شرایط دریافت ویزای کانادا

کانادا یکی از مهمترین کشورها به عنوان مقصد هزاران مهاجر از سراسر جهان بوده و دریافت ویزای آن دغدغه بسیاری از مهاجران است. اگر شما هم به دنبال دریافت ویزای کانادا هستید، بهتر است در ابتدا با انواع ویزای کانادا آشنا شده و نسبت به شرایط دریافت ویزای این کشور آگاهی کسب کنید. با ما همراه باشید تا شما را از شرایط و هزینه ویزای کانادا مطلع کنیم.

 معرفی انواع ویزای کانادا

کانادا به دلیل کیفیت بالای زندگی و امکانات فراوان، یکی از کشورهای محبوب برای تمام مهاجران است. ویزای کانادا شامل دو دسته بندی ویزای دائم و ویزای موقت می باشد. کسانی که قصد دارند مدت کوتاهی را در کانادا زندگی کنند، باید نسبت به دریافت ویزای موقت اقدام نمایند. ویزای تحصیلی، ویزای توریستی، ویزای سیاسی، ویزای تسهیلات، ویزای اقامت موقت، ویزای کسب و کار، سوپر ویزا، ویزای کار در تعطیلات، ویزای کاری و ویزا برای تولد فرزند در کانادا در دسته‌ی ویزای موقت قرار می گیرند.

ویزای دائم کانادا نیز به افرادی که اجازه سکونت دائمی در کانادا را دارند، اعطا می گردد. به ویزای دائم کانادا ویزای مهاجرتی نیز گفته می شود. ویزای پناهجویان، ویزای استارت آپ، ویزای حمایت مالی خانواده، ویزای کارآفرینی، ویزای خوداشتغالی و ویزای اکسپرس اینتری جزء ویزاهای دائم کانادا محسوب می شوند.

ویزای کانادا

شرایط اقدام برای دریافت ویزای کانادا

به منظور دریافت ویزای کانادا افراد باید نسبت به تهیه مدارکی از قبیل کپی پاسپورت های قدیم و جدید خود، شناسنامه خود و فرزندان مجرد، سند ازدواج، پرینت گردش حساب سه یا شش ماهه به زبان انگلیسی اقدام نموده و فرم درخواست روادید را نیز تکمیل کنند. علاوه بر این، تهیه عکس ۳*۴ و مدارک مرتبط با شغل متقاضی نیز الزامی می باشد. افراد با توجه به موقعیت شغلی خود باید مدارک لازم را تهیه نمایند. بطور مثال پزشکان باید مدارکی از قبیل پروانه پزشکی و کارت نظام پزشکی خود و وکلا باید پروانه و دفترچه وکالت خود را آماده نمایند. مهمترین شرایط برای دریافت ویزای کانادا، تمکن مالی متقاضی و عدم سوء پیشینه وی می باشد.

از طرفی، اگر متقاضی به دلیل دریافت دعوت‌نامه قصد سفر به کانادا را دارد، باید مدارک دعوت کننده را نیز برای دریافت ویزای کانادا همراه داشته باشد. بطور مثال، در این شرایط، ارائه دعوت‌نامه با تاریخ و امضا به همراه پاسپورت کانادایی الزامی می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط ویزای کانادا به وبسایت ویزا ۷۲۴ مراجعه نمایید.

دریافت ویزای کانادا

هزینه های ویزای کانادا

هزینه دریافت هر یک از ویزاهای کانادا با توجه به مراحل دریافت آنها متفاوت می باشد. بطور مثال، هزینه دریافت ویزای کاری کانادا، با توجه به هزینه های مربوط به سفارت کانادا مشخص می شود. هزینه ویزای تحصیلی نیز شامل هزینه های مربوط به سال اول زندگی و تحصیل متقاضی در کانادا، معاینات پزشکی و هزینه های پذیرش در دانشگاه می شود. برای اطلاع از تمامی هزینه های مربوط به ویزاهای مختلف کانادا، با کارشناسان ما در ویزا ۷۲۴ در ارتباط باشید.

 

+ مدت اعتبار ویزای موقت کانادا چقدر است؟

این ویزا حداکثر تا ۶ ماه اعتبار خواهد داشت.

+ آیا اعتبار ویزای تحصیلی پس از ۶ ماه به پایان می رسد؟

خیر، با داشتن این ویزا می توانید تا پایان دوره تحصیلی خود در کانادا اقامت داشته باشید.

+ آیا ایرانیان نیز می توانند از ویزای کار در تعطیلات استفاده کنند؟

خیر، این ویزا فقط متعلق به شهروندان ۳۰ کشور بوده که ایران جزء آنها نمی باشد.

+ کارمندان برای دریافت ویزای کانادا به چه مدارکی نیاز دارند؟

کارمندان به منظور دریافت ویزای این کشور باید گواهی اشتغال به کار خود را به همراه سوابق بیمه تهیه نموده و قرارداد کاری جدید و فیش های حقوقی سه ماه آخر کار خود را نیز ضمیمه آن کنند.

کانادا؛ کشوری مهاجر‌پذیر