سئو داخلی و سئو خارجی چیست؟

همان طور که توسط Internet Live Stats گزارش شده است، تنها در سال ۲۰۲۱ تاکنون، گوگل بیش از ۳۶۰ میلیارد جستجو دریافت کرده است. پس نوبت به سوال انتقادی رسیده است. چگونه سایت خود را برای نتایج جستجوی مرتبط راه اندازی می کنید؟ پاسخ نه چندان ساده، بهینه سازی موتورهای جستجو است. موتورهای جستجوی آنلاین به ما یک کاتالوگ فوری از شرکت ها می دهند و سعی می کنند ما را در جهت هر محصول/خدمتی که نیاز داریم راهنمایی کنند. با این حال، با توجه به اینکه بسیاری از ویژگی‌های وب همچنان توسط موتورهای جستجو فهرست‌بندی می‌شوند، برای وب‌سایت‌های جدید به‌طور فزاینده‌ای دشوار می‌شود که از بین مردم خود را برجسته کنند.

SEO سئو چیست؟

SEO سئو چیست؟

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) دید وب سایت را برای کاربران موتورهای جستجو از طریق روش های ارگانیک (یعنی بدون پرداخت) افزایش می دهد. استراتژی سئو جامد شامل خرید تبلیغات یا قرار دادن پولی در بالای صفحات نتایج موتور جستجو نمی شود. با این حال، دو بخش مهم در هر استراتژی سئو وجود دارد: درون صفحه و خارج از صفحه. به سادگی بر روی توسعه یکی از این دو تمرکز کنید، می توانید شانس خود را برای رتبه بندی در اولین یا دومین خداحافظی ببوسید. اما قبل از انجام این کار، باید تفاوت بین این دو را درک کنید.  خدمات سئو سایت را می توانید از وب سایت های تخصصی مثل سایت canseo.ir دریافت کنید.

پیشنهاد محتوای مرتبط بلو پارس در این موضوع
بک لینک چیست و چرا برای سئو به آنها نیاز دارید؟

مروری بر سئو داخلی  On Page Seo

سئوی درون صفحه یا On Page Seo شامل تمام تکنیک های بهینه سازی دید است که در وب سایت شما پیاده سازی شده است، به ویژه به امید رتبه بهتر. به عبارت دیگر، سئوی داخلی محتوای یک وب سایت را طوری تنظیم می کند که برای کاربران و خزنده های موتورهای جستجو به طور یکسان جذاب باشد. شما باید درک کنید که سئو به محتوای مناسب برای یک مخاطب دوگانه نیاز دارد: کاربران عادی وب که به دنبال محتوای مرتبط هستند و خزنده های وب روباتیک که صفحات وب را برای دسته بندی و پیوند جستجو می کنند. سئوی یکپارچه روی صفحه تعادل ایده آلی را بین جذابیت برای کاربر عمومی وب در حین پاشیدن ابرداده فنی، کلمات کلیدی خاص و قالب بندی خزنده های وب برای خزیدن ایجاد می کند.

https://canseo.ir/seo-services/

۱۰ فاکتور مهم رتبه بندی سئو داخلی

ده ها فاکتور مختلف سئوی داخلی وجود دارد که موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ هنگام فهرست بندی و رتبه بندی یک وب سایت در نظر می گیرند. در اینجا چند مورد از مهمترین فاکتورهای سئوی داخلی صفحه و تولید محتوا که موتورهای جستجو از آنها استفاده می کنند آورده شده است:

سئو خارجی

کلمه کلیدی عنوان:

این یکی از نشانه های اصلی برای موتورهای جستجو است، و ضروری است که کلیدواژه یا عبارت اصلی را که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید (به عنوان مثال «بهترین دستکش بیسبال برای بچه ها») در ابتدای برچسب عنوان قرار دهید. به این ترتیب، موتورهای جستجو می توانند وب سایت شما را به عنوان منبع اطلاعاتی مرتبط برای کلمه کلیدی خاص شما تشخیص دهند.

کلمات کلیدی:

متن اصلی و برچسب عنوان (H1) در صفحه وب شما باید شامل کلمات کلیدی باشد که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید. دیگر روزهای اولیه اینترنت نیست. شما مجبور نیستید محتوای وب خود را با کلمات کلیدی پر کنید، زیرا این می تواند حتی علیه شما کار کند.

