درباره دی هیدروارگوتامین(DHE)، درمان مخصوص میگرن بیشتر بدانید

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
دی هیدروارگوتامین (DHE) یک داروی موثر مخصوص میگرن است که می تواند به تسکین حملات میگرن کمک کند. اشکال دی هیدروارگوتامین DHE یک گزینه خوب برای درمان میگرن است زیرا به اشکال مختلف از جمله اسپری بینی، تزریقی و انفوزیون داخل وریدی (که مستقیماً در ورید تزریق می شود) وجود دارد.
افرادی که با میگرن زندگی می کنند گزینه های زیادی در مورد درمان های موثر میگرن دارند. درمان موثر بر تسکین حملات میگرنی در صورت وقوع تمرکز دارد، در حالی که درمان پیشگیرانه بر کاهش تعداد حملات در آینده متمرکز است.
پزشکان معمولاً آن را به شکل خوراکی ارائه نمی دهند زیرا از طریق روده جذب می شود، بنابراین می تواند جایگزین خوبی برای افرادی باشد که نمی توانند قرص ها را قورت دهند.
دی هیدروارگوتامین چیست؟ دی هیدروارگوتامین DIHYDROERGOTAMINE (dye hye droe er GOT a meen) برای درمان سردردهای میگرنی استفاده می شود. برای پیشگیری از سردردهای میگرنی نباید از آن استفاده کرد. این دارو ممکن است برای مقاصد دیگر استفاده شود. دی هیدروارگوتامین دارویی است که سردردهای میگرنی را درمان می کند. میگرن باعث درد ناتوان ک..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

دی هیدروارگوتامین (DHE) یک داروی موثر مخصوص میگرن است که می تواند به تسکین حملات میگرن کمک کند. اشکال دی هیدروارگوتامین DHE یک گزینه خوب برای درمان میگرن است زیرا به اشکال مختلف از جمله اسپری بینی، تزریقی و انفوزیون داخل وریدی (که مستقیماً در ورید تزریق می شود) وجود دارد.

افرادی که با میگرن زندگی می کنند گزینه های زیادی در مورد درمان های موثر میگرن دارند. درمان موثر بر تسکین حملات میگرنی در صورت وقوع تمرکز دارد، در حالی که درمان پیشگیرانه بر کاهش تعداد حملات در آینده متمرکز است.

پزشکان معمولاً آن را به شکل خوراکی ارائه نمی دهند زیرا از طریق روده جذب می شود، بنابراین می تواند جایگزین خوبی برای افرادی باشد که نمی توانند قرص ها را قورت دهند.

دی هیدروارگوتامین چیست؟

دی هیدروارگوتامین DIHYDROERGOTAMINE (dye hye droe er GOT a meen) برای درمان سردردهای میگرنی استفاده می شود. برای پیشگیری از سردردهای میگرنی نباید از آن استفاده کرد. این دارو ممکن است برای مقاصد دیگر استفاده شود. دی هیدروارگوتامین دارویی است که سردردهای میگرنی را درمان می کند. میگرن باعث درد ناتوان کننده، حالت تهوع، تحریک پذیری و از دست دادن موقت بینایی می شود. نام تجاری متداول: DHE 45

قرص میگرنشما می توانید جهت خرید قرص میگرن به صورت آنلاین از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

اسپری بینی DHE

اسپری های بینی DHE سریع الاثر هستند. مهم است که آن را به داخل سوراخ بینی اسپری کنید در حالی که سر شما عمودی است تا مطمئن شوید که دارو از طریق بافت های بینی وارد جریان خون می شود. اسپری های بینی در صورتی مفید هستند که اغلب در طول حمله میگرنی دچار حالت تهوع و استفراغ می شوید و بلعیدن یا نگه داشتن قرص ها برایتان سخت است. اثربخشی اسپری های بینی DHE می تواند متفاوت باشد زیرا بر اساس سرعت جذب دارو توسط بدن شما است.

DHE تزریقی عضلانی

تزریق DHE موثر و ثابت است زیرا تقریباً ۱۰۰٪ دارو وارد جریان خون می شود. دی هیدروارگوتامین را می توان به عضله یا زیر پوست تزریق کرد و به بیماران آموزش داد که خودشان تزریق کنند. تزریق یک گزینه مفید برای کسانی است که به دنبال تسکین موثر و سریع هستند. عوارض جانبی اصلی احتمالی حالت تهوع، واکنش های محل تزریق (تورم یا قرمزی) و درد همراه با خود تزریق است.

