نشانه های اولیه بارداری چیست؟

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
نشانه های بارداری در بدن هر فرد ممکن است به شکل متفاوتی خود را نشان دهد. این علائم در برخی چند هفته اول بارداری بروز می یابد و در برخی دیرتر خود را نشان می دهد. شدت و مدت بروز نشانه های اولیه بارداری نیز بسیار متفاوت است.
شما می توانید جهت خرید مکمل پیش از بارداری از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
نشانه های اولیه بارداری تنها راه قطعی برای اطمینان از بارداری آزمایش خون می باشد اما برخی نشانه ها می توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند. در مطلب امروز به معرفی این نشانه های اولیه بارداری می پردازیم.
لکه بینی و گرفتگی عضلانی پس از انجام لقاح در رحم، یکی از ابتدایی ترین نشانه های بارداری، خونریزی سبک واژینال می باشد. این اتفاق به طور معمول ۱۰ تا ۱۴ روز پس از تخمک گذاری رخ می دهد. نوع خونریزی در این زمان متفاوت است و خونریزی مات و رنگی روشن تر از دوره طبیعی قاعدگی دارد و زمان آن نیز طولانی نیست.
برخی از زنان در این روزه گرفتگی های عضلانی و شکمی را نیز تجربه می کنند که بسیار به گرفتگی های دوره قاعدگی شباهت دارد.
تاخیر در قاعدگی زمانیکه پس از لقاح..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

نشانه های بارداری در بدن هر فرد ممکن است به شکل متفاوتی خود را نشان دهد. این علائم در برخی چند هفته اول بارداری بروز می یابد و در برخی دیرتر خود را نشان می دهد. شدت و مدت بروز نشانه های اولیه بارداری نیز بسیار متفاوت است.

مکمل پیش از بارداریشما می توانید جهت خرید مکمل پیش از بارداری از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

نشانه های اولیه بارداری

تنها راه قطعی برای اطمینان از بارداری آزمایش خون می باشد اما برخی نشانه ها می توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند. در مطلب امروز به معرفی این نشانه های اولیه بارداری می پردازیم.

لکه بینی و گرفتگی عضلانی

پس از انجام لقاح در رحم، یکی از ابتدایی ترین نشانه های بارداری، خونریزی سبک واژینال می باشد. این اتفاق به طور معمول ۱۰ تا ۱۴ روز پس از تخمک گذاری رخ می دهد. نوع خونریزی در این زمان متفاوت است و خونریزی مات و رنگی روشن تر از دوره طبیعی قاعدگی دارد و زمان آن نیز طولانی نیست.
برخی از زنان در این روزه گرفتگی های عضلانی و شکمی را نیز تجربه می کنند که بسیار به گرفتگی های دوره قاعدگی شباهت دارد.

تاخیر در قاعدگی

زمانیکه پس از لقاح فرآیند لانه گزینی بلاستوسیست در آندومتر (لایه ی پوشاننده رحم) صورت می گیرد بدن تولید گنادوتروپین جفتی انسانی را آغاز می کند. این هورمون به بدن در حفظ بارداری یاری می رساند و با دستور به تخمدان ها باعث توقف رهاسازی ماهیانه تخمک های بالغ می شود. فرد در هفته چهارم بارداری با تاخیر در قاعدگی روبرو می شود. این مسئله یکی از نشانه های اولیه بارداری می باشد و در این زمان می توان برای تشخیص بارداری اقدام به آزمایش نمود.

افزایش دمای پایه ای بدن

دمای پایه ای بدن را با اندازه گیری دمای بدن پس از بیدار شدن از خواب می سنجند. این دما در دوره تخمک گذاری بالا می رود و تا زمان دوره بعدی ادامه پیدا می کند. اگر این افزایش دما بیش از دو هفته به طول انجامید می تواند نشانه بارداری شما باشد.

نشانه های اولیه بارداری

احساس خستگی

یکی از نشانه های اولیه بارداری داشتن احساس خستگی خصوصا در اوایل بارداری می باشد. در دوران اولیه بارداری سطح هورمون پروژسترون بالا می رود. پروژسترون باعث افزایش خواب و کاهش سطح و فشار خون می شود و تولید خون را افزایش می دهد تا انرژی مادر را در دوران بارداری فراهم کند.

افزایش ضربان قلب

شخص باردار در هفته های هشتم تا دهم ممکن است با افزایش ضربان قلب مواجه شود. تپش قلب در این دوران بسیار شایع است و به دلیل تغییر و تحول هورمون ها می باشد.

تغییرات در سینه ها

این تغییرات در هفته های چهارم تا ششم رخ می دهد. در این زمان ممکن است با حساس شدن، درد وسوزن سوزن شدن سینه مواجه شوید و یا احساس سنگینی در سینه های خود داشته باشید.

نوسانات خلقی

در دوره بارداری میزان استروژن و پروژسترون تغییر می کند و افزایش می یابد. این مسئله باعث تغییر خلق وخوی فرد می شود و ممکن است او را حساس تر یا واکنش پذیرتر نماید. این نوسانات در سه ماهه اول بارداری بیشتر متداول است و با افسردگی، اضطراب، سرخوشی و تحریک پذیری خود را نشان می دهد.

تکرر ادرار

به دلیل اینکه در دوران بارداری بدن میزان خونی را که پمپاژ می کند افزایش می دهد کلیه ها نیز بیشتر به پردازش مایعات می پردازند و به همین دلیل مثانه زودتر پر می شود و نیاز به ادرار بیشتر می گردد.

نفخ و یبوست

افزایش پروژسترون در دوران بارداری باعث می شود عبور غذا از روده کند شود و فرد دچار یبوست شود.

تهوع و استفراغ

این نشانه به طور معمول در هفته چهارم تا ششم رخ می دهد. ممکن است این حالت در هر زمانی از طول روز رخ دهد و به احتمال زیاد به دلیل تاثیر هورمون ها می باشد. حالت تهوع و استفراغ در سه ماهه اول شدیدتر است و با ورود به سه ماهه دوم کمتر می گردد.

نشانه های اولیه بارداری

سرگیجه

سرگیجه نیز از نشانه های اولیه بارداری می باشد. در اوایل بارداری به دلیل اتساع عروق خونی فرد ممکن است دچار افت فشار خون و سرگیجه شود.

حساسیت به بو یا مواد غذایی

در سه ماهه اول برخی افراد ممکن است دچار حساسیت به بو و برخی غذاها شوند. ممکن است برخی غذاها و نوشیدنی ها که قبلا استفاده می کردید برایتان قابل تحمل نباشد.

افزایش وزن

برخی افراد در سه ماهه اول دچار افزایش وزنی در حدود نیم کیلو تا دو کیلوگرم می شوند. بدن در اوایل بارداری کالری بیشتری نمی خواهد اما با پیشرفت بارداری کالری مورد نیاز بدن نسبت به رژیم معمولی دچار تغییر می شود.

درخشان شدن پوست و بروز آکنه

به دلیل افزایش حجم خون و سطح هورمون ها، خون بیشتری در پوست جریان می یابد و باعث گلگون شدن پوست می شود. از طرفی این فرآیند به کارکرد بیشتر غدد چربی می انجامد و ممکن است باعث بروز آکنه شود. اگر این تغییرات را در پوست خود مشاهده کردید ممکن است با نشانه های بارداری مواجه شده باشید.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • توکوفوبیا یا ترس از بارداری و زایمان چیست؟
  • مسمومیت بارداری یا پره اکلامپسی چیست؟
  • چگونه بارداری سالم را تجربه کنیم؟

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]