مکمل بدنسازی برای چه افرادی توصیه نمی شود ؟ چرا؟

این روزها مکمل های ورزشی به بدنسازان و ورزشکاران کمک می کنند تا بتوانند از تمرینات ورزشی خود نتایج بهتری به دست آورند. اما یک سوال ممکن است مطرح شود که مکمل بدنسازی برای چه افرادی توصیه نمی شود؟ بهتر است بدانید خانم های باردار یا شیرده، افرادی که دارای بیماری خاصی هستند، کودکان و نوجوانان و … نمی توانند از این مکمل ها استفاده کنند.
امروزه استفاده از مکمل های بدنسازی برای افزایش حجم یا کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرند. اما باید قبل از استفاده بدانید که مکمل بدنسازی برای چه افرادی توصیه نمی ‌شود؟ تا یک انتخاب درست داشته باشید. در واقع ورزش کردن با کمک دستگاه های پیشرفته و در باشگاه ها به عنوان یک علاقه در افراد زیادی مطرح شده است و حتی در بعضی از اشخاص بیشتر از یک علاقه معمولی می باشد. به طور کلی ورزش کردن برای آن ها به عنوان یک سبک زندگی، عشق، هدف بزرگ و یا حرفه در نظر گرفته شده است. این موضوع باعث شده است تا کسانی که در باشگاه تمرین می ‌کنند برای زیباتر شدن اندام خود از مکمل های ورزشی استفاده کنند و این موضوع کاملاً عادی می باشد. اما بعضی از افراد انتظار بیشتری از یک مکمل بدنسازی د..

این روزها مکمل های ورزشی به بدنسازان و ورزشکاران کمک می کنند تا بتوانند از تمرینات ورزشی خود نتایج بهتری به دست آورند. اما یک سوال ممکن است مطرح شود که مکمل بدنسازی برای چه افرادی توصیه نمی شود؟ بهتر است بدانید خانم های باردار یا شیرده، افرادی که دارای بیماری خاصی هستند، کودکان و نوجوانان و … نمی توانند از این مکمل ها استفاده کنند.

امروزه استفاده از مکمل های بدنسازی برای افزایش حجم یا کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرند. اما باید قبل از استفاده بدانید که مکمل بدنسازی برای چه افرادی توصیه نمی ‌شود؟ تا یک انتخاب درست داشته باشید. در واقع ورزش کردن با کمک دستگاه های پیشرفته و در باشگاه ها به عنوان یک علاقه در افراد زیادی مطرح شده است و حتی در بعضی از اشخاص بیشتر از یک علاقه معمولی می باشد. به طور کلی ورزش کردن برای آن ها به عنوان یک سبک زندگی، عشق، هدف بزرگ و یا حرفه در نظر گرفته شده است. این موضوع باعث شده است تا کسانی که در باشگاه تمرین می ‌کنند برای زیباتر شدن اندام خود از مکمل های ورزشی استفاده کنند و این موضوع کاملاً عادی می باشد. اما بعضی از افراد انتظار بیشتری از یک مکمل بدنسازی دارند و این موضوع می تواند باعث آسیب رساندن به بدن به آن ها گردد. همچنین مکمل های ورزشی ممکن است برای بعضی از افراد مناسب نباشند و باعث ایجاد عوارضی در آن ها گردند. در این مطلب می خواهیم در مورد این که مکمل بدنسازی برای چه افرادی توصیه نمی ‌شود اطلاعاتی در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم با ما همراه باشید.

مکمل بدنسازی برای چه افرادی توصیه نمی شود به چه دلیل؟

مکمل های ورزشی از جمله محصولاتی هستند که افراد می توانند بدون نسخه پزشک و حتی به صورت آنلاین آن ها را از دوستان، کارکنان باشگاه یا حتی فروشگاه های معتبر تهیه کنند. ترکیبات این مکمل ها متفاوت می باشد. اما اکثر آن ها شامل مهار کننده ‌های آروماتاز، تستسترون و دیگر آندروژن ها، مهارکننده های فسفودی، استراز، بعضی از انواع مواد محرک مخدری، HCG و … می باشند. همچنین ممکن است بعضی از این مکمل ‌ها از هورمون ها تشکیل شده باشند. به همین دلیل این سوال که مکمل بدنسازی برای چه افرادی توصیه نمی شود؟ مطرح خواهد شد. زیرا ترکیبات آن ها به گونه ایی است که ممکن است برای بعضی از افراد مناسب نباشد. هر چند که این مکمل ها برای هدف خاص استفاده می شوند اما ممکن است به بدن افراد آسیب جدی وارد نمایند. بهتر است بدانید بعضی از آسیب هایی که مکمل های ورزشی به همراه دارند متاسفانه شدید و حتی غیر قابل بازگشت است .

