واتر بادی چیست و تاثیر آن بر درد مفاصل

توضیحاتی درباره واتر بادی
آیا شما با واتر بادی آشنایی دارید؟ چاقی و اضافه وزن احتمال بروز درد مفصل زانو را افزایش می دهد. با انجام آب درمانی به بهبود سلامتی مفاصل کمک کنید.
واتر بادی روشی مناسب و موثر جهت بهبود سلامتی بدن با کمک آب می باشد. واتر بادی یک روش موثر درمانی است که برای کاهش درد مفاصل و کسب آرامش به کار گرفته می شود.
واتر بادی یک روش بر مبنای خواص فیزیکی آب می باشد که موجب کاهش وزن بیمار در آب می شود. در نتیجه مفاصل تحت فشار قرار نمی گیرند و بهبود می یابند. آب درمانی بیشتر در آب گرم انجام می شود. گرمای آب باعث افزایش جریان خون در عضلات و پوست می شود، در نتیجه دردهای عضلانی، استخوانی و مفصلی درمان می شوند.
استفاده از مکمل آوودین برای کاهش درد مفاصل در کنار انجام واتر بادی می تواند، به صورت شگفت انگیزی موجب بهبود بیماری های مفصلی شوند. مکمل آوودین دارای ترکیباتی مانند عصاره گیاه آووکادو، عصاره زنجبیل، سویا و ویتامین D3 بدون لانولین و با منشاء طبیعی غیر حیوانی می باشد. این مکمل باعث کاهش درد عضلات، کاهش درد و التهاب مفاصل، جلوگیری از تخریب غضروف ها و سهولت تحرک مفاصل می شود..

توضیحاتی درباره واتر بادی

آیا شما با واتر بادی آشنایی دارید؟ چاقی و اضافه وزن احتمال بروز درد مفصل زانو را افزایش می دهد. با انجام آب درمانی به بهبود سلامتی مفاصل کمک کنید.

واتر بادی روشی مناسب و موثر جهت بهبود سلامتی بدن با کمک آب می باشد. واتر بادی یک روش موثر درمانی است که برای کاهش درد مفاصل و کسب آرامش به کار گرفته می شود.

واتر بادی یک روش بر مبنای خواص فیزیکی آب می باشد که موجب کاهش وزن بیمار در آب می شود. در نتیجه مفاصل تحت فشار قرار نمی گیرند و بهبود می یابند. آب درمانی بیشتر در آب گرم انجام می شود. گرمای آب باعث افزایش جریان خون در عضلات و پوست می شود، در نتیجه دردهای عضلانی، استخوانی و مفصلی درمان می شوند.

استفاده از مکمل آوودین برای کاهش درد مفاصل در کنار انجام واتر بادی می تواند، به صورت شگفت انگیزی موجب بهبود بیماری های مفصلی شوند. مکمل آوودین دارای ترکیباتی مانند عصاره گیاه آووکادو، عصاره زنجبیل، سویا و ویتامین D3 بدون لانولین و با منشاء طبیعی غیر حیوانی می باشد. این مکمل باعث کاهش درد عضلات، کاهش درد و التهاب مفاصل، جلوگیری از تخریب غضروف ها و سهولت تحرک مفاصل می شود.

متخصص فیزیوتراپی با آموزش صحیح انجام تمرینات ورزشی به بیمار، کمک می کند تا دامنه حرکتی مفاصل بیمار بهبود یابد. افراد مبتلا به آرتروز می توانند با انجام واتر بادی بعد از گذشت حدود ۸ هفته، بهبود عملکرد زانو و کاهش درد مفاصل خود را تجربه کنند.

استفاده از آوودین همراه با انجام ورزش های آبی مناسب با شدت متوسط در بیماران دچار درد مفاصل می تواند در کاهش استرس اکسیداتیو تاثیر بگذارد. در نتیجه علائم بیماری های مفصلی مانند آرتریت روماتوئید به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

کاربرد واتر بادی در فیزیوتراپی

  • بهبود فلج اندام ها
  • بهبود آرتروز مفاصل مخصوصا آرتروز زانو و لگن
  • بهبود اسپوندیلیت آنکیلوزان
  • بهبود دردهای مزمن مفصلی مانند زانو درد و کمر درد
  • بهبود آسیب های عضلانی و اسکلتی
  • درمان اسپاسم های عضلانی
  • تقویت و توانبخشی اندام ها بعد از انجام عمل جراحی ارتوپدی

فواید واتر بادی

  • افزایش سوخت و ساز بدن
  • بهبود فعالیت سیستم قلب و عروق و سیستم تنفسی
  • جلوگیری از از تشکیل سنگ کلیه و سنگ مثانه
  • تحریک کننده روده بزرگ و جلوگیری از بروز یبوست
  • بهبود کیفیت خواب
  • افزایش دامنه حرکتی مفاصل
  • بهبود تغذیه بافت های بدن
  • تقویت عضلات و مفاصل ضعیف
  • درمان بیماری های پوستی مانند سوختگی ها و عفونت های پوستی

۱۰-درمان بیماری های مزمن مانند آرتروز و آرتریت روماتوئید

  • کاهش فشارهای روانی و روحی
  • تقویت عضلات و ماهیچه ها
  • کاهش درد مفاصل و دردهای عضلانی
  • کاهش درد و خستگی
  • انرژی بخش و نیرو دهنده
  • افزایش سرعت جریان خون
  • انجام زایمان در آب جهت کاهش درد زایمان

انواع آب درمانی یا واتر بادی

پزشک یا متخصص فیزیوتراپی، با توجه به نوع بیماری فرد تشخیص می دهد تا از چه روش درمانی با آب استفاده کند.

