معرفی مکمل های چربی سوز دوران کاهش وزن

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
چربی سوزها یکی از بحث برانگیزترین مکمل های موجود در بازار هستند. آنها به عنوان مکمل های غذایی توصیف می شوند که می توانند متابولیسم شما را افزایش دهند، جذب چربی را کاهش دهند یا به بدن کمک کنند چربی بیشتری برای سوخت بسوزانند.
به یاد داشته باشید، متابولیسم هر فردی متفاوت است. هیچ چربی سوز “معجزه آسایی” وجود ندارد. در حالی که موارد زیر ممکن است به افزایش متابولیسم کمک کند، تضمینی نیست. موثرترین راه برای کاهش وزن و چربی سوزی از طریق خواب منظم، کاهش استرس، ورزش منظم و خوردن یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی و متعادل است.
با این حال، چندین مکمل طبیعی ثابت شده است که به شما کمک می کند چربی بیشتری بسوزانید. در اینجا معرفی خواهیم کرد. قبل از شروع هر مکملی حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید.
شما می توانید جهت خرید مکمل چربی سوز از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.
۵ مکمل چربی سوز طبیعی کافئین کافئین ماده ای است که معمولا در قهوه، چای سبز و دانه های کاکائو یافت می شود. همچنین یک عنصر محبوب در مکمل های تجاری چربی سوز است – و دلیل خوبی هم دارد. کافئین می تواند به اف..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

چربی سوزها یکی از بحث برانگیزترین مکمل های موجود در بازار هستند. آنها به عنوان مکمل های غذایی توصیف می شوند که می توانند متابولیسم شما را افزایش دهند، جذب چربی را کاهش دهند یا به بدن کمک کنند چربی بیشتری برای سوخت بسوزانند.

به یاد داشته باشید، متابولیسم هر فردی متفاوت است. هیچ چربی سوز “معجزه آسایی” وجود ندارد. در حالی که موارد زیر ممکن است به افزایش متابولیسم کمک کند، تضمینی نیست. موثرترین راه برای کاهش وزن و چربی سوزی از طریق خواب منظم، کاهش استرس، ورزش منظم و خوردن یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی و متعادل است.

با این حال، چندین مکمل طبیعی ثابت شده است که به شما کمک می کند چربی بیشتری بسوزانید. در اینجا معرفی خواهیم کرد. قبل از شروع هر مکملی حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

مکمل چربی سوزشما می توانید جهت خرید مکمل چربی سوز از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

۵ مکمل چربی سوز طبیعی

کافئین

کافئین ماده ای است که معمولا در قهوه، چای سبز و دانه های کاکائو یافت می شود. همچنین یک عنصر محبوب در مکمل های تجاری چربی سوز است – و دلیل خوبی هم دارد. کافئین می تواند به افزایش متابولیسم شما کمک کند و به بدن شما کمک کند چربی سوزی بیشتری داشته باشید.

تحقیقات نشان می دهد که کافئین می تواند به طور موقت متابولیسم شما را تا ۱۶ درصد در مدت ۱ تا ۲ ساعت افزایش دهد علاوه بر این، چندین مطالعه نشان داده اند که کافئین می تواند به بدن شما کمک کند چربی بیشتری را به عنوان سوخت بسوزاند. با این حال، به نظر می رسد این تأثیر در افراد با وزن کمتر در مقایسه با افرادی که ممکن است اضافه وزن داشته باشند یا چاقی داشته باشند قوی تر است.

به سادگی سعی کنید چند فنجان قهوه قوی بنوشید، که منبع عالی کافئین با فواید بسیاری برای سلامتی است. گفته می شود، این فواید سلامتی فقط موقتی هستند. توجه به این نکته مهم است که کافئین می تواند با کیفیت خواب تداخل داشته باشد، که اثرات منفی بر مدیریت وزن دارد.

مصرف بیش از حد کافئین در واقع می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد. به همین دلیل مهم است که در حد مجاز روزانه کافئین که ۴۰۰ میلی گرم است استفاده نمائید.

