قویترین چربی سوزها: افدرین یا کلن بوترول

مربیان بزرگ تناسب اندام و بدنسازان همچنان در مورد کلنبوترول در مقابل افدرین صحبت می کنند که داروی افدرین یا کلن بوترول کدام برای چربی سوزی بهتر است؟ این دو دارو یا مکمل بدنسازی عوامل مهمی در سوزاندن چربی های اضافی و افزایش چگالی عضلات هستند. کلن بوترول دارویی هست که برای مدت طولانی جهت کاهش وزن استفاده شده است.
کلن بوترول در مقابل افدرین کلنبوترول یک داروی بتا آگونیست می باشد که معمولاً برای درمان بیماری‌هایی مانند آسم و برونشیت مصرف می‌شود. داروی کلن بوترول با تحریک گیرنده‌های بتا در سیستم عصبی مرکزی و عروق خونی، باعث گشادی عروق خونی و افزایش ضربان قلب می‌شود. این اثرات می تواند منجر به افزایش متابولیسم و سوزاندن چربی در بدن شود.
افدرین به طور کلی با سایر داروهای چربی سوز قوی مصرف می شود. به این ترتیب، بهترین نتایج را منتقل می کند. بسیاری از بدنسازان حرفه ای از دوره ECA، ترکیبی از قرص افدرین، کافئین و آسپرین قبل از مسابقات استفاده می کنند.
برای تناسب اندام و افزایش چگالی عضلات بدن نیاز بر این می باشد که چربی های اضافی را بسوزانید. برای استفاده از داروی کلن بوترول، و به حد اکثر رسان..

مربیان بزرگ تناسب اندام و بدنسازان همچنان در مورد کلنبوترول در مقابل افدرین صحبت می کنند که داروی افدرین یا کلن بوترول کدام برای چربی سوزی بهتر است؟ این دو دارو یا مکمل بدنسازی عوامل مهمی در سوزاندن چربی های اضافی و افزایش چگالی عضلات هستند. کلن بوترول دارویی هست که برای مدت طولانی جهت کاهش وزن استفاده شده است.

کلن بوترول در مقابل افدرین

کلنبوترول یک داروی بتا آگونیست می باشد که معمولاً برای درمان بیماری‌هایی مانند آسم و برونشیت مصرف می‌شود. داروی کلن بوترول با تحریک گیرنده‌های بتا در سیستم عصبی مرکزی و عروق خونی، باعث گشادی عروق خونی و افزایش ضربان قلب می‌شود. این اثرات می تواند منجر به افزایش متابولیسم و سوزاندن چربی در بدن شود.

افدرین به طور کلی با سایر داروهای چربی سوز قوی مصرف می شود. به این ترتیب، بهترین نتایج را منتقل می کند. بسیاری از بدنسازان حرفه ای از دوره ECA، ترکیبی از قرص افدرین، کافئین و آسپرین قبل از مسابقات استفاده می کنند.

برای تناسب اندام و افزایش چگالی عضلات بدن نیاز بر این می باشد که چربی های اضافی را بسوزانید. برای استفاده از داروی کلن بوترول، و به حد اکثر رساندن چربی سوزی باید هوازی فرد ورزشکار بالا باشد که به سابقه بالای ورزشی فرد مرتبط می باشد. در غیر این صورت استفاده خود سرانه از داروهای افدرین یا کلن بوترول اثرات نامطلوبی را بر بدن شما می گذارد.

اما افدرین یک داروی آمفتامین مانند است که متابولیسم شما را افزایش می دهد و اشتها را سرکوب می کند.

نشان داده شده است که کلنبوترول دارای اثرات مشابه افدرین از جهت چربی سوزی می باشد، اما کلن بوترول دارای مزایای دیگری مانند کمک به علائم آسم نیز می باشد. در حالی که افدرین در واقع می تواند باعث مشکلات تنفسی برای برخی افراد در صورت حساسیت شود.

داروی کلن بوترول همچنین به کاهش وزن کمک می کند زیرا متابولیسم سلول های چربی را افزایش می دهد، اما می تواند باعث واکنش های نامطلوب مانند افزایش ضربان قلب و فشار خون بالا شود.

