در یک ماه چقدر می توانید آلمانی یاد بگیرید؟

یادگیری زبان آلمانی در مدت کوتاه یک ماهه برنامه ای فشرده برای افرادی است که به هر دلیلی باید این زبان را یاد بگیرند و استفاده نمایند. به عنوان مثال برای مهاحرتیا مسافرت به این کشور باید تا حدودی این زبان را شناخت و نیازهای خود را برطرف نمود. اما برای این کار باید برنامه ریزی بسیار دقیق داشت.

مطمئنا یادگیری این زبان در مدت یک ماه می تواند تا حدودی زندگی عادی در این کشور را برای شما رقم بزند. با راهکارهای آموزشگاه زبان ملل می توانید بر این مهم فائق آیید.

مدت زمان یادگیری زبان آلمانی از صفر چقدر است؟

برخی افراد که قد دارند از صفر به آموزش و یادگیری زبان آلمانی بپردازند مدام این دغدغه را دارند که چه مدت باید برای این کار برنامه ریزی کنند‌. در ابتدای این چالش باید هدف خود را از یادگیری این زبان مشخص سازید و به دنبال راهکارهای مناسب باشید.

افرادی که به زبان انگلیسی آشنا بوده یا بر این زبان تسلط دارند، راحت تر و با سرعت بیشتری آن را فرا می گیرند. البته عوامل متعددی این فرایند را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این عوامل شامل تلاش و پشتکار و جدیت شخص در یادگیری زبان آلمانی، میزان تمرینات روزانه، و استفاده از متد بسیار مناسب و به روز می باشد. برای یادگیری این زبان مدت زمانی را پیش بینی نموده اند.

طبق تحقیقات انجام شده درجه دشواری زبان آلمانی را ۲ قرار داده اند و باید گفت که از این نظر با زبان انگلیسی در یک رده قرار گرفته اند. با این حساب می توان مدت زمان یادگیری زبان آلمانی را حدود ۳۰ هفته در نظر گرفت که تقریبا معادل ۷۵۰ ساعت می باشد. البته ناگفته نماند که برای دسترسی به نتیجه مطلوب در این بازه زمانی، زبان آموزان باید در هفته حدود ۲۵ ساعت را در کلاس های آموزشی شرکت نمایند و روزانه تقریبا سه ساعت از وقت خود را به یادگیری زبان آلمانی بپردازند.

در ابتدا این مدت زمان شاید زباد به نظر برسد اما به صورت منطقی کاملا صحیح می‌باشد چرا که یادگیری زبان باید با اصول خاصی انجام شود.

یادگیری زبان آلمانی در یک ماه

اکنون‌ باید به فکر افرادی باشیم که زمان زیادی برای یادگیری زبان آلمانی ندارند و باید در مدت زمان کوتاهی مثلا یک ماه آن را فرا بگیرند. این نکته را به یاد داشته باشید که تسلط کامل بر این زبان در این مدت زمان گفته شده تقریبا غیر ممکن می باشد امت می توان با استفاده از راهکارهای مهم تا حدودی این زبان را یاد گرفت. در ادامه این راهکار ها را عنوان خواهیم نمود.

راهکارهای مهم برای یادگیری زبان آلمانی

اولین اقدام برای یادگیری زبان آلمانی داشتن انگیزه قوی و تلاش برای رسیدن‌ به آن می باشد. این کار انرژی شما را چندین برابر کرده و دلسردی و تنبلی را از وجود شما می زداید. شما باید برای دستیابی به نتیجه و رسیدن به هدف خود در فرایند آموزش این زبان استمرار داشته باشید و برای تلاش خود تعهد لازم را در نظر بگیرید.

برای این که بتوانید این فرایند را برای خود سرعت ببخشید بهتر است یک دوست آلمانی زبان پیدا کنید. با این کار فرصت بیشتری برای صحبت کردن خواهید داشت و زودتر متوجه اشتباهات خود می شوید. بهتر است مشاهده فیلم و سریال را در برنامه آموزشی خود قرار دهید و در کنار یادگیری زبان آلمانی تنوع و سرگرمی نیز برای خود ایجاد نمایید.

