عوارض قرص آهن چیست ؟

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
قرص آهن مکملی است که برای درمان فقر آهن و کم خونی تجویز می گردد. فقر آهن در بین کم خونی‌ها از شایع‌ترین آنها می باشد. کم خونی باعث می شود سطح سلول های قرمز خون و هموگلوبین در خون کاهش یابد و غیر طبیعی باشد. علائمی همچون خستگی زودرس، ریزش مو، سرگیجه و سردرد، سوزن سوزن شدن دست و پاها، تهوع و رنگی پریدگی از علائم کم خونی به شمار می روند. در ادامه به تاثیر و عوارض قرص آهن در درمان کم خونی می پردازیم .
شما می توانید جهت خرید قرص آهن از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
عوامل موثر بر کم خونی کدامند؟ عوامل بسیاری بر کم‌ خونی اثر گذارند که می توان به ناهنجاری‌ های ژنتیکی، خونریزی، کمبود های تغذیه ای، بیماری های مزمن و مسمومیت های دارویی اشاره نمود. برای تشخیص کم خونی باید آزمایش هایی انجام گیرد و زمانی که مشخص شد میزان کم خونی به چه شکل است از قرص آهن و مواد مغذی حاوی آهن باید استفاده شود. مواد طبیعی که حاوی آهن هستند شامل گوشت، تخم مرغ، غلات، سبزیجات و میوه ها می باشند.
شما می توانید جهت خرید قطره آهن لیپیفر فورت کیمیا کالای رازی از طریق وب سایت داروخانه..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

قرص آهن مکملی است که برای درمان فقر آهن و کم خونی تجویز می گردد. فقر آهن در بین کم خونی‌ها از شایع‌ترین آنها می باشد. کم خونی باعث می شود سطح سلول های قرمز خون و هموگلوبین در خون کاهش یابد و غیر طبیعی باشد. علائمی همچون خستگی زودرس، ریزش مو، سرگیجه و سردرد، سوزن سوزن شدن دست و پاها، تهوع و رنگی پریدگی از علائم کم خونی به شمار می روند. در ادامه به تاثیر و عوارض قرص آهن در درمان کم خونی می پردازیم .

قرص آهنشما می توانید جهت خرید قرص آهن از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

عوامل موثر بر کم خونی کدامند؟

عوامل بسیاری بر کم‌ خونی اثر گذارند که می توان به ناهنجاری‌ های ژنتیکی، خونریزی، کمبود های تغذیه ای، بیماری های مزمن و مسمومیت های دارویی اشاره نمود. برای تشخیص کم خونی باید آزمایش هایی انجام گیرد و زمانی که مشخص شد میزان کم خونی به چه شکل است از قرص آهن و مواد مغذی حاوی آهن باید استفاده شود. مواد طبیعی که حاوی آهن هستند شامل گوشت، تخم مرغ، غلات، سبزیجات و میوه ها می باشند.

قطره آهن لیپیفر فورت کیمیا کالای رازیشما می توانید جهت خرید قطره آهن لیپیفر فورت کیمیا کالای رازی از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

مکانیزم تاثیر قرص آهن چگونه است؟

وجود آهن برای بدن به این دلیل اساسی است که این ماده به گلبول های قرمز خون کمک می کند تا اکسیژن را از ریه ها به سلول های سرتاسر بدن برسانند. به همین دلیل باید کمبود آهن در بدن برطرف گردد تا سلامت فرد در خطر نیفتد.

یکی از موارد مهم در تاثیر بهتر قرص آهن، زمان درست استفاده از آن و نحوه استفاده از آن است. معمولا توصیه می شود قرص آهن آخر شب و پیش از خواب مصرف شود تا اثر بهتری داشته باشد. اما اگر فردی با این مسئله مشکل دارد می تواند حدود دو ساعت پیش یا پس از مصرف غذا قرص آهن را مصرف کند تا مواد غذایی‌ که اثر آهن را کاهش می دهند بر آن اثر گذار نباشند. مواد غذایی نظیر قهوه، چای و لبنیات اثر آهن را کاهش می دهند. پیشنهاد می شود قرص ویتامین C نیز با قرص آهن مصرف شود تا جذب آهن بالاتر رود.

خرید کپسول سیدرال فورت فارمانوتراشما می توانید جهت خرید کپسول سیدرال فورت فارمانوترا از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید

عوارض قرص آهن چیست؟

قرص آهن حتما باید با توجه به آزمایشات و توسط پزشک با توجه به نیاز بدن شما تجویز گردد. با این حال ممکن است برخی افراد با مصرف آهن علائمی نظیر درد معده، اسهال، سوزش سر دل، یبوست، حالت استفراغ یا تهوع را تجربه کنند. در این حالت توصیه می شود جهت کاهش عوارض قرص آهن با غذا مصرف شود .

سیاه شدن رنگ مدفوع از دیگر عوارض قرص آهن است. این عارضه خطری ندارد و به دلیل اینکه آهن کامل در بدن جذب نشده، بوجود می آید. اگر آهن به صورت شربت یا قطره استفاده شود حتی ممکن است رنگ دندان ها را تیره نماید هر چند امروزه قطره هایی تولید شده اند که این مسئله را به حداقل رسانده اند.

برخی عوارض دیگری نیز مانند لرز، درد قفسه سینه، تورم دهان و گلو، اختلال در تنفس، گر گرفتگی، بثورات پوستی، کمردرد و درهای عضلانی، اختلال در تنفس و … نیز ممکن است پس از مصرف آهن بروز داشته باشند که بهتر است در مورد آنها با پزشک مشورت شود.

قرص آهن هلث ایدشما می توانید جهت خرید قرص آهن هلث اید از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

خواص آهن برای سلامتی

کمبود آهن عوارض بسیاری می تواند برای بدن ایجاد کند. وجود آهن برای همه افراد ضروری است و این مسئله زمانی که فرد در دوران بارداری باشد و یا ورزشکار باشد نمود بیشتری دارد. آهن در داشتن یک بارداری سالم بسیار مهم است. حجم خون و تولید گلبول های قرمز در طول دوران بارداری برای تامین اکسیژن مورد نیاز جنین و سایر مواد مغذی افزایش می یابد. به همین دلیل نیاز به مصرف آهن بیشتر است. کمبود آهن در بدن ورزشکاران نیز بسیار مهم است. ورزشکاران و خصوصا بانوان ورزشکار در صورت کمبود آهن عملکرد پایین‌تری دارند و از طرفی سیستم ایمنی ضعیف تری خواهند داشت. به همین دلیل توصیه می شود کمبود آهن به صورت جدی درمان گردد تا مشکلات ناشی از آن خصوصا در بدن زنان باردار و ورزشکار عوارض کمتری داشته باشد.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • آیا می توان در دوران قاعدگی قرص آهن مصرف کرد؟
  • چه زمانی استفاده از قطره آهن در کودکان را آغاز کنیم؟

مجله سلامت داروخانه آنلاین محصولات زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • شربت مولتی سانستول آهن دار بدون شکر
  • کپسول ایزی آیرون نچرال ورلد
  • قرص اکتی آیرون لیبرتی سوئیس

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۱ میانگین: ۵]