افدرین یا کلن بوترول

افدرین چیست؟

افدرین یک محرک قوی است که قرن ها در طب سنتی چینی مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه بیشتر به عنوان یک کمک کننده کاهش وزن و تقویت کننده انرژی استفاده می شود.

افدرین با افزایش فعالیت سیستم عصبی، سمپاتیک عمل می کند که می تواند منجر به افزایش ضربان قلب و فشار خون شود. همچنین ترشح آدرنالین را افزایش می دهد که می تواند به افراد مصرف کننده تمرکز ذهنی بالا و انرژی بیشتری بدهد. افدرین همچنین دارای تعدادی عوارض جانبی بالقوه از جمله اضطراب، تپش قلب و سرگیجه است.

فواید مصرف افدرین یا کلن بوترول چیست؟

از مزایای مصرف افدرین یا کلن بوترول می توان به افزایش متابولیسم، افزایش سطح انرژی و بهبود چربی سوزی اشاره کرد. اما کلن بوترول برای چربی سوزی موثرتر از افدرین است. همچنین نیمه عمر بیشتری دارد، به این معنی که اثرات آن طولانی تر است. با این حال، می تواند عوارض جانبی خطرناک تری نیز داشته باشد.

افدرین به اندازه کلنبوترول قوی نیست، اما کمتر احتمال دارد که عوارض جانبی ایجاد کند. همچنین مصرف آن راحت تر است، زیرا می توان آن را در صورت نیاز به جای چرخه مصرف کرد.

عوارض مصرف کلن بوترول و افدرین چیست؟

عوارض جانبی مصرف کلنبوترول و افدرین شامل اضطراب، لرزش دست، سردرد و حالت تهوع، البته در برخی از افراد و در برخی از مواقع می باشد. کلن بوترول بیشتر از افدرین عوارض جانبی ایجاد می کند. این به خاطر قوی تر بودن کلن بوترول نسبت به افدرین می باشد.

افدرین کمتر از کلنبوترول عوارض جانبی ایجاد می کند. به این دلیل است که آنقدر قوی نیست و می توان آن را در صورت نیاز استفاده کرد نه به صورت طولانی مدت.

عوارض جانبی احتمالی کلنبوترول

  • اضطراب
  • لرزش دست
  • سردرد
  • حالت تهوع
  • عوارض جانبی افدرین چیست؟
  • اضطراب
  • تپش قلب
  • سرگیجه

افدرین یا کلن بوترول کدامیک برای چربی سوزی موثرتر است؟

کلنبوترول یک آمین سمپاتومیمتیک قوی است که گیرنده های بتا-۲ را در بدن تحریک می کند. این باعث افزایش ترموژنز می شود، به این معنی که بدن کالری بیشتری می سوزاند و همچنین در فاز چربی سوزی قرار می گیرد. کلن بوترول همچنین دارای یک اثر آنابولیک ملایم است که به عضله سازی در عین سوزاندن چربی کمک می کند و یا حتی از عضلات شما همایت و پشتیبانی انجام می دهد.

از طرف دیگر، افدرین یک محرک ملایم است که بر روی گیرنده های آدرنرژیک بدن اثر می گذارد. ضربان قلب و فشار خون را افزایش می دهد که می تواند منجر به افزایش مصرف کالری شود. با این حال، افدرین به اندازه کلنبوترول قوی نیست و هیچ اثر آنابولیک ندارد.

بنابراین کدام یک برای چربی سوزی موثرتر است؟

این واقعا به اهداف شما بستگی دارد. اگر فقط به دنبال یک محرک ملایم برای کمک به کاهش وزن هستید، افدرین می تواند گزینه خوبی باشد. اما اگر به دنبال چیزی قوی ‌تر هستید که به عضله ‌سازی شما نیز کمک کند، کلنبوترول بهترین گزینه است.

