لاغری پس از زایمان

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
به طور معمول بانوان در دوره بارداری ۵ تا ۱۸ کیلوگرم وزن اضافه می کنند. لاغری و داشتن شکمی صاف پس از زایمان دغدغه بسیاری از بانوان می باشد و به مسئله ای چالش برانگیز برای آنها تبدیل می شود. شکم پس از زایمان به زمان نیاز دارد تا به اندازه خود بازگردد و از طرفی اضافه وزن مادر نیز نیاز به زمان برای کاهش دارد. در مطلب امروز به روش های موثر در لاغری پس از زایمان می پردازیم.
شما می توانید جهت خرید مکمل های بعد از بارداری از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
روش های لاغری پس از زایمان : شیر دادن به کودک شاید جالب باشد بدانید شیر دادن به نوزاد باعث کالری سوزی و لاغری پس از زایمان می شود. مادر با شیر دادن حدود ۵۰۰ کالری روزانه می سوزاند و چه راهی بهتر از این که در حالت استراحت و شیر دادن به نوزاد کالری بسوزانید. شیر دادن همچنین کمک می کند انقباضاتی در عضلات ایجاد شود و این مسئله به جمع شدن رحم و لاغری کمک می کند.
ورزش کردن شروع ورزش مدتی پس از زایمان می تواند به شما در لاغری پس از زایمان و رسیدن دوباره به اندام قبلی، یاری رساند. می توانید از ورزش هایی سبک م..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

به طور معمول بانوان در دوره بارداری ۵ تا ۱۸ کیلوگرم وزن اضافه می کنند. لاغری و داشتن شکمی صاف پس از زایمان دغدغه بسیاری از بانوان می باشد و به مسئله ای چالش برانگیز برای آنها تبدیل می شود. شکم پس از زایمان به زمان نیاز دارد تا به اندازه خود بازگردد و از طرفی اضافه وزن مادر نیز نیاز به زمان برای کاهش دارد. در مطلب امروز به روش های موثر در لاغری پس از زایمان می پردازیم.

بعد از بارداریشما می توانید جهت خرید مکمل های بعد از بارداری از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

روش های لاغری پس از زایمان :

شیر دادن به کودک

شاید جالب باشد بدانید شیر دادن به نوزاد باعث کالری سوزی و لاغری پس از زایمان می شود. مادر با شیر دادن حدود ۵۰۰ کالری روزانه می سوزاند و چه راهی بهتر از این که در حالت استراحت و شیر دادن به نوزاد کالری بسوزانید. شیر دادن همچنین کمک می کند انقباضاتی در عضلات ایجاد شود و این مسئله به جمع شدن رحم و لاغری کمک می کند.

ورزش کردن

شروع ورزش مدتی پس از زایمان می تواند به شما در لاغری پس از زایمان و رسیدن دوباره به اندام قبلی، یاری رساند. می توانید از ورزش هایی سبک مانند پیاده روی شروع کنید و یا ورزش های دیگر را زیر نظر پزشک آغاز کنید. اگر اهل ورزش نیستید می توانید رقص را در برنامه خود بگنجانید. همه این موارد باعث تعریق شما و به مرور کاهش وزنتان می گردد.

رژیم متعادل غذایی

سعی کنید تحت نظر پزشک تغذیه یک رژیم متناسب برای خود داشته باشید که هم مواد مغذی را از طریق شیر به کودک خود برسانید و هم اندام سالمی داشته باشید. رژیم شما باید سرشار از سبزیجات، میوه جات، حبوبات و پروتئین سالم برای بدن باشد. سعی کنید از مصرف بیش از حد قند، شکر و نمک خودداری کنید و غذاها و نوشیدنی های ناسالم مانند نوشابه ها و غذاهای فست فود را از رژیم خود حذف کنید.

لاغری پس از زایمان

وعده های متناوب در رژیم خود داشته باشید

زنان شیرده روزانه به ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ کالری در روز نیاز دارند تا بتوانند مواد مغذی را به نوزاد خود برسانند. برای تامین این میزان کالری می توانید از وعده های غذایی کوچک اما متناوب سرشار از پروتئین و کربوهیدرات استفاده کنید. خوردن این مواد باعث می شود انرژی بیشتری در طول روز داشته باشید و از خوردن وعده های بزرگ جلوگیری کنید.

آب کافی بنوشید

نوشیدن آب کافی باعث دفع سموم از بدن می شود و در کاهش چربی های دور شکمی نیز موثر است. نوشیدن حدود یک و نیم لیتر آب باعث می شود در ساعت های پس از نوشیدن آب ۲۴ تا ۳۰ درصد بیشتر کالری بسوزانید. شما پس از زایمان به دلیل شیر دادن مایعات بدن خود را از دست می دهید و باید این کمبود را با نوشیدن آب جبران کنید. بسیاری از افراد قدیمی اعتقاد دارند آب نوشیدن باعث بزرگ شدن شکم می شود اما این باور غلط است. نوشیدن آب بر کاهش اشتها و دریافت کالری موثر است و باعث می شود افرادی که به زیاده خوری عادت کرده اند بتوانند این مشکل را کنترل نمایند. پس تا می توانید آب بنوشید تا روند لاغری را پس از زایمان بهتر طی کنید.

خواب کافی داشته باشید

مادرانی که خواب کافی ندارند با اضافه وزن مواجه می شوند. مطالعات نشان داده اند کمبود خواب با اضافه وزن در ارتباط است. به همین دلیل توصیه می شود هر زمانی که امکانش را داشتید حتما بخوابید.

در زمان مناسب غذا بخورید

سعی کنید وعده های غذایی را در ساعت مناسب مصرف کنید. این مسئله در مورد شام بسیار حیاتی است. از خوردن شام در ساعت های پایانی شب خودداری کنید و وعده شام را به ساعت ۷ تا ۷:۳۰ عصر منتقل کنید. شام خوردن در این ساعت باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود و به کاهش وزن یاری می رساند. اگر تا دیروقت بیدار می مانید می توانید برای رفع گرسنگی از یک لیوان شیر یا یک فنجان چای سبز استفاده کنید.

لاغری پس از زایمان

به خود زمان دهید

این نکته را باید در نظر داشت که تغییرات بدنی و اندامی مادر در ۹ ماه ایجاد شده و نمی توان یک یا دو ماهه بدن را پس از زایمان لاغر کرد. اولین سال پس از زایمان برای مادران بسیار چالشی است زیرا هم باید مراقب خود باشند و هم فرزند خود و این هماهنگی کار را برای آنها سخت می کند. اگر احساس می کنید با انجام روش های بالا هنوز تغییراتی در خود ندیده اید انگیزه خود را از دست ندهید و همچنان به مراقبت های خود ادامه دهید تا پس از مدت زمانی نتایج کاهش وزن خود را مشاهده نمایید.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • مسمومیت بارداری یا پره اکلامپسی چیست؟
  • حالت تهوع در بارداری نشان دهنده سلامت جنین است!
  • نکات طلایی در مورد بارداری سالم پس از سقط جنین!

شما می توانید محصول زیر را از وب سایت داروخانه آنلاین تهیه نمایید :

  • قرص پریناویت آیزن آپوویتال

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]