بهترین قرص برای درد زانو

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
درد زانو یکی از بیماری های شایعی است که در سنین مختلف ممکن است بروز یابد. درد زانو ممکن است به شکل مزمن باشد یا بعد از وارد شدن صدمه یا آسیب به زانو رخ دهد. درد و ناراحتی درد زانو با توجه به علت درد زانو، منطقه آسیب دیده و یا وضعیت جسمی فرد می تواند متغیر باشد. درد زانو گاهی به صورت حاد و ناگهانی است یا در طول زمان به تردیج زیاد می شود و یا ممکن است به صورت پیوسته یا متناوب (دوره ای) باشد.
شما می توانید جهت خرید قرص مفاصل و استخوان از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
علائم درد زانو چیست؟ معمولا افرادی که دچار درد زانو می شوند علائم زیر را گزارش می کنند:
قفل شدن زانو درد زانو در هنگام باز و بسته کردن زانو و خصوصا هنگام پایین آمدن از پله ها به سختی حرکت دادن زانو ناتوانی از قرار دادن وزن زیاد روی زانو ورم زانو شما می توانید جهت خرید شربت استئوکر ویتابیوتیکس از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
چه عواملی باعث درد زانو می شوند؟ هر نوع مشکلی که عملکرد صحیح یک یا دو زانو را تحت تاثیر قرار دهد می تواند باعث درد زانو گردد. یکی از شایع ترین دل..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

درد زانو یکی از بیماری های شایعی است که در سنین مختلف ممکن است بروز یابد. درد زانو ممکن است به شکل مزمن باشد یا بعد از وارد شدن صدمه یا آسیب به زانو رخ دهد. درد و ناراحتی درد زانو با توجه به علت درد زانو، منطقه آسیب دیده و یا وضعیت جسمی فرد می تواند متغیر باشد. درد زانو گاهی به صورت حاد و ناگهانی است یا در طول زمان به تردیج زیاد می شود و یا ممکن است به صورت پیوسته یا متناوب (دوره ای) باشد.

قرص های غضروف سازشما می توانید جهت خرید قرص مفاصل و استخوان از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

علائم درد زانو چیست؟

معمولا افرادی که دچار درد زانو می شوند علائم زیر را گزارش می کنند:

  • قفل شدن زانو
  • درد زانو در هنگام باز و بسته کردن زانو و خصوصا هنگام پایین آمدن از پله ها
  • به سختی حرکت دادن زانو
  • ناتوانی از قرار دادن وزن زیاد روی زانو
  • ورم زانو

شربت استئوکر ویتابیوتیکس شما می توانید جهت خرید شربت استئوکر ویتابیوتیکس از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

چه عواملی باعث درد زانو می شوند؟

هر نوع مشکلی که عملکرد صحیح یک یا دو زانو را تحت تاثیر قرار دهد می تواند باعث درد زانو گردد. یکی از شایع ترین دلایل درد زانو، صدمه و آسیب به زانو می باشد. عوامل دیگری همچون آرتروز نیز ممکن است به زوال مفصل زانو و درد آن بیانجامد. در ایجاد درد زانو دلایل دیگری نیز دخیل اند که به توضیح آنها می پردازیم:

التهاب تاندون: تاندونیت التهابی است که در تاندون های زانو و یا هر منطقه از بدن که دارای تاندون است رخ می دهد. این مسئله قرمزی، حساسیت به لمس و درد شدیدی ایجاد می کند. فعالیت هایی که دارای حرکات تکراری هستند خطر التهاب تاندون را افزایش می دهند.

نقرس کاذب: این بیماری یکی از شایع ترین آرتروزهای زانو می باشد. در این بیماری در مایعات زانو، کریستال های پیروفسفات کلسیم ایجاد می شود. این بیماری با بیماری نقرس اشتباه گرفته می شود و با آن تفاوت دارد. نقرس کاذب دوره های دردناک تورم و التهاب در زانو و مفاصل را به همراه دارد.

آسیب دیدگی منیسک زانو: منیسک وظیفه دارد تا از حرکات غیرعادی که ممکن است باعث آسیب دیدگی به زانو گردد جلوگیری نماید. منیسک باعث ثبات زانو می گردد و پاره شدن آن عملکرد صحیح زانو را از بین می برد.

