۱۲ ماده غذایی مضر برای تری گلیسیرید

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
تری گلیسیرید نوعی از انواع چربی است که در خون یافت می شود و ما آن را از غذاها دریافت می کنیم. در واقع پس از غذا خوردن، بدن کالری اضافه را به تری گلیسیرید در کبد تبدیل می کند. زمانیکه بدن به انرژی نیاز داشته باشد هورمون های بدن تری گلیسیرید ذخیره شده را آزاد می کنند تا انرژی بدن تامین شود.
شما می توانید جهت خرید قرص کم خونی از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.
مواد غذایی مضر برای تری گلیسیرید تری گلیسرید در حالت طبیعی باید کمتر از ۱۵۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد. زمانیکه میزان تری گلیسیرید در اثر خوردن غذاهای شیرین و پرچرب زیاده از حد شود شریان های بدن آسیب می بینند و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی، حمله قلبی و سکته بالا می رود. به همین دلیل بسیار مهم است تری گلیسیرید در محدوده طبیعی باقی بماند. در ادامه به پرهیزهای غذایی برای متعادل نگه داشتن تری گلیسیرید اشاره خواهیم کرد.
از مصرف بیش از حد میوه جات خودداری کنید: میوه ها برای سلامتی بسیار مفید می باشند و نقش مهمی در رژیم روزانه ما دارند اما جالب است بدانید مصرف بیش از حد میوه می تواند باعث کاهش توان..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

تری گلیسیرید نوعی از انواع چربی است که در خون یافت می شود و ما آن را از غذاها دریافت می کنیم. در واقع پس از غذا خوردن، بدن کالری اضافه را به تری گلیسیرید در کبد تبدیل می کند. زمانیکه بدن به انرژی نیاز داشته باشد هورمون های بدن تری گلیسیرید ذخیره شده را آزاد می کنند تا انرژی بدن تامین شود.

قرص کم خونیشما می توانید جهت خرید قرص کم خونی از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

مواد غذایی مضر برای تری گلیسیرید

تری گلیسرید در حالت طبیعی باید کمتر از ۱۵۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد. زمانیکه میزان تری گلیسیرید در اثر خوردن غذاهای شیرین و پرچرب زیاده از حد شود شریان های بدن آسیب می بینند و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی، حمله قلبی و سکته بالا می رود. به همین دلیل بسیار مهم است تری گلیسیرید در محدوده طبیعی باقی بماند. در ادامه به پرهیزهای غذایی برای متعادل نگه داشتن تری گلیسیرید اشاره خواهیم کرد.

از مصرف بیش از حد میوه جات خودداری کنید:

میوه ها برای سلامتی بسیار مفید می باشند و نقش مهمی در رژیم روزانه ما دارند اما جالب است بدانید مصرف بیش از حد میوه می تواند باعث کاهش توانایی بدن برای کنترل تری گلیسیرید شود. این مسئله به دلیل وجود فروکتوز در میوه است که نوعی قند محسوب می شود. فروکتوز زمانی که در بدن افزایش یابد باعث افزایش تری گلیسیرید می گردد. بنابراین باید میزان مصرف میوه به دو تا سه سروینگ در طول روز محدود شود؛ یک میوه متوسط یک سروینگ در نظر گرفته می شود. همچنین میوه های خشک نیز در افزایش تری گلیسیرید تاثیر گذارند. میوه های خشک بیشتر از میوه های تازه حاوی فروکتوز می باشند و بنابراین باید مصرف آنها محدود شود.

مصرف کنسرو ماهی در روغن را محدود نمایید:

ماهی خود به تنهایی برای قلب و سلامت بدن مفید می باشد، اما ماهی های کنسروی که در روغن برای فروش ارائه می شوند باعث افزایش تری گلیسیرید می شوند. بنابراین برای دریافت امگا ۳ ماهی توصیه می شود ماهی هایی را که به جای روغن از آب در پخت آنها استفاده کرده اند مصرف نمایید.

غذا و تری گلیسیرید

مصرف غذاهای نشاسته ای را محدود کنید:

کربوهیدرات اضافی می تواند در بدن تبدیل به تری گلیسیرید شود. بنابراین از مصرف ماکارونی، غلات و سیب زمینی که سرشار از کربوهیدرات هستند خودداری نمایید یا مصرف آنها را کاهش دهید. برای دریافت میزان متعادل کربوهیدرات بهتر است با پزشک تغذیه صحبت نمایید.

