خواص بی نظیر کدو حلوایی

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
کدو حلوایی جزو خانواده کدوها می باشد. کدو حلوایی گیاهی علفی است و دارای ساقه های بلند و خزنده و برگ هایی پهن می باشد. از میوه، پوست و تخم کدو حلوایی می توان استفاده نمود. کدو حلوایی بافت نرم و لطیفی دارد و طعم آن نیز شیرین است. کالری کدو حلوایی بسیار کم است و در هر ۱۰۰ گرم آن حدود ۲۰ کالری وجود دارد. کدو حلوایی فواید بسیاری برای بدن ما دارد که در این مقاله به آنها می پردازیم.
ارزش غذایی کدو حلوایی: یک پیمانه کدو حلوایی پخته شده شامل مواد زیر می باشد:
۴۹ کالری ۱۲ گرم کربوهیدرات ۷۶ گرم پروتئین ۱۷ گرم چربی علاوه بر مواد فوق کدو حلوایی حاوی ویتامین های A، C، E، فولات، پتاسیم، مس، فسفر، منگنز، ریبوفلاوین، تیامین و نیاسین می باشد.

خواص بی نظیر کدو حلوایی کدو حلوایی برای بدن، پوست و موی ما بسیار مفید می باشد. به تعدادی از خواص بی نظیر کدو حلوایی برای بدن در ادامه اشاره خواهد شد.
مفید در کاهش فشار خون: کدو حلوایی سرشار از پتاسیم، فیبر و ویتامین c می باشد. پتاسیم در کاهش فشار خون بسیار مفید است و به همین دلیل مصرف کدو حلوایی می تواند در کاهش فشار خون مفید باشد.
س..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

کدو حلوایی جزو خانواده کدوها می باشد. کدو حلوایی گیاهی علفی است و دارای ساقه های بلند و خزنده و برگ هایی پهن می باشد. از میوه، پوست و تخم کدو حلوایی می توان استفاده نمود. کدو حلوایی بافت نرم و لطیفی دارد و طعم آن نیز شیرین است. کالری کدو حلوایی بسیار کم است و در هر ۱۰۰ گرم آن حدود ۲۰ کالری وجود دارد. کدو حلوایی فواید بسیاری برای بدن ما دارد که در این مقاله به آنها می پردازیم.

ارزش غذایی کدو حلوایی:

یک پیمانه کدو حلوایی پخته شده شامل مواد زیر می باشد:

  • ۴۹ کالری
  • ۱۲ گرم کربوهیدرات
  • ۷۶ گرم پروتئین
  • ۱۷ گرم چربی

علاوه بر مواد فوق کدو حلوایی حاوی ویتامین های A، C، E، فولات، پتاسیم، مس، فسفر، منگنز، ریبوفلاوین، تیامین و نیاسین می باشد.

کدو حلوایی

خواص بی نظیر کدو حلوایی

کدو حلوایی برای بدن، پوست و موی ما بسیار مفید می باشد. به تعدادی از خواص بی نظیر کدو حلوایی برای بدن در ادامه اشاره خواهد شد.

مفید در کاهش فشار خون:

کدو حلوایی سرشار از پتاسیم، فیبر و ویتامین c می باشد. پتاسیم در کاهش فشار خون بسیار مفید است و به همین دلیل مصرف کدو حلوایی می تواند در کاهش فشار خون مفید باشد.

سلامت قلب:

پتاسیم موجود در کدو حلوایی برای سلامت قلب نیز بسیار مفید می باشد. کدو حلوایی حاوی آنتی اکسیدان نیز می باشد که از تصلب شرایین جلوگیری می نماید. حضور پتاسیم و خواص آنتی اکسیدانی کدو حلوایی می تواند فشار خون بالا را که یکی از علل مشکلات قلبی است به سطح متعادلی برساند و به همین دلیل می تواند برای قلب مفید باشد.

