کلشی سین داروی درمان نقرس!

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
کلشی سین دارویی برای درمان التهاب و درد است. برای درمان نقرس، این دارو با کاهش التهاب ناشی از کریستال های اسید اوریک که در مفاصل شما هنگام ابتلا به نقرس ایجاد می شود، عمل می کند و به کاهش درد کمک می کند.
موارد کاربرد کلشی سین می توان از آن در شرایط زیر استفاده کرد:
درمان نقرس: از بازگشت نقرس در اولین شروع مصرف داروهای طولانی مدت مانند آلوپورینول جلوگیری کنید جلوگیری از علائم تب مدیترانه ای (FMF)، بیماری التهابی ارثی کلشی سین فقط با ارائه نسخه در دسترس است.
شما می توانید جهت خرید قرص مفاصل و استخوان به صورت آنلاین از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.
چه کسانی مجاز به مصرف کلشی سین هستند بیشتر بزرگسالان ۱۸ سال و بالاتر می توانند از این دارو مصرف کنند. گاهی اوقات می تواند توسط پزشک متخصص برای کودکان نیز تجویز شود. این دارو برای برخی افراد مناسب نیست. برای اطمینان از بی خطر بودن آن برای شما،
اگر شما شرایط زیر را دارید با مشورت پزشک از این دارو استفاده کنید:
تا به حال به کلشی سین یا هر داروی دیگری واکنش آلرژیک داشته باشید اختلال خونی شدید، مانند مقاد..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

کلشی سین دارویی برای درمان التهاب و درد است. برای درمان نقرس، این دارو با کاهش التهاب ناشی از کریستال های اسید اوریک که در مفاصل شما هنگام ابتلا به نقرس ایجاد می شود، عمل می کند و به کاهش درد کمک می کند.

موارد کاربرد کلشی سین

می توان از آن در شرایط زیر استفاده کرد:

  • درمان نقرس: از بازگشت نقرس در اولین شروع مصرف داروهای طولانی مدت مانند آلوپورینول جلوگیری کنید
  • جلوگیری از علائم تب مدیترانه ای (FMF)،
  • بیماری التهابی ارثی

کلشی سین فقط با ارائه نسخه در دسترس است.

مفصل و استخوانشما می توانید جهت خرید قرص مفاصل و استخوان به صورت آنلاین از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

چه کسانی مجاز به مصرف کلشی سین هستند

بیشتر بزرگسالان ۱۸ سال و بالاتر می توانند از این دارو مصرف کنند. گاهی اوقات می تواند توسط پزشک متخصص برای کودکان نیز تجویز شود. این دارو برای برخی افراد مناسب نیست. برای اطمینان از بی خطر بودن آن برای شما،

اگر شما شرایط زیر را دارید با مشورت پزشک از این دارو استفاده کنید:

  • تا به حال به کلشی سین یا هر داروی دیگری واکنش آلرژیک داشته باشید
  • اختلال خونی شدید، مانند مقادیر کم گلبول های سفید یا قرمز،
  • تعداد کم پلاکت خون یا مشکلاتی در عملکرد مغز استخوان خود
  • مشکلات کلیوی یا کبدی شدید
  • مشکل در قلب یا دستگاه گوارش خود
  • باردار هستید،
  • فکر می کنید ممکن است باردار باشید یا در حال تلاش برای بچه دار شدن هستید

نحوه و زمان مصرف کلشی سین

دستورالعمل های پزشک خود را در مورد تعداد قرص ها و چند بار در روز دنبال کنید. مهم است که به دوز تجویز شده خود پایبند باشید. این به این دلیل است که تنها تفاوت کوچکی بین دوز صحیح و مصرف بیش از حد وجود دارد. دوز و قدرت کلشی سین به صورت قرص ۵۰۰ میکروگرمی عرضه می شود. دوز شما بستگی به این دارد که برای چه آن را مصرف می کنید.

