خواص روغن زیتون برای پوست و مو

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
روغن زیتون به سلطان روغن های گیاهی معروف می باشد. این روغن قدمتی هزاران ساله دارد و از فشردن میوه های درخت زیتون بدست می آید. این روغن به دلیل خواص بی نظیر خود در تهیه مواد آرایشی، بهداشتی، صنایع دارویی و پخت و پز استفاده می شود. در این مقاله به تعدادی از خواص بی نظیر این روغن برای پوست و مو اشاره خواهیم کرد.
شما می توانید جهت خرید محصولات درمان پوست از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
خواص روغن زیتون برای پوست و مو رطوبت رسانی به پوست: روغن زیتون از دیرباز به عنوان مرطوب کننده پوست استفاده می شده است. رومی ها بعد از حمام از این روغن برای رطوبت رسانی به پوست خود استفاده می کردند. این روغن حاوی اسیدهای چرب مفید است و به خوبی نرمی و لطافت پوست را تامین می کند و از سفتی و خشکی پوست جلوگیری می نماید. می توانید چند قطره از این روغن را در لوسیون بدن خود بریزید و از مزایای بی شمار آن استفاده نمایید.
مراقبت از پوست دور چشم: روغن زیتون حاوی چربی های مفیدی می باشد که برای سلامت پوست لطیف دور چشم بسیار مفید می باشند. می توانید از این روغن پیش از خواب و پس ا..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

روغن زیتون به سلطان روغن های گیاهی معروف می باشد. این روغن قدمتی هزاران ساله دارد و از فشردن میوه های درخت زیتون بدست می آید. این روغن به دلیل خواص بی نظیر خود در تهیه مواد آرایشی، بهداشتی، صنایع دارویی و پخت و پز استفاده می شود. در این مقاله به تعدادی از خواص بی نظیر این روغن برای پوست و مو اشاره خواهیم کرد.

درمان پوستشما می توانید جهت خرید محصولات درمان پوست از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

خواص روغن زیتون برای پوست و مو

رطوبت رسانی به پوست:

روغن زیتون از دیرباز به عنوان مرطوب کننده پوست استفاده می شده است. رومی ها بعد از حمام از این روغن برای رطوبت رسانی به پوست خود استفاده می کردند. این روغن حاوی اسیدهای چرب مفید است و به خوبی نرمی و لطافت پوست را تامین می کند و از سفتی و خشکی پوست جلوگیری می نماید. می توانید چند قطره از این روغن را در لوسیون بدن خود بریزید و از مزایای بی شمار آن استفاده نمایید.

مراقبت از پوست دور چشم:

روغن زیتون حاوی چربی های مفیدی می باشد که برای سلامت پوست لطیف دور چشم بسیار مفید می باشند. می توانید از این روغن پیش از خواب و پس از بیدار شدن روی پوست زیر چشم استفاده کنید و از مزایای بی شمار آن استفاده نمایید. این روغن باعث می شود خطوط ریز دور چشم مواد مغذی لازم را دریافت کنند و از ایجاد چروک جدید جلوگیری گردد.

کرم مرطوب کننده کاسه ای آمبرلا شما می توانید جهت خرید کرم مرطوب کننده کاسه ای آمبرلا از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

پاک کننده ای مناسب برای آرایش:

روغن زیتون یک پاک کننده طبیعی برای آرایش صورت می باشد. این روغن می تواند به راحتی آرایش های ضد آب را پاک کند. استفاده از روغن زیتون به عنوان پاک کننده باعث می شود بتوانید بدون اینکه پوست خود را خشک کنید پاکسازی لازم را بر روی آن انجام دهید.

کمک به درمان آکنه:

خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی روغن زیتون باعث می شود جوش و جای آن بسیار زودتر بهبود یابد. می توانید این روغن را با نمک ترکیب کنید و بعد روی نواحی پرآکنه بمالید. اجازه دهید روغن ۵ دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را از روی پوست بشویید.

جلوگیری از بروز چین و چروک های پوستی:

روغن زیتون به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود می تواند از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت کند و مانع از ایجاد چین و چروک های پوستی گردد. با محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد از آسیب رسیدن به کلاژن و الاستین پوست جلوگیری می شود و پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست نمی دهد و به همین دلیل علائم پیری دیرتر نمایان می شوند.

جلوگیری از ایجاد و بهبود ترک های پوستی:

ترک های روی پوست بر اثر اضافه وزن و بارداری می توانند به دلیل کمبود ویتامین E به وجود آمده باشند. روغن زیتون با داشتن مقادیر بالای این ویتامین می تواند تا حد زیادی از ایجاد این ترک ها جلوگیری کند و در بهبود آنها موثر باشد. می توانید این روغن را روی ترک ها بمالید و اجازه دهید ۱ ساعت روی پوست بماند. این کار باید به صورت مداوم انجام شود تا تاثیر خود را نشان دهد.

حالت دهنده به موها:

روغن زیتون به دلیل خواص رطوبت بخش خود می تواند به خوبی موها را آبرسانی کند. این روغن حالت دهنده ای مناسب به موها است و به شما اجازه می دهد موها را به هر حالتی که می خواهید در آورید.

روغن زیتون

از بین برنده وز و خشکی مو:

روغن زیتون با چربی مناسب خود باعث می شود موها به خوبی آبرسانی شوند و از طرفی با ایجاد لایه محافظ روی موها از تبخیر آب مو جلوگیری می نماید. به این ترتیب از خشکی مو جلوگیری می شود و از طرفی موها پف کرده و وز نمی شوند.

کمک به بهبود شوره خشک سر:

اگر شوره سر شما به دلیل خشکی پوست سر ایجاد شده روغن زیتون می تواند با آبرسانی پوست سر از ایجاد شوره جلوگیری نماید. ماساژ سر با کمی روغن زیتون می تواند شوره خفیف سر را برطرف کند.

کمک به رشد و ضخامت مو:

آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون می توانند باعث تحریک رشد موها شوند. این روغن در صورت استفاده بر روی پوست سر باعث باز شدن منافذ پوست می شود و با نفوذ به عمق فولیکول ها به تغذیه و تقویت آنها می پردازد. ماساژ سر با روغن گرم شده زیتون خون رسانی در ناحیه پوست سر را افزایش می دهد و باعث تقویت، بازسازی و تحریک رشد موها می گردد.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • با روغن ذرت و فواید آن آشنا شوید
  • خواص روغن کنجد و بهترین روش مصرف آن
  • آشنایی با روغن mct و فواید آن
  • روغن برنزه کننده چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

مجله سلامت داروخانه آنلاین محصولات زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • روغن زیتون کارتا
  • شامپو بدن حاوی روغن زیتون باباریا
  • کرم ژل مرطوب کننده و آبرسان پمپی آمبرلا
  • صابون کاپوس مدل Olive Oil

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]