با ورزش چی کونگ بیشتر آشنا شوید

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
ورزش چی کونگ را با نام های کی کونگ و چی گونگ نیز می شناسند. این ورزش به معنای ترویج انرژی زندگی است. ورزش چی کونگ شامل تمرین هایی است که بر روی حرکت بدن، تنفس و آگاهی ذهن تمرکز و تاکید دارد. این ورزش نقش مهمی در بهبود روحیه و سلامت دارد و ورزش، مراقبه و ذهن آگاهی را می توان هنگام انجام آن در کنار هم تجربه کرد. چی کونگ حدود ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و سال ها چینی ها و پزشکان کهن شرقی از فواید آن استفاده می کنند. در ادامه به معرفی این ورزش و مزایای آن می پردازیم.
شما می توانید جهت خرید مکمل بدنسازی از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
ورزش چی کونگ چیست؟ ورزش چی کونگ در واقع مجموعه ای از فعالیت های بدنی و تمرین های کهن چینی می باشد. این ورزش شامل تمرین ها و حرکات ملایمی است که با دم و بازدم صحیح انجام می شود و باعث پیوند بین بدن و ذهن می گردد. از ورزش چی کونگ می توان برای بهبود آرامش درونی، نیروی بدنی، انرژی بدن، کیفیت خواب و شادابی و نشاط استفاده نمود.
ویژگی های ورزش چی کونگ پیوند عمیق حرکات در این ورزش با تنفس داشتن تمرین های بدنی ایستا و ثابت، و پویا و م..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

ورزش چی کونگ را با نام های کی کونگ و چی گونگ نیز می شناسند. این ورزش به معنای ترویج انرژی زندگی است. ورزش چی کونگ شامل تمرین هایی است که بر روی حرکت بدن، تنفس و آگاهی ذهن تمرکز و تاکید دارد. این ورزش نقش مهمی در بهبود روحیه و سلامت دارد و ورزش، مراقبه و ذهن آگاهی را می توان هنگام انجام آن در کنار هم تجربه کرد. چی کونگ حدود ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و سال ها چینی ها و پزشکان کهن شرقی از فواید آن استفاده می کنند. در ادامه به معرفی این ورزش و مزایای آن می پردازیم.

مکمل بدنسازیشما می توانید جهت خرید مکمل بدنسازی از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

ورزش چی کونگ چیست؟

ورزش چی کونگ در واقع مجموعه ای از فعالیت های بدنی و تمرین های کهن چینی می باشد. این ورزش شامل تمرین ها و حرکات ملایمی است که با دم و بازدم صحیح انجام می شود و باعث پیوند بین بدن و ذهن می گردد. از ورزش چی کونگ می توان برای بهبود آرامش درونی، نیروی بدنی، انرژی بدن، کیفیت خواب و شادابی و نشاط استفاده نمود.

ویژگی های ورزش چی کونگ

  • پیوند عمیق حرکات در این ورزش با تنفس
  • داشتن تمرین های بدنی ایستا و ثابت، و پویا و متحرک
  • افزایش دهنده تمرکز برای انجام تمرین ها و حرکات
  • نیاز نداشتن به تجهیزات خاص ورزشی
  • قابل انجام در بیشتر مکان ها
  • مناسب برای همه سنین

فواید ورزش چی کونگ

ورزش چی کونگ می تواند اثرات بسیار مثبتی بر روی ذهن و بدن داشته باشد. در ادامه به برخی از مهم ترین ویژگی های این ورزش اشاره خواهیم کرد.

کاهش دهنده استرس و مشکلات روانی

مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۴ نشان داد ورزش هایی همانند تای چی و باقی ورزش های مراقبه ای می توانند بر روی مشکلات فکری و بیماری هایی مانند استرس مزمن، اضطراب و افسردگی تاثیر مثبتی داشته باشند. این ورزش ها می توانند به شخص در کنترل ذهن و روان خود یاری رسانند. چی کونگ در ایجاد پیوند بین ذهن و بدن بسیار موفق است. با انجام این ورزش فرد رشد معنوی عمیق تری را تجربه می کند و اعتماد به نفس، احساس و ارتباط عمیق تر با دیگران، در او افزایش می یابد.

چی کونگ

کاهش دهنده دردهای مزمن

مطالعات انجام شده در سال ۲۰۰۸ نشان از تاثیر مثبت تای چی بر روی دردهای مزمنی مانند درد بیماری آرتروز و درد مفاصل داشته اند. شواهد تایید می کنند تای چی و چی کونگ می توانند باعث کاهش دردهای مزمن و بهبود کارکرد جسمانی افراد در فعالیت های روزمره شان گردند، اما همچنان برای تایید اثرات این ورزش ها به تحقیقات بیشتری نیاز است.

کاهش دهنده ناتوانی و آسیب های افزایش سن

مطالعات انجام شده بر روی تای چی در سال ۲۰۰۵ نشان داد افراد بالای ۷۰ سالی که ۶ ماه و سه بار در هفته تای چی انجام می داده اند کمتر در معرض فرسودگی، ناتوانی بدن و مشکلات ناشی از افزایش سن بوده اند. محققین دریافتند ورزش هایی نظیر تای چی و چی کونگ می توانند باعث بهبود تعادل بدنی و کارکرد جسمانی افراد شوند.

کاهش دهنده فشار خون

انجام چی کونگ در افرادی که این ورزش را انتخاب کرده اند باعث می شود پس از ورزش احساس بهتر، سبک تر و گرم تری در بدن خود داشته باشند. محققان عقیده دارند این مسئله به دلیل تاثیر ورزش در بهبود گردش خون و تخلیه مایع لنفاوی می باشد.
چی کونگ در شکل های مختلف و با شدت های متفاوتی انجام می شود که هر کدام تاثیر متفاوتی بر روی سیستم عروقی بدن دارند. مطالعات نشان داده اند انجام تای چی و چی کونگ می تواند باعث افزایش گردش خون، استقامت بدنی و تقویت قلب شود. برخی تحقیقات نیز نشان داده اند افرادی که تجربه آنفارکتوس میوکارد یا سکته قلبی داشته اند و یا بیماری سرخرگ کرونری، نارسایی قلبی و جراحی بای پس دارند، می توانند از مزایای این ورزش ها استفاده نمایند.

چی کونگ

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

پژوهش ها نشان داده اند انجام ورزش هایی نظیر تای چی و چی کونگ می تواند بر روی کاهش خستگی و کوتیزول در بدن و بهبود سیستم ایمنی بدن تاثیر داشته باشند. همچنین این ورزش ها در بهبود پیوند بین جسم و روان و کاهش نشانه های سرطان بسیار موثرند.

تفاوت تای چی و چی کونگ

تای چی در واقع سبکی از چی کونگ می باشد. تای چی قوانین مشخصی دارد و تمرین ها و حرکات خاصی را شامل است. تای چی آرام و ملایم است و محبوب تر از چی کونگ می باشد. چی کونگ ترتیب خاصی ندارد و گاه ممکن است ایستا و آرام باشد و گاه بسیار سریع و با شدت انجام شود. در چی کونگ یک حرکت بدنی را با توجه به هدف ورزش و با تمرکز بر قسمتی از بدن انجام می دهید در حالیکه در تای چی مجموعه ای از حرکات با تمرکز بر روی کل بدن انجام می شود.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • تای چی و فواید آن بر سلامتی بدن
  • پیلاتس، ورزشی مناسب برای افزایش قدرت و انعطاف پذیری عضلات!
  • هر آنچه باید از یوگای چشم بدانید

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]