  • اگر بیماری کلیوی یا کبدی دارید، پزشک ممکن است دوز کمتری برای شما تجویز کند. همچنین به طور منظم آزمایش خون و ادرار خواهید داشت.
  • برای نقرس دوز معمول ۱ قرص (۵۰۰ میکروگرم) است که ۲ تا ۴ بار در روز مصرف می شود.
  • برای تب مدیترانه ای (FMF) دوز می تواند بین ۱ تا ۴ قرص (۵۰۰ میکروگرم تا ۲ میلی گرم) متفاوت باشد که یک بار در روز مصرف شود.

قرص های خود را به طور کامل با یک نوشیدنی آب ببلعید.

چه مدت باید مصرف کرد

اگر نقرس دارید، معمولاً فقط برای چند روز کلشی سین مصرف می کنید. پزشک به شما خواهد گفت که چه مدت آن را مصرف کنید. برای تب مدیترانه ای (FMF)، پزشک معمولا مصرف طولانی مدت این دارو را توصیه می کند.

اگر فراموش کردید آن را مصرف کنید

اگر مصرف دوز خود را فراموش کردید، به محض یادآوری آن را مصرف کنید، مگر اینکه تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده باشد. اگر این اتفاق افتاد، دوز فراموش شده را رها کنید و نوبت بعدی را در زمان معمول مصرف کنید. هرگز ۲ دوز را همزمان مصرف نکنید. هرگز دوز اضافی برای جبران فراموشی نداشته باشید.

اگر بیش از حد مصرف کنید

مصرف بیش از دوز تجویز شده از قرص کلشی سین می تواند بسیار خطرناک باشد. ممکن است کشنده باشد. علائم مصرف بیش از حد این دارو می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • احساس تهوع یا استفراغ
  • معده درد
  • اسهال حاوی خون
  • علائم فشار خون پایین، مانند احساس سرگیجه یا سبکی سر

عوارض جانبی کلشی سین

مانند همه داروها، کلشی سین می تواند عوارض جانبی ایجاد کند، اگرچه همه افراد دچار آن نمی شوند. با این حال، حتی عوارض جانبی خفیف نیز می تواند نشانه ای از یک مشکل جدی باشد. عوارض جانبی جدی در صورت بروز عوارض جانبی هنگام مصرف کلشی سین، مصرف دارو را قطع کرده و فوراً از پزشک کمک بگیرید.

کلشی سین

بارداری، شیردهی و باروری در حین مصرف کلشی سین

کلشی سین و بارداری

کلشی سین را می توان در بارداری مصرف کرد، اگرچه اغلب تجویز نمی شود. به طور کلی تصور می شود که مصرف آن در بارداری خوب است، اما اطلاعات بسیار کمی در مورد استفاده از آن در دسترس است. اگر برای نقرس یا تب مدیترانه ای (FMF) کلشی سین مصرف می کنید، برای مشاوره با پزشک خود تماس بگیرید. آنها می توانند خطرات و مزایای مصرف این دارو را توضیح دهند و به شما کمک کنند تصمیم بگیرید چه چیزی برای شما و کودکتان بهتر است.

کلشی سین و شیردهی

در دوران شیردهی معمولاً از کلشی سین برای درمان نقرس استفاده نمی شود. پزشک ممکن است به جای آن یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن را توصیه کند. برای تب مدیترانه ای (FMF)، پزشک ممکن است کلشی سین را در دوران شیردهی تجویز کند.

اگرچه مقدار کلشی سین موجود در شیر مادر می تواند متفاوت باشد، اما با هیچ عارضه جانبی در نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند ارتباطی وجود ندارد. اگر کودک شما مثل همیشه خوب تغذیه نمی کند، استفراغ می کند یا اسهال دارد، یا اگر نگرانی دیگری در مورد کودک خود دارید، در اسرع وقت با یک متخصص، ماما، داروساز یا پزشک صحبت کنید.

