صبحانه چه بخوریم تا لاغر شویم؟

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی می باشد اما برخی افراد به دلیل اینکه میلی به خوردن در ساعت های اولیه روز ندارند از آن صرف نظر می کنند. نخوردن صبحانه در طولانی مدت به فرد آسیب می زند و حتی باعث اضافه وزن می گردد. بدن افرادی که عادت به خوردن صبحانه ندارند به صورت ناخودآگاه مواد قندی و چربی را از ابتدای صبح به صورت ذخیره در نگه می دارد و به مرور باعث چاقی فرد می شود. خوردن صبحانه و خصوصا برخی مواد غذایی در صبحانه می تواند در داشتن اندامی ایده آل به شما کمک کند.
شما می توانید جهت خرید مکمل لاغری و کاهش وزن از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.
از چه موادی برای لاغر شدن در صبحانه خود استفاده کنیم؟ استفاده از یک رژیم چربی سوز می تواند به شما در کاهش وزن یاری رساند. برخی مواد غذایی می توانند باعث افزایش اشتهای شما به میان وعده و دریافت کالری بیشتری شوند درحالیکه برخی دیگر باعث می شوند در طول روز احساس سیری داشته باشید و بتوانید راحت تر وزن کم کنید. در مقاله امروز به معرفی مواد غذایی موثر بر لاغری می پردازیم.
تخم مرغ یکی از موادی که همواره در صبحانه ه..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی می باشد اما برخی افراد به دلیل اینکه میلی به خوردن در ساعت های اولیه روز ندارند از آن صرف نظر می کنند. نخوردن صبحانه در طولانی مدت به فرد آسیب می زند و حتی باعث اضافه وزن می گردد. بدن افرادی که عادت به خوردن صبحانه ندارند به صورت ناخودآگاه مواد قندی و چربی را از ابتدای صبح به صورت ذخیره در نگه می دارد و به مرور باعث چاقی فرد می شود. خوردن صبحانه و خصوصا برخی مواد غذایی در صبحانه می تواند در داشتن اندامی ایده آل به شما کمک کند.

قرص لاغری و کاهش وزنشما می توانید جهت خرید مکمل لاغری و کاهش وزن از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

از چه موادی برای لاغر شدن در صبحانه خود استفاده کنیم؟

استفاده از یک رژیم چربی سوز می تواند به شما در کاهش وزن یاری رساند. برخی مواد غذایی می توانند باعث افزایش اشتهای شما به میان وعده و دریافت کالری بیشتری شوند درحالیکه برخی دیگر باعث می شوند در طول روز احساس سیری داشته باشید و بتوانید راحت تر وزن کم کنید. در مقاله امروز به معرفی مواد غذایی موثر بر لاغری می پردازیم.

تخم مرغ

یکی از موادی که همواره در صبحانه ها از قدیم الایام وجود داشته تخم مرغ است. تخم مرغ سرشار از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی همچون سلنیوم و ریبوفلاوین است و نقش مهمی در چربی سوزی دارد. به دلیل اینکه تخم مرغ سرشار از پروتئین است می تواند به خوبی در کاهش اشتها موثر باشد و به کاهش وزن شما کمک کند. خوردن صبحانه به شما در طول روز حس سیری می دهد و باعث می شود تمایل کمتری به خوردن غذا و میان وعده داشته باشید.

بلغور جو دو سر

بلغور سرشار از پروتئین و فیبر است و کالری کمی دارد. در بلغور جو بتاگلوکان وجود دارد که نوعی فیبر است و باعث سلامت قلب و ایمنی بدن می شود. این ماده کنترل کننده قند خون نیز می باشد و اشتها را در فرد تنظیم می کند.

موز

موز سرشار از فیبر است و از طرفی کم کالری است. حس شیرین موز نیز احساس خوبی در بدن به وجود می آورد. فیبر موز باعث می شود احساس سیری بیشتری در طول روز داشته باشید و تمایل کمتری به مصرف خوراکی پیدا کنید. موز سرشار از نشاسته های مقاوم نیز می باشد که در معده و روده کوچک گوارش نمی شوند. این نشاسته ها در آب کردن چربی دور شکم مفید هستند.

صبحانه

چای سبز

این ماده در سوزاندن چربی نقش مهمی دارد و به همین دلیل در اکثر مکمل های سوزاننده چربی و قرص های رژیمی وجود دارد. عصاره چای سبز سرعت متابولیسم بدن را افزایش می دهد و سرعت سوزاندن کالری های اضافی را بالا می برد.

قهوه

قهوه نیز با داشتن کافئین بالا در بهبود چربی سوزی و سوخت و ساز بدن موثر است. مطالعات نشان داده اند کافئین متابولیسم بدن را تا ۱۳ درصد افزایش می دهد و باعث تجزیه چربی ها می شود. مصرف روزانه قهوه همچنین می تواند به کنترل وزن در طولانی مدت به فرد یاری رساند.

دانه چیا

دانه چیا سرشار از فیبر است و جاذب آب می باشد. دانه چیا با دریافت آب حالت ژلی پیدا می کند و در معده دچار انبساط می گردد. این فرآیند باعث می شود در طولانی مدت احساس سیری داشته باشید. دانه چیا مقادیر بالایی پروتئین دارد و می تواند در کاهش ترشح هورمون گرلین که در تحریک گرسنگی موثر است نقش مثبتی داشته باشد. می توانید دانه چیا را با ماست، اسموتی ها و چای مصرف نمایید.

دانه کتان

دانه کتان حاوی یک نوع فیبر قابل حل و جاذب آب به نام ویسکوز می باشد. این دانه یک ژل در سیستم گوارش ایجاد می کند و باعث کاهش سرعت هضم غذا می گردد. این مسئله در کاهش اشتها و جذب کالری مفید است و به کاهش وزن می انجامد.
مطالعات نشان داده اند نوشیدنی بدست آمده از دانه کتان نیز می تواند در داشتن احساس سیری به فرد کمک نماید. نان تهیه شده از بذر کتان نیز در کاهش اشتها موثر است و در مقایسه با نان های معمولی می تواند حس سیری بیشتری در فرد ایجاد کند.

صبحانه

آجیل

آجیل ها سرشار از فیبر، چربی های سالم و پروتئین می باشند. در مطالعه ای که بر روی ۱۶۹ نفر در طی یک سال انجام گرفت این نتیجه حاصل شد که اضافه کردن آجیل به رژیم مدیترانه ای می تواند سایز دور شکم را بسیار کاهش دهد. بهتر است برای گرفتن نتیجه بهتر از آجیل های کم هیدرات و در حدود ۲۸ گرم استفاده کنید تا کالری دریافتی زیادی نداشته باشید.

ماست

ماست یونانی که سرشار از پروتئین است می تواند در کاهش وزن بسیار موثر باشد. ماست می تواند احساس گرسنگی کمتری در شما ایجاد کند و به این ترتیب به کاهش وزن شما یاری رساند. می توانید ماست یونانی را به همراه دانه چیا، جوانه گندم یا توت ها استفاده نمایید.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • هر آنچه که باید در مورد رژیم رنگین کمانی بدانید
  • با خواص کره بادام زمینی آشنا شوید
  • با خواص جو آشنا شوید

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۲ میانگین: ۲]