با خواص تخم بلدرچین آشنا شوید

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
تخم بلدرچین در واقع تخم پرنده بلدرچین است که سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی برای بدن می باشد. تخم بلدرچین ارزش تغذیه ای بالاتری نسبت به تخم مرغ دارد. تخم بلدرچین حاوی ۱۳ درصد پروتئین، ویتامین E، آهن، ویتامین B12 و پتاسیم می باشد. در مقاله امروز به معرفی خواص بی نظیر تخم بلدرچین برای بدن می پردازیم.
خواص تخم بلدرچین برای بدن کمک به تعادل کلسترول خون: در تخم بلدرچین اسیدهای چرب وجود دارد. این اسیدهای چرب در سلامت قلب بسیار مفید می باشند. در تخم بلدرچین بیشتر از ۶۰ درصد کلسترول HDL وجود دارد که از کلسترول های خوب بدن است و به بدن در مبارزه با کلسترول بد یاری می رساند. تخم بلدرچین برای افرادی که دارای کلسترول بالای خون هستند پیشنهاد نمی شود زیرا حاوی ۱٫۶ درصد اسید چرب اشباع است که ممکن است برای این افراد مناسب نباشد.
کاهش دهنده فشار خون: در تخم بلدرچین مقدار مناسبی پتاسیم وجود دارد. پتاسیم در کاهش فشار خون موثر است و به همین دلیل تخم بلدرچین می تواند در کاهش فشار خون مفید باشد.
جلوگیری از ابتلا به بیماری های مزمن: تخم بلدرچین حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین های ..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

تخم بلدرچین در واقع تخم پرنده بلدرچین است که سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی برای بدن می باشد. تخم بلدرچین ارزش تغذیه ای بالاتری نسبت به تخم مرغ دارد. تخم بلدرچین حاوی ۱۳ درصد پروتئین، ویتامین E، آهن، ویتامین B12 و پتاسیم می باشد. در مقاله امروز به معرفی خواص بی نظیر تخم بلدرچین برای بدن می پردازیم.

خواص تخم بلدرچین برای بدن

کمک به تعادل کلسترول خون:

در تخم بلدرچین اسیدهای چرب وجود دارد. این اسیدهای چرب در سلامت قلب بسیار مفید می باشند. در تخم بلدرچین بیشتر از ۶۰ درصد کلسترول HDL وجود دارد که از کلسترول های خوب بدن است و به بدن در مبارزه با کلسترول بد یاری می رساند. تخم بلدرچین برای افرادی که دارای کلسترول بالای خون هستند پیشنهاد نمی شود زیرا حاوی ۱٫۶ درصد اسید چرب اشباع است که ممکن است برای این افراد مناسب نباشد.

کاهش دهنده فشار خون:

در تخم بلدرچین مقدار مناسبی پتاسیم وجود دارد. پتاسیم در کاهش فشار خون موثر است و به همین دلیل تخم بلدرچین می تواند در کاهش فشار خون مفید باشد.

جلوگیری از ابتلا به بیماری های مزمن:

تخم بلدرچین حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین های A و D می باشد که سرشار از آنتی اکسیدان های مفید هستند و به این ترتیب می توانند با رادیکال های آزاد به خوبی مبارزه کند. این ویژگی به بدن در مقابله با ابتلا به بیماری های مزمن و سرطان کمک می کند.

تخم بلدرچین

کمک به بهبود بینایی :

تخم بلدرچین حاوی ویتامین A می باشد. این ویتامین در سلامت چشم ها و بینایی ما موثر است و به همین دلیل استفاده از تخم بلدرچین می تواند نقش مهمی در سلامتی چشمان ما داشته باشد. این ویتامین خواص آنتی اکسیدان دارد و در کاهش دژنراسیون ماکولا نیز موثر است و از پیشرفت آب مروارید جلوگیری می کند.

تحریک رشد:

تخم بلدرچین منبع غنی پروتئین است. پروتئین ها برای عملکردهای بدن لازم هستند. پروتئین به اجزای تشکیل دهنده تجزیه می شود و در ساخت بافت ها، سلول ها، استخوان ها، عضلات و رگ های خونی قابل استفاده است. پروتئین تخم بلدرچین در رشد طبیعی بدن نقش مهمی دارد.

جلوگیری از کم خونی:

به دلیل مقدار بالای آهن در تخم بلدرچین این ماده غذایی می تواند در تشکیل سلول های قرمز به بدن کمک کند و از کم خونی جلوگیری نماید. اسید آمینه تخم بلدرچین نیز به افزایش سطح هموگلوبین در خون یاری می رساند.

کمک به پاکسازی خون:

تخم بلدرچین به دلیل داشتن اسیدهای آمینه و دیگر ترکیبات مفید قادر است فلزات سنگین و سمومی مانند جیوه را از بدن دفع کند. اسیدهای آمینه می توانند به راحتی به سموم بچسبند و باعث دفع آنها شوند.

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن:

اسیدهای آمینه از جمله لیزین موجود در تخم بلدرچین باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود. لیزین می تواند به تولید پادتن یاری رساند و از سیستم ایمنی بدن حمایت کند.

کمک به کاهش حساسیت:

در تخم بلدرچین پروتئینی به نام «اووموکوئید» وجود دارد که یک ماده ضد حساسیت طبیعی می باشد. این ماده به کاهش علائم گرفتگی بینی، التهابات یا سایر علائم آلرژیک کمک می کند.

تخم بلدرچین

جلوگیری از ابتلا به دیابت:

لئوسین موجود در تخم بلدرچین در تنظیم قند خون و حفظ تعادل انسولین خون بسیار موثر می باشد. تخم بلدرچین به دلیل این ویژگی در جلوگیری و درمان دیابت موثر است.

کاهش افسردگی:

تخم بلدرچین حاوی هورمون های جنسی می باشد و حاوی هورمون P است که خواص ضد افسردگی دارد. این هورمون در کاهش افسردگی خصوصا در زنان مبتلا به سندرم یائسگی بسیار موثر است.

آیا مصرف تخم بلدرچین عوارض دارد؟

  • تخم بلدرچین بی خطر است و حساسیتی ایجاد نمی کند و هیچگونه گزارشی مبنی بر آلرژی پس از مصرف آن گزارش نشده است. اما بهتر است بیشتر از روزی ۲۰ عدد تخم بلدرچین مصرف نشود.
  • به دلیل داشتن ویتامین A مصرف بیش از حد تخم بلدرچین ممکن است به ازدیاد این ویتامین در بدن و مسمومیت منتج شود. به همین دلیل باید به این نکته دقت داشته باشید.
  • به دلیل وجود اسید چرب اشباع شده در تخم بلدرچین باید نسبت به مصرف آن دقت داشت.

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]