تاثیر آشواگاندا بر عملکرد سیستم جنسی

آشواگاندا (جینسینگ هندی) گیاهی است که در طب آیورودا (قدیمی ترین سیستم پزشکی سنتی جهان) استفاده می شود. در واقع این گیاه یک آداپتوژن است، به این معنی که به بدن کمک می کند تا با استرس سازگار شود و آن را مدیریت کند.
فواید استفاده از آشواگاندا مزایای سلامتی آشواگاندا برای مردان در محصولاتی مانند کپسول لینورمیا، عبارتند از:
افزایش سطح تستوسترون تقویت قوای جنسی افزایش تعداد و تحرک اسپرم بهبود اختلال نعوظ ED کاهش قند خون و التهاب بهبود عملکرد ورزشی بهبود سلامت ذهنی و طی تحقیقات بسیاری از مزایای سلامتی گسترده تر این گیاه برای مردان مانند خواب بهتر و اضطراب کمتر حمایت می کند.
در دنیایی که به نظر می رسد استرس و اضطراب بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی روزمره ما هست، جای تعجب نیست که حفظ سلامت جنسی مطلوب گاهی اوقات به یک چالش تبدیل می شود. خوشبختانه طبیعت، گیاهی قابل توجه به نام آشواگاندا را به ما عطا کرده است که مدت هاست به دلیل فواید بی شمارش برای سلامت کلی، از جمله تأثیر عمیق آن بر سلامت جنسی مورد توجه بوده است.
چه به دنبال تقویت میل جنسی خود، بهبود باروری یا افزایش عملکرد کلی جنسی خود باشید، آش..

آشواگاندا (جینسینگ هندی) گیاهی است که در طب آیورودا (قدیمی ترین سیستم پزشکی سنتی جهان) استفاده می شود. در واقع این گیاه یک آداپتوژن است، به این معنی که به بدن کمک می کند تا با استرس سازگار شود و آن را مدیریت کند.

فواید استفاده از آشواگاندا

مزایای سلامتی آشواگاندا برای مردان در محصولاتی مانند کپسول لینورمیا، عبارتند از:

  • افزایش سطح تستوسترون
  • تقویت قوای جنسی
  • افزایش تعداد و تحرک اسپرم
  • بهبود اختلال نعوظ ED
  • کاهش قند خون و التهاب
  • بهبود عملکرد ورزشی
  • بهبود سلامت ذهنی

و طی تحقیقات بسیاری از مزایای سلامتی گسترده تر این گیاه برای مردان مانند خواب بهتر و اضطراب کمتر حمایت می کند.

در دنیایی که به نظر می رسد استرس و اضطراب بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی روزمره ما هست، جای تعجب نیست که حفظ سلامت جنسی مطلوب گاهی اوقات به یک چالش تبدیل می شود. خوشبختانه طبیعت، گیاهی قابل توجه به نام آشواگاندا را به ما عطا کرده است که مدت هاست به دلیل فواید بی شمارش برای سلامت کلی، از جمله تأثیر عمیق آن بر سلامت جنسی مورد توجه بوده است.

چه به دنبال تقویت میل جنسی خود، بهبود باروری یا افزایش عملکرد کلی جنسی خود باشید، آشواگاندا کلید باز کردن یک زندگی جنسی پر جنب و جوش و رضایت بخش است. بیایید ویژگی های جذاب آن و راه هایی که می تواند تجربه صمیمی و خصوصی شما را متحول کند، بررسی کنیم.

آشواگاندا

تقویت میل جنسی

این گیاه دارای خواص تقویت کننده جنسی است و به افزایش میل جنسی در مردان و زنان کمک می کند. میل جنسی را تقویت کرده و رضایت کلی جنسی را بهبود می بخشد. در واقع، یک مطالعه منتشر شده در مجله طب طبیعی نشان می دهد که می تواند اختلال عملکرد جنسی در زنان را بهبود بخشد و به آنها در رسیدن به ارگاسم کمک کند. آشواگاندا دارای ویژگی‌های تقویت‌کننده جنسی است، به این معنی که می‌تواند میل جنسی را افزایش دهد.

