راه اندازی خدمات مخابراتی نسل پنجم در امریکا به تاخیر افتاد

مهر به نقل از رویترز نوشت:مقامات آمریکایی از اپراتورهای ای تی اند تی و وریزون خواستند تا راه اندازی خدمات مخابراتی نسل پنجم را به علت نگرانی‌های صنعت هوانوردی به تاخیر بیندازند.
پیت بوتیجیگ وزیر حمل و نقل و استیو دیکسون رئیس اداره هوانوردی فدرال آمریکا روز جمعه از دو شرکت ای تی اند تی و وریزون خواستند تا به دلیل نگرانی‌های ایمنی صنعت هوانوردی، اقدامات برنامه ریزی شده در ۵ ژانویه برای راه اندازی خدمات بی سیم جدید نسل پنجم را به تأخیر بیندازند. در نامه‌ای که این دونفر به همین منظور ارسال کرده‌اند، تصریح شده که تأخیر مذکور بیشتر از دو هفته نخواهد بود و بخشی از یک پیشنهاد کوتاه مدت برای پیشبرد ارائه خدمات نسل پنجم بر روی باند فرکانسی سی و انجام عملیات پروازی ایمن محسوب می‌شود. هر دو سازمان مذکور در مورد احتمال تداخل خدمات نسل پنجم تلفن همراه با تجهیزات الکترونیک حساس مورد استفاده در هواپیماها مانند ارتفاع سنج‌های رادیویی اظهار نگرانی کرده و افزوده‌اند که ممکن است پروازها به همین علت با مشکل مواجه شوند. هر دو اپراتور آمریکایی این نامه را دریافت کرده و در عین حال صنعت هوانوردی را به تلاش برا..

راه اندازی خدمات مخابراتی نسل پنجم در امریکا به تاخیر افتاد

مهر به نقل از رویترز نوشت:مقامات آمریکایی از اپراتورهای ای تی اند تی و وریزون خواستند تا راه اندازی خدمات مخابراتی نسل پنجم را به علت نگرانی‌های صنعت هوانوردی به تاخیر بیندازند.

پیت بوتیجیگ وزیر حمل و نقل و استیو دیکسون رئیس اداره هوانوردی فدرال آمریکا روز جمعه از دو شرکت ای تی اند تی و وریزون خواستند تا به دلیل نگرانی‌های ایمنی صنعت هوانوردی، اقدامات برنامه ریزی شده در ۵ ژانویه برای راه اندازی خدمات بی سیم جدید نسل پنجم را به تأخیر بیندازند. در نامه‌ای که این دونفر به همین منظور ارسال کرده‌اند، تصریح شده که تأخیر مذکور بیشتر از دو هفته نخواهد بود و بخشی از یک پیشنهاد کوتاه مدت برای پیشبرد ارائه خدمات نسل پنجم بر روی باند فرکانسی سی و انجام عملیات پروازی ایمن محسوب می‌شود. هر دو سازمان مذکور در مورد احتمال تداخل خدمات نسل پنجم تلفن همراه با تجهیزات الکترونیک حساس مورد استفاده در هواپیماها مانند ارتفاع سنج‌های رادیویی اظهار نگرانی کرده و افزوده‌اند که ممکن است پروازها به همین علت با مشکل مواجه شوند. هر دو اپراتور آمریکایی این نامه را دریافت کرده و در عین حال صنعت هوانوردی را به تلاش برای گروگان نگهداشتن طیف فرکانسی متهم کرده‌اند تا زمانی که این اپراتورها موافقت کنند تا هزینه‌های ارتقای ارتفاع سنج‌های منسوخ شده را پوشش دهند.

۴۶