بررسی کرم شیر گاو ایمیجز و آشنایی با فواید و عوارض آن

کرم شیر گاو ایمیجز به عنوان کرم مرطوب کننده، برای پوست های خشک و آسیب دیده استفاده می شود. این کرم مرطوب‌کننده خوش بو با ترکیبات طبیعی، پوست را شاداب و آبرسانی می‌کند. پروتئین شیر خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و پوست را جوان و انعطاف پذیر نگه می دارد. این کرم برای همه از جمله نوزادان و کسانی که پوست حساسی دارند مناسب است. در این مقاله به فواید این کرم و عوارض جانبی احتمالی آن می پردازیم.

کرم شیر گاو چیست؟ کرم شیر گاو که مالائی نیز نامیده می شود، نوعی کرم لخته شده است که از شیر خام تهیه می شود. معمولاً در هندوستان هم در آشپزی و هم در مراقبت از پوست و مو استفاده می شود. کسانی که از آن استفاده می کنند بر این باورند که کرم شیر می تواند پوست کم آب شده را هیدراته کند، حتی رنگ پوست را روشن کند و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشد.
کرم شیر گاو مرطوب کننده طبیعی برای پوست حفظ تعادل پوست تا آنجا که به فواید شیر مربوط می شود، به سادگی و با استفاده از یک کرم مرطوب کننده شیر انجام می شود. بسیاری از اختلالات پوستی رایج مانند آکنه، زمانی ظاهر می شوند که پوست بیش از حد خشک یا بیش از حد چرب باشد. ..

کرم شیر گاو ایمیجز به عنوان کرم مرطوب کننده، برای پوست های خشک و آسیب دیده استفاده می شود. این کرم مرطوب‌کننده خوش بو با ترکیبات طبیعی، پوست را شاداب و آبرسانی می‌کند. پروتئین شیر خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و پوست را جوان و انعطاف پذیر نگه می دارد. این کرم برای همه از جمله نوزادان و کسانی که پوست حساسی دارند مناسب است. در این مقاله به فواید این کرم و عوارض جانبی احتمالی آن می پردازیم.

کرم مرطوب کننده

کرم شیر گاو چیست؟

کرم شیر گاو که مالائی نیز نامیده می شود، نوعی کرم لخته شده است که از شیر خام تهیه می شود. معمولاً در هندوستان هم در آشپزی و هم در مراقبت از پوست و مو استفاده می شود. کسانی که از آن استفاده می کنند بر این باورند که کرم شیر می تواند پوست کم آب شده را هیدراته کند، حتی رنگ پوست را روشن کند و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشد.

کرم شیر گاو مرطوب کننده طبیعی برای پوست

حفظ تعادل پوست تا آنجا که به فواید شیر مربوط می شود، به سادگی و با استفاده از یک کرم مرطوب کننده شیر انجام می شود. بسیاری از اختلالات پوستی رایج مانند آکنه، زمانی ظاهر می شوند که پوست بیش از حد خشک یا بیش از حد چرب باشد. اگر پوست شما چرب است، سعی کنید مرطوب کننده ای را پیدا کنید که خاصیت لایه برداری دارد. همچنین اگر پوست شما خشک است، به دنبال کرمی با محتوای روغن بیشتر باشید.

شیر گاو یک ماده قدیمی است که اغلب برای شستشو، مرطوب کردن و تغذیه پوست به روش طبیعی استفاده می شود. شیر گاو به عنوان مرطوب کننده در اکثر محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود زیرا حاوی اسید لاکتیک است که یک پاک کننده طبیعی و لایه بردار ملایم برای پوست می باشد.

کرم شیر گاو

مزایای کرم شیر گاو ایمیجز

  • یک مرطوب کننده سبک که به راحتی جذب پوست می شود.
  • سرشار از مواد طبیعی سالم
  • خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد.
  • به جلوگیری از مشکلات پوستی کمک می کند.
  • به کاهش ظاهر عیوب اضافی کمک می کند.
  • باعث شادابی پوست می شود.
  • به جلوگیری از چین و چروک کمک می کند.
  • قابل استفاده برای صورت و بدن، در تمام سنین و انواع پوست
  • بدون پارابن، سولفات، سیلیکون و فنوکسی اتانول

شیر به دلیل ویژگی های ضد پیری که دارد به کاهش چین و چروک و خطوط ریز کمک می کند. همچنین کرم شیر ایمیجز حاوی ویژگی های ضد التهابی است که به کاهش قرمزی و تحریک پوست، ناشی از اشعه UV A&B و قرار گرفتن در معرض نور خورشید کمک می کند. کرم شیر رطوبت از دست رفته پوست در اثر آفتاب سوختگی را جبران می کند. همچنین استفاده از آن برای آکنه های تهاجمی، به آرام کردن و تسکین مناطق آسیب دیده کمک می کند.

اهمیت استفاده از کرم مرطوب کننده

پوستی که تازه مرطوب شده است، درخشندگی سالمی دارد که می تواند به پوشاندن هرگونه نقص موجود کمک کند. حساس‌ترین قسمت‌های پوست شما مانند صورت، گوش‌ها، گردن و قفسه سینه، بیشتر از هر قسمت دیگری از بدن شما تحت آسیب هستند.