سلامت چشم ها:

در کدو حلوایی ویتامین E، آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین C و بتاکاروتن یافت می شود. این مواد برای سلامت چشم و جلوگیری از آسیب های دژنراتیو بسیار مفید می باشند.

پیشگیری کننده از سرطان:

مطالعات نشان داده اند که حضور بتاکاروتن در رژیم غذایی می تواند از بروز سرطان پروستات بکاهد. همچنین گروهی دیگر از مطالعات به تاثیر بتاکاروتن در جلوگیری از توسعه سرطان روده اشاره کرده اند. به همین دلیل پیشنهاد می شود از این ماده مغذی در رژیم روزانه بهره برده شود.

بهبود دهنده سیستم ایمنی بدن:

در کدو حلوایی مقدار زیادی منیزیم وجود دارد که باعث بهبود عملکرد ماهیچه ها و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. زمانی که سیستم ایمنی بدن قوی باشد از ابتلا به بسیاری از بیماری ها جلوگیری می گردد و بدن توان بیشتری برای مقابله با بیماری ها دارد.

موثر در کاهش وزن:

کدو حلوایی کالری بسیار کمی دارد و برای رژیم توصیه می شود. این ماده سرشار از فیبر است و در هضم غذا و جلوگیری از یبوست موثر است. همچنین فیبر موجود در آن به ما کمک می کند احساس سیری کنیم و نیاز کمتری به مصرف غذا داشته باشیم. به همین دلیل کدو حلوایی می تواند با داشتن کالری کم و فیبر زیاد در داشتن اندامی متناسب به ما کمک کند.

موثر در افزایش رشد مو:

در کدو حلوایی مقادیر بالایی پتاسیم و روی وجود دارد. روی در حفظ کلاژن بسیار مهم است و از موها محافظت می کند. پتاسیم نیز در سلامتی مو و رشد موها نقش مهمی دارد. فولات موجود در کدو حلوایی نیز با بهبود گردش خون باعث رشد موها می گردد و برای موها بسیار مفید است.

موثر در سلامت پوست:

مواد آنتی اکسیدان کدو حلوایی و بتاکاروتن، ویتامین c و ویتامین E کدو حلوایی در سلامت پوست بسیار موثر می باشند. قرار دادن کدو حلوایی در رژیم غذایی می تواند در بهبود بافت و سلامت پوست به شما یاری رساند.

کدو حلوایی

آیا کدو حلوایی مضراتی برای بدن دارد؟

این ماده در صورت زیاده روی در مصرف می تواند عوارضی به همراه داشته باشد:

  • در صورت زیاده روی ممکن است دچار مشکلات شکمی مانند سوزش سردل، گاز معده، نفخ روده و شکم درد شوید.
  • اگر کدو حلوایی به همراه شکر مصرف شود باعث افزایش وزن می شود و برای رژیم مناسب نیست.
  • این ماده در کاهش فشار خون موثر است اما اگر به مقدار زیادی مصرف شود باعث افت شدید فشار می گردد.
  • کدو حلوایی به ندرت ایجاد حساسیت می کند اما اگر با خوردن آن دچار حساسیت شدید بهتر است از مصرف آن خودداری کنید.
  • این ماده در کنترل قند خون و دیابت مفید است. در صورت زیاده روی می تواند باعث افت قند خون شود و این مسئله با نشانه های گیجی، عرق زیاد و گرسنگی همراه می باشد.
  • افراد دارای مزاج سرد بهتر است از مصرف آن خوداری کنند یا آن را با بادمصلح مصرف نمایند.
  • زیاده روی در مصرف کدو حلوایی باعث می شود حجم مایع حاوی اسپرم در مردان کم شود و باید به این نکته توجه داشت.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • با خواص تخم بلدرچین آشنا شوید
  • برنج چه خواصی برای بدن دارد؟
  • با خواص انبه آشنا هستید؟

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]