در این مسیر باید ابزار و منابع خوبی تهیه نمایید که یکی از این ابزارها دیکشنری خوب و کتاب های آموزشی زبان آلمانی هستند. در این قسمت نام دو مورد از این کتاب ها را عنوان خواهیم نمود.

  • German All – in – One for Dummies
  • The Everything Learning German Book

بهترین روش یادگیری زبان آلمانی در منزل

برخی افراد فرصت کافی برای شرکت در کلاس ها و دوره های آموزشی زبان آلمانی را ندارند و باید به دنبال روش های بسیار مهم و کاربردی برای یادگیری این زبان در منزل باشند‌. این افراد اصولا نمی توانند روش درستی برای خود داشته باشند و همچون کلافی سر در گم هستند.

به همین منظور آموزشگاه زبان ملل راهکارها و روش های بسیار کاربردی را برای شما عزیزان در نظر گرفته است که یادگیری زبان آلمانی را بسیار راحت تر و نتیجه بخش تر می سازد. توصیه ما این است که برای یادگیری این زبان از صفر باید بسیار صبور و ثابت قدم باشید. در ابتدای مسیر عجله ای نداشته باشید و آرام آرام این فرایند مهم‌ را آغاز نمایید. بدون تردید باید حجم آموزشی شما در ابتدا کم تر بوده و به تدریج سرعت و حجم یادگیری خود را بالا تر ببرید‌.

این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که یادگیری هر زبان جدید با اصول صحیح نیاز به زمان دارد. باید با تنظیم دقیق برنامه و داشتن تمرین مداوم این کار را به نتیجه مطلوب برسانید. در این بخش از مقاله با راهکارهای بسیار کاربردی و اصولی در کنار شما عزیزان خواهیم بود.

یادگیری الفبای زبان آلمانی

اولین گام برای یادگیری زبان آلمانی آشنایی با الفبای این زبان می باشد. این زبان ۲۶ حرف دارد که می توان گفت با زبان انگلیسی مشترک است. اما تعدادی حروف دیگر نیز اضافه تر است که از نظر نوشتار و تلفظ تفاوت دارند. در زبان آلمانی آواها بسیار اهمیت دارند و البته باید گفت که با قاعده هستند و این امر کار را برای زبان آموزان راحت تر و ساده تر می سازد. اصول اصلی آموزش حروف الفبا را فرا بگیرید و با یادگیری اصولی این حروف را فراموش نکنید.

یادگیری کلمه ها و عبارت های ساده و پر کاربرد

گام مهم بعد از یادگیری الفبای زبان آلمانی، آموزش پر کاربرد ترین کلمه ها می باشد. به عنوان مثال باید کلمه ها و عبارت های مربوط به سلام و احوالپرسی، بله و خیر، راه های اصولی برای تشکر و درخواست های متعدد، روش های مختلف برای عذرخواهی و سایر موارد مهم را فرا گرفت. با یادگیری این عبارت ها می توانید گفتگو های کوتاه و ساده را به راحتی انجام دهید.

افزایش دایره لغات خود

یادگیری زبان آلمانی با فرا گرفتن لغات و واژه های جدید و گسترش این دامنه بسیار کاربردی و در عین حال لذت بخش می باشد. برای شروع با واژه های ساده و پر کاربرد در زندگی روزانه خود آغاز نمایید. هر چیزی که به چشم شما می خورد را یاد بگیرید و نام آن را به هاطر بسپارید و البته در مکالمه های خود به کار ببرید. نکته کاربردی در این فرایند یادگیری نقش آن عبارت می باشد.

جمله سازی

هنگامی که دامنه لغات خود را افزایش دادید، به این فکر باشید که جمله های زیبا و صحیح بسازید. ترکیب کلمه ها و فعل های یاد گرفته شده و ایجاد جمله های با معنی، باعث خواهد شد که تمامی آموخته ها ملکه ذهن شما شود و آن ها را فراموش نکنید. اصطلاحات زبان آلمانی را حتما یاد بگیرید و مطمئن باشید که بسیار جالب خواهد بود.