بهبود خلق و خو

آشواگاندا دارای خواص تقویت کننده خلق و خو می باشد. با ترویج احساس خوب بودن و کاهش علائم اضطراب یا افسردگی، برمیل و لذت جنسی تأثیر مثبت می گذارد.

کاهش استرس

طبق مطالعات اخیراسترس مزمن با سطوح پایین‌تر برانگیختگی جنسی اندام تناسلی مرتبط است. با این حال، آشواگاندا دارای خواص تطبیق ‌زایی است، به این معنی که به بدن در سازگاری با استرس کمک می کند. با کاهش استرس و اضطراب، فرد می تواند به طور غیر مستقیم عملکرد جنسی را بهبود بخشد.

استرس مداوم یکی از دلایل رایج کاهش میل جنسی و عملکرد جنسی ضعیف است. تحقیقات نشان داده است که آشواگاندا می تواند استرس را کاهش دهد، که به نوبه خود می تواند بر میل جنسی و توانایی آرامش کافی برای احساس میل و لذت تأثیر بگذارد. علاوه بر این، اثر آشواگاندا بر سطح تستوسترون به افزایش میل جنسی و میل جنسی در مردان کمک می کند.

افزایش انرژی و نشاط

این گیاه موثر اغلب به عنوان یک گیاه جوان کننده استفاده می شود و اعتقاد بر این است که انرژی و سرزندگی کلی را افزایش می دهد. با بهبود رفاه عمومی و کاهش خستگی، به طور غیر مستقیم به میل جنسی سالم ‌تر کمک می کند.

تعادل هورمونی

آشواگاندا بر سطح هورمون‌ها از جمله تستوسترون تأثیرمی گذارد. تستوسترون نقش مهمی در میل و عملکرد جنسی در مردان و زنان دارد. برخی از مطالعات نشان می دهد که آشواگاندا می تواند به بهینه سازی سطوح هورمونی کمک کند و به طور بالقوه برای سلامت جنسی مفید باشد.

کمک به اختلال نعوظ

تحقیقات نشان می دهد که آشواگاندا تأثیر مثبتی بر اختلال نعوظ می گذارد. و به این خاطر است که به بهبود جریان خون در ناحیه تناسلی کمک می کند و منجر به عملکرد بهتر نعوظ خواهد شد.

اغلب ادعا می شود که آشواگاندا درمانی برای ناتوانی در ایجاد یا حفظ نعوظ (اختلال نعوظ) است. اما دلیل علمی کافی برای حمایت از این مورد وجود نداشته است. مطالعات بسیار کمی به استفاده از این گیاه برای درمان اختلال نعوظ پرداخته اند. تحقیقاتی که انجام شده است، شواهد محکمی مبنی بر اثربخشی این گیاه برای اختلال نعوظ ارائه نکرده است.

به عنوان مثال، طی یک تحقیق علمی به استفاده از آشواگاندا برای بهبود نوعی اختلال نعوظ مرتبط با نگرانی در مورد عملکرد جنسی و اضطراب جنسی پرداخت. این تحقیق نشان داد که این گیاه به مردان با این نوع اختلال نعوض کمک نمی کند.

کیفیت اسپرم

آشواگاندا با بهبود کیفیت اسپرم مزایای بالقوه ای برای باروری در مردان دارا می باشد. این مکمل جنسی تعداد تحرک و سرزندگی اسپرم را افزایش می دهد که فاکتورهای مهمی برای باروری هستند.

افزایش تستوسترون

تستوسترون هورمونی است که با میل جنسی مرتبط است. همچنین بر نحوه ذخیره چربی در بدن، استحکام استخوان، توده عضلانی و تولید اسپرم مردان تأثیر می گذارد. نشان داده شده است که این گیاه سطح تستوسترون را در مردان افزایش می دهد.

در یک تحقیق، مردان سالمی که عصاره آشواگاندا را به مدت هشت هفته مصرف کردند، تغییراتی در سطح تستوسترون، بهبود شادابی و خستگی کمتری داشتند.

تحقیق دیگر نشان داد مردانی که این گیاه را مصرف می‌کنند در حالی که دارای یک برنامه وزنه ‌برداری هستند، ۵ برابر بیشتر از مردانی که مکمل را مصرف نمی‌کنند، سطح تستوسترون داشتند و هم توده عضلانی و هم قدرت آنها بیشتر از کسانی بود که مکمل آشواگاندا مصرف نمی کردند.

