عمل لیپوماتیک چیست و چگونه انجام می شود

عمل لیپوماتیک با دستگاه مورد تایید FDA و با استفاده از آخرین فناوری ها انجام می شود و به لیپوساکشن اینفراسونیک معروف است. بیهوشی عمومی در این روش مورد نیاز نیست و بسیار سودمندتر از سایر برنامه های حذف چربی است. می توان آن را به راحتی، با استفاده از بی حسی موضعی و بدون هیچ گونه خطر و عارضه ای انجام داد که در این مقاله به طور کامل به آن می پردازیم.
لیپوماتیک چیست؟ این روش که به آن لیپوساکشن لیپوماتیک یا لیپوساکشن اینفراسونیک نیز می گویند، فرآیند تخلیه چربی اضافی بدن با کانول های لیپوساکشن ویبره است. هدف از رفع چربی با این روش، کاهش وزن و لاغری نیست بلکه فرم دادن به بدن است. اگرچه نتیجه پس از عمل به وضوح دیده می شود، اما نتیجه نهایی ۲-۳ ماه طول می کشد. این روش در مقایسه با روش های دیگر لاغری و سایر روش های لیپوساکشن، بسیار موثرتر و با مزایای بالا است.
حذف چربی با روش لیپوماتیک قبل از اقدام به لیپوماتیک یک معاینه کلی انجام می شود. در این فرآیند میزان چربی نواحی مختلف محاسبه می شود. پس از بی حسی موضعی، عمل لیپوماتیک شروع می شود. لیپوماتیک یک دستگاه ارتعاشی است که برای از بین بردن چربی است..

عمل لیپوماتیک با دستگاه مورد تایید FDA و با استفاده از آخرین فناوری ها انجام می شود و به لیپوساکشن اینفراسونیک معروف است. بیهوشی عمومی در این روش مورد نیاز نیست و بسیار سودمندتر از سایر برنامه های حذف چربی است. می توان آن را به راحتی، با استفاده از بی حسی موضعی و بدون هیچ گونه خطر و عارضه ای انجام داد که در این مقاله به طور کامل به آن می پردازیم.

لیپوماتیک چیست؟

این روش که به آن لیپوساکشن لیپوماتیک یا لیپوساکشن اینفراسونیک نیز می گویند، فرآیند تخلیه چربی اضافی بدن با کانول های لیپوساکشن ویبره است. هدف از رفع چربی با این روش، کاهش وزن و لاغری نیست بلکه فرم دادن به بدن است. اگرچه نتیجه پس از عمل به وضوح دیده می شود، اما نتیجه نهایی ۲-۳ ماه طول می کشد. این روش در مقایسه با روش های دیگر لاغری و سایر روش های لیپوساکشن، بسیار موثرتر و با مزایای بالا است.

حذف چربی با روش لیپوماتیک

قبل از اقدام به لیپوماتیک یک معاینه کلی انجام می شود. در این فرآیند میزان چربی نواحی مختلف محاسبه می شود. پس از بی حسی موضعی، عمل لیپوماتیک شروع می شود. لیپوماتیک یک دستگاه ارتعاشی است که برای از بین بردن چربی استفاده می شود. این دستگاه با امواج صوتی فرکانس پایین کار می کند که توسط افراد شنیده نمی شود. در طی این فرآیند، چربی در ناحیه مشکل دار ذوب می شود و با کشیدن آن توسط دستگاه خلاء در آخرین مرحله تکمیل می شود. بیمار در همان روز یا ۱ روز بعد ترخیص می شود.

ریکاوری پس از لیپوماتیک

لیپوماتیک که در آن بافت چربی بیشتری در مقایسه با لیپوساکشن کلاسیک قابل برداشت است، به پوست آسیبی نمی رساند. بنابراین، دوره بهبودی بسیار کوتاه تری نسبت به سایر روش ها دارد. با این حال طبق توصیه پزشک، باید از کرست های مخصوص برای مدت معینی استفاده کرد. استفاده از این کرست به مدت حداقل ۳ هفته، برای جلوگیری از افتادگی پوست بسیار مهم است.