آرتروز مفاصل: این مشکل احتمال دارد در یک یا چند استخوان در بدن ایجاد شود. آرتروز مفصلی در زنان بالای ۵۵ سال بیشتر دیده می شود. زمانی که غضروف تخریب شود باعث سایش استخوان ها به همدیگر و درد شدیدی می گردد.

در رفتگی کشکک زانو: این مشکل با جابجایی و در رفتگی کشکک در ارتباط است. زمانی که کشکک جابه جایی غیر طبیعی در هنگام راست و خم کردن زانو دارد و دچار ساییدگی می گردد این مشکل ایجاد می شود. در افراد پرتحرک و بیشتر در زنان این مشکل دیده می شود.

اضافه وزن: زمانیکه اضافه وزن غیرطبیعی باشد فشار و استرس زیادی روی مفاصل ایجاد می شود. این فشار می تواند باعث تخریب بافت های مفصل در زمان سایش استخوان ران با استخوان ساق پا گردد و با تولید اصطکاک، ناراحتی و درد را به همراه داشته باشد.

ورم کیسه های مفصلی: این مشکل به دلیل التهاب بورس زانو ایجاد می شود. بورس ها کیسه های کوچکی از مایع هستند و تاندون های باسن، شانه ها و زانو را نرم و لغزنده می کنند تا آزادانه حرکت نمایند. زمانیکه بورس ها ملتهب شوند درد و ناراحتی را برای فرد به همراه دارند.

انحراف زانو: این مشکل در دو شکل پای پرانتزی و پای ضربدری دیده می شود. این انحراف ها باعث درد زانو می شوند.

کپسول پریفلکس هلث برستشما می توانید جهت خرید کپسول پریفلکس هلث برست از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

برای التیام درد زانو چه باید کرد؟

التیام درد زانو به نوع آسیب آن بستگی دارد. اگر دچار درد زانو خفیف تا متوسط هستید می توانید با انجام کارهای آن را کنترل کنید:

  • سعی کنید حرکات سنگین نکنید و چند روزی به زانوی خود استراحت دهید.
  • زانو بند ببندید. از زانو بندهای دور مفصل زانو و دارای قدرت کشسانی استفاده نمایید.
  • بر روی زانوی متورم یخ بگذارید. سرما درد و تورم را کاهش می دهد. اینکار را هر سه تا چهار ساعت یکبار و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه انجام دهید.
  • برای کاهش درد و تورم در هنگام دراز کشیدن یا نشستن یک بالشت کوچک زیر زانو قرار دهید تا زانو بالاتر از حد معمول قرار گیرد.

آیا می توان برای کاهش درد زانو از قرص استفاده نمود؟

یکی از راه های موثر برای کاهش درد زانو استفاده از قرص های مخصوص درد زانو می باشد. قرص های مختلفی برای تسکین درد زانو در بازار موجودند که بهتر است حتما زیر نظر پزشک استفاده گردند. این داروها در اشکال خوراکی، موضعی (کرم، پماد، اسپری موضعی)، شیاف و تزریقی موجود می باشند و بهتر است پزشک در مورد استفاده از آنها تصمیم گیری کند.

  • ایبوپروفن داروی ضدالتهاب غیراستروئیدی
  • ناپروکسن، مسکن و ضد التهاب
  • استامینوفن (پاراستامول)
  • مفنامیک اسید
  • ایندومتاسین؛ مسکن دردهای مفصلی و ضرب ‌دیدگی استخوان
  • دیکلوفناک؛ کاهنده درد، تحریک، تورم و خشکی مفصل
  • سلکوکسیب مسکن درد استخوان

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • معرفی انواع ورزش مناسب برای زانو درد و بهبود این درد!
  • آیا عفونت رحم می تواند سبب بروز زانو درد شود؟

مجله سلامت داروخانه آنلاین محصولات زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • کپسول فست ران او پی دی فارما
  • قرص کلمگزینک هلث اید
  • قرص کلسی پاور آرین سلامت سینا
  • ژل خنک کننده بدن مینرال آیس بی ام اس

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]