کلشی سین و باروری

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که کلشی‌سین در صورت مصرف طولانی مدت می‌تواند باعث کاهش تعداد اسپرم در مردان شود. زمانی که درمان را متوقف می کنید، معمولاً این حالت برگشت پذیر است. شواهدی وجود ندارد که نشان دهد مصرف کلشی سین باعث کاهش باروری در زنان می شود. اگر فکر می کنید باردار هستید یا در حال تلاش برای بچه دار شدن هستید با پزشک خود صحبت کنید. آنها ممکن است بخواهند داروی شما را بررسی کنند تا تصمیم بگیرند که آیا کلشی سین بهترین درمان است یا خیر. آنها ممکن است تصمیم بگیرند که درمان دیگری برای شما در بارداری بهتر است.

مصرف کلشی سین با سایر داروها و مکمل های گیاهی

احتیاط با سایر داروها

برخی داروها می توانند بر نحوه عملکرد کلشی سین تأثیر بگذارند. اینها می توانند احتمال ابتلا به عوارض جانبی جدی یا تهدید کننده زندگی را افزایش دهند. اگر داروهای زیر را مصرف می کنید قبل از شروع مصرف کلشی سین با پزشک خود صحبت کنید:

  • آزاتیوپرین، متوترکسات یا هر دارویی که می تواند بر کلیه ها، کبد یا خون شما تأثیر بگذارد
  • کلاریترومایسین یا اریترومایسین، آنتی بیوتیک هایی که برای درمان عفونت ها استفاده می شوند
  • ریتوناویر یا آتازاناویر، داروهای ضد ویروسی مورد استفاده برای درمان عفونت HIV
  • سیکلوسپورین، دارویی برای پسوریازیس،
  • آرتریت روماتوئید، پس از پیوند عضو
  • کتوکونازول، ایتراکونازول یا وریکونازول، داروهای ضد قارچ
  • وراپامیل یا دیلتیازم، داروهای قلب
  • دی سولفیرام، دارویی که برای درمان وابستگی به الکل استفاده می شود

اینها همه داروهایی نیستند که ممکن است بر کلشی سین تأثیر بگذارند. بروشور همراه دارو را بررسی کنید. در صورت مصرف هر یک از این داروها، پزشک ممکن است نیاز به تنظیم دوز شما داشته باشد.

کلشی سین

ترکیب کلشی سین با داروهای گیاهی و مکمل ها

اطلاعات کافی وجود ندارد که بگوییم داروهای مکمل، داروهای گیاهی و مکمل ها برای مصرف با کلشی سین بی خطر هستند. آنها مانند داروخانه ها و داروهای نسخه ای آزمایش نمی شوند. آنها معمولاً برای تأثیری که روی سایر داروها دارند آزمایش نمی شوند.

سوالات پرتکرار

کلشی سین چگونه تب مدیترانه ای را درمان می کند؟

روشی که این دارو برای تب مدیترانه ای (FMF) کار می کند پیچیده است. این دارو می تواند بر نحوه عملکرد گلبول های سفید خون شما تأثیر بگذارد. این به کاهش التهابی که می تواند باعث علائم شود کمک می کند.

آیا داروهای دیگری برای درمان نقرس وجود دارد؟

چند نوع دارو وجود دارد که می تواند به نقرس و علائم آن کمک کند. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs)، مانند ایبوپروفن، می توانند به علائمی مانند التهاب و درد در هنگام ابتلا به نقرس کمک کنند. آلوپورینول می تواند به جلوگیری از عود نقرس شما کمک کند. این کار را با کاهش سطح اسید اوریک در بدن شما انجام می دهد. این کار از تشکیل کریستال های اورات (که باعث التهاب و درد می شود) در داخل و اطراف مفاصل شما جلوگیری می کند.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می دهد:

  • آیا بیماری نقرس تهدیدی برای مفاصل است؟

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]