در ادامه روند بهبودی، پزشک معمولا تمرینات ورزشی را شروع می کند. در لیپوماتیک با توجه به اینکه عمل بدون درد و با یک برش کوچک انجام می شود می توانید روز بعد به کارهای روزانه خود ادامه دهید. اما این به میزان چربی برداشته شده و تعداد نواحی که انجام می شود نیز مربوط می شود. در عرض ۲ هفته می توانید به طور کامل به زندگی عادی بازگردید.

ممکن است ۳-۴ روز بعد از عمل کمی درد داشته باشید اما بعد از ۴ روز درد به تدریج کاهش می یابد. برای حمام کردن باید ۵ تا ۶ روز صبر کنید و از کمپرس سرد یا گرم استفاده نکنید. پس از عمل نباید حرکات سنگین و ناگهانی انجام دهید و باید از ورزش و پیاده روی های طولانی تا بهبودی کامل اجتناب نمایید.

لیپوماتیک

چه کسانی می توانند لیپوماتیک انجام دهند؟

لیپوماتیک که مخاطبان بیشتری را جذب می کند، می تواند برای افراد بالای ۱۸ سال و با سلامت عمومی خوب استفاده شود. این روش نیازی به بیهوشی عمومی ندارد و برای افرادی که نمی توانند بیهوشی دریافت کنند، ایده آل است. به لطف دستگاه بسیار حساس، عملیات چربی زدایی شکم و پهلو همیشه نتایج موفق و خوبی به همراه دارد.

لیپوماتیک برای آقایان هم قابل انجام است. حتی مشخص شده است که از روش لیپوساکشن وازر برای تشخیص ناحیه سیکس پک و آدونیس مفیدتر است. علاوه بر این، بیماران مرد مبتلا به ژنیکوماستی را می توان در مدت زمان کوتاهی با لیپوماتیک درمان کرد. از آنجایی که بافت های غده سینه را می توان با این دستگاه برداشت، آقایان نیز بعد از عمل راضی هستند.

مزایای حذف چربی با لیپوماتیک

لیپوماتیک که روند بهبودی بسیار سریع‌تری را نسبت به تمام روش‌های حذف چربی ارائه می‌دهد، تضمین می‌کند که چربی از نواحی مشکل‌دار به طور همگن و یکسان برداشته ‌شود. از طرفی از آنجایی که عمل با دستگاه حساسی انجام می شود، بافت هایی مانند رگ ها، ماهیچه ها و اعصاب آسیب نمی بینند. به طور کلی، این یک روش فوق العاده موفق و راحت است.

لیپوماتیک که باعث افزایش میزان کلاژن زیر پوست می شود، افتادگی بدن را به حداقل می رساند. این روش که برای از بین بردن سلولیت در ناحیه لگن خانم ها نیز استفاده می شود یکی از فناوری هایی است که کمترین عوارض را دارد. در این روش بازگشت به زندگی عادی بسیار سریع است و در افرادی که برای بیهوشی عمومی مناسب نیستند نیز قابل انجام است.

در حالی که در این روش افتادگی در ناحیه برداشته شده چربی به حداقل می رسد، می توانید بدون مواجهه با موقعیت منفی، به روند لاغری منطقه ای کمک کنید. از آنجایی که فرآیند حذف چربی لیپوماتیک با کانولا انجام می شود، جای برش کوچک است و احتمال کبودی بسیار کم است. امکان استفاده مجدد از چربی جمع آوری شده برای تزریق چربی پس از انجام فرآیند نیز وجود دارد.

