چای سبز و خواص آن برای دیابتی ها

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
چای سبز را همانند چای سفید، چای سیاه و چای اولانگ از اکسید شدن برگ های گیاه کاملیا سنسیس بدست می آورند. این چای حاوی آنتی اکسیدان و مواد مغذی برای بدن است و پس از چای سفید کمترین میزان اکسیداسیون را دارد. استفاده از این چای نقش مهمی در سلامت بدن و جلوگیری از ابتلا به بیماری های مختلف دارد. یکی از تاثیرات چای سبز کنترل دیابت نوع ۲ می باشد که در این مقاله به چگونگی تاثیر چای سبز بر دیابت می پردازیم.
شما می توانید جهت خرید قرص دیابت به صورت آنلاین از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
چای سبز و دیابت نوع ۲ بدن افراد مبتلا به دیابت نوع دوم در شرایطی قرار گرفته که سلول های بدن دیگر نمی توانند قند خون را که منبع اصلی انرژی می باشد جذب نمایند. در بدن این افراد مقاومت به انسولین ایجاد شده است و این مسئله باعث افزایش سطح گلوکز در خون می شود. این شرایط باعث بروز بیماری هایی مرتبط با دیابت همچون بیماری های قلبی، نارسایی کلیوی و آسیب های عصبی می گردد.
پژوهش های بسیاری در رابطه با تاثیر چای سبز بر دیابت انجام شده است. چای سبز می تواند با کمک واکنش بیوشیمیایی پی..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

چای سبز را همانند چای سفید، چای سیاه و چای اولانگ از اکسید شدن برگ های گیاه کاملیا سنسیس بدست می آورند. این چای حاوی آنتی اکسیدان و مواد مغذی برای بدن است و پس از چای سفید کمترین میزان اکسیداسیون را دارد. استفاده از این چای نقش مهمی در سلامت بدن و جلوگیری از ابتلا به بیماری های مختلف دارد. یکی از تاثیرات چای سبز کنترل دیابت نوع ۲ می باشد که در این مقاله به چگونگی تاثیر چای سبز بر دیابت می پردازیم.

قرص دیابتشما می توانید جهت خرید قرص دیابت به صورت آنلاین از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

چای سبز و دیابت نوع ۲

بدن افراد مبتلا به دیابت نوع دوم در شرایطی قرار گرفته که سلول های بدن دیگر نمی توانند قند خون را که منبع اصلی انرژی می باشد جذب نمایند. در بدن این افراد مقاومت به انسولین ایجاد شده است و این مسئله باعث افزایش سطح گلوکز در خون می شود. این شرایط باعث بروز بیماری هایی مرتبط با دیابت همچون بیماری های قلبی، نارسایی کلیوی و آسیب های عصبی می گردد.

پژوهش های بسیاری در رابطه با تاثیر چای سبز بر دیابت انجام شده است. چای سبز می تواند با کمک واکنش بیوشیمیایی پیچیده ای به سلول ها کمک کند تا سوخت و ساز بهتری بر روی قند انجام دهند. چای سبز به طور کلی بدن را در شرایطی قرار می دهد که متابولیسم بهتری داشته باشد.

محققان ژاپنی در نتیجه تحقیقی که در سال ۲۰۱۳ در مجله دیابت و متابولیسم به چاپ رساندند اعلام کردند افرادی که روزانه ۶ فنجان یا بیشتر چای سبز می نوشند ۳۳ درصد کمتر از افرادی که در هفته یک فنجان چای سبز می نوشند در خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ می باشند.

همچنین محققان تایوانی نیز بر اساس مطالعات خود به این نتیجه رسیدند افرادی که به صورت مرتب ۱۰ سال چای سبز می نوشیدند توده چربی بدن آنها و سایز کمر آنها در مقایسه با افرادی که چای سبز مصرف نمی کردند کوچکتر بوده است.

مواد موثر چای سبز در کنترل دیابت چیست؟

چای سبز حاوی ماده ای به نام پلی فنول است. این ماده آنتی اکسیدان است و در گیاهان یافت می گردد. پلی فنول باعث کاهش فرآیند اکسیداسیون، اتساع عروق یا گشاد شدن رگ ها و کاهش فشار خون می گردد و در نتیجه از لخته شدن خون جلوگیری می نماید. پلی فنول در کاهش کلسترول بدن نیز موثر است. تاثیرات پلی فنول بر بدن، باعث کاهش ابتلا به بیماری های رایج در دیابت همچون بیماری های قلبی می شود. پلی فنول همچنین در تنظیم گلوکز بدن موثر است و به همین دلیل نقش مستقیمی در کنترل دیابت دارد.

علاوه بر پلی فنول در چای سبز کاتچین موجود است. کاتچین نیز نوعی آنتی اکسیدان است و با آرام کردن گوارش و جذب کربوهیدرات ها به کاهش اثرات مقاومت به انسولین یاری می رساند.

اسید آمینه- ال- تیانین نیز ماده دیگری است که در چای سبز وجود دارد. این ماده اثرات آرامشبخش برای بدن دارد و به کاهش اضطراب و فشار خون یاری می رساند. از آنجا که بیماری های مزمنی همچون دیابت می تواند باعث استرس و اضطراب در فرد گردد به همین دلیل نوشیدن چای سبز می تواند باعث آرامش شخص شود.

چای سبز

آیا چای سبز به تنهایی برای کنترل دیابت کافی است؟

جواب این سوال منفی است. چای سبز به تنهایی نمی تواند به کنترل دیابت کمک کند و لازم است در کنار نوشیدن آن، از یک رژیم متعادل غذایی بهره برد؛ رژیمی که حاوی قندهای افزوده شده، کربوهیدرات های ساده و چربی های اشباع کم می باشد. علاوه بر اینها فرد مبتلا به دیابت باید همواره سطح قند و کلسترول خون را کنترل نمایید تا دچار مشکل نگردد و در کنار تمام مراقبت ها از چای سبز استفاده نماید.

فرد مبتلا به دیابت چه مقدار می تواند چای سبز بنوشد؟

تا زمانیکه به چای سبز قندی اضافه نشود این نوشیدنی اثرات منفی ندارد. برای شیرین کردن چای سبز می توانید از استویا استفاده نمایید تا باعث تغییر در سطح قند خون شما نگردد.

نکته مهم دیگر توجه به کافئین چای سبز می باشد. کافئین چای سبز در مقایسه با قهوه و چای سیاه بسیار کمتر است اما ممکن است بدن شما به این میزان کم نیز حساسیت داشته باشد. به دلیل اینکه کافئین در قند خون و فشار خون اثرگذار است و از آنجا که فشار خون ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ خطراتی داشته باشد باید به این نکته توجه خاصی داشت. برای بررسی واکنش بدن به کافئین چای سبز، می توانید پیش از نوشیدن چای و یک تا دو ساعت پس از نوشیدن چای قند خون خود را کنترل نمایید. اگر میزان قند خون شما تغییر محسوسی نکرد پس می توانید بدون هیچ مشکلی از چای سبز استفاده کنید.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • خواص شگفت آور چای ماچا بر سلامتی!
  • تداخل چای سبز با داروهای دیگر را جدی بگیرید!
  • خواص ویژه چای بابونه شما را شگفت زده می کند!

مجله سلامت داروخانه آنلاین محصولات زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • قرص اولترا کرومیوم ویتابیوتیکس
  • قرص کرومیوم هلث برست
  • سافت ژل مولتی ویتامین افراد دیابتی دانا
  • قرص کروم ۲۰۰ میل یورو ویتال

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]