بهترین وکیل طلاق با حق الوکاله مناسب

جدایی یکی از پدیده‌های اجتماعی است که متاسفانه آمار آن روز به روز افزایش است. از طرفی بسیاری از زوجینی که به انتهای زندگی مشترک رسیده‌اند، تمایل دارند که فرایند جدایی را بدون دغدغه انجام دهند. به همین جهت معمولا به دنبال یک وکیل طلاق متخصص هستند که بتوانند با خیال راحت پرونده خود را به وی پسپارند.

البته طلاق، انواع و اقسام مختلفی دارد که مهمترین آن‌ها عبارتند از طلاق توافقی و طلاق یکطرفه. قطعا بهترین راه جدایی، طلاق به صورت طلاق توافقی است. اما در طلاق یکطرفه که طرفین با یکدیگر در مورد مسائل مربوط به جدایی توافق ندارند، نقش وکیل طلاق بسیار پررنگ است. در ادامه این مقاله در مورد ویژگی‌های وکیل طلاق خوب و نیز حق الوکاله وکیل طلاق توضیحاتی ارائه شده است.

Is it Worth Getting a Divorce Lawyer? | Grimes & Fertitta

ویژگی های وکیل طلاق خوب

پرونده طلاق از جمله پرونده‌هایی است که به واسطه روابط میان زوجین و نیز پیچیدگی مسائل حقوقی آن‌ها، نیازمند یک وکیل طلاق یا یک وکیل خانواده قدرتمند است که بتواند از پس موضوعات پرونده به خوبی برآید. برای این منظور، باید گفت ویژگی‌های وکیل طلاق خوب عبارتند از:

  • تجربه و تخصص: یک وکیل طلاق مجرب باید به طور مستمر در حوزه دعاوی خانواده مشغول به فعالیت باشد و از قوانین مربوطه و رویه‌ها و آیین‌نامه‌های جدیدی که تصویب می‌گردند، آگاهی داشته باشد.
  • صبر و پشتکار: پرونده‌های خانواده معمولا دارای دشواری‌های زیادی هستند. از طرفی زمان رسیدگی به این پرونده‌ها طولانی و تعداد مراجعه وکیل به مراجع قضایی زیاد است. به همین منظور باید وکیل صبر و پشتکار فراوانی داشته باشد.
  • دلسوزی و مصلحت اندیشی: پرونده‌های طلاق از هر نوع که باشند، ابعاد مختلفی دارند که وکیل باید به همه آن‌ها توجه کند. از طرفی وکیل طلاق با توجه به تجربه خود باید مسیری را پیش روی موکل قرار دهد که به مصلحت وی می‌باشد.
  • حق الوکاله مناسب: در مورد حق الوکاله عوامل متعددی تاثیرگذار است. اما باید هزینه دریافتی با خدمات ارائه شده تناسب داشته باشد.

وکیل خانواده بهترین گزینه برای طلاق

قطعا بهترین گزینه برای انجام امور مربوط به طلاق، وکیل خانواده است. به لحاظ حقوقی و قانونی هر وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند انواع دعاوی حقوقی و کیفری را قبول نماید. اما قطعا همه ما به خوبی می‌داند که حرفه وکالت همانند پزشکی امری تخصصی است. طبیعتا وکیلی که در حوزه دعاوی مالی و چک و سفته فعالیت دارد، شاید در حوزه دعای خانواده به خصوص طلاق نتواند عملکرد مناسبی داشته باشد.

از طرفی وکیل خانواده علاوه بر مساله طلاق در مورد سایر مسائل مربوط به خانواده نظیر حضانت، مطالبه مهریه، مطالبه نفقه، اجرت المثل، الزام به تمکین، استرداد جهیزیه و … اطلاعات کافی و نیز تجربه لازم را دارد. معمولا پرونده‌های طلاق دارای ابعاد مختلفی نظیر دعاوی فوق می‌گردند. طبیعتا یک وکیل خانواده خوب با علم و آگاهی از همه موارد و انتخاب استراتژی مناسب می‌تواند موکل خود را به سمت مقصود و مطلوب نهایی هدایت نماید.