عصاره چای سبز

عصاره چای سبز به سادگی شکل غلیظی از چای سبز است. تمام مزایای چای سبز را به صورت پودر یا کپسول مناسب فراهم می کند. عصاره چای سبز همچنین سرشار از کافئین و پلی فنل اپی گالوکاتچین گالات است که هر دو ترکیباتی هستند که می توانند به شما درچربی سوزی کمک کنند.

علاوه بر این، این دو ترکیب مکمل یکدیگر هستند و می توانند به شما درچربی سوزی از طریق فرآیندی به نام (ترموژنز) کمک کنند. به عبارت ساده (ترموژنز) فرآیندی است که در آن بدن شما کالری می سوزاند تا گرما تولید کند. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل شش مطالعه نشان داد که مصرف ترکیبی از عصاره چای سبز و کافئین به افراد کمک می کند ۱۶ درصد بیشتر از دارونما چربی سوزی انجام دهند.

در مطالعه دیگری، دانشمندان اثرات دارونما، کافئین و ترکیبی از عصاره چای سبز و کافئین را بر چربی سوزی مقایسه کردند. آنها کشف کردند که ترکیب چای سبز و کافئین تقریباً ۶۵ کالری بیشتر در روز نسبت به کافئین به تنهایی و ۸۰ کالری بیشتر از دارونما می سوزاند. به خاطر داشته باشید که در این مطالعات شرکت کنندگان عصاره چای سبز را همراه با کافئین اضافی مصرف کردند.

بنابراین، این به طور قطعی نشان نمی دهد که عصاره چای سبز به تنهایی همین اثرات را دارد. مطالعات نشان داده اند که در حالی که هیچ اثر مضری از خود چای سبز گزارش نشده است، مصرف بیش از حد عصاره چای سبز ممکن است برای کبد مضر باشد، به خصوص اگر با معده خالی مصرف شود. از دوز توصیه شده تجاوز نکنید.

پودر پروتئین

پروتئین برای چربی سوزی فوق العاده مهم است. مصرف زیاد پروتئین می تواند با افزایش متابولیسم و ​​کاهش اشتها به چربی سوزی کمک کند. همچنین به بدن شما کمک می کند تا توده عضلانی را حفظ کند.

به عنوان مثال، یک مطالعه شامل ۶۰ شرکت کننده دارای اضافه وزن و چاقی نشان داد که یک رژیم غذایی با پروتئین بالا تقریبا دو برابر یک رژیم غذایی پروتئین متوسط ​​در سوزاندن چربی موثر است.

پروتئین همچنین می تواند با افزایش سطح هورمون های سیری مانند GLP-1، CCK و PYY اشتهای شما را کاهش دهد و در عین حال سطح هورمون گرسنگی گرلین را کاهش دهد. در حالی که می توانید تمام پروتئین مورد نیاز خود را از غذاهای غنی از پروتئین دریافت کنید، اما بسیاری از مردم هنوز خوردن پروتئین کافی روزانه را چالش برانگیز می دانند.

مکمل های پودر پروتئین راه مناسبی برای افزایش مصرف پروتئین شما هستند. گزینه ها شامل پودرهای پروتئین وی، کازئین، سویا، تخم مرغ و کنف است. با این حال، مهم است که مکمل پروتئینی را انتخاب کنید که قند و مواد افزودنی کمی داشته باشد، به خصوص اگر در تلاش برای کاهش وزن و چربی سوزی هستید.

به خاطر داشته باشید که کالری هنوز مهم است. مکمل های پروتئینی به جای اینکه به رژیم غذایی شما اضافه شوند باید به سادگی جایگزین میان وعده ها یا بخشی از یک وعده غذایی شوند. اگر خوردن پروتئین کافی برایتان دشوار است، سعی کنید روزانه ۱ تا ۲ پیمانه (۲۵ تا ۵۰ گرم) پودر پروتئین مصرف کنید. میزان توصیه شده مصرف روزانه پروتئین بر اساس سطح فعالیت، سن، جنس، وزن، قد و غیره متفاوت خواهد بود.

چربی سوز

فیبر محلول

دو نوع مختلف فیبر وجود دارد: محلول و نامحلول.

