بهترین منابع پروتئین برای دریافت این ماده مغذی

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
پروتئین یکی از منابع غذایی بسیار پر اهمیت برای بدن است. دریافت پروتئین آنچنان برای بدن اهمیت دارد که رژیمی وابسته به آن نیز طراحی شده است. دریافت پروتئین به بدن کمک می کند تا عضله سازی کند و همچنین در کاهش و ثابت ماندن وزن بسیار مفید است. در ادامه این مقاله با مواد غذایی حاوی این ماده ارزشمند بیشتر آشنا خواهید شد.
شما می توانید جهت خرید مکمل پروتئین از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.
منابع پروتئین تخم مرغ یکی از غنی ترین منابع پروتئین تخم مرغ است. هر تخم مرغ ۶ گرم پروتئین دارد. شما با خوردن یک تخم مرغ پروتئین کافی به بدن می رسانید در حالیکه کالری کمتری مصرف کرده اید. تحقیقات نشان داده اند مصرف تخم مرغ در صبحانه باعث می شود فرد در طول روز کمتر گرسنه شود و کالری کمتری دریافت کند، نکته ای که می تواند برای کاهش وزن بسیار موثر باشد.
شیر شیر نیز یکی از منابع پروتئین می باشد که در هر ۲۴۴ گرم خود، ۸ گرم پروتئین دارد. از طرفی شیر حاوی کلسیم، فسفر و بسیاری مواد معدنی دیگر و انواع ویتامین ها می باشد.
ماست چکیده یا یونانی ماست چکیده حاوی مقدار مناسبی پروتئی..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

پروتئین یکی از منابع غذایی بسیار پر اهمیت برای بدن است. دریافت پروتئین آنچنان برای بدن اهمیت دارد که رژیمی وابسته به آن نیز طراحی شده است. دریافت پروتئین به بدن کمک می کند تا عضله سازی کند و همچنین در کاهش و ثابت ماندن وزن بسیار مفید است. در ادامه این مقاله با مواد غذایی حاوی این ماده ارزشمند بیشتر آشنا خواهید شد.

مکمل پروتئینشما می توانید جهت خرید مکمل پروتئین از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

منابع پروتئین

تخم مرغ

یکی از غنی ترین منابع پروتئین تخم مرغ است. هر تخم مرغ ۶ گرم پروتئین دارد. شما با خوردن یک تخم مرغ پروتئین کافی به بدن می رسانید در حالیکه کالری کمتری مصرف کرده اید. تحقیقات نشان داده اند مصرف تخم مرغ در صبحانه باعث می شود فرد در طول روز کمتر گرسنه شود و کالری کمتری دریافت کند، نکته ای که می تواند برای کاهش وزن بسیار موثر باشد.

شیر

شیر نیز یکی از منابع پروتئین می باشد که در هر ۲۴۴ گرم خود، ۸ گرم پروتئین دارد. از طرفی شیر حاوی کلسیم، فسفر و بسیاری مواد معدنی دیگر و انواع ویتامین ها می باشد.

ماست چکیده یا یونانی

ماست چکیده حاوی مقدار مناسبی پروتئین است و هر ۲۲۴ گرم آن، تقریبا ۱۷ گرم پروتئین وجود دارد که دو برابر پروتئین ماست معمولی است. ماست را می توان به تنهایی یا به صورت ترکیبی با غذاهای دیگر استفاده نمود.

پنیر کوتاژ

این پنیر حاوی پروتئین زیاد و کالری کم است. تقریبا ۲۱۰ گرم این پنیر، ۲۳ گرم پروتئین دارد در حالیکه ۲۰۶ کالری دارد. این ویژگی پنیر کوتاژ باعث می شود ماده غذایی مهمی برای ورزشکاران و افرادی شود که به دنبال عضلات متراکم تر هستند.

لوبیا سیاه

لوبیا سیاه یکی از منابع پروتئین است که هر ۱۷۲ گرم، ۱۵ گرم پروتئین دارد. علاوه بر پروتئین، لوبیا سیاه در هر ۱۷۲ گرم خود ۱۵ گرم فیبر دارد. ترکیب فیبر و پروتئین باعث می شود فرد پس از مصرف آن زودتر احساس سیری داشته باشد و دست به پرخوری نزند.

