چگونه ذهن آگاهی را تمرین کنیم؟

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
زندگی با شلوغی های خود می تواند باعث شود ما در لحظه زندگی نکنیم و مدام در افکار خود و فکر گذشته و آینده غرق شویم. فکر کردن در گذشته و آینده می تواند باعث افسردگی و اضطراب در زندگی ما شود و به همین دلیل توصیه می شود ذهن و بدن خود را با انجام تمرینات لازم دوباره یکپارچه کنیم و در زمان حال به سر بریم. به این کار تجسم آگاهانه یا ذهن آگاهی گفته می شود که به ما کمک می کند در بدن خود به شکل واقعی تری حضور داشته باشیم.
شما می توانید جهت خرید مکمل افسردگی و اضطراب از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.
ترفند رسیدن به ذهن آگاهی برای رسیدن به ذهن آگاهی ترفندهای مختلفی وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.
با بدن خود دوست شوید بسیاری مواقع ما نسبت به وجود بدن خود آگاه نیستیم و ارتباطی با اندام خود برقرار نمی کنیم. بنابراین برای ذهن آگاهی بهترین کار این است با بدن خود دوباره آشتی کنیم. برای این دوستی می توانید سوال های مختلفی را از خود بپرسید تا نسبت به بدن خود آگاه تر شوید:
چه احساسی در بدنم حس می کنم؟ بودن در بدنم چه احساسی به من می دهد؟ آیا می توانم لمس ا..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

زندگی با شلوغی های خود می تواند باعث شود ما در لحظه زندگی نکنیم و مدام در افکار خود و فکر گذشته و آینده غرق شویم. فکر کردن در گذشته و آینده می تواند باعث افسردگی و اضطراب در زندگی ما شود و به همین دلیل توصیه می شود ذهن و بدن خود را با انجام تمرینات لازم دوباره یکپارچه کنیم و در زمان حال به سر بریم. به این کار تجسم آگاهانه یا ذهن آگاهی گفته می شود که به ما کمک می کند در بدن خود به شکل واقعی تری حضور داشته باشیم.

افسردگی و اضطرابشما می توانید جهت خرید مکمل افسردگی و اضطراب از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

ترفند رسیدن به ذهن آگاهی

برای رسیدن به ذهن آگاهی ترفندهای مختلفی وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

با بدن خود دوست شوید

بسیاری مواقع ما نسبت به وجود بدن خود آگاه نیستیم و ارتباطی با اندام خود برقرار نمی کنیم. بنابراین برای ذهن آگاهی بهترین کار این است با بدن خود دوباره آشتی کنیم. برای این دوستی می توانید سوال های مختلفی را از خود بپرسید تا نسبت به بدن خود آگاه تر شوید:

  • چه احساسی در بدنم حس می کنم؟
  • بودن در بدنم چه احساسی به من می دهد؟
  • آیا می توانم لمس اشیاء را احساس کنم؟
  • آیا قسمتی در بدنم هست که نتوانم آن را احساس کنم؟
  • آیا احساساتی در بدنم وجود دارد که تمایل دارم آنها را نادیده بگیرم؟

این سوالات را بدون هر قضاوتی در مورد خود بپرسید و اینگونه با بدن خود بیشتر آشنا شوید.

به ارتباط بین بدن و ذهن فکر کنید

بسیاری از مشکلات ما از ذهن و افکار ما نشات می گیرد و گاه کردار و عادت های ما در طول روز باعث بروز مشکلاتی در ذهن می شود. به همین دلیل کنترل افکار و ذهنیات بسیار مهم می باشد. برای رسیدن به این توانایی باید در ابتدا به نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می شود فکر کنید تا به آگاهی بهتری نسبت به بدن و ذهن خود برسیم:

  • به احساسات خود فکر کنید.
  • به نحوه خواب، اشتها و تغذیه خود دقت کنید.
  • چه قسمت هایی از بدن شما درد می کند یا در آنها احساس تنش دارید؟
  • به ورزش کردن چقدر در زندگی بها می دهید؟
  • وضعیت زندگی خود را در حال حاضر بررسی کنید.
  • عوامل استرس زا را روی کاغذ بیاورید.
  • زندگی حال خود را چگونه برای خود و دیگران می توانید توصیف کنید؟
  • چگونه می توانید زندگی خود را مدیریت کنید؟

ذهن آگاهی

تنش را در زندگی خود کنترل کنید

برای خلاص شدن از تنش راه های بسیاری وجود دارد؛ ورزش، رقصیدن، خندیدن، ورزش هایی نظیر یوگا، تایچی، چی کونگ و همراه عزیزان خود بودن می تواند در رهایی از تنش موثر باشند.

لمس کردن و لمس شدن را نادیده نگیرید

ماساژ گرفتن حتما نباید توسط ماساژورهای حرفه ای انجام شود. شما می توانید از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده برای بهره بردن از فواید ماساژ استفاده کنید. ماساژ می تواند یک راه قوی برای بودن در لحظه حال و تقویت ارتباط بین ذهن و بدن شما باشد.

از مدیتیشن و مراقبه استفاده کنید

مدیتیشن و مراقبه راه هایی مناسب برای کشف دنیای ذهن آگاهی هستند و باعث می شوند به راحتی بین ذهن، جسم و لحظه حال ارتباط ایجاد کنید. شاید انجام مدیتیشن و تمرکز کردن در اوایل راه برای شما سخت باشد اما پس از مدتی می توانید این کار را به راحتی انجام دهید و از مزایای آن برای ذهن آگاهی استفاده کنید.

تنفس صحیح را یاد بگیرید

تنفس یوگی یا دیافراگمی می تواند بر روی عملکردهای فیزیولوژیکی و عصبی شناختی افراد موثر باشد. به همین دلیل می توانید انواع تنفس های یوگی را یاد بگیرید و از مزایای آنها برای ذهن آگاهی استفاده کنید.

ذهن آگاهی

با طبیعت و زمین آشتی کنید

زمین و طبیعت بدون هیچ چشم داشتی به ما حیات، آب و غذا می دهند. سعی کنید با فعالیت هایی نظیر پرورش گیاه، حضور در طبیعت، پیاده روی، باغبانی، قدم زدن پا برهنه روی خاک و… با طبیعت و خاک رابطه برقرار کنید.

محدودیت های زندگی را پذیرا باشید

محدودیت های ما مسائلی نظیر بیمار شدن، پیر شدن، از دست دادن عزیزان و مرگ می باشند. باید این رنج ها را بپذیریم و با آنها کنار بیاییم. پذیرش باعث می شود ما با این مسائل که اجتناب ناپذیر می باشند آشتی کنیم و آنها را به عنوان بخشی از زندگی پذیرا باشیم.

از تکنولوژی کنترل شده استفاده کنید

سعی کنید استفاده از تکنولوژی را در زندگی خود محدود کنید تا تمرکز بیشتری در لحظه حال و بر ذهن آگاهی داشته باشید. اخبار و بودن در شبکه های اجتماعی و داشتن روابط مجازی می توانند بر روی زندگی و ذهن آگاهی تاثیرات منفی داشته باشند.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد:

  • با فواید مدیتیشن آشنا شوید
  • هر آنچه باید از یوگای چشم بدانید
  • هر آنچه باید از یوگای داغ بدانید

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]