بهترین مدل‌های‌ دوچرخه ویوا در سال جدید

دوچرخه ویوا VIVA بیش از ۱۰ سال است که به عنوان یکی از دوچرخه‌های محبوب ایرانیان شناخته می‌شود. تولیدات متنوع و با کیفیت بالا در کنار قیمت دوچرخه ویوا سبب شده تا گزینه اصلی برای خرید دوچرخه در ذهن بسیاری از ورزشکاران باشد. برند ویوا در سال ۱۹۹۲ میلادی فعالیت خود را در تایوان آغاز کرد و امروز با بیش از ۳۰ سال سابقه درخشان در حوزه تولید دوچرخه، به رتبه ۴۹۰ در میان برندهای برتر تولید کننده دوچرخه در جهان تبدیل شده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های تولیدات این برند می‌توان به کیفیت بالا، قیمت اقتصادی، راندمان بالا، کیفیت سواری بی نظیر و ایمنی بدنه اشاره نمود.

دوچرخه ویوا با کسب مقام‌های مهم در رویدادهای ورزشی از جمله المپیک توانست به نامی ماندگار در میان دوچرخه سواران حرفه‌ای جهان تبدیل شود. این تولید کننده قدر، محصولات خود را بر اساس آخرین استاندارد های روز دنیا و با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی ها تولید و به بازار عرضه می‌کند. هم اکنون به دلیل سطح بالای تقاضا، محصولات این برند در بیش از ۴۵ کشور جهان به فروش می‌رسد.

 

انواع مدل‌های دوچرخه ویوا در بازار

محصولات این برند مشهور به دوچرخه دخترانه ویوا و دوچرخه پسرانه ویوا در حوزه کودک دسته بندی می‌شود. همچنین این برند به صورت تخصصی انواع دوچرخه بزرگسال در سبک‌های مختلف شهری، کورسی، دوچرخه کوهستان، برقی و نمایشی را تولید می‌کند. این برند در کلیه تولیدات خود از مرغوب ترین مواد اولیه استفاده کرده و در مرحله طراحی و ساخت از نیروهای متخصص در این امر بهره گرفته است. برند ویوا برای تمامی دوچرخه سواران حرفه‌ای و آماتور در رده‌های سنی مختلف محصولی برای ارائه کردن دارد. نسل جدید محصولات برند ویوا به تکنولوژی ساخت پیشرفته‌تری مجهز هستند. در این تولیدات، سعی بر سبک سازی و مقاوم سازی دوچرخه‌ها و بالا بردن شتاب اولیه و راندمان آن‌ها است.

دوچرخه بچه گانه ویوا

انواع دوچرخه ویوا در رده کودک از نظر نوع طراحی و شکل ظاهری در انواع دخترانه و پسرانه طراحی شده‌اند. در هر دو نوع دخترانه و پسرانه، ایمنی و استحکام بدنه مهم‌ترین موضوعات مورد توجه بوده‌اند. همچنین اکثر مدل‌ها به تجهیزاتی چون ترک بند، کمک چرخ، پشتی، محافظ زنجیر چرخ، گلگیر، سبد، صندوق حمل و غیره مجهز شده‌اند.

تنوع در دوچرخه دخترانه ویوا

مشتریان برای خرید دوچرخه دخترانه ویوا با دایره گسترده‌ای از انتخاب‌ها روبرو هستند. این برند برای رنج سنی دو سالگی تا نوجوانی، محصولات مختلفی برای ارائه به مشتریان خود دارد. این دوچرخه‌ها در سایزهای ۱۲، ۱۶، ۲۰ و ۲۴ طراحی شده و نیاز تمامی دختر بچه ها در سنین گوناگون و با جثه و قد های مختلف را برآورده می‌کنند.

با افزایش سایز دوچرخه دخترانه ویوا، سطح تجهیزات و نوع طراحی دوچرخه نیز تغییر می‌کند. دوچرخه‌های سایز ۲۴ معمولاً در دو نوع مختلف دنده‌ای و بدون دنده طراحی و ساخته می‌شوند. دوچرخه‌های بدون دنده برای دختران نوجوانی که آماتور هستند و دوچرخه سواری را به عنوان یک تفریح انجام می‌دهند مناسب هستند. اما دوچرخه‌های دنده‌ای برای دختران نوجوانی که به صورت حرفه‌ای دوچرخه سواری می‌کنند طراحی شده‌اند. این دوچرخه‌ها به قطعات به روز و پیشرفته‌تری همچون سیستم تعلیق، سیستم دنده چند سرعته، سیستم ترمز هیدرولیک و غیره مجهز هستند. کنترل این دوچرخه‌ها برای دختران نوجوان آماتور کمی مشکل است، بنابراین لازم است برای آن‌ها تنها نمونه‌های بدون دنده را خریداری کنید.

دوچرخه بزرگسال ویوا

انواع دوچرخه ویوا سبک کوهستان از پر فروش ترین و پر طرفدارترین تولیدات این برند در رده بزرگسال هستند. این دوچرخه‌ها برای سواری در مسیرهای ناهموار و سنگلاخ طراحی شده‌اند و به قطعات پیشرفته‌ای مجهز هستند. انواع دوچرخه کوهستان برند ویوا به دوشاخ کمک فنر دار با قابلیت قفل شونده، ترمز هیدرولیک، سیستم دنده چند سرعته، فریم آلومینیومی و غیره مجهز هستند. این دوچرخه‌ها در سایزهای ۲۶، ۲۷٫۵ و ۲۹ تولید شده و پر فروش ترین سایز آن‌ها سایز ۲۷٫۵ است. سایز ۲۶ برای افراد مبتدی طراحی شده و کارایی کمتری دارد. سای ۲۹ هم برای افراد حرفه‌ای طراحی شده و کنترل آن برای دوچرخه سواران آماتور بسیار سخت است. در ادامه به معرفی سه نمونه از پر فروش ترین دوچرخه‌های کوهستان این برند خواهیم پرداخت.