حذف چربی با لیپوماتیک در چه مناطقی قابل انجام است؟

کسانی که در مورد لیپوماتیک تحقیق می‌کنند، سوال می کنند که در کدام نواحی می توان آن را انجام داد. تقریباً در هر ناحیه مانند کمر، شکم، زیر چانه، بازو و ساق پا انجام می شود و پس از کاهش وزن، بدن سفت می شود. چربی های سرسخت از بین می روند و در نتیجه لاغری منطقه ای حاصل می شود. نواحی پر تقاضا معمولا شامل لگن، قسمت داخلی ران، بازو، سینه و شکم می باشند.

آیا اثرات حذف چربی لیپوماتیک دائمی است؟

بله، با توجه به رعایت تغذیه و رژیم غذایی مناسب، اثرات این روش دائمی است. اگر از رژیم غذایی سرشار از پروتئین و کربوهیدرات با چربی کم پیروی کنید، دوباره چاق نخواهید شد. بنابراین، پس از لیپوماتیک می توانید وضعیت خود را حفظ کنید. با این حال، اگر به زندگی غیر فعال و عادات بد غذایی قدیمی خود ادامه دهید، بازیابی چربی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

لیپوماتیک

روش های دیگر چربی زدایی

لیپوساکشن کلاسیک

روش کلاسیک لیپوساکشن روش عمل با چاقو و برش است، به همین دلیل امروزه محبوبیت زیادی ندارد. روند بهبودی پس از جراحی در این روش یک ماه است. در عین حال، ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که در طی جراحی نیاز به تزریق خون باشد. عوارض جانبی مانند کبودی و درد نیز در این روش وجود دارد.

لیزر لیپوساکشن

لیزر لیپوساکشن بر اساس فرآیند گرم کردن لایه چربی توسط کانول های لیزری انجام می شود. کانول ها ابتدا چربی را به مایع تبدیل کرده و سپس خارج می کنند. روند بهبودی سریعتر و در حدود ۱۰ روز اتفاق می افتد. عوارض جانبی زیادی ندارد. پس از کشیدن چربی ها، پوست نیز با لیزر گرم می شود تا روند کشش ایجاد شود و شکل بدن بیشتر نمایان شود.

لیپوساکشن وازر

فرآیند چربی زدایی در این روش از طریق انرژی صوتی اولتراسوند است. پس از تجزیه چربی در بدن به لطف امواج صوتی، چربی ها مانند روش لیپوساکشن لیزری، با استفاده از کانول از بدن خارج می شود. پوست بدن نیز با انتهای کانول Vaser سفت می شود.

لیزر لیپولیز

لیزر لیپولیز، فناوری سودمندتر و جدیدتر نسبت به سایر روش‌های لیپوساکشن است که می‌تواند تمام چربی‌های ناخواسته بدن را در یک جلسه ۴۵ دقیقه‌ای از بین ببرد. دوره نقاهت بسیار کوتاهتر است. هیچ شرایطی مانند کبودی، خونریزی یا آسیب به مویرگ ها در بدن وجود ندارد. پروب فیبر نوری روشی است که با انتقال پرتوهای لیزر به ناحیه چربی در بدن، شکستن سلول های چربی و افزایش تولید کلاژن در قسمت تحتانی پوست، فرم گرفتن بدن را آسان تر می کند.

نکات پایانی

حذف چربی با روش لیپوماتیک، مخاطبان بیشتری را نسبت به سایر روش های لیپوساکشن جذب می کند. دلیل این امر عدم نیاز به بیهوشی عمومی است. ضمن اینکه در این روش می توان بافت چربی بیشتری را کشید. دراین مقاله مجله سلامت داروخانه آنلاین به این پرداختیم که طی روش لیپوماتیک هیچ آسیبی به مویرگ ها یا پوست وارد نمی شود، به همین دلیل روند بهبودی بسیار کوتاهتر از سایر روش هاست. با این حال بسیار مهم است که بعد از عمل، به طور کامل دستورالعمل های پزشک خود را دنبال نمایید.