حمام آب گرم یک روش واتر بادی موثر در کاهش درد مفاصل

در حمام آب گرم، بیمار در داخل آب گرم دارای انواع مواد معدنی و یا چشمه های آب معدنی گرم قرار می گیرد. در این روش آب گرم و مواد معدنی موجود در آن بر کاهش درد مفاصل، تقویت سیستم ایمنی و بهبود کمردرد تاثیر زیادی می گذارد.

انجام ورزش های آبی

در این روش واتر بادی، بیمار در داخل آب گرم یا آب سرد با کمک فیزیوتراپیست و آب درمانگر، فعالیت های ورزشی آرام و سبکی را انجام می دهد. انجام این حرکات به صورتی است که هیچ گونه فشاری به بیمار وارد نمی شود و تعداد ضربان قلب بیمار افزایش نمی یابد. این روش آب درمانی برای مبتلایان به کمردرد، چاقی و بیماری آرتریت روماتوئید مناسب است.

حمام سیتز ، یک روش شگفت انگیز واتر بادی برای درمان درد

بیماران به تشخیص فیزیوتراپیست یا آب درمانگر در داخل وان دارای آب گرم و سرد می نشینند. این روش درمانی برای درمان درد بواسیر، گرفتگی های عضلانی، دردهای سیستم تناسلی، دردهای سندروم قبل از قاعدگی و درمان درد مقعد انجام می شود.

کمپرس

در روش درمانی واتر بادی با کمک کمپرس آب سرد یا آب گرم می توان سرعت جریان خون را در قسمت های دارای التهاب و درد کاهش داد. قرار دادن کمپرس آب گرم بر روی قفسه سینه از بروز برونشیت و درد سینه در زمان ابتلا به سرماخوردگی ها جلوگیری می کند. همچنین در هنگام بروز آسیب های ورزشی از کمپرس سرد در لحظات اولیه استفاده می شود تا میزان التهاب، خونریزی و درد کاهش یابد.

آب درمانی روده بزرگ

از این روش واتر بادی برای شست و شو و پاکسازی روده بزرگ استفاده می شود. با کمک جریان آب، مدفوع باقیمانده در روده بزرگ از بدن خارج می شود.

حمام پا

کسانی که در طول روز خیلی ایستاده هستند یا دوندگی زیادی برای انجام کارهای خود داشته اند، برای تسکین درد پا و کاهش تورم پا می توانند پاهای خود را در داخل یک استخر کم عمق یا وان مخصوص قرار دهند. این روش نوعی مسکن محسوب می شود. در این روش جریان خون در پاها افزایش می یابد.

مخازن شناور

مخازن غوطه ور نوعی روش واتر بادی می باشند که برای کاهش استرس، تسکین درد، بهبود کیفیت خواب و آرامش دردهای عضلانی بسیار مناسب است.

کنتراست

یک روش موثر آب درمانی، کنتراست است که نوعی سم زدایی و تخلیه عروق لنفی می باشد. انجام این روش موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

حمام یخی یک روش واتر بادی جدید جایگزین سرما درمانی

حمام یخی برای درمان آسیب های شدید کاربرد دارد. این روش درمانی مورد علاقه ورزشکاران حرفه ای می باشد. دمای آب در این روش درمانی ۴۵ درجه فارنهایت است.

سونا

سونا یک نوع واتر بادی است . شنا کردن در هوای گرم به سم زدایی، چربی سوزی و آرامش روحی کمک شایانی می کند. سونا موجب بهبود عضلات ، شادابی و سلامتی پوست می شود.

حمام بخار

قرار گرفتن در اتاق های بخار که به آن حمام بخار می گویند، موجب شده تا تاثیر سونا بر سلامتی بیشتر شود. در حمام بخار دردهای انسان به طور چشمگیری کاهش می یابد.

واتسو

در این روش واتر بادی درمانگر، بدن بیمار غوطه ور در آب را ماساژ می دهد.

آب درمانی گردابی

به غوطه وری بدن در آب ساکن، آب درمانی گردابی می گویند. انجام این روش موجب بهبود ترمیم بافت ها، بهبود زخم ها، بازسازی پوست آسیب دیده و افزایش جریان خون می شود.

نوشته واتر بادی چیست و تاثیر آن بر درد مفاصل اولین بار در داروخانه آنلاین داروهلپ | داروخانه آنلاین | ارسال رایگان | darookhaneonline. پدیدار شد.