حال اگر می خواهید بدانید که مکمل بدنسازی برای چه افرادی توصیه نمی شود؟ ابتدا باید با عوارض آن آشنا شوید این عوارض به شرح زیر است:

  • این مکمل ها باعث سرکوب نظم طبیعی تستسترون در بدن شخص خواهند شد.
  • همچنین آن‌ ها موجب ژنیکوماستی که رشد غیر طبیعی سینه ها در آقایان است می گردند.
  • این مکمل ها ممکن است با افزایش کلسترول خون باعث ایجاد سکته های قلبی یا مغزی گردند.
  • حتی بعضی از مکمل ها ممکن است به کبد یا کلیه آسیب وارد کنند و موجب ایجاد مشکلات قلبی در شخص گردند.
  • از دیگر عوارض آن ها می ‌توان به کاهش کلسترول مفید و تمایلات غیر طبیعی انعقاد اشاره کرد.
  • علاوه بر آن این مکمل ها برای نوجوانان نیز توصیه نمی شود زیرا موجب کوتاهی قد در آن ها خواهند شد.
  • ایجاد عفونت، افزایش گلوکز خون، ایجاد آکنه و پوست چرب نیز از دیگر عوارض مکمل های ورزشی به شمار می رود.
  • و…

چه کسانی نمی‌ توانند از مکمل بدنسازی استفاده کنند؟

  • خانم ها:

در پاسخ به این سوال که مکمل بدنسازی برای چه افرادی توصیه نمی شود می توان گفت که این مکمل ها برای خانم ها دارای عوارض زیادی هستند. از جمله این عوارض می توان به مردانه شدن صدا، ریزش موی سر و در عوض رویش موهای زائد بر روی نقاط مختلف صورت و بدن، مشکلات ناباروری و حتی بی نظمی های قاعدگی اشاره نمود. به همین دلیل است که این مکمل ها برای آن ها توصیه نمی شوند. علاوه بر آن خانم هایی که در دوران شیردهی و بارداری هستند نیز نباید بدون مشورت با پزشک از مکمل ها استفاده نمایند.

  • کودکان و خردسالان:

توجه داشته باشید که مصرف مکمل های بدنسازی به هیچ عنوان برای کودکان و خردسالان مجاز نیست و باید این محصولات را از دسترس آن ها دور نگه دارید. زیرا مصرف آن ها می‌ تواند تاثیرات منفی زیادی را به کودکان وارد کند. بنابراین در جواب این سوال که مکمل بدنسازی برای چه افرادی توصیه نمی شود؟ می توان به کودکان و خردسالان اشاره نمود.

  • افراد بی تحرک:

همچنین افرادی که تحرک کافی ندارند یا این که هیچ گونه تمرین ورزشی انجام نمی دهند باید از مصرف مکمل های ورزشی بپرهیزند. به طور کلی در جواب به افرادی که می پرسند مکمل بدنسازی برای چه افرادی توصیه نمی شود؟ می توان گفت اگر تمرین بدنسازی ندارید و تنها حرکت و فعالیت ورزشی شما پیاده روی روزانه یا دویدن است نباید از این مکمل ها استفاده کنید. معمولا مکمل های بدنسازی برای افرادی که تمرینات عضله سازی انجام می‌ دهند مناسب می باشد.

