ورزش مقاومتی چه فوایدی برای بدن دارد؟

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
ورزش کردن به صورت کلی فواید بسیاری برای بدن دارد اما یکی از ورزش هایی که می تواند فواید بسیاری به بدن برساند ورزش مقاومتی می باشد. ورزش مقاومتی حجم عضلات را افزایش می دهد و سوخت و ساز بدن را بالا می برد. این ورزش مقاومتی یکی از پر طرفدارترین ورزش های دنیا است و می تواند فواید بسیاری را به بدن برساند.
شما می توانید جهت خرید انواع مکمل های بدنسازی از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
ورزش مقاومتی چیست؟ تمرینات قدرتی را تمرینات مقاومتی، عضلانی و تمرین با وزنه نیز می نامند. در ورزش مقاومتی حرکات فیزیکی با استفاده از وزنه و تجهیزاتی مانند دمبل و هالتر انجام می شود و به این ترتیب باعث افزایش قدرت، توده عضلانی و استقامت فرد می گردد. تمرینات قدرتی و مقاومتی انواع مختلفی دارد:
تمرینات افزایش دهنده توده عضلانی این تمرینات به تمرینات عضله ساز معروف می باشند. در این تمرینات از وزنه های سنگین و متوسط برای تحریک رشد عضلات و افزایش دادن حجم آنها استفاده می شود.
تمرینات افزایش دهنده استقامت عضلانی در این تمرینات یک حرکت در مدت زمان خاص روی عضله ای خاص انجام می ش..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

ورزش کردن به صورت کلی فواید بسیاری برای بدن دارد اما یکی از ورزش هایی که می تواند فواید بسیاری به بدن برساند ورزش مقاومتی می باشد. ورزش مقاومتی حجم عضلات را افزایش می دهد و سوخت و ساز بدن را بالا می برد. این ورزش مقاومتی یکی از پر طرفدارترین ورزش های دنیا است و می تواند فواید بسیاری را به بدن برساند.

مکمل بدنسازیشما می توانید جهت خرید انواع مکمل های بدنسازی از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

ورزش مقاومتی چیست؟

تمرینات قدرتی را تمرینات مقاومتی، عضلانی و تمرین با وزنه نیز می نامند. در ورزش مقاومتی حرکات فیزیکی با استفاده از وزنه و تجهیزاتی مانند دمبل و هالتر انجام می شود و به این ترتیب باعث افزایش قدرت، توده عضلانی و استقامت فرد می گردد. تمرینات قدرتی و مقاومتی انواع مختلفی دارد:

تمرینات افزایش دهنده توده عضلانی

این تمرینات به تمرینات عضله ساز معروف می باشند. در این تمرینات از وزنه های سنگین و متوسط برای تحریک رشد عضلات و افزایش دادن حجم آنها استفاده می شود.

تمرینات افزایش دهنده استقامت عضلانی

در این تمرینات یک حرکت در مدت زمان خاص روی عضله ای خاص انجام می شود. این تمرینات با وزنه های سبک یا وزن بدن با تکرارهای زیاد انجام می شود.

تمرینات افزایش دهنده قدرت عضلانی

این نوع تمرینات با وزنه های سنگین و تکرارهای کم انجام می شود تا قدرت کلی بدن افزایش یابد. این تمرینات مناسب ورزشکاران حرفه ای و با تجربه می باشد.

تمرینات دایره ای

در این تمرینات حرکات ورزشی پشت هم و با استراحت های بسیار کوتاه انجام می شود تا کل عضلات بدن درگیر حرکت شوند.

تمرینات قدرتی انفجاری

در این تمرینات بر روی قدرت و سرعت تمرکز می شود تا قدرت عضلات چند برابر شود. این تمرینات نیز مناسب ورزشکاران حرفه ای می باشد.

ورزش مقاومتی

فواید ورزش مقاومتی

همانطور که اشاره شد ورزش مقاومتی می تواند نقش مهمی در سلامت بدن ما داشته باشد که در ادامه به مهم ترین فواید این ورزش می پردازیم:

شما را قوی تر می کند:

تمرینات مقاومتی همانطور که از نامش پیداست باعث می شود عضلات شما قوی و محکم تر شوند. با این تمرینات مقاومت عضلات بالا می رود و سرعت و قدرت آنها نیز افزایش می یابد. این مسئله می تواند به شما در انجام دادن کارها حتی در سنین پیری یاری رساند.