کاهش قند خون و التهاب

آشواگاندا می تواند به کاهش سطح قند خون و سطح التهاب در بدن کمک کند. طبق تحقیقات، این گیاه می تواند به افراد مبتلا به دیابت کمک کند تا قند خون خود را مدیریت کنند. با این حال، بسیاری از مطالعاتی که نشان می‌دهند این مکمل می‌تواند به کاهش قند خون کمک کند، در آزمایشگاه مورد آزمایش قرار گرفته است نه روی انسان. چندین مطالعه کوچک انسانی که اثرات کاهش قند خون را نشان داده‌اند، در افرادی که دیابت نداشتند انجام شد.

افزایش عملکرد ورزشی

این مکمل می تواند به بهبود عملکرد ورزشی کمک کند. همچنین می تواند به ریکاوری عضلات بعد از ورزش نیز کمک بسیاری کند. مکمل های آشواگاندا یا مکمل های ترکیبی با بیش از یک گیاه می تواند به کاهش اضطراب و بهبود خواب در افراد مبتلا به بی خوابی کمک کند.

مکمل های آشواگاندا به صورت کپسول، عصاره و پودر و همچنین مایع برای خرید در دسترس هستند. برای تهیه مکمل های گیاهی از قسمت های مختلف گیاه استفاده می شود، اما بیشتر از ریشه آن استفاده می شود.

این گیاه به طور سنتی به صورت پودر مخلوط با عسل، شیر یا چای مصرف می‌شود. این گیاه طعم تلخی دارد، به همین دلیل است که برخی افراد آن را به شکل کپسول مصرف می کنند.

برای جلوگیری از ناراحتی معده آشواگاندا را با غذا میل کنید. محصولات آشواگاندا در دوزهای ۱۵۰ میلی گرم تا ۲ گرم در دسترس هستند.

چه کسانی نباید از آشواگاندا استفاده کنند یا در مورد استفاده از آن محتاط باشند؟

اگر موارد زیر را دارید، قبل از استفاده از آشواگاندا با پزشک خود صحبت کنید:

پرکاری تیروئید (تیروئید پرکار). این گیاه می تواند سطح هورمون تیروئید را افزایش دهد.

از مصرف آن خودداری کنید اگر: باردار یا شیرده هستند. آشواگاندا در دوزهای بالا ممکن است برای جنین در حال رشد مضر باشد. در حال حاضر هیچ مطالعه ای در مورد ایمنی آن در دوران شیردهی در دسترس نیست.

کسانی که آرامبخش مصرف می کنند از آنجایی که خود آشواگاندا گاهی اوقات به عنوان آرام‌بخش استفاده می‌شود، اگر داروهایی مانند بنزودیازپین‌ها، باربیتورات‌ها یا داروهای ضد تشنج مصرف می‌کنند، از مصرف آن خودداری کنند و کسانی که سرطان پروستات دارند.

آیا آشواگاندا عوارض جانبی دارد؟

به طور کلی، آشواگاندا به عنوان منبع گیاهی مطمئن و ایمن در نظر گرفته می شود. برخی از عوارض جانبی شایع گزارش شده عبارتند از:

  • خواب آلودگی
  • تهوع و استفراغ
  • اسهال
  • دانه های پوستی

برخی از عوارض جانبی کمتراما رایج عبارتند از: سرگیجه یا بیش فعالی،خشکی دهان،گرفتگی بینی،سرفه،کاهش اشتها و یبوست

پزشک شما می تواند دوز مناسب را برای شما، بسته به اینکه برای چه هدفی قصد مصرف آن را دارید تشخیص دهد. قبل از استفاده از آشواگاندا با پزشک متخصص خود مشورت کنید، زیرا ممکن است با سایر داروها یا مکمل هایی که مصرف می کنید تداخل داشته باشد.

خلاصه: آشواگاندا یک گیاه دارویی است که چندین فواید سلامتی، از جمله برخی موارد خاص برای مردان را ارائه می دهد.

نویسنده و گردآورنده: سید علی عباسیان- کارشناس تربیت بدنی