علاوه بر این وکیل خانواده با توجه به حجم پرونده‌هایی که در این حوزه دارد، با تمامی شرایط و رویه‌های موجود در مراجع قضایی و دادگاه خانواده آشنایی کامل دارد. این موضوع در انجام سریع و به موقع پرونده تاثیر بسزایی دارد.

وکیل طلاق توافقی برای طلاق فوری

در بسیاری از موارد زوجین، با یکدیگر در مورد همه مسائل و موضوعات ناشی از طلاق اعم از مهریه و نفقه، اجرت المثل، حضانت و جهیزیه و … به توافق رسیده‌اند. از طرفی این زوجین خواهان انجام طلاق فوری هستند. در این شرایط، کار را باید به وکیل طلاق توافقی بسپارند. در واقع وکیل طلاق توافقی پرونده جدایی را در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

البته در حالت توافقی نیز، مسائل مختلفی وجود دارد. به عنوان در حالتی که یکی از زوجین از دیگری وکالت در طلاق دارد، شرایط انجام طلاق توسط وکیل طلاق توافقی با شرایط عادی متفاوت است.

  • در صورتی که زوجین هر دو مستقیم خواهان وکالت دادن به وکیل باشند، باید هر کدام یک وکیل طلاق توافقی جداگانه انتخاب کنند. معمولا وکلای شاغل در این حوزه خود به صورت زوج وکیل فعالیت دارند.
  • اگر وکالت در طلاق وجود داشته باشد، باز هم برای عدم حضور زوجین، دو وکیل طلاق توافقی نیاز است. با این تفاوت که یک وکیل به صورت مستقیم از فردی که وکالت گرفته و وکیل دوم به طور مع الواسطه با وکالت، پرونده را انجام می‌دهند.

در هر صورت برای انجام طلاق فوری شما نیازمند وکیلی هستید که علاوه بر اشراف حقوقی به مسائل طلاق توافقی، فردی پیگیر و دارای روابط مناسب باشد.

حق الوکاله وکیل طلاق

یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی که به وکیل خانواده یا وکیل طلاق مراجعه می‌کنند، حق الوکاله است. این موضوع معمولا برای خانم که از سطح درآمدی کمتری برخوردار هستند، بیشتر خودنمایی می‌کند. عوامل بسیاری مختلفی در تعیین حق الوکاله وکیل موثر هستند. از جمله این عوامل می‌توان به میزان سابقه وکیل، تخصص وکیل در حوزه موضوع دعوی، محل دفتر وی، خانم یا آقا بودن وکیل، دشواری پرونده و میزان ادله‌ای که موکل برای انجام طلاق دارد، تعداد مراحل اعلام وکالت در جریان رسیدگی (بدوی، تجدیدنظر خواهی و فرجام خواهی) و میزان درآمد موکل اشاره کرد.

در کل حق الوکاله وکیل طلاق به دلیل آن که پرونده مذکور از جمله دعاوی غیر مالی است، به طور متوسط از سایر دعاوی کمتر است. اما گاهی اوقات شرایط پرونده به گونه‌ای است که ایجاب می‌کنند، وکیل بسیار مجربی بر روی پرونده کار کند. در این شرایط طبیعتا هزینه وکیل بالاتر خواهد بود.

به طور کلی اصل بر این است که هزینه پرداختی شما به گونه‌ای باشد که به لحاظ خدمات ارائه شده و نتیجه به دست آمده، احساس رضایت هم در وکیل و هم در موکل وجود داشته باشد.

بهترین وکیل طلاق در گروه حقوقی آپادانا

گروه حقوقی آپادانا، با بیش از ۵ سال سابقه درخشان در زمینه دعاوی خانواده به خصوص دعاوی طلاق، بهترین وکیل طلاق را در اختیار دارد. کلیه پرونده‌ها در کارگروه تخصصی بررسی شده و برای هر پرونده وکیل مناسب تعیین می‌گردد. حق الوکاله وکیل طلاق در گروه حقوقی آپادانا کاملا متناسب با شرایط پرونده و شرایط موکل تعیین می‌گردد. برای اطلاع از شرایط و مراحل انجام کار و مشاوره حقوقی تخصص با گروه حقوقی آپادانا تماس بگیرید.