استفاده از زبان آلمانی در فعالیت های روزانه

یکی از راهکارهای بسیار مهم و کاربردی در فرایند یادگیری زبان آلمانی این است که تمام فعالیت های روزانه خود را به این زبان انجام دهید‌. به یاد داشته باشید که باید به زبان آلمانی فکر کرده و صحبت نمایید. به هیچ عنوان در ذهن خود از ترجمه استفاده نکنید.

به عنوان مثال می توانید لیست خرید خود را به این زبان تهیه نمایید و منوی گوشی و کامپیوتر و لب تاب خود را به زبان آلمانی تغییر دهید. خودتان را باید در دریای زبان آلمانی غرق نمایید و با سوار شدن بر امواج آن مسیر را ادامه دهید. در صورت تمایل به دنبال کردن اخبار، حتما آن ها را به زبان آلمانی گوش دهید. همچنین گوش دادن به موسیقی و پادکست به زبان آلمانی را در برنامه خود قرار دهید.

مشاهده فیلم و سریال های زبان اصلی

از مهم ترین راهکارها برای یادگیری زبان آلمانی، مشاهده فیلم و سریال های زبان اصلی می باشد. ترجیحا از ابتدای این مسیر، مشاهده فیلم و سریال را در برنامه داشته باشید. توصیه ما این است که از انیمیشن های ساده شروع نمایید. در ابتدا سعی کنید از زیر نویس فارسی استفاده کنید اما به هیچ عنوان خودتان را به این کار عادت ندهید.

پس از این که مضمون آن را متوجه شدید، زیر نویس را برداشته و دقت خود را بیشتر نمایید. فیلم ها، سریال ها و انیمیشن ها دریای بیکران لغات و اصطلاحات هستند. سعی کنید واژه هایی را که یاد می گیرید، به خاطر بسپارید و بهترین کار این است که آن ها را یادداشت نمایید. این کار مهارت شنیداری شما را بسیار تقویت خواهد کرد.

مطالعه منابع آموزشی

مطمئنا یکی از کارهای مهم در فرایند یادگیری زبان آلمانی، تقویت مهارت خواندن می باشد. زمانی که ساختارهای زبان آلمانی را شناختید و دامنه لغات خود را بالا بردید، باید مطالعه منابع مختلف را در برنامه خود لحاظ کنید. برای این کار از داستان های کوتاه و ساده آغاز نمایید و پس از این که احساس کردید تسلط بیشتری پیدا کرده‌ اید، داستان های بلند را انتخاب نمایید. ژانرهای مورد علاقه خود را انتخاب و با خریداری کتاب راه را برای خود هموار کنید.

استفاده از نرم افزار های آموزشی و اپلیکیشن های مناسب

امروزه اکثر افراد به دنیای اینترنت دسترسی دارند و کارهای خود را با آن انجام می دهند. پس با بهره برداری از این دنیای گسترده، یادگیری زبان آلمانی را برای خود راحت تر کنید. اپلیکیشن ها و برنامه های آموزشی متنوعی در اینترنت وجود دارند که می توانید با انتخاب بهترین ها این فرایند را برای خود بسیار لذت بخش تر و البته نتیجه بخش تر سازید.

همچنین برای دانلود برنامه آموزش زبان آلمانی به فارسی روی لینک کلیک کنید.

در این بخش نام تعدادی از این اپلیکیشن ها را برای شما عزیزان می آوریم. البته در مقاله های دیگر به صورت کامل این برنامه های آموزشی را توضیح داده ایم.

  • FluentU
  • Memrise
  • Duolingo
  • DROPS
  • Rosetta Stone
  • Der Die Das
  • Babbel
  • Busuu
  • Learn German by Bravolol
  • Seedlang
  • DW Learn German
  • Innovative Language Learning
  • Det Tagesspiegel
  • Tandem
  • Hello Talk
  • Pimsleur

این اپلیکیشن ها همیشه می توانند در دسترس شما باشند و از ابزارهای بسیار مهم‌ به شمار می روند. پیشرفت شما با این اپلیکیشن ها بسیار چشمگیر خواهد شد.