فواید روغن سیر سیاه برای رشد مو!

سیر یک سبزی محبوب آشپزخانه است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. یکی از جدیدترین روندها در جامعه سلامت استفاده از روغن سیر سیاه برای رشد مو است. بنابراین، روغن سیر سیاه چیست و چگونه کار می کند؟

روغن سیر سیاه چیست؟

سیر سیاه شکل بالغ یک گیاه معجزه آسا با بیش از ۲۰۰ ترکیب تقویت کننده سلامتی است. عصاره سیر سیاه در شامپوها و کرم ها به عنوان منبع انرژی، ویتامین ها، مواد مغذی و مواد معدنی استفاده می شود و به کالاهایی که در آن استفاده می شود، مزایای سلامتی می بخشد.

سیر معمولی به سیر سیاه تبدیل شده است. البته این یک فرآیند خشک کردن طبیعی است. در شرایط رطوبتی ایده آل، سیری که تا ۶ ماه پخته شده است به سیر سیاه تبدیل می شود و ارزش آن به شدت افزایش می یابد.

سیر سیاه که در غذاهای آسیایی رایج است و در کشورهای اروپایی نیز حضور چشمگیری دارد، پس از تخمیر، خاصیت ضد سرطانی منحصر به فردی دارد و سطح کلسترول را کاهش می دهد. سیر سیاه دو برابر سیر سفید و معمولی آنتی اکسیدان دارد و تاثیر آن دو برابر است.

روغن سیر سیاه چگونه کار می کند؟

سیر یک غذای شناخته شده است که اعتقاد بر این است که فواید زیادی برای پوست، مو و ناخن دارد. فواید روغن سیر سیاه برای سلامتی فقط به پوست سر محدود نمی شود. روغن سیر سیاه برای کل سر، از جمله ریشه مو مفید است.

روغن سیاه دانه و روغن سیر دو ماده طبیعی دیگر هستند که با هم برای تقویت رشد مو کار می کنند. این مواد در ترکیب با روغن سیر سیاه به بهبود گردش خون کمک می‌کنند که به تغذیه فولیکول‌های مو و رشد سریع‌تر کمک می‌کند.

فواید روغن سیر سیاه برای رشد مو چیست؟

سیر سرشار از ویتامین است. حاوی مواد مغذی زیادی است و از زمان های قدیم به عنوان دارو استفاده می شده است. ویتامین های A، B و C و اسانس سولفوره و آلیل گوگرد همگی وجود دارند. آلیل سولفید مسئول بو و طعم سیر است.

“Oleum allicine” نام روغن سیر است. اهمیت سیر با این واقعیت نشان داده می شود که ۱ میلی گرم روغن سیر با پنی سیلین ۱۵ OE قابل مقایسه است.

اجازه دهید برخی از موثرترین فواید روغن سیر سیاه بر روی مو و پوست سر شما را توضیح دهم.

۱٫روغن سیر سیاه می تواند با افزایش تولید کراتینوسیت ها، که سلول هایی هستند که به ایجاد مو کمک می کنند، به رشد مو کمک کند.

  1. روغن سیر سیاه می تواند التهاب پوست سر را کاهش دهد، که می تواند به کاهش ریزش مو و تقویت رشد مو کمک کند.

روغن سیر سیاه، با تمرکز بر خاصیت ارتجاعی پوست سر، به عنوان یک ماده طبیعی و موثر در بهبود و حفظ سلامت پوست سر شناخته شده است. این روغن، که از دانه‌های سیاهومکاریا استخراج می‌شود، می‌تواند به عنوان یک درمان جامع برای مشکلات مرتبط با پوست سر عمل کند.

یکی از مزایای اصلی استفاده از روغن سیر سیاه برای پوست سر، افزایش ارتجاع و انعطاف پوست است. این خاصیت ارتجاعی می‌تواند به عنوان یک حافظه طبیعی برای پوست سر عمل کرده و آن را از اثرات مخرب محیطی و استفاده روزانه محافظت کند. با استفاده مداوم از این روغن، پوست سر نه تنها بهبود می‌یابد بلکه از تغییرات دمایی، تغییرات فشار هوا و سایر عوامل خارجی نیز محافظت می‌شود.

یکی از مشکلات شایع پوست سر، ریزش مو است. روغن سیر سیاه می‌تواند به عنوان یک عامل پیشگیری از ریزش مو عمل کند. این روغن به پوست سر کمک می‌کند تا تغذیه مناسب را دریافت کند و به دلیل ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن، موها را تقویت کرده و از شکنندگی آنها جلوگیری کند. همچنین، ویتامین E موجود در روغن سیر سیاه، به بهبود سلامت موها و جلوگیری از خشکی و آسیب به موهای حساس کمک می‌کند.

علاوه بر این، روغن سیر سیاه می‌تواند به عنوان یک مقابله‌کننده قوی با باکتری‌ها و قارچ‌ها عمل کند. بسیاری از مشکلات پوست سر، مانند شوره سر، به وجود آمده از جلوگیری ناکارآمد از رشد باکتری‌ها و قارچ‌هاست. این روغن می‌تواند به عنوان یک ضدعفونی کننده طبیعی عمل کرده و با کاهش رشد غیرطبیعی باکتری‌ها و قارچ‌ها، به بهبود شرایط پوست سر کمک کند.

به طور خاص، روغن سیر سیاه ممکن است با کاهش رشد بیش از حد کاندیدا، موجب کاهش مشکلاتی مانند ریزش مو و شوره سر شود. با اینکه این موارد به طور مستقیم باعث ریزش مو نمی‌شوند، اما با خلق یک محیط سالم در پوست سر، می‌توانند به عنوان عوامل پیشگیری از ریزش مو عمل کنند.

در نتیجه، استفاده از روغن سیر سیاه به عنوان یک راهکار طبیعی و مؤثر برای بهبود ارتجاع پوست سر، تقویت موها، و مقابله با مشکلات مرتبط با باکتری‌ها و قارچ‌ها، می‌تواند به عنوان یک جزء مهم در روتین مراقبت از پوست و موها تلقی شود.چگونه از روغن سیر سیاه برای رشد مو استفاده کنیم؟

چند قطره اسانس سیر سیاه را به موها و پوست سر خود بمالید.

برای چند دقیقه پوست سر خود را ماساژ دهید.

پس از گذشت ۳۰ دقیقه موهای خود را آبکشی کنید.

برای بهترین نتیجه باید هر دو روز یکبار انجام شود.

برای کسانی که نگران موهای خود هستند توصیه می شود. بسیار مهم است که به طور منظم از آن استفاده کنید.

اثرات جانبی روغن سیر برای مو

خوردن بیش از حد سیر ممکن است عواقب منفی اجتناب ناپذیری داشته باشد. در مورد اثرات سیر بر روی مو، اطلاعات محدودی وجود دارد.

با این حال، بر اساس برخی از داده های حکایتی، افرادی که پوست حساسی دارند باید از زدن خمیر سیر خام به طور مستقیم روی پوست سر خود اجتناب کنند زیرا ممکن است باعث ناراحتی شود. بوی بدن، بی نظمی، مشکلات معده و سوزش سر دل از عوارض جانبی احتمالی هستند.

نتیجه

روغن سیر سیاه یک راه عالی برای تقویت رشد مو است. این از سیر ساخته شده است که با استفاده از یک فرآیند منحصر به فرد سیاه شده است. این باعث جذب بیشتر سیر می شود و فواید زیادی برای سلامتی دارد.

منبع سایت بیز