هر آنچه که نیاز است در مورد آمپلی فایر تحت شبکه بدانید

مقدمه

آمپلی فایر تحت شبکه را می توان قلب تپنده سیستم های صوتی دانست. امروزه با پیشرفت فناوری های نوین شاهد افزایش سرعت انتقال داده ها در حوزه های مختلف بوده ایم. تکنولوژی های جدید باعث شده تا بتوان از تجهیزاتی که امکان مدیریت سیستم های ارتباطی از راه دور را برای اپراتورها فراهم می کنند، استفاده نمود. با این کار دیگر شاهد مشکلات و دردسرهای استفاده از سیستم ارتباطی سنتی (آنالوگ) در صنایع مختلف نخواهیم بود. در این بین، آمپلی فایر تحت شبکه یکی از مهمترین دستاوردهای فناوری IP در سیستم های ارتباطی بوده که استفاده از آن می تواند نیازهای صوتی محیط های کسب و کار را رفع نماید.

آمپلی فایر تحت شبکه چیست؟   

آمپلی فایر تحت شبکه که به آن تقویت کننده هم گفته شده، نقش مهمی را در افزایش کیفیت صدای خروجی سیستم ایفا می کند. این دستگاه با بالا بردن کیفیت خروجی صدا می تواند دامنه سیگنال های صوتی را به طور موثری افزایش دهد. آمپلی فایر در واقع نقش مهمی را در تنظیم خروجی صدا بر عهده داشته که بدون وجود آن، امکان خارج شدن صدا از بلندگوها وجود ندارد. آمپلی فایر مبتنی بر شبکه را با نام های دیگری چون: آمپلی فایر IP، آمپلی فایر SIP و آمپلی فایر VoIP می شناسند که وظیفه اصلی آن تقویت سیگنال های صوتی می باشد.

سیگنال های صوتی به صورت بسته های دیتا توسط آمپلی فایر تحت شبکه دریافت می شوند. در نتیجه این کار، دامنه صداهای منتقل شده به سمت خروجی (بلندگوها) به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت. از آنجا که خروجی آمپلی فایرهای مبتنی بر شبکه از لحاظ تکنولوژی ساخت، ولتی می باشد به همین خاطر باید از بلندگوهای آنالوگ جهت دریافت سیگنال های صوتی استفاده نمود.

آمپلی فایر تحت شبکه به چه منظوری مورد استفاده قرار می گیرد؟

  • یکی از مهمترین کاربردهای آمپلی فایرهای تحت شبکه این است که می توانند بلندگوهای آنالوگ در توان بالا را تغذیه نمایند.
  • این دستگاه را می توان به صورت آمپلی فایر تعبیه شده در بلندگوهای شبکه و یا به صورت جداگانه مورد استفاده قرار داد.
  • یکی دیگر از کاربردهای آمپلی فایر تحت شبکه این است که با تنظیمات اکولایزری می توان خروجی صدا را به میزان دلخواه و به خواست خود تغییر داد.

آمپلی فایر تحت شبکه چیست

با مهمترین مزایای استفاده از آمپلی فایر تحت شبکه بیشتر آشنا شویم

استفاده از آمپلی فایر تحت شبکه در مراکز مختلف اداری و صنعتی مزایای فراوانی داشته که در ادامه مقاله به تعداد مهمی از آنها اشاره خواهیم کرد.

·       آمپلی فایرهای تحت شبکه جهت نصب به کابل کشی نیاز ندارند

در آمپلی فایرهای تحت شبکه نیازی به استفاده از کابل کشی برق نیست. با استفاده از کابل کشی شبکه می توان از اتصالی در مدار سیستم های پیجینگ جلوگیری نمود.

·       کنترل و مدیریت سیستم ارتباطی از راه دور انجام می شود

با استفاده از تنظیمات صفحه وب می توان امکان کنترل از راه دور جهت دسترسی سریع به سامانه های کنترلی را به راحتی فراهم کرد.

·       با استفاده از این سیستم ارتباطی می توان میزان صدای خروجی را با نرم افزار تنظیم نمود

در آمپلی فایرهای آنالوگ نیاز بود که با مراجعه به محل استقرار آنها جهت تنظیم میزان صدای خروجی اقدام نمود، اما در آمپلی فایر تحت شبکه با استفاده از درگاه وب می توان به راحتی میزان صدای خروجی را تنظیم نمود.