توضیحات متا:

حتماً کلمات کلیدی اصلی و در صورت امکان ثانویه خود را به طور طبیعی در تگ توضیحات متا وب سایت خود قرار دهید.

طول و قالب بندی:

هنگام نوشتن متن وب سایت خود، روی کلمات کوتاهی نکنید. گوگل و سایر موتورهای جستجو، محتوا/مقالات مرتبط را با منابع و پیوندهای اضافه شده در اولویت قرار می دهند تا ارزشی برای خوانندگان فراهم کنند.

پیوندهای خارجی و تکراری:  صفحه وب شما باید دارای محتوای منحصر به فرد و تازه باشد که در هیچ جای دیگری آنلاین یافت نمی شود. اگر موتورهای جستجو در وب سایت شما بخزند و محتوای تکراری را شناسایی کنند، ممکن  است جریمه شوند .

مروری بر سئوی خارج از صفحه یا سئو خارجی

همانطور که از نام آن پیداست، سئوی خارج از صفحه شامل تمام استراتژی های بهینه سازی انجام شده خارج از وب سایت برای ارتقای رتبه وب سایت است. همانطور که الگوریتم جستجوی گوگل اصلاح شده است و محیط رتبه بندی تهاجمی تر شده است، روش های SEO خارج از صفحه نیز به همان اندازه قابل توجه هستند. برخی از عوامل اصلی سئو خارج از صفحه که موتورهای جستجو در الگوریتم رتبه بندی خود اولویت بندی می کنند:

 سئو داخلی و سئو خارجی چیست؟

پیوند دادن بک لینک سازی:

بیشتر سئوی خارج از صفحه صرفاً ایجاد پیوند به وب سایت شما است. روش این است که محتوای وب سایت خود را به سایر منابع معتبر در وب پیوند دهید. هر چه دامنه های معتبرتر و معتبرتر به وب سایت شما ارجاع داده شود، احتمال بیشتری وجود دارد که موتورهای جستجو وب سایت شما را به عنوان یک مرجع نیز بشناسند.

اعتبار دامنه:

همه چیز در مورد ایجاد اعتبار دامنه شما در چشم موتورهای جستجو است. هر چه تعداد بک لینک هایی که از سایت‌های معتبر به وب‌سایت شما بازمی‌گردند بیشتر باشد، ضریب اعتبار شما بیشتر می‌شود.

اشتراک‌گذاری اجتماعی و سوشال:

یکی از ساده‌ترین تکنیک‌های سئوی خارجی ، ایجاد پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی با ساختار مناسب و جذاب و استفاده از هر یک از آنها برای پیوند دادن به محتوای وب شما است.

تفاوت سئوی خارجی و سئو داخلی سایت

سئوی درون صفحه به شما اجازه می دهد تا کنترل کامل داشته باشید و به شما امکان آزمایش می دهد، در حالی که تکنیک های خارج از صفحه انتخابی هستند و تا حدودی به شانس واگذار می شوند. این بدان معنا نیست که نمی توانید وب سایت خود را با استفاده از تکنیک های خارج از صفحه بهینه کنید. این فقط به این معنی است که ممکن است نیاز داشته باشید کمی بیشتر از آنچه در ابتدا تصور می‌شد صرف کنید، در حالی که یک رویکرد آزمون و خطا برای ایجاد یک وب از پیوندهایی که به وب‌سایت شما بازمی‌گردند را در پیش می‌گیرید.

برای حضور آنلاین بی عیب و نقص و رتبه بالای وب سایت خود، باید از هر دو نوع استراتژی استفاده کنید. یک وب سایت عالی بسازید، محتوا و سرعت سایت را بهینه کنید و سپس به سمت تولید بک لینک و ذکر رسانه های اجتماعی بروید و در عین حال وب سایت خود را با محتوای به روز شده مرتبط به خوبی حفظ کنید. اکنون که ظرافت‌های سئو داخلی و خارجی را می‌دانید از تاکتیک‌های مرتبط و چک لیست سئو که فکر می‌کنید به بهبود رتبه وب‌سایت شما کمک می‌کند استفاده کنید.