فیبر محلول آب را در دستگاه گوارش شما جذب می کند و یک ماده ژل مانند چسبناک تشکیل می دهد. جالب توجه است، مطالعات نشان داده اند که فیبر محلول می تواند با کاهش اشتها به شما درچربی سوزی کمک کند

به این دلیل که فیبر محلول می تواند به افزایش سطح هورمون های سیری مانند PYY و GLP-1 کمک کند. همچنین می تواند به کاهش سطح هورمون گرسنگی گرلین کمک کند. علاوه بر این، فیبر محلول به کندی رساندن مواد مغذی به روده کمک می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، بدن شما زمان بیشتری را برای هضم و جذب مواد مغذی صرف می کند، که می تواند برای مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشید

علاوه بر این، فیبر محلول نیز ممکن است با کاهش میزان کالری که از غذا جذب می‌کنید به چربی سوزی کمک کند. در حالی که می توانید تمام فیبر محلول مورد نیاز خود را از غذا دریافت کنید، بسیاری از مردم این موضوع را چالش برانگیز می دانند. اگر این مورد برای شماست، سعی کنید از مکمل های فیبر محلول مانند گلوکومانان یا پوسته پسیلیوم استفاده کنید.

یوهیمبین

یوهیمبین ماده ای است که در پوست درخت Pausinystalia yohimbe یافت می شود، درختی که در مرکز و غرب آفریقا یافت می شود. معمولاً به عنوان یک ماده تقویت کننده جنسی استفاده می شود، اما همچنین دارای خواصی است که ممکن است به شما در سوزاندن چربی کمک کند. یوهیمبین با مسدود کردن گیرنده هایی به نام گیرنده های آلفا-۲ آدرنرژیک عمل می کند.

این گیرنده ها به طور معمول آدرنالین را برای سرکوب اثرات آن، که یکی از آنها تشویق بدن به سوزاندن چربی برای سوخت است، متصل می کنند. از آنجایی که یوهیمبین این گیرنده‌ها را مسدود می‌کند، می‌تواند اثرات آدرنالین را طولانی‌تر کند و تجزیه چربی را برای سوخت تقویت کند.

مطالعه ای که شامل ۲۰ بازیکن نخبه فوتبال بود نشان داد که مصرف ۱۰ میلی گرم یوهیمبین دو بار در روز به آنها کمک کرد تا ۲٫۲ درصد از چربی بدن خود را به طور متوسط ​​تنها در ۳ هفته کاهش دهند. به خاطر داشته باشید که این ورزشکاران قبلاً کاملاً لاغر بودند، بنابراین کاهش ۲٫۲٪ در چربی بدن قابل توجه است.

با این وجود، اطلاعات بیشتری در مورد یوهیمبین مورد نیاز است تا بتوان آن را به عنوان یک مکمل چربی سوز توصیه کرد. علاوه بر این، از آنجایی که یوهیمبین سطح آدرنالین شما را بالا نگه می دارد، ممکن است عوارض جانبی مانند حالت تهوع، اضطراب، حملات پانیک و فشار خون بالا ایجاد کند.

همچنین می تواند با داروهای رایج فشار خون و افسردگی تداخل داشته باشد. اگر برای این شرایط دارو مصرف می کنید یا اضطراب دارید، ممکن است بخواهید از مصرف یوهیمبین اجتناب کنید.

علیرغم آنچه که برخی از تولیدکنندگان مکمل ممکن است پیشنهاد کنند، “قرص جادویی” ایمن وجود ندارد که بتواند به شما در سوزاندن صدها کالری اضافی در روز کمک کند.

با این حال، تعدادی از غذاها و نوشیدنی ها ممکن است علاوه بر ارائه سایر فواید سلامتی، میزان متابولیسم شما را به میزان متوسطی افزایش دهند. گنجاندن چندین مورد از آنها در رژیم غذایی روزانه ممکن است اثراتی داشته باشد که در نهایت منجر به کاهش چربی و سلامت کلی بهتر شود.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد:

  • با چربی سوزهای طبیعی برای کاهش وزن آشنا شوید!
  • تغذیه در دوران چربی سوزی
  • برنامه تمرینی مناسب برای کاهش وزن و چربی سوزی !

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]