آشنایی با مهمترین ویژگی های آمپلی فایر تحت شبکه

·       آمپلی فایرهای تحت شبکه امکان پخش خودکار فایل های صوتی را به راحتی میسر می کنند

 یکی از مهمترین مزایای آمپلی فایرهای تحت شبکه این است که جهت پخش فایل های صوتی به ابزارهایی نظیر: فلش و دستگاه پخش لوح های فشرده، نیاز نیست. در این نوع آمپلی فایرها، بارگذاری فایل های صوتی به صورت کاملا نرم افزاری انجام می شود.

از جمله دیگر مزایای استفاده از آمپلی فایرهای تحت شبکه می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • قابلیت اتصال آسان به خطوط تلفن شهری
  • قابلیت اتصال به سامانه های نرم افزارهای از طریق وب سرویس
  • نصب بسیار آسان و گسترش استفاده از آن در بخش های مختلف کسب و کار
  • قابلیت اتصال به سیستم های مختلف
  • و…

چه تفاوتی بین آمپلی فایر آنالوگ و آمپلی فایر تحت شبکه وجود دارد؟

هر دو نوع آمپلی فایر وظیفه تقویت صدای خروجی را برعهده دارند. آمپلی فایرهای آنالوگ و تحت شبکه از لحاظ تکنولوژی ساخت به دو نوع اهمی و ولتی تقسیم بندی می شوند. از آنجا که در آمپلی فایر اهمی، بلندگوها مستقیم به دستگاه وصل میشوند کیفیت صدای خروجی در مقایسه با نوع ولتی بسیار بهتر است. البته این مورد زمانی اتفاق می افتد که آمپلی فایر و بلندگو از لحاظ فاصله به همدیگر نزدیک باشند. عوامل مختلفی می توانند بر کاهش صدا در آمپلی فایرهای اهمی تاثیر بگذارند که از جمله آنها می توان به ضخامت، طول کابل، تعداد و توان بلندگوها اشاره نمود. جهت جلوگیری از این مشکل در آمپلی فایرهای اهمی در ابتدا نیاز است که میزان افت صدا را در کابل بررسی نموده و جهت تقویت صدا تا حد مورد نیاز اقدام نمود.

تفاوت بین آمپلی فایر آنالوگ و آمپلی فایر تحت شبکه

آمپلی فایر تحت شبکه با آمپلی فایر آنالوگ تفاوت قابل ملاحظه ای دارد. در آمپلی فایرهای تحت شبکه، ورودی از طریق کابل شبکه امکان پذیر می شود. در این نوع آمپلی فایرها تنها از طریق تلفن نرم افزاری و با استفاده از یک هدست می توان به دستگاه متصل شد. این کار با تنظیم ورودی صدا در تلفن نرم افزاری بر روی ورودی میکروفون کامپیوتر میسر می شود. در نهایت، پخش هرگونه فایل صوتی بعد از تماس با آمپلی فایر به راحتی امکان پذیر می شود.

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم، آمپلی فایر تحت شبکه را می توان قلب تپنده سیستم های صوتی در نظر گرفت. استفاده از تجهیزات صوتی در هر کسب و کاری ضروری می باشد. جهت دریافت خروجی بی عیب و نقص صدا نیاز به استفاده از آمپلی فایرهای تحت شبکه است. عوامل مختلفی بر قیمت آمپلی فایرهای تحت شبکه تاثیر می گذارند. به همین خاطر، قبل از خرید باید فاکتورهای متعددی را مدنظر قرار دهید.

سریر ویپ، یکی از بهترین شرکت های تولیدی در زمینه تجهیزات مخابراتی (مرکز تلفن و پیجینگ تحت شبکه) می باشد. از جمله مهمترین خدمات ارائه شده توسط این مجموعه می توان به طراحی سیستم های تحت شبکه، نصب و پیکربندی تجهیزات، توسعه سیستم های تحت شبکه، مونتاژ تجهیزات، تامین قطعات تجهیزات و همچنین تولید سیستم های تحت شبکه اشاره نمود.

اگر جهت تهیه آمپلی فایر تحت شبکه خود مصمم هستید می توانید با کارشناسان مجموعه سریر ویپ در ارتباط بوده و در مورد شرایط و ویژگی های محصول مورد نظر اطلاعات جامعی کسب نمایید. بدین ترتیب می توان جهت خرید بهترین آمپلی فایرهای تحت شبکه موجود در بازار اقدامات لازم را انجام داد. با مراجعه به سایت سریر ویپ می توانید اطلاعات بیشتری را در مورد محصولات و خدمات ارائه شده توسط این مجموعه کسب نمایید.