دوچرخه ویوا دومنظوره ۲۷٫۵ مدل VIVA BLAZE HD-18

دوچرخه ویوا مدل BLAZE-18 در سایز ۲۷٫۵ تولید شده و یک دوچرخه دو منظوره نیمه حرفه‌ای برای آقایان و خانم‌ها است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوچرخه می‌توان به فریم آلومینیومی یکپارچه آن اشاره کرد. همچنین این دوچرخه به دوشاخ جلو کمک ‌فنر دار استیل با قابلیت قفل شونده، سیستم دنده ۲۴ سرعته شیمانو کلاچ دار، سیستم ترمز دیسک هیدرولیک برند تکترو و شانژمان برند شیمانو مدل آسرا مجهز است. این مجموعه امکان حرکت ایمن و سریع در جاده‌های شهری و کوهستانی را به وسیله این دوچرخه میسر کرده‌اند. علاوه بر این سیستم چرخ این مدل، دارای طوقه دو لایه آلومینیوم و تایرهای Innova بوده و رکاب و طبق قامه ProWheel نیز آلومینیومی هستند. این مدل، یک دوچرخه نیمه حرفه‌ای اقتصادی است.

 

دوچرخه کوهستان ویوا ۲۷٫۵ مدل VIVA First 18

دوچرخه ویوا مدل FIRST 18 در سایز ۲۷٫۵ تولید شده و کارایی و راندمان بالایی دارد. این دوچرخه کوهستان دو منظوره از فریم آلومینیوم یکپارچه ۶۰۶۱ تولید شده که سبک سازی و مقاوم سازی شده است. مجهز بودن این مدل دوشاخ جلو کمک فنر دار قفل شونده با ریموت و سیستم دنده ۳۰ سرعته برند شیمانو مدل دئور امکان دوچرخه سواری در مسیرهای خاکی و ناهموار را میسر کرده است. این مدل دارای فرمان تخت از برند زوم بوده که کنترل و هدایت دوچرخه را آسان می‌کند. ایمنی و سرعت این دوچرخه در گرو سیستم ترمز دیسک هیدرولیک برند شیمانو و شانژمان برند شیمانو دئور آن است. ویل ست نیز از طوقه دو لایه آلومینیوم و تایر‌های KENDA تشکیل شده است. همچنین قسمت رکاب و طبق قامه این دوچرخه نیمه حرفه‌ای از جنس آلومینیوم هستند. این مدل یک دوچرخه نیمه حرفه‌ای با قطعات رده بالا است. قیمت دوچرخه ویوا مدل FIRST 18 در مقایسه با مدل قبلی بالاتر است.

دوچرخه ویوا کوهستان ۲۷٫۵ مدل VIVA TurboWolf

دوچرخه ویوا مدل TurboWolf در سایز ۲۷٫۵ تولید شده و یک دوچرخه کوهستان کاملاً حرفه‌ای است. از مهم‌ترین نقاط قوت این مدل می‌توان به فریم آلومینیوم سبک و مقاوم سازی شده، سیستم دنده ۲۷ سرعته برند شیمانو، خودرو ۹ سرعته شیمانو، دوشاخ کمک‌فنر دار قفل شونده با ریموت برند زوم، سیستم ترمز دیسکی هیدرولیکی، شانژمان شیمانو Alivio و تایرهای کندا اشاره کرد. این مجموعه در کنار یکدیگر دوچرخه‌ای حرفه‌ای با ایمنی کامل تشکیل داده اند که امکان سواری در مسیرهای کوهستانی و شیب دار را مهیا کرده است.

قیمت دوچرخه ویوا

از عوامل تأثیر گذار بر قیمت دوچرخه ویوا، می‌توان به مواردی چون جنس بدنه، کیفیت ساخت، فناوری قطعات، سطح تکنولوژی های به کار رفته و غیره اشاره نمود. مهم‌ترین بخشی که بر قیمت یک دوچرخه دخترانه ویوا تأثیر می‌گذارد، نوع قطعات و سیستم فنی دوچرخه است. به طور مثال نوع سیستم دنده، سیستم تعلیق، تعداد دنده‌ها، رده ساخت، سبک و مدل دوچرخه و غیره بر قیمت نهایی آن تأثیر گذار هستند. قطعاً قیمت دوچرخه ویوا با سیستم دنده پیشرفته برند شیمانو، سیستم تعلیق ویوا، ترمز هیدرولیک شیمانو، تایرهای درجه یک و حرفه‌ای و غیره بالاتر از نمونه‌های ساده‌تر آن است.

خرید دوچرخه دخترانه ویوا از آریا چرخ

فروشگاه دوچرخه آریا چرخ عرضه کننده انواع دوچرخه ویوا در رده‌های سنی و سبک‌های مختلف است. این فروشگاه به دو صورت حضوری و غیر حضوری امکان خرید را برای مشتریان خود در سراسر ایران حتی دور افتاده ترین نقاط فراهم کرده است. این مجموعه در خرید اینترنتی هم کلیه محصولات را به همراه ضمانت نامه، خدمات پس از فروش و ارسال فوری و رایگان به مشتریان عرضه می‌کند.