چرا چای زنجبیل لیمو برای درمان گلودرد و سرماخوردگی مفید است؟

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
حتما شما هم بسیار شنیده اید که یکی از درمان های گیاهی و خانگی برای درمان گلودرد و سرماخوردگی نوشیدن چای زنجبیل لیمو می باشد. در این مقاله به خواص چای زنجبیل لیمو و نقش آن در تسکین برخی بیماری ها می پردازیم.
شما می توانید جهت خرید قرص درمان گلودرد و سرماخوردگی از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.
زنجبیل چیست؟ زنجبیل گیاهی دارویی است که خواص بسیاری برای بدن دارد. خاستگاه این گیاه از جنوب شرقی آسیا است و ریزوم یا قسمت زیرزمینی ساقه زنجبیل به عنوان ادویه استفاده می شود. زنجبیل را می توان به شکل پودر شده، تازه و خشک استفاده نمود. این ماده در طب سنتی جایگاه ویژه ای دارد و به دلیل نقش آن در بهبود هضم غذا، کاهش حالت تهوع، کمک به درمان آنفولانزا و سرماخوردگی بسیار محبوب است.
لیمو چیست؟ لیمو در رنگ های زرد و سبز کشت می شود. طبیعت این میوه سرد و خشک است و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. ویتامین C، کلسیم، فولات، ویتامین b5، b3، b1 و b2، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی و همچنین شکر، کربوهیدرات، فیبر غذایی، چربی و پروتئین از جمله موادی هستند که در لیمو ..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

حتما شما هم بسیار شنیده اید که یکی از درمان های گیاهی و خانگی برای درمان گلودرد و سرماخوردگی نوشیدن چای زنجبیل لیمو می باشد. در این مقاله به خواص چای زنجبیل لیمو و نقش آن در تسکین برخی بیماری ها می پردازیم.

سرماخوردگیشما می توانید جهت خرید قرص درمان گلودرد و سرماخوردگی از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

زنجبیل چیست؟

زنجبیل گیاهی دارویی است که خواص بسیاری برای بدن دارد. خاستگاه این گیاه از جنوب شرقی آسیا است و ریزوم یا قسمت زیرزمینی ساقه زنجبیل به عنوان ادویه استفاده می شود. زنجبیل را می توان به شکل پودر شده، تازه و خشک استفاده نمود. این ماده در طب سنتی جایگاه ویژه ای دارد و به دلیل نقش آن در بهبود هضم غذا، کاهش حالت تهوع، کمک به درمان آنفولانزا و سرماخوردگی بسیار محبوب است.

لیمو چیست؟

لیمو در رنگ های زرد و سبز کشت می شود. طبیعت این میوه سرد و خشک است و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. ویتامین C، کلسیم، فولات، ویتامین b5، b3، b1 و b2، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی و همچنین شکر، کربوهیدرات، فیبر غذایی، چربی و پروتئین از جمله موادی هستند که در لیمو یافت می شوند و آن را به یک میوه معجزه آسا تبدیل کرده اند.

چای زنجبیل لیمو

تاثیرات چای زنجبیل لیمو بر بیماری ها و مشکلات بدن:

تسکین بخش گرفتگی بینی و بهبود دهنده تنفس

نوشیدن چای زنجبیل لیمو در حالت گرم و زمانی که بخار دارد باعث می شود تا حفره های بینی باز شوند و بیمار بهتر نفس بکشد. این چای با گرمای خود باعث می شود از تجمع مخاط درگلو کاسته شود و با کاهش حساسیت و تنفس بهتر، بیمار بتواند دوره سرماخوردگی خود را با آرامش بهتری طی نماید. به همین دلیل دمنوش زنجبیل لیمو برای بیمار سرماخورده توصیه می شود.

بهبود یبوست

رژیم کم فیبر و کاهش آب در بدن باعث یبوست می شود. اگر دلیل یبوست کم آبی بدن باشد چای زنجبیل لیمو باعث می شود مدفوع کمی آسان تر از دستگاه گوارش عبور کند و یبوست شخص برطرف شود.

تسکین دهنده حالت تهوع

زنجبیل بر بهبود و رفع تهوع ناشی از شیمی درمانی و بارداری موثر است. این گیاه ضد تهوع است و به همین دلیل چای زنجبیل لیمو می تواند در کنترل و درمان تهوع مثمر ثمر باشد.
با اینکه ترکیب لیمو و زنجبیل ایمن است اما بهتر است برای مصرف در دوران بارداری با پزشک مشورت گردد.

کمک به بهبود سوء هاضمه

چای زنجبیل لیمو می تواند سوءهاضمه مزمن و سنگینی یک شام را بهبود دهد. زنجبیل باعث ایجاد تاخیر در تخلیه معده می شود و لیموترش کمک می کند غذا در طول دستگاه گوارش بهتر حرکت کند و هضم آن راحت تر گردد.

جلوگیری کننده از ایجاد التهاب

به دلیل وجود جینجرول در زنجبیل و خواص ضد التهابی وآنتی اکسیدانی آن دمنوش زنجبیل لیمو می تواند به بدن در مبارزه با التهابات یاری رساند. بسیاری بیماری ها مانند سرطان، بیماری های قلبی، سندرم متابولیک و آلزایمر با التهاب مزمن در ارتباط هستند و بهتر است بدن توانایی مقابله با این التهابات را داشته باشد.
نتایج متفاوتی در مورد اثرات ضد التهاب زنجبیل وجود دارد و هنوز مشخص نیست چه میزان از این گیاه در یک فنجان معمولی میتواند اثرگذار باشد.

برای تهیه چای زنجبیل لیمو به چه موادی نیاز داریم؟

  • یک قاشق غذا خوری آب لیموی تازه
  • یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی
  • حدود یک اینچ ریشه زنجبیل تازه

چای زنجبیل لیمو

طرز تهیه چای زنجبیل لیمو:

ابتدا زنجبیل تازه را رنده کنید. زنجبیل را در حدود یک پیمانه آب جوش به مدت ۳ دقیقه بخیسانید. آب لیموی تازه را با عسل مخلوط نمایید. سپس زنجبیل را صاف کنید و به ترکیب لیمو و عسل اضافه کنید. میزان آب لیمو و عسل را می توانید به دلخواه تغییر دهید.
برای ایجاد تنوع می توانید کمی دارچین، هل یا جوز به نوشیدنی خود اضافه کنید.
اگر به زردچوبه حساسیت ندارید می توانید کمی از آن استفاده کنید.
اگر به طعم لیمو علاقه ندارید آب پرتقال را می توانید جایگزین آن نمایید.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • خواص شگفت آور چای ماچا بر سلامتی!
  • فواید چای لیمو بر سلامتی، نکاتی که نمی دانید!
  • خواص ویژه چای بابونه شما را شگفت زده می کند!
  • مزایای شگفت آور چای زنجبیل بر سلامتی!

مجله سلامت داروخانه آنلاین محصول زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • قطره خوراکی زنجبیل زردبند

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]