آیا خرید درمانی بر کاهش استرس موثر است؟

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
یکی از تفریحات لذت بخش برای افراد خرید کردن است. خرید کردن باعث می شود فرد احساس بهتری داشته باشد و استرس او کنترل گردد، اما زمانیکه این مسئله از کنترل خارج شود برای فرد مشکل ایجاد می کند. گاهی خرید کردن بیش از حد باعث می شود پول بیشتری خرج کنید و به مشکل مالی برخورید و یا خرید درمانی همانند یک اعتیاد شما را به خریدن کالاهایی وادار می کند که نیازی به آنها ندارید. این مسائل می تواند استرس و اضطراب شما را افزایش دهد. در مقاله امروز به خرید درمانی و نکات مهمی در ارتباط با آن می پردازیم.
شما می توانید جهت خرید مکمل افسردگی و اضطراب از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.
آیا واقعا خرید درمانی در بهبود روحیه موثر است؟ برای رسیدن به جواب این سوال مطالعه ای در سال ۲۰۱۱ بر روی ۴۰۷ فرد بزرگسال انجام شد و نتیجه های زیر حاصل گشت:
خرید بدون برنامه ریزی می تواند باعث بهبود حال فرد شود. بهبود روحیه پس از خرید می تواند تا مدت زیادی همراه فرد باقی بماند. خرید درمانی باعث نمی گردد حس پشیمانی، اضطراب، احساس گناه یا سایر عواملی که باعث ایجاد استرس در فرد می شوند در او ب..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

یکی از تفریحات لذت بخش برای افراد خرید کردن است. خرید کردن باعث می شود فرد احساس بهتری داشته باشد و استرس او کنترل گردد، اما زمانیکه این مسئله از کنترل خارج شود برای فرد مشکل ایجاد می کند. گاهی خرید کردن بیش از حد باعث می شود پول بیشتری خرج کنید و به مشکل مالی برخورید و یا خرید درمانی همانند یک اعتیاد شما را به خریدن کالاهایی وادار می کند که نیازی به آنها ندارید. این مسائل می تواند استرس و اضطراب شما را افزایش دهد. در مقاله امروز به خرید درمانی و نکات مهمی در ارتباط با آن می پردازیم.

افسردگی و اضطرابشما می توانید جهت خرید مکمل افسردگی و اضطراب از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

آیا واقعا خرید درمانی در بهبود روحیه موثر است؟

برای رسیدن به جواب این سوال مطالعه ای در سال ۲۰۱۱ بر روی ۴۰۷ فرد بزرگسال انجام شد و نتیجه های زیر حاصل گشت:

  • خرید بدون برنامه ریزی می تواند باعث بهبود حال فرد شود.
  • بهبود روحیه پس از خرید می تواند تا مدت زیادی همراه فرد باقی بماند.
  • خرید درمانی باعث نمی گردد حس پشیمانی، اضطراب، احساس گناه یا سایر عواملی که باعث ایجاد استرس در فرد می شوند در او به وجود آید.

مطالعه دیگر انجام شده در سال ۲۰۱۳ بر اثرات مفید خرید درمانی صحه گذاشت. این اثرات مفید شاید به این علت باشد که احساس هایی نظیر استرس، اضطراب و ناراحتی ریشه در ضعف افراد دارند و در مقابل خرید کردن با ایجاد حس قدرت هنگام تصمیم گیری باعث می شود فرد احساس بهتری داشته باشد و بتواند با احساسات منفی خود مقابله نماید.

خرید درمانی چه زمانی می تواند اثرات منفی ایجاد کند؟

خرید درمانی می تواند یک راه خوب برای کنترل احساسات منفی باشد اما زمانیکه به تعادل انجام شود. ایجاد تعادل باعث می شود فرد پس از خرید احساس پشیمانی که خود یک حس منفی است نداشته باشد و از اثرات مفید این روش استفاده کند. زمانیکه فرد بر اساس بودجه خود خرید نماید، خرید درمانی نمی تواند باعث مشکلات بعدی همانند مقروض شدن یا مسائل دیگر شود. به همین دلیل تعادل در خرید درمانی همواره توصیه می شود.
نکته مهم دیگر این است که نباید خرید درمانی روشی همیشگی برای رفع مشکلات یا مقابله با احساسات منفی باشد. خرید درمانی می تواند باعث بهبودی موقت فرد گردد و او را از حل ریشه ای مشکلات خود دور نگه دارد و باعث ریشه دار شدن مشکلات در فرد گردد. به همین دلیل توصیه می شود این کار به تعادل انجام شود و از طرفی مشکلات فرد در کنار آن ریشه یابی شوند.

