هر آنچه باید از یوگای چشم بدانید

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
در دنیای امروز نوع مشاغل و برخی از تفریحات ما ایجاب می کند تا مدت ها خیره به صفحات لپ تاپ، موبایل و بسیاری ابزارهای دیجیتال دیگر باشیم. به همین دلیل لازم است تا با انجام تمریناتی از آسیبی که نگاه کردن به این صفحات به چشمان ما وارد می شود جلوگیری شود. یکی از این راه ها تمرین های یوگای چشم می باشد. در این مطلب به معرفی روش های انجام یوگای چشم می پردازیم.
یوگای چشم: به تمرین ها و کشش های چشمی یوگای چشم گفته می شود. یوگای چشم با تمرکز و حرکت دادن چشم بر روی فواصل دور و نزدیک انجام می شود. این تمرینات باعث می شوند سلامت چشم حفظ گردد. هنوز ثابت نشده است یوگای چشم باعث بهبود مشکلاتی همچون نزدیک بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم گردد اما این تمرینات می تواند باعث افزایش تمرکز و التیام علائم خستگی چشم شود.
شما می توانید جهت خرید قرص تقویت چشم از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
چگونه یوگای چشم را انجام دهیم؟ استفاده از گرمای کف دست این راه اولین و ساده ترین راه برای استراحت دادن به چشم ها می باشد. ابتدا دست های خود را به شدت به یکدیگر بمالید تا کف دست ها گرم ش..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

در دنیای امروز نوع مشاغل و برخی از تفریحات ما ایجاب می کند تا مدت ها خیره به صفحات لپ تاپ، موبایل و بسیاری ابزارهای دیجیتال دیگر باشیم. به همین دلیل لازم است تا با انجام تمریناتی از آسیبی که نگاه کردن به این صفحات به چشمان ما وارد می شود جلوگیری شود. یکی از این راه ها تمرین های یوگای چشم می باشد. در این مطلب به معرفی روش های انجام یوگای چشم می پردازیم.

یوگای چشم:

به تمرین ها و کشش های چشمی یوگای چشم گفته می شود. یوگای چشم با تمرکز و حرکت دادن چشم بر روی فواصل دور و نزدیک انجام می شود. این تمرینات باعث می شوند سلامت چشم حفظ گردد. هنوز ثابت نشده است یوگای چشم باعث بهبود مشکلاتی همچون نزدیک بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم گردد اما این تمرینات می تواند باعث افزایش تمرکز و التیام علائم خستگی چشم شود.

قرص تقویت چشمشما می توانید جهت خرید قرص تقویت چشم از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

چگونه یوگای چشم را انجام دهیم؟

استفاده از گرمای کف دست

این راه اولین و ساده ترین راه برای استراحت دادن به چشم ها می باشد. ابتدا دست های خود را به شدت به یکدیگر بمالید تا کف دست ها گرم شود. بعد چشم ها را ببندید و کف دست را آرام روی چشم ها قرار دهید. حال نفس عمیقی بکشید و از تاریکی و گرمای ایجاد شده بر روی چشم لذت ببرید. می توانید احساس کنید که عضلات چشم تان چگونه شل و ریلکس می شوند. تا زمانیکه حرارت در کف دست وجود دارد به این حالت ادامه دهید.

تغییر در تمرکز

این تمرین باعث تقویت عضلات چشم می شود. برای انجام آن دست چپ خود را در حالیکه انگشت شست را به حالت ایستاده قرار داده اید تا حد امکان جلو ببرید. حالا بازوی خود را به سمت راست حرکت دهید و بر روی انگشت شست تمرکز کنید. سپس بازو را به سمت چپ حرکت دهید و با چشمان خود انگشت شست را دنبال کنید. این حرکت را برای تاثیر بیشتر چندین بار تکرار کنید.

چشمک بزنید

می توانید برای این تمرین به حالت مراقبه بنشینید و یا در هر حالتی که هستید آن را انجام دهید. چشم ها را باز نگه دارید و بعد ۱۰ مرتبه سریعا پلک بزنید. سپس چشم ها را ببندید و ۲۰ ثانیه نفس عمیق بکشید و سعی کنید آرام باشید. تمرین را ۵ بار تکرار کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

یوگای چشم

چشمان خود را بچرخانید

این کار را می توانید نشسته و در حالیکه سر خود را ثابت نگه داشته اید انجام دهید. چشمان خود را تا جایی که می توانید به چهار جهت اصلی بچرخانید. بین هر جهت مستقیم به روبرو نگاه کنید و سپس حرکت بعد را انجام دهید. چند تنفس عمیق بین حرکات نیز می تواند بسیار آرامشبخش باشد.

فواصل دور و نزدیک را نگاه کنید

در نقطه ای بایستید که بتوانید دوردست ها را ببینید. کنار پنجره ای با افق باز جای بسیار مناسبی است. حالا ۵ تا ۱۰ ثانیه روی بینی تمرکز کنید و سپس نقطه ای در دور دست را انتخاب کرده و همین میزان به آن نقطه نگاه کنید. این کار را چندین بار تکرار کنید.

راهکارهایی دیگر برای مراقبت از چشم ها

معاینات چشمی خود را فراموش نکنید

یکی از مهم ترین کارها برای مراقبت از چشم ها انجام معاینات است. معاینات چشمی باعث می شوند بیماری های نظیر آب مروارید و گلوکوم هر چه سریعتر شناسایی شوند. توصیه می شود افراد بالای ۶۰ سال هر سال توسط پزشک چکاپ شوند حتی اگر بینایی کاملی دارند.

به چشمان خود استراحت دهید

اگر شغل شما به گونه ای است که مدام با مانیتور در ارتباط هستید حتما پس از گذشت هر یک ساعت، ۵ دقیقه به چشمان خود استراحت دهید. قانونی دیگری نیز برای استراحت به چشمان وجود دارد؛ می توانید پس از کار با مانیتور هر ۲۰ دقیقه روی فاصله ای در ۵ متری خود حدود ۲۰ ثانیه تمرکز کنید.

تغذیه خود را کنترل نمایید

برای داشتن چشمانی سالم داشتن یک رژیم سرشار از ویتامین های C، E و اسیدهای چرب امگا ۳ لازم است. همچنین آجیل، مرکبات، ماهی های روغنی و سبزیجات می توانند مواد مغذی را به چشمان شما برسانند. آب را در رژیم خود فراموش نکنید و به میزان کافی آب بنوشید.

از اشک مصنوعی استفاده کنید

اگر در طول روز مدت های طولانی به صفحه نمایش خیره می شوید و احساس درد و خشکی در چشم دارید با مشورت با پزشک از قطره های اشک مصنوعی استفاده نمایید.

یوگای چشم

از چشمان خود محافظت کنید

حتما در برابر نور آفتاب از عینک آفتابی استفاده کنید. اگر از لنز و عینک استفاده می کنید حتما نکات مهم در استفاده از آنها را رعایت نمایید.

از سیگار دوری کنید

سیگار کشیدن می تواند ریسک ابتلا به آب مروارید و آسیب به عصب بینایی را افزایش دهد. به همین دلیل توصیه می شود سیگار را ترک نمایید.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • یوگا ورزشی برای آرامش روح و جسم!

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.