عدس

یکی از منابع پروتئین، عدس می باشد. هر ۱۹۸ گرم عدس تقریبا ۱۸ گرم پروتئین دارد. علاوه بر پروتئین عدس حاوی پتاسیم، فیبر، آهن و ویتامین B است.

منابع پروتئین

جو دوسر

جو دوسر قیمت مناسبی دارد و بسیار در دسترس است. در هر ۷۸ گرم آن، ۱۳ گرم پروتئین وجود دارد و حاوی نوعی فیبر به نام بتاگلوکان است که می تواند برای کنترل کلسترول مفید باشد و از بیماریهای قلبی جلوگیری نماید.

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی یکی از بهترین منابع پروتئین است. دو قاشق غذاخوری از این کره ۸ گرم پروتئین دارد. برای بهره وری بهتر از مزایای کره بادام زمینی توصیه می شود از نوع طبیعی آن استفاده شود.

تن ماهی

ماهی تن و به طور کل ماهی منبع عالی برای پروتئین هستند. ۸۵ گرم تن ماهی حاوی حدود ۲۰ گرم پروتئین و ۹۹ گرم کالری می باشد. این ماده سرشار از امگا ۳ نیز هست و به همین دلیل می تواند برای بدن بسیار مفید باشد.

کنسرو ماهی سالمون

سالمون پروتئین بالایی دارد اما قیمت آن کمی گران است. سالمون به شکل کنسرو نیز عرضه می شود که قیمت مناسب تری دارد. در هر ۱۱۳ گرم ماهی سالمون کنسروی حدود ۲۶ گرم پروتئین وجود دارد. همچنین سالمون حاوی ویتامین B12، ویتامین D و امگا ۳ می باشد.

ماهی ساردین

این ماهی سرشار از پروتئین است هر چند طرفدار چندانی ندارد. در هر ۹۲ گرم ساردین ۲۳ گرم پروتئین وجود دارد. این ماهی حاوی ویتامین های D و B12 نیز می باشد و سرشار از کلسیم است. هر کنسرو ساردین می تواند ۳۵ درصد از نیاز بدن به کلسیم را تامین کند.

تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان در هر ۲۸ گرم خود ۶ گرم پروتئین دارد. در این ماده غذایی منیزیم و ویتامین E نیز یافت می شود و به دلیل قیمت مناسب خود منبع مناسبی برای تامین پروتئین می باشد.

تخمه کدو

در هر ۲۷ گرم تخمه کدو ۷ گرم پروتئین و آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E وجود دارد.

گوشت مرغ

۱۷۲ گرم سینه مرغ پخته حاوی ۵۴ گرم پروتئین است. پروتئین بالا و کالری کم سینه مرغ آن را به غذای محبوب بدنسازان تبدیل کرده است.

منابع پروتئین

گوشت بوقلمون

گوشت بوقلمون نیز یکی از منابع پروتئین می باشد. در دو برش این گوشت (۸۴ گرم) ۲۴ گرم پروتئین وجود دارد. گوشت بوقلمون منبع غنی ویتامین های گروه B است و مناسب کسانی است که می خواهند جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز پیدا کنند.

پروتئین وی (Whey)

پودر پروتئین وی یکی از منابع پروتئین می باشد که از شیری که از فرآیند ساخت پنیر بدست می آید تولید می شود. در هر ۲۸ گرم این پودر تقریبا ۲۰ گرم پروتئین وجود دارد و به همین دلیل در میان ورزشکاران برای عضله سازی بسیار معروف است.

سویا

سویا توفو و سویای غنی شده نیز می توانند به خوبی نیاز بدن به پروتئین را تامین کنند. سویا می تواند در کاهش کلسترول و ابتلا به بیماری های قلبی نیز مفید باشد. پروتئین سویا از لحاظ کیفیت با پروتئین حیوانی برابری می کند با این تفاوت که این پروتئین کلسترول خون را پایین می آورد اما پروتئین حیوانی سطح کلسترول را ممکن است بالا ببرد. در هر ۲۸ گرم سویا، ۲۳ گرم پروتئین یافت می شود.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • رژیم پروتئین و تاثیرات آن بر لاغری
  • آیا افزایش وزن با پروتئین ممکن است؟
  • پودر پروتئین را با دقت و هوشیارانه انتخاب کنید!

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]