کنترل احساسات منفی پس از طرد شدن در رابطه

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
ایجاد رابطه و بودن در آن برای افراد بسیار لذت بخش می باشد اما زمانیکه رابطه به هر دلیلی دچار مشکل شود و یکی از طرفین دچار طرد شدن در رابطه شود احساسات تلخی با او همراه خواهد شد. رها شدن احساسات منفی بسیاری برای فرد ایجاد می کند و می تواند زندگی فرد را مختل سازد. در ادامه به این احساسات خواهیم پرداخت و اینکه چگونه می توانیم آنها را کنترل نماییم.
چه احساساتی پس از طرد شدن در رابطه با فرد همراه می شود؟ زمانیکه فرد از سمت دیگری طرد یا ترک می شود احساسات منفی بسیاری می تواند در او بروز یابد:
احساس بی کفایتی در فرد شکل می گیرد شخصی که ترک می شود ابتدا در جستجوی علت این مسئله بر می آید. یکی از اولین فکرهایی که به ذهن شخص می رسد حس ناکافی بودن است. فرد در این حالت احساس می کند مشکلی در او وجود داشته که باعث طردن شدن او شده است و این مسئله باعث بروز حس بی کفایتی در او می گردد.
فرد دنیا را تمام شده می بیند فرد ترک شده آنچنان در احساس غم و اندوه فرو می رود که گویی دنیا برای او به اتمام رسیده است. افراد طرد شده تمایل دارند گوشه ای نشسته و تنها نظاره گر غم و اندوه خود ب..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

ایجاد رابطه و بودن در آن برای افراد بسیار لذت بخش می باشد اما زمانیکه رابطه به هر دلیلی دچار مشکل شود و یکی از طرفین دچار طرد شدن در رابطه شود احساسات تلخی با او همراه خواهد شد. رها شدن احساسات منفی بسیاری برای فرد ایجاد می کند و می تواند زندگی فرد را مختل سازد. در ادامه به این احساسات خواهیم پرداخت و اینکه چگونه می توانیم آنها را کنترل نماییم.

چه احساساتی پس از طرد شدن در رابطه با فرد همراه می شود؟

زمانیکه فرد از سمت دیگری طرد یا ترک می شود احساسات منفی بسیاری می تواند در او بروز یابد:

احساس بی کفایتی در فرد شکل می گیرد

شخصی که ترک می شود ابتدا در جستجوی علت این مسئله بر می آید. یکی از اولین فکرهایی که به ذهن شخص می رسد حس ناکافی بودن است. فرد در این حالت احساس می کند مشکلی در او وجود داشته که باعث طردن شدن او شده است و این مسئله باعث بروز حس بی کفایتی در او می گردد.

فرد دنیا را تمام شده می بیند

فرد ترک شده آنچنان در احساس غم و اندوه فرو می رود که گویی دنیا برای او به اتمام رسیده است. افراد طرد شده تمایل دارند گوشه ای نشسته و تنها نظاره گر غم و اندوه خود باشند بدون اینکه به روند زندگی و ادامه آن توجه داشته باشند.

حس بدبینی نسبت به افراد دیگر در فرد رشد می کند

فرد پس از یک جدایی ممکن است احساس کند افراد دیگر نیز در آینده او را ترک خواهند گفت. این حس بدبینی باعث می شود فرد به تمام روابط با شک و تردید بنگرد و یا از ایجاد رابطه جدید خودداری کند.

طرد شدن در رابطه

فرد مدام به گذشته فکر می کند

فرد ممکن است در گذشته به دام افتد، مدام خاطرات قبلی را تکرار کند و افراد جدید را با شخص قبلی مقایسه نماید و باعث مشکلاتی در رابطه جدید خود شود.

چگونه از مشکلات پس از ترک شدن عبور کنیم؟

راه های بسیاری برای عبور از احساسات پس از طرد شدن وجود دارد که در ادامه با مهم ترین آنها آشنا خواهیم شد:

دست از سرزش کردن خود بردارید

بسیاری از افراد پس از طرد شدن مدام اشتباهات گذشته خود را در ذهن مرور می کنند و خود را بابت آنها شکنجه می کنند. باید بدانید شما یک طرف رابطه بوده اید و تنها مقصر آن رابطه نیستید. هر فرد دچار عیوبی است و طرد شدن به معنی این نیست که عیوب شما باعث این مسئله شده بلکه عیب های شخص دیگر نیز در این مسئله دخیل بوده است. به همین دلیل باید در جستجوی این مسئله باشید که در چه مواردی عیوب شما و یا مشکلات دیگر شما در رابطه باعث آن جدایی شده و برای رفع آنها اقدام نمایید.

بر روی شخصیت خود کار کنید

برخی افراد عادت دارند پس از جدایی تمام اشتباهات را به دوش فرد مقابل بیندازند تا خود را بی تقصیر جلوه دهند. این کار اشتباه است و باعث می شود شما در روابط بعدی نیز دچار مشکل شوید. بنابراین باید عیب های رفتاری خود را بشناسید و بر روی آنها کار کنید تا نسخه بهتری از خود ایجاد نمایید.

نقش خودتان را در رابطه ارزیابی کنید

بسیاری از افراد علاقه دارند نقش قهرمان یا قربانی را در رابطه داشته باشند. اما باید بدانید در وجود ما سه نقش قهرمان، قربانی و شرور وجود دارد. سعی کنید هر سه نقش را در وجود خود جستجو کنید و آگاه شوید کجا نقش قربانی را بازی کرده ایند و کجا شرور یا قهرمان بوده اید. زمانی که نسبت به نقش های خود در رابطه آگاه شوید آن وقت است که توانسته اید مسئولیت عاطفی خود را پذیرا باشید.

طرد شدن در رابطه

به خودتان حس خوب بدهید

سعی کنید فعالیت هایی را که باعث می شوند احساسات خوبی را تجربه کنید در برنامه روزانه قرار دهید. بیرون بروید، در کلاس های مختلف شرکت کنید و مهارت های جدید بیاموزید.

بهانه های خود را محدود کنید

بسیاری مواقع قصد داریم برای تغییر حال بد خود کاری انجام دهیم اما بهانه ای مانع از اقدام ما می شود. برای رهایی از این وضعیت بهانه های محبوب خود را یادداشت نمایید و زمانی که می خواهند مانع تغییر وضعیت شما شوند با آنها مقابله کنید.

قدردان باشید

برای کنترل احساسات منفی شکرگزاری بهترین کار است. قدردانی و شکرگزاری می تواند باعث شود به یاد داشته های خود باشید و احساسات مثبت تری را تجربه کنید. دفتری را به این کار اختصاص دهید و هر شب سه تا پنج مورد را که بابت آنها شکرگزار هستید در آن یادداشت نمایید و صبح روز بعد پیش از انجام کارها آنها را مرور کنید.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • ۸ معیار ازدواج موفق چیست ؟
  • مزایا و معایب ازدواج فامیلی چیست؟
  • جینوفوبیا چیست؟

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۱ میانگین: ۵]