چگونه گلودرد را در خانه درمان کنیم؟

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
همه ما در زندگی گلودرد را تجربه کرده ایم. هنگامی که به گلودرد مبتلا می شویم در واقع در گلوی خود سوزش و خارش داریم. گلودرد می تواند باعث گرفتگی صدا، سوزش هنگام بلع و احساس خراشیدگی در ناحیه گلو شود و در بسیاری از مواقع صحبت کردن را نیز برای فرد سخت می کند. گلودرد به طور معمول یک بیماری ویروسی است و برای درمان آن نیازی به آنتی بیوتیک نمی باشد. گلودرد های ویروسی معمولا پس از ۷ روز بهبود می یابند و با اقداماتی در خانه می توان آن را بهبود بخشید.
شما می توانید جهت خرید مکمل درمان گلودرد و سرماخوردگی از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
چطور در خانه گلودرد را درمان کنیم؟ نوشیدن آب و مایعات کافی: زمانیکه دچار گلودرد می شویم باید از مایعات به مقدار کافی استفاده کنیم. باید به اندازه ای آب بنوشید که رنگ ادرارتان به رنگ شفاف و زرد در بیاید. نوشیدن آب کافی باعث می شود بدن برای تولید بزاق و مخاط کافی دچار مشکل نشود. بزاق و مخاط نقش مرطوب کننده برای ناحیه گلو را دارند و نوشیدن کافی آب با تولید مخاط بیشتر از تورم و التهاب جلوگیری می کند.
آب نمک غرغره کنید: قرقره..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

همه ما در زندگی گلودرد را تجربه کرده ایم. هنگامی که به گلودرد مبتلا می شویم در واقع در گلوی خود سوزش و خارش داریم. گلودرد می تواند باعث گرفتگی صدا، سوزش هنگام بلع و احساس خراشیدگی در ناحیه گلو شود و در بسیاری از مواقع صحبت کردن را نیز برای فرد سخت می کند. گلودرد به طور معمول یک بیماری ویروسی است و برای درمان آن نیازی به آنتی بیوتیک نمی باشد. گلودرد های ویروسی معمولا پس از ۷ روز بهبود می یابند و با اقداماتی در خانه می توان آن را بهبود بخشید.

سرماخوردگیشما می توانید جهت خرید مکمل درمان گلودرد و سرماخوردگی از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

چطور در خانه گلودرد را درمان کنیم؟

نوشیدن آب و مایعات کافی:

زمانیکه دچار گلودرد می شویم باید از مایعات به مقدار کافی استفاده کنیم. باید به اندازه ای آب بنوشید که رنگ ادرارتان به رنگ شفاف و زرد در بیاید. نوشیدن آب کافی باعث می شود بدن برای تولید بزاق و مخاط کافی دچار مشکل نشود. بزاق و مخاط نقش مرطوب کننده برای ناحیه گلو را دارند و نوشیدن کافی آب با تولید مخاط بیشتر از تورم و التهاب جلوگیری می کند.

آب نمک غرغره کنید:

قرقره آب نمک گرم یکی از بهترین راه ها برای تسکین گلودرد است. نمک می تواند آب را از بافت گلو خارج کند و تورم گلو را کاهش دهد. مطالعات نشان داده اند اگر چندین بار در روز آب نمک غرغره کنید ورم گلو و مخاط سینه کاهش می یابد و گلودرد سریعتر بهبود می یابد.
برای آب نمک توصیه می شود از نصف قاشق چایخوری نمک در یک فنجان آب استفاده کنید.

از قرص های ضد التهاب استفاده کنید:

برای تسکین درد گلو توصیه می شود از مسکن هایی همچون ادویل و ایبو پروفن استفاده نمایید. این مسکن ها ضد درد و التهاب هستند و باعث می شوند علائم گلودرد کاهش یابند. بیشتر گلودردها ویروسی هستند و نیازی به آنتی بیوتیک ندارند اما اگر دکتر به شما قرص آنتی بیوتیک تجویز کرد حتما دوره درمان آن را کامل نمایید.

شربت برون کلد هلث ایدشما می توانید جهت خرید شربت برون کلد هلث اید از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

از دستگاه بخور استفاده کنید:

استفاده از دستگاه بخور می تواند باعث مرطوب شدن دستگاه تنفسی شما گردد. اگر دستگاه بخور ندارید می توانید از دوش آب گرم استفاده کنید تا بخار آب گرم باعت مرطوب شدن سیستم تنفسی شما شود. همچنین می توانید مقداری آب داغ در یک ظرف بریزید و با قرار دادن یک حوله بر روی سر خود و تنفس بخار آب داغ به باز شدن سیستم تنفسی خود کمک کنید.

سوپ مرغ بخورید:

استفاده از آب مرغ در سوپ می تواند به کاهش التهاب گلوی شما یاری رساند. آب مرغ حاوی سدیم است و به دلیل خواص ضد التهابی سدیم، می تواند درد را به سرعت کاهش دهد. سوپ مرغ به دلیل بافت مایع خود بسیار راحت مصرف می شود و همچنین مواد مغذی آن به بدن در مقابله با گلودرد یاری می رساند.

از قرص های مکیدنی استفاده کنید:

قرص هایی که برای استفاده در دوره سرماخوردگی تهیه شده اند عموما حاوی منتول هستند. منتول باعث بی حس شدن گلو و تسکین موقت درد آن می شود. آب نبات های نعنا نیز همین ساز و کار را دارند. مکیدن قرص ها باعث می شود بزاق دهان بیشتر تولید شود و گلو مرطوب گردد.

آبلیمو مصرف کنید:

آب لیمو سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان می باشد. این ماده می تواند تولید بزاق را افزایش دهد و غشای مخاطی را مرطوب نگاه دارد تا احساس درد کمتری در ناحیه گلو داشته باشد.

سر خود را هنگام خواب بالاتر بگیرید:

اگر هنگام خواب دچار احساس خفگی می شوید زیر سر خود دو بالش قرار دهید. این ارتفاع کمک می کند احتقان برطرف گردد و تنفس بهتری داشته باشد.

گلودرد

از داروهای گیاهی استفاده کنید:

انواع دم نوش و چای می تواند باعث تسکین گلو و تامین آب بدن شوند. یکی از در دسترس ترین نوشیدنی ها چای می باشد. چای سرشار از آنتی اکسیدان است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و دفع عفونت می شود. می توانید به چای خود عسل، آویشن و نعناع نیز استفاده کنید.
برخی از ادویه ها نیز نقش مهمی در بهبود گلودرد دارند. دارچین، زردچوبه و زنجبیل سه ماده موثر بر سرما خوردگی می باشند. دارچین سرشار از آنتی اکسیدان است و به باز شدن سینوس ها کمک می کند. زنجبیل خلط آور است و باعث جدا شدن مخاط از دستگاه تنفسی می گردد. زنجبیل ضد التهاب نیز می باشد و با باکتری های بد بدن مقابله می کند. زردچوبه نیز ضد التهاب است و نقش مهمی در تسکین گلودرد دارد.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • چرا چای زنجبیل لیمو برای درمان گلودرد و سرماخوردگی مفید است؟
  • نشانه های گلودرد در کودکان چیست و چگونه درمان می شود؟
  • تفاوت سرماخوردگی و آلرژی چیست؟

مجله سلامت داروخانه آنلاین محصولات زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • شربت سوسپانسیون آسماویت میر ویتابیوتیکس
  • شربت برونسبان سبز دارو
  • شربت کاف استاپ باریج اسانس
  • شربت ضد سرفه سیموسپان سیمرغ دارو عطار

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]