چرا باید از دستگاه بخور استفاده کنیم؟

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
فصول سال به اقتضای طبیعت خود باعث می شوند رطوبت محیط همواره در سطح متعادل در اطراف ما باقی نماند. در تابستان نور خورشید باعث می شود رطوبت محیط کاهش یابد و در زمستان وسیله های گرمایشی. بنابراین لازم است تا رطوبت محیطی که در آن به سر می بریم با دستگاه های بخور تامین گردد.
شما می توانید جهت خرید دستگاه بخور سرد و گرم از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
انواع دستگاه بخور دو نوع دستگاه بخور برای تامین رطوبت محیط موجود می باشد:
دستگاه بخور گرم: این دستگاه به طور معمول در فصول سرد سال استفاده می شود. این دستگاه برای کاهش باکتری ها و پاکسازی محیط گزینه بهتری می باشد و رطوبت بیشتری به سطح خانه می دهد. همچنین با استفاده از بخور گرم می توانید محصولات دارویی را برای تسکین سرفه های خشک در فضای خانه منتشر کنید. دستگاه بخور سرد: دستگاه بخور سرد برای کاهش تورم مجاری تنفسی در هنگام سرماخوردگی بسیار مفید می باشد. این دستگاه در چند نوع پروانه ای، رطوبت ساز اولتراسونیک و تبخیری در بازار موجودند. فواید استفاده از دستگاه بخور چیست؟ دستگاه بخور می تواند فواید بسیاری بر..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

فصول سال به اقتضای طبیعت خود باعث می شوند رطوبت محیط همواره در سطح متعادل در اطراف ما باقی نماند. در تابستان نور خورشید باعث می شود رطوبت محیط کاهش یابد و در زمستان وسیله های گرمایشی. بنابراین لازم است تا رطوبت محیطی که در آن به سر می بریم با دستگاه های بخور تامین گردد.

دستگاه بخور سرد و گرمشما می توانید جهت خرید دستگاه بخور سرد و گرم از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

انواع دستگاه بخور

دو نوع دستگاه بخور برای تامین رطوبت محیط موجود می باشد:

  • دستگاه بخور گرم: این دستگاه به طور معمول در فصول سرد سال استفاده می شود. این دستگاه برای کاهش باکتری ها و پاکسازی محیط گزینه بهتری می باشد و رطوبت بیشتری به سطح خانه می دهد. همچنین با استفاده از بخور گرم می توانید محصولات دارویی را برای تسکین سرفه های خشک در فضای خانه منتشر کنید.
  • دستگاه بخور سرد: دستگاه بخور سرد برای کاهش تورم مجاری تنفسی در هنگام سرماخوردگی بسیار مفید می باشد. این دستگاه در چند نوع پروانه ای، رطوبت ساز اولتراسونیک و تبخیری در بازار موجودند.

فواید استفاده از دستگاه بخور چیست؟

دستگاه بخور می تواند فواید بسیاری برای بدن خصوصا رفع مشکلات تنفسی آن داشته باشد. در ادامه با مهم ترین فواید این دستگاه ها آشنا خواهیم شد.

کمک به بهبود و جلوگیری از سرفه های خشک

افرادی که مبتلا به آلرژی هستند و دچار سرفه های خشک می شوند، می توانند با استفاده از دستگاه بخور و افزایش رطوبت محیط این مشکل را برطرف سازند. رطوبت مناسب هوا باعث می شود سرفه های خشک به خلط دار بدل شود و پس از مدتی آلودگی های ریه از بدن خارج گردد.

دستگاه بخور

کمک به مرطوب شدن پوست و لب

خشکی هوا باعث خشکی پوست می شود و زمانی که پوست خشک باشد مشکلاتی نظیر چین و چروک، خارش و … بروز می یابند. بنابراین برای جلوگیری از این مسئله استفاده از دستگاه بخور سرد و تامین رطوبت محیط می تواند بسیار موثر باشد.

محافظت از تارهای صوتی

هوای خشک باعث خشک و خراشیده شدن تارهای صوتی می گردد و اگر این مسئله در مدت زمان طولانی ادامه داشته باشد باعث از بین رفتن صدا می گردد. این مسئله در مواقعی که به آنفولانزا مبتلا شده اید و یا بیماری ویروسی دارید بیشتر اهمیت می یابد. رطوبت راه های گلو را مرطوب می کند و در نتیجه از التهاب ریه و گلو نیز جلوگیری می نماید.

جلوگیری از گسترش میکروب های آنفولانزا

آکادمی ملی علوم عقیده دارد که بین هوای خشک و انتقال ویروس رابطه مستقیمی وجود دارد. در هوای خشک ویروس آنفولانزا بیشتر می تواند زنده بماند و به همین دلیل توصیه می شود در فصولی که احتمال آنفولانزا در آنها بیشتر است با تامین رطوبت محیط از این مسئله جلوگیری نمایید.

کاهش دهنده علائم بیماری

سرماخوردگی و آنفولانزا می توانند باعث مشکلات تنفسی، خشک شدن بینی و گلو و … شوند. استفاده از دستگاه بخور و تامین رطوبت محیط می تواند باعث کاسته شدن شدت این علائم گردد و فرد دوره بیماری را راحت تر طی نماید.

کمک به سلامت مویچه های بینی

مویچه ها رشته های سلولی و میکروسکوپی در حفره بینی می باشند و اولین خط دفاع در برابر بیماری ها هستند. این مویچه ها باعث می شوند آلودگی های شناور در هوا نتوانند وارد بدن شوند. رطوبت کمک می کند این مویچه ها به بهترین شکل کار خود را انجام دهند و به حفظ سلامت بدن یاری رسانند.

موثر در کاهش میزان خر و پف

یکی از دلایل ایجاد خر و پف هوای خشک است. زمانی که رطوبت در محیط کافی نباشد شخص دچار گلودرد و غضروفی شدن بینی می شود. هوای خشک باعث محدود شدن حرکت هوا از طریق بینی می شود و این مسئله به خرخر شخص می انجامد.

دستگاه بخور

تامین رطوبت مورد نیاز گیاهان

علاوه بر انسان ها، گیاهان نیز به رطوبت برای رشد خود نیاز دارند. زمانی که رطوبت محیط کاهش یابد گیاهان شروع به برگ ریزی و خشک شدن می کنند. به همین دلیل با تامین رطوبت می توان تا حد بسیار زیادی از این مسئله جلوگیری نمود.

گرم تر کردن محیط خانه

می توانید با استفاده از دستگاه بخور دمای محیط خانه را بالاتر ببرید. استفاده از دستگاه بخور گرم در کنار بخاری می تواند گرمای مطبوع تری برایتان ایجاد نماید.

محافظت کننده از وسایل چوبی خانه

وسیله های چوبی خانه مانند مبلمان، تخت و … در اثر خشکی بیش از حد هوا در معرض شکستگی قرار می گیرند. با تامین رطوبت متعادل محیط می توانید انعطاف پذیری این وسیله ها را بیشتر نمایید و از خطر شکستگی و آسیب آنها جلوگیری نمایید.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • تفاوت سرماخوردگی و آلرژی چیست؟
  • آیا با انواع دمنوش برای بهبود سرماخوردگی آشنایی دارید؟

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]