کربوهیدرات ها خصوصا نوع ساده یا تصفیه شده که به وفور در شیرینی جات و نان سفید دریافت می شوند برای قند خون مضر می باشند و می توانند کلسترول خوب بدن را کاهش دهند. بنابراین بهتر است از کربوهیدارت های پیچیده و غلات کامل مانند نان های سبوس دار و جو دو سر به جای نوع ساده و تصفیه شده استفاده کنید.

مصرف گوشت چرب را کاهش دهید:

گوشت حاوی چربی های اشباع است که بر روی کلسترول و تری گلیسیرید تاثیر دارند. بنابراین از قسمت های کم چرب گوشت استفاده کنید و میزان متعادلی از آن را مصرف نمایید.

نوشیدنی های شیرین را محدود کنید:

قند نوشیدنی هایی نظیر قهوه شیرین، آبمیوه و هر نوع نوشیدنی که حاوی قند و شکر باشد در بدن تبدیل به تری گلیسیرید می شود. بنابراین سعی کنید آنها را با آب جایگزین کنید تا از عوارض این نوشیدینی ها در امان بمانید.

نارگیل را بیش از حد مصرف نکنید:

نارگیل دارای چربی های اشباع می باشد و برای تری گلیسیرید بسیار مضر است. علاوه بر تری گلیسیرید چربی اشباع می تواند بر روی کلسترول تام و بد بدن تاثیر بگذارد. بنابراین در مصرف آن احتیاط کنید.

سبزیجات نشاسته ای را محدود مصرف نمایید:

برخی سبزیجات نشاسته ای مانند نخود سبز و ذرت حاوی کربوهیدرات هستند و زمانی که در مصرف آنها زیاده روی شود کربوهیدرات آنها در بدن تبدیل به تری گلیسیرید می گردد و مشکل ساز می شود. سعی کنید سبزیجات غیرنشاسته ای مانند اسفناج، قارچ و کلم را جایگزین آنها کنید.

مصرف نوشیدنی های الکی را کنار بگذارید:

الکل و نوشیدنی های الکلی به دلیل داشتن قند برای تری گلیسیرید مضر می باشند. همچنین نوشیدنی های الکلی می توانند باعث ابتلا به انواع سرطان ها شوند و به همین دلیل توصیه می شود از مصرف آنها پرهیز گردد.

عسل و شربت افرا را با احتیاط مصرف کنید:

بسیاری تصور می کنند این دو ماده به دلیل طبیعی بودن نسبت به قند و شکر بی خطرتر می باشند اما جالب است بدانید آنها نیز می توانند باعث افزایش تری گلیسیرید شوند. یک قاشق غذاخوری عسل ۱۷ گرم قند دارد و یک قاشق افرا ۱۳ گرم. بنابراین در مصرف آنها جانب احتیاط را رعایت کنید.

مصرف کیک و شیرینی را محدود کنید:

کیک و شیرینی سرشار از قند و چربی های ناسالم هستند و در افزایش کلسترول و تری گلیسیرید بسیار تاثیر دارند. دقت داشته باشید برخی مواد غذایی دیگر مانند بستنی، ماست میوه ای، مربا و آبنبات ها نیز حاوی قند هستند و جزو شیرینی جات محسوب می شوند.

مصرف کره یا مارگارین را کاهش دهید:

کره و مارگارین نیز سرشار از چربی های اشباع و ترانس هستند و تری گلیسیرید را بالا می برند. بهتر است به جای این مواد از روغن زیتون، روغن کانولا و روغن دانه برزک استفاده نمایید تا تری گلیسیرید در محدوده طبیعی خود باقی بماند.

غذا و تری گلیسیرید

در مصرف غذاهای پر کالری زیاده روی نکنید:

برخی مواد غذایی سالم مانند آجیل ها و میوه ها نظیر آووکادو پر کالری هستند بنابراین بهتر است در مصرف آنها تعادل را رعایت کنید تا ازدیاد کالری باعث افزایش چربی و تری گلیسیرید نگردد.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • فواید اهدای خون
  • غلظت خون، بیماری که باید بشناسیم
  • رژیم گیاهخواری و تاثیرش بر کم خونی

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۱ میانگین: ۵]