نحوه مصرف افدرین یا کلن بوترول

کلنبوترول باید در دوره های دو هفته مصرف و دو هفته استراحت مصرف شود. زیرا اگر برای مدت طولانی مصرف شود می تواند منجر به عادت برای بدن شود و نیز تاثیرات خود را از دست خواهد داد. از سوی دیگر، افدرین را می توان در صورت نیاز مصرف کرد. اگر درگیر مقدار کمی اضافه وزن دارید می توانید زیر نظر یک متخصص استفاده نمائید.

چه نکاتی را باید در هنگام مصرف افدرین یا کلن بوترول رعایت کرد؟

رعایت دو نکته قابل ذکر است:

  • نوشیدن مقدار زیادی آب هنگام مصرف هر دو دارو مهم است، زیرا هر دو می توانند منجر به کم آبی بدن شوند.
  • باید از مصرف آنها قبل از خواب اجتناب کنید، زیرا می توانند باعث بی خوابی شوند.

جایگزین داروی کلن بوترول و افدرین چیست؟

شما می توانید از چربی سوز های قانونی که مورد تائیده سازمان غذا و دارو هست را به راحتی در داروخانه آنلاین سفارش دهید. وخیلی بهتر است که مکمل های چربی سوز را در کنار یکسری از ویتامین ها و مینرال ها همراه با آمینو اسید ها جهت حفظ بافت عضلات خود مصرف نمائید.

داروی افدرین یا کلن بوترول را از کجا می توان تهیه کرد؟

هر دوی این داروها در اکثر کشورها غیرقانونی هستند، اما این امر مانع از استفاده افراد از آنها نشده است. در واقع، بسیاری از بدنسازان به این داروها به عنوان یک ضرورت برای دستیابی به نتایج دلخواه خود نگاه می کنند.

کلن بوترول یک گشاد کننده عروق خونی است. بنابراین می توان از آن به عنوان یک دارو برای درمان آسم با تجویز پزشک استفاد کرد. همچنین کلن بوترول معمولاً توسط بدنسازان برای افزایش کاهش چربی مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

از سوی دیگر، افدرین در سال ۲۰۰۴ به دلیل سوء استفاده از آن، پس از گزارش‌های متعددی از جمله حملات قلبی مرتبط با استفاده از داروی افدرین همراه با دیگر مکمل های دیگر که فشار خون افراد را افزایش داده و این فشار خون بالا فشار زیادی به سیستم قلبی عروقی افراد وارد می کند. از این جهت این دارو در تمام رشته های ورزشی و در تمام جوامع بین الملل ممنوع اعلام شد.

نکات پایانی

به طور کلی، کلنبوترول نتایج بهتری را منتقل می کند زیرا سرعت متابولیسم را بهبود می بخشد. بیشتر بدنسازان از این دارو برای سوزاندن چربی های اضافی در بدن استفاده می کنند. اما زمانی که بیش از حد استفاده شود، می تواند اثرات نامطلوب شدیدی را به همراه داشته باشد، زیرا بیش از نیاز سلول های چربی اطراف اندام های حیاتی را از بین می برد. چنین اثراتی برای بدن و سلامت انسان مناسب نیست.

افدرین برای بیمارانی به وجود آمد که دارای مشکلات تنفسی بودند. اثرات آن به دلایلی غیر از درمان آسم مورد بررسی قرار نگرفته است. این در حالی است که اکثر مصرف کنندگان از افدرین در کاهش وزن حمایت می کنند. اکثر آنها از تجربه انرژی و تمرکز بالا حین و بعد از تمرینات ورزشی سخن می گویند.

لازم است بدانید که هر دو داروی افدرین یا کلن بوترول برای خرید و استفاده در بسیاری از کشورها غیرقانونی هستند. اما متاسفانه بسیاری از ورزشکاران از این دو دارو برای افزایش کارایی ورزشی استفاده نادرست می کنند.

افدرین یا کلن بوترول حتی زمانی که به عنوان داروهای درمانی تحت نظر پزشک استفاده گردد، باز هم مقداری عوارض از خود به جای میگذارد. بنابراین بهتر است قبل از استفاده از داروها حتما با یک پزشک متخصص مشورت نمائید. زیرا خطرات استفاده خود سرانه از افدرین یا کلن بوترول جبران نا پذیر می باشد.