انفوزیون داخل وریدی DHE

دریافت DHE داخل وریدی (IV) سریعترین و مؤثرترین روش است، اما برای تجویز دارو به پزشک متخصص نیاز دارد. دی هیدروارگوتامین IV معمولاً از طریق چندین تزریق در اورژانس یا مرکز انفوزیون انجام می شود. پزشکان همچنین از آن در شرایط بستری برای درمان وضعیت میگرن یا میگرنی که بیش از ۷۲ ساعت طول می کشد استفاده می کنند.

فواید دی هیدروارگوتامین

DHE یک روش سریع الاثر و موثر برای درمان حمله میگرن است و چندین مزیت نسبت به سایر اشکال درمان دارد. به عنوان مثال، دی هیدروارگوتامین دارای نرخ پایین حمله میگرنی است که در عرض ۲۴ ساعت پس از رهایی از حمله اولیه عود می کند. همچنین خطر سردرد ناشی از مصرف بیش از حد دارو را کاهش می‌دهد، که آن را به گزینه خوبی برای بیماران مبتلا به حملات میگرنی بسیار مکرر تبدیل می‌کند. مانند تمام درمان‌های موثر، مصرف دارو به محض شروع حمله میگرنی مهم است، اما DHE هنوز هم گاهی اوقات می‌تواند یک درمان مؤثر باشد، حتی اگر بعداً در یک حمله مصرف شود.

دی هیدروارگوتامین برای درمان سردردهای میگرنی و سردردهای خوشه ای استفاده می شود. برای میگرن هایی که فقط یک طرف مغز (میگرن همی پلژیک) یا قاعده ناحیه مغز/گردن (میگرن بازیلار) را درگیر می کند یا برای جلوگیری از بروز میگرن توصیه نمی شود. دی هیدروارگوتامین یک داروی ارگوت است که به باریک شدن عروق خونی گشاد شده کمک می کند. در سر، در نتیجه اثرات ضربان دار این سردردها کاهش می یابد.

مکانیسم اثر دی هیدروارگوتامین

DHE چندین مکانیسم پیشنهادی دارد که ممکن است به اثربخشی درمانی آن به عنوان یک درمان ناقص در میگرن کمک کند. اولاً، اثر آگونیستی DHE بر روی گیرنده‌های ۵-هیدروکسی تریپتامین (۵HT) 1b در عضله صاف عروق جمجمه ممکن است از طریق انقباض عروق خونی که معمولاً به دلیل انتشار CGRP در طول حملات میگرنی متسع می‌شوند، تسکین دهد. عمل خارج از هدف DHE در گیرنده های آلفا آدرنرژیک ممکن است بیشتر از طریق این مکانیسم کمک کند.

تصور می‌شود که مکانیسم‌های باقی‌مانده از طریق تأثیرات روی علل عصبی علائم میگرن تسکین می‌دهند. عمل آگونیست توسط DHE بر روی گیرنده های ۵-HT1b و ۵-HT1d، سیگنال دهی درد را از طریق تالاموس ventroposteromedial به نورون های حسی سه قلو مهار می کند. اقدامات بیشتر بر روی گیرنده های ۵-HT1b و ۵-HT1d با افزودن فعالیت آگونیست بر روی ۵-HT1f در هسته دمی سه قلو، سیگنال دهی آوران به نورون های حسی سه قلو را کاهش می دهد که به حساسیت مرکزی کمک می کند.

موفقیت ترکیبات تجربی که به طور انتخابی گیرنده ۵-HT1f را هدف قرار می دهند، از این مکانیسم پشتیبانی می کند. در نهایت، عمل در گیرنده های ۵-HT1d روی پایانه های عصب سه قلو، آزادسازی نوروپپتیدهای وازواکتیو که تصور می شود در ایجاد درد و التهاب در طول حمله میگرنی نقش دارند، مهار می کند. شناخته شده است که DHE 10 برابر کمتر از ارگوتامین در گیرنده ۵-HT1b قدرت دارد که بروز عوارض جانبی عروقی را کاهش می‌دهد.

دی هیدروارگوتامین

چه کسانی می توانند دی هیدروارگوتامین مصرف کنند؟

محققانی که بررسی DHE را انجام داده‌اند می‌نویسند که این درمان اغلب در بیمارانی که با حمله میگرنی از خواب بیدار می‌شوند (تقریبا نیمی از افراد مبتلا به میگرن)، میگرن قاعدگی، آلودینیا (تجربه درد ناشی از چیزهایی که معمولاً دردناک نیستند، موثر است. مانند برس زدن موهای خود) یا میگرن شدید و/یا طولانی مدت، همچنین برای بیمارانی که به تریپتان ها پاسخ نمی دهند، گزینه خوبی است.

