استفاده از خمیردندان و الگوهای مسواک زدن در کودکان و نوجوانان

خلاصه

چه چیزی قبلاً در مورد این موضوع شناخته شده است؟

فلوراید از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. با این حال، بلع بیش از حد توسط کودکان خردسال می تواند باعث تغییر رنگ و سوراخ شدن دندان های دائمی شود. مسواک زدن باید با بیرون آمدن اولین دندان شروع شود و کودکان کمتر از ۳ سال و ۳ تا ۶ سال باید به ترتیب از یک اسمیر به اندازه یک دانه برنج و به اندازه یک نخود خمیر دندان استفاده کنند.

چه چیزی در این گزارش اضافه شده است؟

در یک بررسی از شیوه‌های مسواک زدن، تقریباً ۸۰٪ از کودکان ۳ تا ۱۵ ساله مسواک زدن را در سن ۱ سال بیشتر شروع کردند، تقریباً یک سوم یک بار در روز مسواک زدند و تقریباً ۴۰٪ از کودکان ۳ تا ۶ ساله بیش از حد از خمیر دندان استفاده کردند.

پیامدهای عملکرد بهداشت عمومی چیست؟

متخصصان مراقبت های بهداشتی می توانند به والدین در مورد استفاده از مقدار توصیه شده خمیر دندان حاوی فلوراید تحت نظارت والدین آموزش دهند تا حداکثر سود را به دست آورند.

اولین دندان کودک: آیا باید از خمیر دندان استفاده کرد؟

اولین دندان کودک ما: بسیار دوست داشتنی، بسیار عالی. با درک اینکه وظیفه شما این است که آن دندان و تمام دندان های فرزندتان را تا حد امکان کامل نگه دارید، ممکن است تعجب کنید: چه زمانی باید مسواک زدن دندان های کودکم را با خمیر دندان شروع کنم؟

غریزه شما درست است که مراقبت های دندانی را در اسرع وقت شروع کنید. این زمینه را برای اقدامات بعدی دندانپزشکی سالم کودک شما فراهم می کند. اما شما می خواهید به آرامی شروع کنید. ما به شما یک پرایمر خمیردندان کودک و نکات دیگری برای حفظ سلامت دندان های کودک کوچکتان می دهیم.

اولین “خمیر دندان” کودک: آب

هنگامی که دهان کودک شما فقط یک لبخند لثه ای است، عادات بهداشتی دهان و دندان را روی لثه های کودک خود تمرین کنید. شما هنوز از مسواک یا خمیر استفاده نخواهید کرد – فقط آب شفاف و یک تکه گاز تمیز و نرم برای “مسواک زدن” باکتری ها. فقط این مراحل آسان را دنبال کنید:

گاز را دور انگشت اشاره خود بپیچید و آن را در آب فرو کنید.

حداقل یک بار در روز این گاز را به آرامی روی لثه های کودک بمالید تا باکتری ها از بین بروند.

اگر کودک شما شروع به خوردن غذاهای جامد بدون دندان کرد، پس از هر وعده غذایی، روش گاز انگشت و آب را انجام دهید.

دندان اول: با احتیاط دست بزنید

به محض بیرون آمدن اولین دندان گرانبها، کودک شما آماده مسواک زدن واقعی است تا پلاک را از بین ببرد. چک لیست شروع شما در اینجا آمده است:

با خمیر دندان کودک حاوی فلوراید شروع کنید. این معمولا روی جعبه می گوید که برای “سنین ۰-۲ سال” است، بنابراین برای نوزادان ۱ ساله و کوچکتر اشکالی ندارد.

یک مسواک مخصوص دهان نوزادان با موهای بسیار نرم تهیه کنید.

به آرامی دو بار در روز با استفاده از یک تکه خمیر دندان به اندازه برنج کوچک مسواک بزنید. (به خاطر داشته باشید که کودک شما نمی تواند خمیر دندان را تف کند.)

اولین ویزیت دندانپزشک نوزاد را برنامه ریزی کنید.

در اولین ملاقات با متخصصان دندانپزشکی در مورد روتین مراقبت از سلامت دهان کودک خود صحبت کنید.

با استفاده از مسواک کودک، عزیز کوچک خود را به احساس مسواک در دهان عادت خواهید داد. اگر مسواک زدن را با آهنگ‌های احمقانه و بازی‌های سرگرم‌کننده ترکیب کنید، فرزندتان می‌آموزد که مسواک زدن تجربه‌ای خوشایند است – نه تجربه‌ای که نباید از آن اجتناب کرد.

نکات فلوراید و خمیردندان برای مسواک زدن نوزاد

هنگامی که مسواک زدن دندان های نوزاد خود را با خمیر دندان حاوی فلوراید شروع می کنید، می خواهید از فلوروزیس دندان محافظت کنید. این عارضه زمانی رخ می دهد که یک کودک خردسال قبل از رویش دندان های بزرگسالش فلوراید بیش از حد مصرف کند. این به نوبه خود باعث تغییر رنگ سفید یا قهوه ای یا لکه هایی روی مینای دندان های دائمی می شود.

همه ما می دانیم که فلوراید برای جلوگیری از پوسیدگی دندان که می تواند زود شروع شود ضروری است. بنابراین، چگونه می توانید از فلوئوروزیس جلوگیری کنید و همچنان خمیر دندانی را برای کودک خود تهیه کنید که برای او خوب و مفید باشد؟ در اینجا چند نکته وجود دارد:

Go Small: شایان ذکر است که وقتی دندان های کودک خود را مسواک می زنید، فقط از مقدار کمی خمیر دندان حاوی فلوراید – به اندازه یک دانه برنج – استفاده کنید.

مناسب سن باشد: مطمئن شوید که خمیر دندان کودک شما فاقد رنگ های مصنوعی، مواد نگهدارنده یا سدیم لوریل سولفات است.

قوی نباشید: بیشتر کودکان خردسال از طعم‌های تند لذت نمی‌برند – خمیردندان تازه‌ای که ممکن است از آن لذت ببرید می‌تواند کودک شما را دچار تنبلی کند. قبل از استفاده از خمیردندان جدید کودکتان در دهان، آن را بچشید.

از قدرت آب استفاده کنید: به طور طبیعی، کودک شما نمی تواند اطراف دهانشویه بچرخد یا خمیر دندان را بیرون بیاورد. بنابراین، پس از مسواک زدن، به کودک خود یک شیشه یا یک فنجان آب بدهید.

گنجینه حافظه

مسواک زدن یک نقطه عطف است! در هر مرحله از حفظ لبخند زیبای کودکتان چند عکس و فیلم بگیرید: از “مسواک زدن” لثه های کودک با گاز و آب گرفته تا استفاده از مسواک کودک و خمیر دندان حاوی فلوراید. و سپس، در سن سه سالگی و بالاتر، می توانید مسواک زدن کودک خود را مستند کنید!

با مراقبت از دهان کودک خود از روز اول، شروع به ایجاد عادات مثبت در سلامت دهان کودک خود خواهید کرد. و با یادگیری بهترین راه برای تمیز کردن لثه‌های نوزاد و اولین دندان‌های معشوقه‌ی کوچکتان، فرزندانتان بعداً از شما تشکر خواهند کرد – به خصوص اگر زندگی بدون پوسیدگی داشته باشند!