  • افرادی که هیچ گونه رژیم غذایی ندارد:

اگر شما نیز می خواهید بدانید مکمل بدنسازی برای چه افرادی توصیه نمی شود؟ در جواب می توان گفت افرادی که هیچ گونه رژیم غذایی روشنی ندارند نمی توانند کاندیدای مناسبی برای استفاده از مکمل های ورزشی باشند. زیرا این افراد ممکن است هر غذایی که می بینند را بخورند. اما افرادی که از مکمل های ورزشی استفاده می‌ کنند باید حتماً دارای رژیم غذایی مناسب باشند تا سوخت و ساز بدن آن ها به خوبی انجام گردد تا مکمل تاثیر فوق العاده ای بر روی بدن آن ها داشته باشد.

  • افرادی که از هر نظر سالم هستند:

در واقع افرادی که دچار بیماری های خاص هستند بیشتر با این سوال روبرو می گردند که مکمل بدنسازی برای چه افرادی توصیه نمی شود؟ زیرا می خواهند بدانند آیا مصرف این مکمل ها برای آن ها مناسب است یا خیر؟ بهتر است بدانید افرادی که دچار بیماری ‌های خاص هستند نباید از این مکمل ها استفاده کنند. مگر این که جهت تست سلامت به پزشک متخصص مراجعه کرده باشند و تاییدیه پزشک خود را گرفته باشند. علاوه بر آن توجه داشته باشید افرادی که از نظر سلامت بدن در وضعیت مناسبی هستند یا به زبان ساده ‌تر یعنی این که به سلامتی خود ایمان دارند نیز باید ابتدا توسط پزشک یا مربی بدنسازی مورد بررسی قرار گیرند و پس از گذراندن یک دوره رژیم اصولی و همچنین انجام تمرینات قدرتی منظم مکمل مورد نیاز خود را دریافت کنند.

خرید مکمل ورزشی:

اگر می خواهید از مکمل های ورزشی استفاده کنید علاوه بر این که باید بدانید مکمل بدنسازی برای چه افرادی توصیه نمی‌ شود؟ باید در اصل و تقلبی بودن آن و حتی دوز مصرفی نیز دقت نمایید. همچنین مکمل های ورزشی را باید حتما از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید و از خرید مکمل های بی نام و نشان به شدت بپرهیزید در کل برای این که بتوانید مکمل خوبی را انتخاب کنید باید حتماً با مربی خود یا پزشک مشورت کنید تا بتوانید یک انتخاب صحیح داشته باشید. زیرا زیاده روی در مصرف مکمل ها حتی اگر از نوع اصل باشد می‌ تواند به بدن آسیب وارد کند. مثلاً اگر بیش از اندازه از پروتئین استفاده کنید، حتی پروتئین وی که به عنوان یکی از بهترین پروتئین ها شناخته می شود می تواند به کلیه های شما آسیب وارد کند .

  • سخن آخر:

امروزه استفاده از مکمل های بدنسازی برای رسیدن به تناسب اندام بسیار رایج شده است. اما در این میان یک سوال نیز مطرح می گردد که مکمل بدنسازی برای چه افرادی توصیه نمی شود؟ و دلیل این سوال را می‌ توان عوارضی که به همراه دارد دانست. به همین دلیل قبل از آن که از آن ها استفاده کنید باید ابتدا بدانید که آیا شخص کاندیدای مناسبی برای مصرف آن ها است یا خیر؟ به همین دلیل بهتر است تمامی شرایط بدنی خود را به مربی بدنسازی یا پزشکان اطلاع دهید و همچنین داروهایی که مصرف می کنید یا حتی بیماری که دارید را به پزشک و مربی بدنسازی اطلاع دهید تا آن ها با بررسی این موارد مشخص کنند که آیا می توانید از مکمل های ورزشی استفاده نمایید یا خیر؟ همچنین برای مصرف نوع مکمل و میزان مکمل مصرفی باید حتماً از مربی بدنساز خود کمک بگیرید. اما به طور کلی می توان گفت افرادی که دچار بیماری های خاص هستند، افرادی که رژیم خاصی ندارند، کودکان و نوجوانان، افرادی که تمرینات ورزشی انجام نمی دهند، خانم های باردار یا شیرده و… نمی توانند کاندیدای مناسبی برای مصرف مکمل های ورزشی باشند.

نوشته مکمل بدنسازی برای چه افرادی توصیه نمی شود ؟ چرا؟ اولین بار در داروخانه آنلاین داروهلپ | داروخانه آنلاین | ارسال رایگان | darookhaneonline. پدیدار شد.