ال آرژنین و بلوغ زودرس

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
هورمون رشد که از قسمت پیشین غده هیپوفیز ترشح می شود، محرک رشد، نمو و احیا می باشد و سوماتوتروپین نیز نامیده می شود. این هورمون در رشد، استخوان‌بندی بدن، ترمیم سلول‌ها و متابولیسم نقش مهمی دارد، همچنین رشد عضلانی، قدرت و عملکرد ورزشی را افزایش داده و سبب تسریع بهبود بیماری‌ها و آسیب‌های بدنی می‌شود. سطوح پایین هورمون رشد ممکن است بر کیفیت زندگی اثر منفی داشته و خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را افزایش دهد. هورمون رشد دارای ساختار پروتئینی است. بنابراین برخی از اسیدآمینه‌ها می‌توانند در تحریک این هورمون تاثیرگذار باشند. یکی از این اسیدآمینه‌ها ال آرژنین است که در این مطلب به بررسی رابطه ال آرژنین و بلوغ زودرس می پردازیم.
شما می توانید جهت خرید مکمل ال آرژنین از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
تاثیر ال آرژنین بر هورمون رشد پیش از آنکه بگوییم بین مصرف ال آرژنین و بلوغ زودرس ارتباطی وجود دارد یا نه؛ اجازه دهید در مورد ال آرژنین و هورمون رشد توضیحات بیشتری بدهیم. همانطور که قبلا اشاره کردیم هورمون رشد دارای ساختاری پروتئینی‌ست و ساختمان پروتئین از اسیدآمی..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

هورمون رشد که از قسمت پیشین غده هیپوفیز ترشح می شود، محرک رشد، نمو و احیا می باشد و سوماتوتروپین نیز نامیده می شود. این هورمون در رشد، استخوان‌بندی بدن، ترمیم سلول‌ها و متابولیسم نقش مهمی دارد، همچنین رشد عضلانی، قدرت و عملکرد ورزشی را افزایش داده و سبب تسریع بهبود بیماری‌ها و آسیب‌های بدنی می‌شود. سطوح پایین هورمون رشد ممکن است بر کیفیت زندگی اثر منفی داشته و خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را افزایش دهد. هورمون رشد دارای ساختار پروتئینی است. بنابراین برخی از اسیدآمینه‌ها می‌توانند در تحریک این هورمون تاثیرگذار باشند. یکی از این اسیدآمینه‌ها ال آرژنین است که در این مطلب به بررسی رابطه ال آرژنین و بلوغ زودرس می پردازیم.

ال آرژنینشما می توانید جهت خرید مکمل ال آرژنین از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

تاثیر ال آرژنین بر هورمون رشد

پیش از آنکه بگوییم بین مصرف ال آرژنین و بلوغ زودرس ارتباطی وجود دارد یا نه؛ اجازه دهید در مورد ال آرژنین و هورمون رشد توضیحات بیشتری بدهیم. همانطور که قبلا اشاره کردیم هورمون رشد دارای ساختاری پروتئینی‌ست و ساختمان پروتئین از اسیدآمینه تشکیل شده است. در نتیجه مصرف ال آرژنین میتواند ترشح هورمون رشد را بیشتر کند. اکثر مردم از مکمل ال آرژنین در کنار ورزش استفاده می‌کنند اما نتیجه چندین مطالعه نشان داده است که این مکمل به تنهایی نیز می‌تواند موثر عمل کند.

از آنجایی‌که ال آرژنین توانایی افزایش ترشح هورمون رشد را دارد، در بافت غضروفی تاثیر گذاشته و با افزایش رشد استخوان‌ها سبب تسریع رشد قدی خواهد شد. البته رشد قدی در صورتی اتفاق می‌افتد که صفحات رشد استخوان هنوز بسته نشده باشد.

فواید ال آرژنین

دانشمندان ال آرژنین را مولکول معجزه نامیده‌اند.در ادامه به برخی از این فواید به طور خلاصه اشاره می‌کنیم:

  • جریان خون را بهبود می‌بخشد.
  • بیماری قلبی را درمان می‌کند.
  • به درمان دیابت کمک می‌کند.
  • به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند .

قرص ال آرژنین داروسازی داناشما می توانید جهت خرید قرص ال آرژنین داروسازی دانا از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

آیا ال آرژنین موجب بلوغ زودرس می‌شود؟

دانستیم که اسید آمینه ال آرژنین توانایی تحریک و افزایش ترشح و تولید هورمون رشد را دارد. بر این اساس ممکن است این تصور بوجود آید که مصرف این آمینو اسید در قالب مکمل موجب بلوغ زودرس در اطفال شود. اما باید بگوییم که تاکنون در هیچ یک از منابع علمی قید نشده که مصرف قرص یا شربت ال آرژنین مراحل بلوغ را در دختران یا پسران به جلو خواهد انداخت.