دی هیدروارگوتامین دارای تاییدیه FDA برای درمان حاد سردرد خوشه ای است. اما شواهد محدودی برای حمایت از استفاده از آن برای سردرد خوشه ای وجود دارد. اگرچه DHE یک داروی موثر برای درمان میگرن است، اما محدودیت‌های متعددی دارد. بیماران در دوران بارداری نمی توانند از آن استفاده کنند. علاوه بر این، بیماران با سابقه یا مشکوک به بیماری قلبی، از جمله اسپاسم عروق کرونر یا آنژین پرینزمتال، بیماری عروق محیطی شدید و فشار خون بالا کنترل نشده، نباید DHE مصرف کنند.

دی هیدروارگوتامین برای میگرن همی پلژیک کار نمی کند. در نهایت، بیماران نباید ظرف ۲۴ ساعت پس از مصرف داروی تریپتان از DHE استفاده کنند. DHE بعد از اینکه بیماران گزینه های دیگری مانند NSAID ها و تریپتان ها را امتحان کردند، انتخاب بعدی برای درمان میگرن است. با این حال، دانستن در مورد DHE، اشکال مختلف و مزایای آن می تواند به شما کمک کند تا با پزشک خود درباره آن صحبت کنید.

عوارض جانبی دی هیدروارگوتامین

عوارض جانبی که باید در اسرع وقت به پزشک خود گزارش دهید(در صورت ادامه یا آزاردهنده بودن به پزشک خود گزارش دهید):

  • واکنش های آلرژیک مانند بثورات پوستی، خارش یا کهیر، تورم صورت، لب ها یا زبان
  • ضربان قلب سریع و نامنظم
  • درد یا گرفتگی عضلات
  • درد، سفتی یا ناراحتی در قفسه سینه
  • درد، سوزن سوزن شدن، بی حسی در دست ها یا پاها
  • ضعف در پاها
  • استفراغ عوارض جانبی که معمولاً نیازی به مراقبت پزشکی ندارند
  • تغییر در طعم غذا
  • دست ها یا پاهای سرد
  • گرفتگی بینی یا گلودرد
  • حالت تهوع

از نظر اثرات جانبی سرگیجه، خواب آلودگی، سردرد، حالت تهوع، استفراغ، اسهال، گرگرفتگی یا افزایش تعریق ممکن است رخ دهد. اگر هر یک از این اثرات ماندگار شد یا بدتر شد، به پزشک خود اطلاع دهید. به یاد داشته باشید که این دارو به این دلیل تجویز شده است که پزشک شما تشخیص داده است که مزایای آن برای شما بیشتر از خطر عوارض جانبی است. بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می کنند عوارض جانبی جدی ندارند.

در صورت داشتن هر گونه عوارض جانبی جدی فوراً به پزشک خود اطلاع دهید، از جمله:

  • ضربان قلب آهسته / سریع / نامنظم، سوزن سوزن شدن
  • درد
  • سردی در انگشتان دست / انگشتان پا، سفید شدن انگشتان دست / انگشتان پا / ناخن ها،
  • از دست دادن احساس در انگشتان دست / پا،
  • کبودی دست/پا،
  • درد/ضعف عضلانی در بازوها/پاها،
  • درد شدید معده/شکم،
  • کمردرد،
  • علائم مشکلات کلیوی (مانند تغییر در مقدار ادرار).

اگر عوارض جانبی بسیار جدی دارید، از جمله: تنفس دشوار/دردناک، درد قفسه سینه، گیجی، مشکل در صحبت کردن، ضعف در یک طرف بدن، مشکلات بینایی، فوراً به پزشک مراجعه کنید. واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است. با این حال، در صورت مشاهده علائم یک واکنش آلرژیک جدی، از جمله: بثورات پوستی، خارش/تورم (مخصوصاً در صورت/زبان/گلو)، سرگیجه شدید، مشکلات تنفسی، فوراً با اورژانس تماس بگیرید.

دی هیدروارگوتامین

آیا دی هیدروارگوتامین تریپتان است؟

دی هیدروارگوتامین یک داروی ارگوت است، نه تریپتان مانند سوماتریپتان (Imitrex) یا ریزاتریپتان (ماکسالت). با این حال، داروهای ارگوت بسیار شبیه به تریپتان ها عمل می کنند. آنها برای درمان شرایط مشابه (میگرن و سردردهای خوشه ای) استفاده می شوند و برخی عوارض جانبی مشابه دارند.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد:

  • آیا داروی ریزاتریپتان برای درمان میگرن موثر است؟
  • اکسدرین؛ دارویی برای درمان میگرن

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]