خرید درمانی

چه نکاتی را هنگام خرید درمانی باید در نظر داشته باشیم؟

همانطور که گفته شد خرید درمانی می تواند تاثیرات بسیاری بر بهبود حال روحی فرد داشته باشد اما بهتر است نکاتی در انجام آن در نظر گرفته شود:

بودجه خود را زیر نظر داشته باشید:

هنگام خرید درمانی بودجه خود را در نظر بگیرید. می توانید هر ماه میزانی از درآمد خود را برای خرید درمانی کنار بگذارید و همان مقدار خرید کنید. اگر باز هم تمایل داشتید بیشتر از حد مجاز خرید کنید می توانید از پس انداز کردن برای خرید آن وسیله در آینده استفاده کنید. با برنامه ریزی و پس انداز برای وسیله ای که می خواهید حس بهتری در شما ایجاد می شود.

از خرید کالایی که نیاز ندارید خودداری کنید:

خرید وسیله یا کالایی اضافه باعث می شود پس از خرید آن حس پشیمانی داشته باشید. بنابراین سعی کنید کالایی را بخرید که به آنها نیاز دارید. گاهی حتی می توانید اقلام خوار و بار را تهیه کنید. شاید این خرید برایتان جالب نباشد اما رفتن به محلی جدید برای خرید آنها، می تواند حس بهتری در شما ایجاد کند.

ویترین گردی کنید

گاهی تنها تماشا کردن ویترین فروشگاه ها بدون سفارش دادن کالا می تواند احساس ناراحتی و استرس را از شما دور کند. پس می توانید به جای خرید از این روش استفاده کنید.

پیش از خرید فکر کنید

اگر نگران بیش از حد خرید کردن خود هستید قبل از خرید کمی به خود زمان بدهید. به این فکر کنید آیا به آن کالا نیاز دارید و یا آن کالا با ارزش است؟ اینکار می تواند از یک خرید غیر ضروری و جلوگیری از حس پشیمانی بسیار موثر باشد.

خرید درمانی

مشکل استرس و اضطراب خود را ریشه یابی کنید

برخی موقعیت های زندگی مانند نگرانی از ارائه پروژه پایان ترم یا شروع یک کار جدید می توانند استرس زا باشند اما موقتی هستند. اما برخی مشکلات مانند مشاجره با همسر یا سایر مشکلاتی که فرد با اطرافیان خود دارد می تواند در فرد نهادینه شوند و باعث بروز مشکلات جدی تری در او گردند. به همین دلیل بهتر است ریشه استرس و اضطراب خود را تشخیص دهید و آن را درمان کنید.

چه زمانی از مشاور کمک بگیریم؟

همانطور که اشاره شد خرید کردن راه حل موقتی برای کنترل استرس و اضطراب است. بنابراین اگر با نشانه هایی که به آنها اشاره می کنیم مواجه بودید حتما با یک مشاور یا درمانگر مشکل خود را مطرح کنید:

  • احساس بیش از حد نیاز یا اجبار برای خرید در خود
  • دچار احساس ناراحتی، اضطراب و شرم پس از خرید شدن
  • نداشتن قدرت در مواجهه با مشکلات بدون خرید کردن
  • خرج کردن بیش از بودجه
  • عقب انداختن کارهای خود را به خاطر خرید کردن
  • مقابله با عوامل استرس زای طولانی مدت با خرید کردن به جای حل آنها

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • هنر درمانی چیست و فواید آن بر ذهن و روان
  • ۱۰ غذا برای سلامت روان
  • تاثیر موسیقی بر مغز

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۱ میانگین: ۵]