دلایل مرتبط با بلوغ زودرس

  • جنسیت: دختران‌ ۱۰ برابر بیشتر از پسران احتمال دارد دچار بلوغ زودرس مرکزی شوند.
  • نژاد: محققان دلیل این امر را نمی‌دانند اما به‌نظر می‌رسد به‌طور متوسط دختران آفریقایی-آمریکایی حدود یک سال زودتر از دختران سفیدپوست دچار بلوغ می‌شوند. برخی متخصصان می‌گویند که بلوغ در دخترانِ کمتر از ۶ سالِ آفریقایی-آمریکایی، بلوغ زودرس در نظر گرفته می‌شود.

  • چاقی: اگرچه برخی از مطالعات نشان می‌دهند که بین چاقی دختران کوچک و افزایش خطر ابتلا به بلوغ زودرس ارتباط‌هایی وجود دارد، اما چگونگی این ارتباط دقیقا مشخص نیست. به‌نظر می‌رسد که چاقی در پسران به بلوغ زودرس ارتباطی ندارد.

  • ژنتیک: گاهی اوقات بلوغ زودرس می‌تواند درنتیجه‌ی جهش‌های ژنتیکی باشد که باعث ترشح هورمون‌های جنسی می‌شود. در بیشتر مواقع، کودکانی که به این علت دچار بلوغ زودرس مرکزی می‌شوند، والدین یا خواهر و برادرشان نیز به این اختلال دچار بوده‌اند.

  • فرزندخواندگی بین‌المللی: مطالعه‌ای نشان داده است کودکانی که در خارج از کشور به فرزندخواندگی قبول می‌شوند، بین ۱۰ الی ۲۰ برابر بیشتر احتمال دارد که به بلوغ زودرس دچار شوند. در این مورد هم محققان و متخصصان در مورد علت این امر اطمینان ندارند اما نداشتن اطمینان از سن دقیق کودکانی که به فرزندخواندگی قبول می‌شوند، می‌تواند بر نتایج تحقیق اثر گذارد.

باید این نکته مهم را به یاد داشته باشیم که هورمون استروژن در دختران و هورمون تستوسترون در پسران در وقوع بلوغ زودرس تاثیر دارند اما هورمون رشد سبب رشد هماهنگ بدن شده و باعث بلوغ زودرس نخواهد شد. از این رو بین ال آرژنین و بلوغ زودرس ارتباطی وجود ندارد.

karen pnc larginineشما می توانید جهت خرید قرص ال آرژنین کارن از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

پیامدهای بلوغ زودرس

  • کوتاهی قد
  • مشکلات رفتاری
  • فعالیت جنسی در سنین پایین
  • استرس

چگونه از بلوغ زودرس جلوگیری کنیم

کودکانی که دچار بلوغ زودرس می‌شوند در ابتدا به سرعت رشد می‌کنند و ممکن است نسبت به همسالان خود قد بلندتری داشته باشند. اما رشد استخوان‌های آنها معمولا زودتر از حد معمول متوقف می‌شود. این مساله موجب می‌شود که این کودکان در بزرگسالی کوتاه‌قدتر از سایر همسالان خود باشند. از طرف دیگر بلوغ زودرس مشکلات عاطفی و اجتماعی بوجود می‌آورد و ممکن است عزت نفس را پایین بیاورد.

برخی از عوامل بلوغ زودرس مانند جنسیت و نژاد قابل پیشگیری نیستند اما بعضی راهکارها خطر بلوغ زودرس را کاهش خواهند داد:

  • دور نگه داشتن کودک از منابع خارجی استروژن و تستوسترون (عدم استفاده از داروهای تجویزی بزرگسالان که حاوی هورمون هستند)
  • تشویق فرزندان به حفظ وزن مناسب
  • تماشای بیش از حد تلویزیون، استفاده بیش از حد از فضای مجازی و همنشینی با افراد بزرگسال نیز در بروز بلوغ زودرس تاثیرگذار است.

در هیچ منبع علمی عنوان نشده که ال آرژنین و بلوغ زودرس به یکدیگر مرتبط هستند. در واقع اسید آمینه ال آرژنین ترشح هورمون رشد را افزایش می‌دهد نه هورمون‌های استروژن و تستوسترون. زیرا استروژن و تستوسترون هستند که به ترتیب هورمون زنانه و مردانه بوده و افزایش سطوح آنها در بدن سبب بلوغ زودرس خواهد شد. اگر قصد دارید برای افزایش قد فرزندان خود از ال آرژنین استفاده کنید، ابتدا با پزشک مشورت نمایید اما بدانید که هورمون رشد باعث بلوغ زودرس نمی‌شود.

برای سفارش محصولات دارای ال آرژنین از قبیل پودرهای مکمل، شربت و قرص می‌توانید به سایت داروخانه آنلاین مراجعه کنید.

کپسول ال آرژنین بیس نوتریشنشما می توانید جهت خرید کپسول ال آرژنین بیس نوتریشن از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • تاثیر ال آرژنین بر افزایش قد
  • ال آرژنین چیست؟

مجله سلامت داروخانه آنلاین محصولات زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • ویال ال آرژنین ۱۰۰۰ بی اس کی
  • قرص ال آرژنین کمپلکس کارن
  • قرص ال آرژنین ۱۰۰۰ ژن استار

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]