از دست دادن منظم سلول‌های پوست، این نواحی را در معرض خشکی و شرایط آب و هوایی قرار می‌دهد و آن‌ها را مستعد ابتلا به سرطان پوست می‌کند. مرطوب کردن این نواحی حساس، برای بازیابی و سالم ماندن آن ها بسیار ضروری است.

شیر به شکل خام

شیر خام شیری است که پاستوریزه یا همگن نشده باشد. شیر خام معمولاً برای مصرف پیشنهاد نمی شود، اما هنگامی که به عنوان پاک کننده و ماسک صورت استفاده می شود، مزایای زیبایی شناختی متعددی دارد.

گفته می شود در مقایسه با شیر پاستوریزه، شیر خام حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، ضد میکروب و اسیدهای چرب بالاتری است. طرفداران شیر خام همچنین استدلال می کنند که برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز و همچنین کسانی که از آسم و آلرژی رنج می برند، گزینه سالم تری است. با این حال، بسیاری از میکروب های خطرناک در طی فرآیند پاستوریزاسیون از بین می روند.

کرم شیر گاو

سایر فواید شناخته شده کرم شیر گاو

درمان آکنه

اسید لاکتیک موجود در کرم شیر گاو، مواد زائد را از منافذ مسدود شده بیرون می کشد و میکروب های ایجاد کننده آکنه به نام میکروارگانیسم های موجود در سطح پوست را از بین می برد. ناحیه آسیب دیده با مصرف کرم شیر گاو، تسکین می یابد که این به فواید شیر برای پوست می افزاید.

این کرم تحریک پوست را کاهش می دهد و پوستی شفاف، ابریشمی و بدون چربی برای شما به ارمغان می آورد. همچنین به درمان اختلالات التهابی از جمله آکنه، ایکتیوز ولگاریس و اگزما کمک می کند.

لایه برداری

کرم شیر گاو حاوی بتا هیدروکسی اسید است، یک ماده لایه بردار که به آرامی پوست را لایه برداری می کند و به از بین بردن سلول های مرده پوست، جوش های سرسیاه و سرسفید کمک می کند. پروتئین شیر خام همچنین به کاهش لکه ها کمک می کند و پوستی صاف و درخشان برای شما به ارمغان می آورد. می توانید برای لایه برداری عمیق پوست و منافذ، شکر گرانول را با کرم شیر ترکیب نمایید.

کاهش علائم اولیه پیری

منیزیم موجود در کرم شیر گاو با رادیکال های آزاد مبارزه می کند که به جلوگیری از چین و چروک و خطوط ریز کمک می کند. باعث تحریک کلاژن سازی می شود و به کاهش علائم پیری کمک می کند. محتوای پروتئین شیر به بهبود و رشد بافت کمک می کند و پوست را سفت می کند. همچنین حاوی ویتامین D و کلسیم است که به حفظ لطافت پوست کمک می کند.

کرم شیر گاو

پژوهش ها چه می گویند؟

اسید لاکتیک موجود در کرم شیر گاو، یکی از قهرمانان مراقبت از پوست است. اسید لاکتیک نوعی آلفا هیدروکسی اسید است، یک لایه بردار شیمیایی که معمولا در محصولات مراقبت از پوست برای حذف سلول های مرده پوست و تحریک رشد مجدد سلول ها استفاده می شود.

از مزایای این نوع لایه برداری می توان به روشن کردن رنگ پوست، صاف کردن خطوط و چین و چروک ها و پاک کردن منافذ پوست اشاره کرد. همچنین مطالعات نشان داده اند که اسید لاکتیک می تواند علائم آسیب خورشید را بهبود بخشد. البته مانند هر درمان دیگر مراقبت از پوست، نباید انتظار نداشته باشید که نتایج را یک شبه یا حتی بعد از یک هفته ببینید. بیشتر مطالعات در طول هفته ها یا ماه ها انجام می شود.

عوارض جانبی

در صورتیکه از کرم شیر گاو ایمیجز اصلی استفاده نمایید، عوارض جانبی بالقوه‌ای ندارد. با این حال اگر مایل به استفاده از آن هستید و در اصل یا تقلبی بودن آن مطمئن نیستید، توصیه می کنیم قبل از اعمال آن بر روی کل صورت خود و برای جلوگیری از هر گونه عوارض جانبی، ابتدا یک پچ تست(استفاده از کرم در ناحیه کوچکی از پوست) انجام دهید.

نکات پایانی

کرم شیر گاو با فواید زیادی که دارد، برای انواع پوست مناسب است. شما می توانید این کرم را برای هر قسمت از بدن خود استفاده نمایید. شما می توانید در کنار مطالعه مجله سلامت داروخانه آنلاین، با مشورت یک متخصص حرفه ای نیاز های پوست خود را بسنجید و بدانید که آیا این کرم برای شما مناسب است.

نیازی به توضیح نیست که چه مدت این محصول مورد علاقه مشتریان در سراسر جهان بوده است. مهمترین چیز این است که با پوست خود ملایم باشید و با عشقی که سزاوار آن است با آن رفتار کنید!