کالری سوزی بالایی دارد:

عضله سازی و ورزش قدرتی باعث افزایش سرعت متابولیسم در بدن می شود. جالب است بدانید کالری سوزی بدن حتی تا ۷۲ ساعت پس از اتمام یک جلسه تمرین مقاومتی همچنان در بدن ادامه می یابد.

چربی دور شکم را کاهش می دهد:

چربی های دور شکم خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت نوع دو، کبد چرب و برخی سرطان ها را بالا می برد. مطالعات نشان داده اند تمرین های مقاومتی می توانند باعث کاهش چربی دور شکم شوند.

باعث کاهش سایز شما می شود:

زمانیکه حجم عضلات بالا رود و چربی کاهش یابد شما لاغرتر دیده می شوید. عضله از چربی متراکم تر است و به همین دلیل حتی در صورت عدم کاهش وزن سایز شما کاهش می یابد.

تعادل بدن را بالا می برد:

تعادل برای بدن ما بسیار ضروری است و کمک می کند خطر سقوط و افتادن کاهش یابد. این مسئله در افراد کهنسال از اهمیت بیشتری برخوردار است. بنابراین برای افزایش تعادل بدن ورزش مقاومتی را فراموش نکنید.

ورزش مقاومتی

انعطاف پذیری بدن را بالا می برد:

با قوی کردن عضلات ضعیف بدن شما می توانید دامنه حرکتی مفاصل را افزایش دهید و به این ترتیب بدن منعطف تری داشته باشید.

به سلامت قلب یاری می رساند:

تمرینات مقاومتی در کاهش فشار خون و کلسترول بد خون بسیار موثر است و همچین در تقویت قلب و رگ های خونی نقش بسزایی دارد. همه این عوامل در سلامت قلب تاثیرگذارند.

به کنترل قند خون یاری می رساند:

ماهیچه های اسکلتی می توانند باعث افزایش میزان حساسیت به انسولین شوند. از طرفی تمرینات مقاومتی باعث می شوند گلوکز خون سوزانده شود و به سلول های عضلانی برسد و به این ترتیب قند خون کاهش یابد.

به کاهش آسیب های بدنی یاری می رساند:

در نتیجه تمرینات قدرتی، عضلات بدن قوی تر، قدرت بدنی بیشتر و دامنه حرکتی مفاصل افزایش می یابد. به این ترتیب هسته بدن قوی می شود و با تقویت همسترینگ عضلات باسن نیز قوی شده و فشار را از روی کمر بر می دارد. این مسئله باعث می شود در هنگام برداشتن اجسام و کارهای سنگین آسیب کمتری شما را تهدید کند.

افزایش دهنده عزت نفس شما می باشد:

انجام تمرینات و غلبه بر چالش ها هنگام عضله سازی به شما کمک می کند تا به خودتان باور بیشتری داشته باشید و برای مواجهه با کارهای سخت احساس قدرت بیشتری در خود احساس کنید.

ورزش مقاومتی

به سلامت ذهن کمک می کند:

مطالعات نشان داده اند افرادی که تمرینات قدرتی را در برنامه خود دارند ذهن سالم تری دارد و ریسک کمتری در ابتلا به زوال عقل و آلزایمر دارند. این تمرینات باعث تقویت حافظه و کاهش التهاب در مغز می گردد.

حال روحی شما را ارتقا می بخشد:

ورزش مقاومتی می تواند باعث کاهش اضطراب و بهبود خلق و خوی شما شود. همچنین هورمون های تقویت کننده خلق و خو با انجام این ورزش بیشتر ترشح می شود و شما حال روحی بهتری خواهید داشت.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • آیا ورزش برای تقویت حافظه مفید است؟
  • برای سلامت قلب چه ورزش هایی می توانیم انجام دهیم؟
  • اثرات شگفت انگیز ورزش برای درمان افسردگی!

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]