
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • بوی بد بدن
  • گرفتگی عضلات شکم

مکمل‌های CLA نیز معمولا ایمن هستند ولی در دوزهای بالا ممکن است با این عوارض همراه باشند:

  • درد شکم
  • اسهال
  • یبوست
  • سوء هاضمه

درصورتی که علائم مذکور در ابتدا برای شما اتفاق افتاد به طبع می بایست مصرف مکمل را قطع کنید و با دکتر خود مشورت کنید.

بیشتر بخوانیم: آیا مکمل برای بدنسازی ضروری است؟ بررسی نکات مهم

مقایسه فواید ال کارنیتین و CLA با یکدیگر

تا به اینجای مطالب سعی کردیم که به شما بگوییم که قرص سی ال ای بهتر است یا ال کارنیتین. در ادامه بیشتر شما را با تفاوت ال کارنیتین و سی ال ای و فواید این دو مکمل آشنا می کنیم.

مهم ترین فواید ال کارنیتین در موارد زیر خلاصه می‌شود:

  • افزایش سطح انرژی در بدن
  • بهبود عملکردهای ذهنی و شناختی
  • افزایش عملکرد بدنی در تمرینات ورزشی
  • بهبود زمان ریکاوری و کاهش درد پس از انجام تمرینات
  • افزایش چربی سوزی در بدن

و مهمترین فواید CLA نیز به شرح زیر است:

  • افزایش حساسیت به انسولین و حفظ قند خون در سطوح مناسب
  • پشتیبانی از عملکرد سیستم ایمنی بدن
  • افزایش سنتز گلیکوژن
  • افزایش تراکم استخوان
  • کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید
  • تقویت عضله سازی
  • افزایش احساس سیری

چربی سوزی با ال کارنیتین و cla

باز هم یادآوری می‌کنیم که سی ال ای و ال کارنیتین هر دو می توانند در کاهش وزن اثرگذار واقع شوند ولی بهترین نتیجه گیری هنگامی به دست می‌آید که در کنار یک رژیم لاغری و انجام تمرینات منظم ورزشی، مصرف شوند.

یکی از بهترین مکمل های سی ال ای موجود در بازار ایران قرص سی ال ای ویتاپی ۱۰۰۰ میلی گرم ۱۲۰ عدد است. این محصول از محبوب‌ترین مکمل‌های مورد استفاده بدنسازان حرفه‌ای است.

ویژگی قرص سی ال ای ویتاپی

– کمک به عدم جذب چربی و افزایش متابولیسم بدن ( برای ورزشکاران )
– کاهش بافت چربی در بدن و جایگزینی آن با بافت عضلانی
– هر عدد قرص حاوی ۱۰۰۰ میلی گرم سی ال ای
– چربی سوز و افزایش متابولیسم بدن ورزشکاران
– کمک به افزایش باقت عضلانی و کاهش سایز
– کاهش وزن بدون از دست رفتن توده عضلات
– کمک به کنترل قند خون

قرص سی ال ای ویتاپی 1000 میلی گرم 120 عدد

مشاهده و خرید

کلام آخر

تفاوت ال کارنیتین و سی ال ای را در این مطلب برای شما شرح دادیم. در صورتی که قصد چربی سوزی و کاهش وزن دارید، بهترین گزینه برای شما مصرف هم زمان این دو مکمل در کنار یکدیگر است. دراین‌صورت در مقطع زمانی کمتری می توانید به مقصود مطلوب خود دست یابید.

نوشته قرص سی ال ای بهتر است یا ال کارنیتین؟ معرفی بهترین چربی سوز اولین بار در مجله ی دارویی. پدیدار شد.